Hienoin auto millä olet ajanut?

  • 25 761
  • 119

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä onkaan kaikkein hienoin auto minkä rattiin sinä olet ikinä päässyt? Hienous määritellään tässä tapauksessa ihan itse, tehon, ulkonäön, ajettavuuden tai ihan minkä tahansa kriteerin mukaan minkä itse näet parhaimmaksi. Jos esim. pidät kuplavolkkaria hienoimpana autona millä olet ikinä ajanut niin OK, mutta perusteluja vaaditaan myös. =)

Niistä autoista mitä minä olen ikinä ajanut luokittelisin kaikkein "hienoimmaksi" tämän:

1997 Chevrolet Camaro Z28 30th Anniversary Edition

Auto oli täsmälleen samannäköinen kuin kuvassa, ralliraitoineenkin. En ole kovin paljoa urheiluautoilla ajanut, mutta kyllä tässä autossa jos missä oli sporttinen fiilis. Täsmällisiä teknisiä tietoja en autosta kyllä muista, mutta V8 kone kuljetti mukavasti n. 300 hevosen voimin... Vauhtisokeaksi tuolla kyllä tulee, paikaltaan liikkeelle lähdettäessä auto kiihtyi kuin huomaamatta jo kakkosvaihteella sinne 100km/h vauhtiin. Auto on siis mielestäni hieno suorituskykynsä, sekä silmiä hivelevän sporttisen ulkonäkönsä tähden.

Muista hienoista autoista joita olen ajanut mainittakoon BMW M3, avoauto jossa 320 hevosvoimaa tehoa. Kaiken kaikkiaan hieno peli, semmoisen voisi vielä joskus itsekin hankkia. Hienoin auto jonka ratin taakse olen päässyt istumaan on Ferrari 360 F1 Spider, mutta sillä en päässyt ajamaan metriäkään joten ei siitä sen enempää. =)
 

krobbe

Jäsen
Nostalgiaa

Hienoudesta tiedä, mutta muutama, joista valtaosa arvon jatkoaikalaisista tuskin edes kuullut.

NSU PRINZ 1000 TT, vm. tais olla about 60-luku, perkeleenmoinen pörpötin.

Triumph Herald 1200, vm. 63, upea pikkupeto.

Ja helmenä säästin viimeiseksi, Moskvitsh Elite 1500 SL vm. taisi olla n. 70, aivan upea kivireki, punaisen pornahtava kaapparikosla.

Näillä em. huippuyksilöillä en ole pelkästään ajanut, vaan jopa omistanut, ja ylpeä siitä!
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Monenlaisen auton rattia on tullut väännettyä, mutta ehkä kokonaisuutena parhaan kuvan on jättänyt MB 500 S. Ko. autolla olen myös ajanut "nopeusennätykseni" maantiellä. Koko ajan auto meni kuin kiskoilla ja jos siinä oltaisiin menty metsään, varmaan kilometrin verran olisi puita kaatunut tieltä. On se aikamoinen panssariauto.

Jaguar on ollut aina sydäntäni lähellä ja yksi malli, jonka rattiin haluaisin eritoten päästä, on XJR-S. Noita vaan ei montaa löydy Suomesta.

Ja jottei nykyiselle ykkösautolle tule paha mieli on mainittava, että se on ylivoimaisesti paras auto, jonka olen omistanut. Tehokas perhefarkku miltei kaikilla asianmukaisilla varusteilla.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti polvipetteri
Monenlaisen auton rattia on tullut väännettyä, mutta ehkä kokonaisuutena parhaan kuvan on jättänyt MB 500 S. Ko. autolla olen myös ajanut "nopeusennätykseni" maantiellä.

Kerro vielä paljon se nopeusennätys on? =)

Hieno lista krobella, noista autoista tuli mieleeni venäjän armeijan hieno kertakäyttöauto UAZ, jollaisella olen myös ajanut. UAZ löytyy kyllä sen hienouslistan loppupäästä...
 

El Capita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehdottomasti hienoin auto, ainakin ajotuntumalta, jolla olen ajanut on BMW M5. Menee kuin kiskoilla mutkaisilla teillä ja kiihtyvyydessä löytyy. Silti auto on sisätiloiltaan normi perheauton kokoinen. Ehkä tyylikkäin auto, jolla on tullut ajeltua on BMW:n 740i, sellaisilla vanteilla kuin James Bondillakin oli tuon auton ollessa herran alla.

Olen ollut siinä mielessä onnellisessa asemassa, että molemmat kyseiset autot ovat olleet perhepiirin omistuksessa (isä automiehiä), joten ajelut eivät ole jääneet yhteen kertaan.

