Viestin lähetti Senior
Ehkei ihan topicin mukaista listausta, mutta fabuosasto muistanee kuuskytluvulta "hienoina" autoina:
- Ford Anglia
- Ford Cortina
- Ford Taunus 17M
- Fiat 600
(- jonka itäblokkiversio Neckar, vau)
- Fiat 127
- kuuskytluvulta Fiat 1500 (kojelaudassahan oli kromiteksti: millezinguezento)
- Isuzu Bellet
- Rättäri eli Citikan CV2
- TippaRellu
- Datsun 100A(mpeeri), kaikkien karvanoppa-autojen kantaäiti Corollan ohella
- Volvo Amazon (ja Pyhimys)
- Peugeot 404
- Volkkarista tietty kuplat 1200 ja 1300, kerskakoneella 1500
- Jalta (se se oli aparaatti)
- Saabin ysikutoset (kakstahtisena jep)
- Volgat (taksitolpilla aina useita, erikoisuutena mittarivalaistus, jossa läpiväkyvä mittariston yläosa)
- Mersut 170 ja 190 (nopeusmittarit värikkäillä pystytolpilla, repikää siitä) ja niitä edeltävät pyöreät mallit
- Morris Mini (ja Marina- himassa hirvee narina)
- Austinit
- Talbot
- PolskiFiat
- Moskovitsit, huh
- Simca
- Sumpit eli Sumbeamit
- Wartburgit (kakstahtisten kukkulankuningas, koko lähiö oli käynnistettäessä savun peitossa)
- Triumph Herald
- ajan jenkeistä nyt puhumattakaan.
Viestin lähetti Stonecold
Mainittakoot eräänlaisesta hakkapeliittahenkeä vaatineesta reisusta, joka tuli tehtyä talviaikaan reitillä Hki-Kuusamo-Hki. Alla Fiat 127, kyydissä neljä aikuista, koira ja kaikkien matkatavarat. Huh.
-----
Senior, lisäisin tuohon listaasi vielä Hilman Hunterin ja Super Minxin, joita pyöri jonkin verran.
Viestin lähetti Senior
edit pakko lisätä: kuka muistaa, miksi nimitettiin Simcan pyöreätä saippuakoteloautoa?
Jaakko Jahnukainen :)
Viestin lähetti Brewer
Sorry pitkä lainaus , mutta mihin Senior olet unohtanut IFAn ja FIAT 850 ( tuttavallisesti vain kymmentä vaille yhdeksän ) ?
Niin ja Messerschmidtin . Tuon mainion kolmipyöräisen menopelin !
Viestin lähetti Senior
[B
- Wartburgit (kakstahtisten kukkulankuningas, koko lähiö oli käynnistettäessä savun peitossa)
[/B]
Sotilaskotiyhdistyksen vanha rämä Volkswagen Caravelle oli uudehkoa Skoda-farmaria selvästi luotettavampi. Tuo nelivetoinen vuonna 1987 ensirekisteröity vihreä ja hieman ruostunut minibussi oli nelivaihteisena ja bensiinikäyttöisenä melko persoonallinen ajokokemus.
Viestin lähetti DAF
Nykyään yhtiö taitaa keskittyä huomattavasti kookkaampiin autoihin.
Viestin lähetti dude
No höpö höpö.. Kyllä vielä viisi vuotta sitten näin liikenteessä 96:ia.
Mielenkiintoinen ja astetta harvinaisempi Saab on farmarimalli 95. Klassikko sekin. Työkaverillakin oli sellainen ja ihan kivan näköinen peli oli.
Viestin lähetti Stonecold
Mainittakoot eräänlaisesta hakkapeliittahenkeä vaatineesta reisusta, joka tuli tehtyä talviaikaan reitillä Hki-Kuusamo-Hki. Alla Fiat 127, kyydissä neljä aikuista, koira ja kaikkien matkatavarat. Huh.
Hengissä selvittiin, mitä nyt oli pimeän aikaan ongelmia kun valot sojottivat taivaalle auton perän raapiessa maan pintaa :) Tankata piti muistaakseni kolmesti per suunta ja huiput oli alamäkeen 110km/h.
Viestin lähetti DAF
Stone,
vaikkei nick siitä tulekaan, muistan kyllä DAFin henkilöauton, pienempää saa hakea..:) Nykyään yhtiö taitaa keskittyä huomattavasti kookkaampiin autoihin.
Ai niin, se hienoin auto. Tällä hetkellä ehdottomasti oma 80-luvun lopun pikku-Volvoni isolla moottorilla. Miettikääpä sitä.
Pikkupojasta asti säilyneet unelmat täyttyivät muutama vuosi sitten, kun sain lainaan Porsche 911 targa -81 mallisen auton. Aijjai, että siinä se vaan on komea peli kunhan osaa vaihdelaatikkoa käyttää oikein (ei ole sieltä hlposta päästä)