Joo, aivan oikein että tuli putkaa tuosta. Tosin säännöt sanovat, että poikittaista ei sallita. Miro teki sen kolme kertaa ja vastustaja kaksi kertaa. Ts. missä sen vastustajan 2 min. ja kaikkien muiden jokaisessa ottelussa poikkareita jakaneiden.
Kun kerran käytetään sitä suurennuslasia, niin olisi syytä kitkeä ne kaikki pois. Muuten kaikki kuvittelee, että lievemmät on sallittu, kunnes oikein vakava loukkaantuminen tapahtuu.
Olen samaa mieltä siitä, että linjan pitäisi ehdottomasti olla sama. Mutta, sekin pitäisi oppia jo junnuissa, että kostaja jää aina kiinni. Pelaaja on vastuussa omasta mailastaan ja jokainen pelaaja voi ihan henkilökohtaisesti päättää, ettei enää harrasta tollasia turhia poikkareita, joissa voi oikeasti käydä huonosti. Kaikki poikkarit voisi mun puolestani kieltää kokonaan, mutta luulen, että sellaista ei tule koskaan oikeasti tapahtumaan. Kannattaisi pelaajienkin ihan oikeasti miettiä, miten hyvä tsägä on käynyt, ettei kukaan ole loukkaantunut pahasti. Mutta joskus se hyvä tsägäkin loppuu, eikä kukaan tiedä, loppuuko se just omalla kohdalla. Sellaisen asian kanssa voi olla vaikea elää ja se voi vaikuttaa myös omaan elämään ja perheenkin elämään.
Oman jenginsä muroihinhan Väänänen kusi eniten. Eikä ne omat jalatkaan ihan kuivina säästyneet, kun joutuu nyt katsomosta käsin pelejä seuraamaan. Tässä voi vielä käydä niin, että jos valmennus löytää sopivat/paremmat korvaajat, Väänänen ei enää mahdu kokoonpanoon, kun kakku on lusittu.
Ps. Oman jengin pukkariin ei sitten muuten ole asiaa, edes kalsareita vaihtamaan.