Omaan autoon olen kuitenkin erittäin tyytyväinen ja pidän sitä yhtenä parhaimmista "normaaleista" autoista luokassaan joita olen ajanut.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas, melkoisia pirssejä on palstalaiset ajelleet. Itsekkin täytyy lienee turvautua puolustusvoimiin. Band Wagen lienee yksi niistä hienoimmista. Huippunoepus huimat 40 km/h, mutta metsässä se on kova vauhti. Siinä loppui monelta pojalta pokka ennen kuin tuo telakuorma-auto pysähtyi.

Paras esimerkki oli ajo poikkisuuntaan lumista (lunta n. 1,5 m)rinnettä koulutuksessa. Kuski hoki noin 1/2 km tää kaatuu, tää kaatuu ja kappari vieressä, eikä kaadu paina kaasua. Sitten kuski löysäs kaasun ja pankku jäi kylelleen hankeen. Eikun vinssi esille ja matka jatku. Hetken kyllä tuntui, että nyt se tempun teki, nyt mennään katon kautta pyörien rinne alas.

Muista Audi A6 Biturbo 2,7 Automaatilla vm.2002 ja kaikilla herkuilla mm. TV ja GPS on ollut niitä mukavimpia.

150 km/h nopeudessa, kun antoi kickoffia niin vielä lähti reippaammin kuin 'normaaliautot' Suomiohituksissa. Sitten vauhtia ainakin meikäläiselle olikin jo ihan tarpeeksi. Eka lähdössä kaupungissa liikennevaloista kiihdytti vahingossa 120 km/h ja piti jarruttaa ja lujasti, kun seuraava lähesty niin äkkiä. Siinä ei nopeuksia pahemmin ajatellut painoi vai kaasua ja nautti tapahtumista, auto ei paljoa kysellyt vaan lykkäsi isompaa silmään. Talviolosuhteissa vallan loistopeli. Audin nelivetoa ja jarruassistentteja turhaan kehuta. Muut vaan tahtoo olla haittoina, kun ei ole vastaavia pelejä niin vauhti tahtoo olla puolta pienempi. Se ei ole urheiluauto, mutta normaalisssa liikenteessä melkoisen mukava.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Faijalla oli tuossa vielä aiemmin tämä Oli kyllä kaikinpuolin loistava auto. Mersuja on meidän perheessä ollut aiemmin ja nykyäänkin. Maantiellä mersu on parempi, mutta kun taivaalta sataa paskaa ja edessä on kolme tukkirekkaa, niin kyllä sitä mielummin tuolla Audilla ajaa.
 
Ford Fiesta 1,0 1981 vuosimallin vehje oli eka auto minkä omistin kortillisena. Se ja minä olimme kuin paita ja perse.
Voi mikä parivaljakko max nopeus mittarin mukaan 140 km voi sitä vauhdin hurmaa kun sillä ajeli ympäri suomen maan..

Siitä säilyy muisto lopun ikää takaraivossa.
Ulkonäkö oli minulle tärkeää pieni lommo tai ruosteen kukkanen ei merkinny mitään.
 

Rocco

Jäsen
Kokemuksena hienoin oli ja on edelleen Saab 96. Tuo länsinaapurin lentokoneinsinöörien luomus.

Sotarumpu, Ojahauki, Puukenkä, Sämpylä, Peräpuikko... rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Kun taas puhutaan niistä hienoista autoista, siis sellaisista mitä ihaillaan TM:n autonumeron sivuilla, sellaisia on tullut ajettua todella harvoin. Taitaa joku iso Audi olla paras.
 
Viimeksi muokattu:

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Zil Ural 6x6

Niin, omasta mielestäni hienoin auto jota olen ajanut, on ehdottomasti neuvostovalmisteinen ZIL Ural maastokuorma-auto.

Tätäkin hienompaa kyytiä saattaisi saada KRAZ-merkkisellä em. kiesin isoveljellä, jota en valitettavasti ole saanut ajaa.
Pukilla olen kyllä istunut ja todennut, että "vittu mikä auto"

En malta olla mainitsematta, että ZIL Uralin maasto-ominaisuudet ovat täysin omaa luokkaansa ja ainoastaan kuskin omat rajat voivat asettaa esteitä hulppealle menolle. Zilinhän saa ajettua vaikka puuhun, jos kuskilla kantti riittää.

Loppukaneettina en malta olla kehuskelematta, että Upinniemen hienoin ja hallituin 6-pyöräluisu on allekirjoittaneen käsialaa.

Täälltä tähän
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Potnapekka
Ford Fiesta 1,0 1981 vuosimallin vehje oli eka auto minkä omistin kortillisena.

Ford Escort 1.3 1983 vuosimallin 'auto' oli meikäläisen ensimmäinen auto ja lämpimät muistot on siitäkin. Huippuja sai alamäkeen myötätuuleen ilman matkustajia 150 ja samalla sai tunteen, että oli linnanmäen laitteissa. Sen verta paljon se pomppi siinä vaiheessa. Sille puheltiin talvella nätimmin kuin omalle tyttöystävälle, että se starttasi ja liikennevaloissa sai ensimmäisen puolen tunnin ajan starttailla uudelleen. Sillä autolla oppi ainaskin ajamaan. 0-100 meni varmaan 20sek. Silti olin aina ensimmäisenä jonossa.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti vision
Ford Escort 1.3 1983 vuosimallin 'auto' oli meikäläisen ensimmäinen auto ja lämpimät muistot on siitäkin.
Tuosta kun kuoritaan 6 vuotta ikää lisää ja ahdetaan pellin alle 300 cc lisää, niin päästään hienoimpaan ajamaani autoon.

Esco tulee aina olemaan muistoissani erityisjalustalla. Siinä kumit vinkui ja kardaani paukkui kun koohotettiin menemään pitkin kyliä ja raitteja.
 
Viimeksi muokattu:

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Viestin lähetti Oloneuvos
Urheiluautoista Ferrarin GTO lienee "hienoin." Porsche 911 en laske hienoksi, klassikoksi toki.

Urheiluautoista Pontiacin GTO lienee hienoin, omista kokemuksistani;) Volkswageneita ei tosiaan lasketa.

Jalustalle täytyy tietty nostaa oma rakas "hieman" viritetty Trans Am -72. Nyyh, kyllä on ikävä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
T55. Ai niin, ei auto eikä hieno. Piper Saratoga. Ai niin, ei sekään ole auto.

Trabant. Mallia en tiedä. Sillä tyypit ajettu Tsekkoslovakiassa. Starttimoottori puuttui; piti pysäköidä mäen päälle tai olla paljon kavereita mukana. Renkaat sai hyvin ulvomaan, ei johtuen tehoista vaan renkaiden kapeudesta.

Oikeasti en ole ajanut mitään Roveria hienompaa autoa enkä ollut edes kyydissä. Höh, paha puute kansalaistaidoissa.
 

Padis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onni on alamäki!

syöksysämpylä ja rättäri

Noista löytyi kyllä tunnelmaa kaikista eniten. Ja saabin vapaakytkinsysteemi on vähän törkeen hauska. Rättisitikan voi saada melkein kaatuun suoralla jos tarpeeksi monta äijää heiluu sisällä. Jokainen matka on elämys näillä peleillä(aikaa on syytä varata riittävästi=paljon).
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Rocco
Kokemuksena hienoin oli ja on edelleen Saab 96. Tuo länsinaapurin lentokoneinsinöörien luomus.

Sotarumpu, Ojahauki, Puukenkä, Sämpylä, Peräpuikko... rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Kun taas puhutaan niistä hienoista autoista, siis sellaisista mitä ihaillaan TM:n autonumeron sivuilla, sellaisia on tullut ajettua todella harvoin. Taitaa joku iso Audi olla paras.

Ainoa oikea nimi lienee kuitenkin U-båt. Jotkut tosin kutsuvat myös nimellä susikusi.

Hauskinta tuossa autossa oli yhdistelmä kohtalaisen suurta bensan kulutusta ja pientä tankkia.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Hienoin auto lienee ollut 3-sarjan Bemari, jolla tuli ajeltua autokoulussa joskus 10 vuotta sitten. Sen jälkeen menopelit ovat olleet enemmän tai vähemmän vaatimattomampia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Punainen palaa viimeisissä valoissa Turun Runosmäen alueella ja edessä mootoritie Tampereen suuntaan. Kämmenet hikoavat ja oikea jalka tärisee adrenaliinin vaikutuksesta. Aika vihreisiin tuntuu lähes ikuisuudelta, kunnes näen keltaisen vaihtuvan. Painan hieman kaasua päästämättä kuitenkaan jarrusta ja kuulen tuon syntisen äänen edestäni. Kun valo vaihtuu vihreään päästän jarrun ja polkaisen kaasun lattiaan asti kiinni. Tuntuu pelottavalta, sillä kaikki neljä pyörää vetävät nopeusmittarin neulaa hirvittävällä nopeudella ylöspäin. Yksikään rengas ei sudi vaan jatkaa raaka työtään vetäen myös poskeni kuopille. Pystyn vain väistelemään autoja, jotka tulevat vastaan perävalot edellä. Tunne saa järkeni sumenemaan, järkeni joka käskee nostamaan kaasujalkaa. "Vielä 5 sekunttia niin 200 on lasissa" hoen itselleni melkein orgasmin kourissa. Äkkiä tulee näkyviin lentokentän liittymä jossa on määrä heittää ympäri ja ajaa takaisin autoliikkeeseen. Takastulomatka ajetaan melkein sääntöjen rajoissa ja raskaasti hengittäen. Tunne on kuin olisin joutunut nymfomaaninaisten pesäpallojoukkueen raiskaamaksi, eli täydellinen.

Kiitos kokemuksesta, Audi RS6

Yours allways: tombraider
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Pikkupojasta asti säilyneet unelmat täyttyivät muutama vuosi sitten, kun sain lainaan Porsche 911 targa -81 mallisen auton. Aijjai, että siinä se vaan on komea peli kunhan osaa vaihdelaatikkoa käyttää oikein (ei ole sieltä hlposta päästä)

Erikoisin ulkonäöltään ehkä Cadillac Coupe de Ville -59 - tai ainakin se vei eniten bensaa.

Muita mukavia:

Volvo S80 T6
Mercedes-Benz 320 CDi (-03)
Peugeot 206 RC
Kubbelwagen 1,6 - siinä se teho puhuu!

Pitää lisätä, jos myöhemmin tulee muita mieleen.

-ipa rules
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jätkät ovat pyöritelleet aivan järkyttäviä kärryjä. Meikäläinen on joutunut toistaiseksi tyytymään erilaisiin kansanautoihin, tosin kokemusta eri merkeistä on kohtuullisen runsaasti. Hienoimmaksi kai nousee Volvo V70 ja Chrysler Sebring & PT Cruiser, ei siis mitään mullistavaa. Tai no, pari vuotta sitten uuden auton rattiin pääseminen oli jo kokemus sinänsä tällaiselle duunaritaustaisen suurperheen esikoiselle. Leluja ei ollut paljon ja ne vähätkin oli naulattu lattiaan kiinni, tiedättehän...

Erikoisimpia kokemuksia ovat appiukon avolava-Toyota 70-luvun alusta ja porukoiden muinainen Ford Transit, jolla ajoin 1000 km viikonlopun aikana juuri kortin saatuani täydellisessä itsemurhakelissä. Ohjauksessa oli melko reilusti väljää, kuten myös minun korvieni välissä, kun koko reissuun lähdin.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Audi TT Quattro taitaa olla hienoin kiesi mitä olen päässyt kuljettamaan.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Majesteettisin ajokokemus on ehdottomasti ollut puolustusvoimissa.

Sotilaskotiyhdistyksen vanha rämä Volkswagen Caravelle oli uudehkoa Skoda-farmaria selvästi luotettavampi. Tuo nelivetoinen vuonna 1987 ensirekisteröity vihreä ja hieman ruostunut minibussi oli nelivaihteisena ja bensiinikäyttöisenä melko persoonallinen ajokokemus. Kahdeksankympin vauhdin huomasi siitä ettei ilman äänen korottamista saanut enää itseään ymmärretyksi. Sotilaskotisisaretkin tiesivät auton lähestyvän jo korttelin päästä, sen verran urheilullista mörinää tämä 2,1-litrainen bensakone piti. Viimeisen kerran autoa hallille palauttaessa maaginen 490tkm:n raja ylittyi, mutta niin vain tämä Terroristibussiksi ristitty auto aina starttasi kun sitä tarvittiin. Mahtaakohan se vieläkin liikkua?

Monia autoja on ehtinyt ajella, mutta kovinkaan "hienoja" niistä ei ole löytynyt. Hintalapussa varmasti suurin summa oli esittelyautona olleella Audi A6 V6 TDi:llä. Ihan mukava auto oli ajella automaattivaihteiston kanssa. UAZilla on toki ajeltu myös.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Volvo 850 tai jotain sinne päin. Enollani oli sellainen, ei mikään uudenkarhea, mutta kyllä siinä heppoja konepellin alla hirnui ihan mukavasti ja ajotuntuma oli vähintäänkin hyvä.

Joskus nuorempana (80-luvun lopussa) Olin juoppokuskina tuttavan -68 mallisella Ford Cortinalla. Omalla tavallaan hieno kulkupeli sekin. Nykyisestä peltilehmästäni on glamour kaukana. Arkiset matkani teen 260 tkm ajetulla Fiat Unolla..
 

FireHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, Anaheim Ducks
Viimeksi hienoin ajamani auto taitaa olla Datsun Cherry vissiin vm -80. Siinä autossa on nimittäin tunnelmaa ;)
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Urheiluautoista ehdottomasti kipakoin peli on ollut Ferrari 360 Modena. Kyseinen peli oli ja on edelleenkin mallia -00 ja tavallisella manuaalilla, siis ei F1-vaihteilla. Kaupungissa ja meikäläisillä nopeusrajoituksilla aivan kamala ajettava mutta melkoisen hieno kokemus joka tapauksessa.
"Sivistyneemmistä" autoista Mersun S600 ja S500 ovat aivan helmiä, tosin myös hinnaltaan. Audin A8, Jaguar S-typet sun muut eivät pääse lähellekään Mersun huippuja. Vaikea löytää moitittavaa miltään osa-alueelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös