Hienoin auto millä olet ajanut?

  • 26 064
  • 119

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Toyota Corolla 4d Super 1,3l vm. 84

10 kilometrin kiihdytyksellä sillä päästiin uskomattomalta tuntuva 170km/h. Seuraava valloituksen kohde tällä limolla on rmj.
 

Tuamas

Jäsen
Hienoimpana nousee ehkä Jaguarin S-type R, tuo isäukon 3-litranenkin on ihan kiva peli.

Mersuista en ole pitänyt oikeastaan ikinä, vähän pappamainen ajotuntuma ja S-sarja on jo liian iso.
M5 bemari on maantiellä parhaita ja nopeimpia ajettavia, hiukkasen vanhemmassa penkkiin liimaantuu oikein kunnolla, talviautona tuo on tosin aivan luokato (siis -88-94 M5)

Legendaarisimpina itsellä nousevat esiin todella nuhainen 1.6 vanha sierra sekä oma rakas ensiauto, 1.6 ascona.
 

Kotkafani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Chrysler Stratus Cabriolet. Laatua ei voi verrata saksalaisiin, mutta se oli tilava ja todellinen ajajan auto - jenkkityylinen muttei liikaa.

Kakkosena tulee Volvon Cabriolet. Hyvä ajettava ja jämäkkä. Tehoissakin löytyi ihan kivasti.

Citroen CX:llä en ole (vielä) päässyt kokeilemaan, mutta ajo-ominaisuudet kuulemma omaa luokkaansa.

Hauskin ajettava oli Skoda 130 Rapid.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Money for tires..

Hienoimmat autot, joiden rattiin olen joutunut viimeisinä muutamana vuotena:

BMW X5, "Old School" Hummer, (ei siis tämä H2, joka on kuin herrasmiesmaasturi jo), uusi Chevrolet Corvette avo, 1959 Cadillac, 1966 Chevy Chevelle (neljä erilaista), 69 ´Cuda, 73 Plymouth Roadrunner sekä Range Rover.

Hummerissa oli kunnon sotamiesmeininkiä. Ainoastaan tuo 66 Chevelle, jossa oli kaksi vaihdetta automaatissa (kovaa ja helvetin kovaa) sekä Range Rover olivat omassa käytössä pitempään.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Hienoin auto jolla oon ajanu ja ajan edelleen, on Volvo 142, vm.'71. On se vaan niin helevetin hieno, ja yllättävänkin hiljainen, mut kaasua polkaistessa melkosen rouheat äänet... Museokilvillä, tottakai:)
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Rocco
Kokemuksena hienoin oli ja on edelleen Saab 96. Tuo länsinaapurin lentokoneinsinöörien luomus.

Sotarumpu, Ojahauki, Puukenkä, Sämpylä, Peräpuikko... rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Joo, nimiä on ja paljon: Porkkanasorvi, hintti-iglu, kajakki noin muutamia itse kuulemia mainitakseni. Ja autohan on mitä mainioin, aina kun on ruoriin päässyt niin jo ovella suu venyy älyttömään virneeseen. Sitten kun istut pukille sillain vinottain kuten kajakissa istutaan ja lyöt rattivaihteesta ykkösen päälle niin nauruun meinaa tukehtua.

On se vaan hauska peli.
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pari hienoa kokemusta on osunut kohdalle:

Ford Fairlane Rectracable Convertible -57 sekä Jaguar XJ12 -74

Molemmat hienoja yksilöitä, joilla maisemat vaihtuvat kuskin myhäillessä tyytyväisenä.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti pasil
lyöt rattivaihteesta ykkösen päälle niin nauruun meinaa tukehtua.

On se vaan hauska peli.

Niin hauskaltahan tuon saappaan ajaminen tosiaan tuntuu. Toinen hauska vekotin, jossa on rattivaihteet on tullut myös kokeiltua, nimittäin n. vm 63 mese ja eikä ollut mikään "mannemalli" vaan kunnon bensalla kulkeva suora kuutonen.

Mutta parhaan ajonautinnon on ehdottomasti antanut Lada 1300S vm-7X lähes tyhjin renkain. Mahtava ajotuntuma tiehen. Kyseinen yksilö avarsi muutenkin käsitystä autoihin. Sai meinaan tehdä aikamoisen lautaviritelmän ennen kuin uskalsi autoa tunkilla nostaa. Kaveria kun lupaa auttaa, niin pääsee käsiksi uskomattomiin kokemuksiin.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Ehdottomasti vanha kunnon rättisitikka kesähelteellä katto auki.
Tuolla autolla ei yksinkertaisesti voi ajaa nauramatta. Kerrassaan hauska peli.

Toinen vekotin, jollainen täytyisi jokapojalla olla on pankku, kiva peli polttaa valtion bensoja.. 100L/1H..

K
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Punainen palaa viimeisissä valoissa Lahden Renkomäen alueella ja edessä moottoritie Helsingin suuntaan. Kämmenet hikoavat ja oikea jalka tärisee vitutuksen vaikutuksesta. Aika vihreisiin tuntuu lähes ikuisuudelta, kunnes näen keltaisen vaihtuvan. Painan hieman kaasua ja kuulen tuon vittumaisen sirinän edestäni. Kun valo vaihtuu vihreään päästän pierun ja polkaisen kaasun lattiaan asti kiinni. Tuntuu pelottavalta, sillä ruosteinen pohjalevy nitisee polkimen alla. Yksikään rengas ei sudi vaikka kuinka yritän ja poskeni menevät vihasta kuopille. Pystyn vain ajamaan pientareella väistellen autoja, jotka menevät ohitseni perävalot villkuen. Viha saa järkeni sumenemaan, järkeni joka käskee nostamaan kaasujalkaa. "Vielä 35 sekunttia niin 100 on lasissa" hoen itselleni melkein raivohulluuden kourissa. Äkkiä tulee näkyviin paikka, jossa moottori leikkaa lopullisesti kiinni ja palaan kotiin hinausautolla. Takastulomatka istutaan hinausauton kyydissä ja raskaasti hengittäen. Tunne on kuin olisin joutunut ruotsalaisen painijoukkueen raiskaamaksi, eli perin vittumainen.

"Kiitos" kokemuksesta, Fiat 127

Yours never: 1900

PS. Hienosti kerrottu tarina tuosta RS6:sen koeajosta tombraider. Pääsispä joskus itsekin koeajolle ko. autolla. Ja toivottavasti et pahastu tekstisi pienestä lainaamisesta.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti pasil
Joo, nimiä on ja paljon: Porkkanasorvi, hintti-iglu, kajakki noin muutamia itse kuulemia mainitakseni. Ja autohan on mitä mainioin, aina kun on ruoriin päässyt niin jo ovella suu venyy älyttömään virneeseen. Sitten kun istut pukille sillain vinottain kuten kajakissa istutaan ja lyöt rattivaihteesta ykkösen päälle niin nauruun meinaa tukehtua.
Retkibanaania ja rynnäkkösämpylää unohtamatta. Saab-kuski syö toisen lautaselta, silleen vinottain istuen. Kaverin 96 oli hauska ajaa. Kolmosella lisää kaasua, kierrokset nousivat, mutta nopeus pysyi vakiona.

Isovarpaalla kaasutettava Mini oli myös kokemus, joka ei unohdu ikinä. Ei noissa retroissa ole mitään tunnelmaa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti 1900
Tunne on kuin olisin joutunut ruotsalaisen painijoukkueen raiskaamaksi, eli perin vittumainen.

"

Kerro toki lisää. Vyöryttivätkö? Entä käyttivätkö Nelssoni puolittain tai sivusta?

Fiat 127 Stella oli minun eka autoni tai oikeastaan vain käytössäni, mutta oli kerrassaan vekkuli vehje.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä on monta komeata autoa mainittu tässä ketjussa, useimpia toivoisin päästä vielä joskus ajamaan itsekin...

Tuo RS6:n ajaminen on varmasti ollut mieleenpainuva kokemus, tombraiderin kertomukseen osasin jopa itsekin eläytyä tietäen kuinka tehokas auto oli kyseessä. Audit taitaa olla nykyään aika kovassa huudossa (jos ne joskus eivät sitä ole olleet), tehokkaita vehkeitä ovat nuo pienemmätkin mallit. Joskus on tullut ajettua 1.8 Turbo A3:lla, ja sekin tuntui todella vikkelältä autolta.

Tuli vielä mieleeni eräs hieno auto jolla olen ajanut, Jaguar XJ6. Auto oli tosin vuosimallia -83, mutta sain kuitenkin kokea jotain Jaguarin ylellisyydestä. Mukava sillä oli päästellä, kun huomasi miten päät kääntyivät kohti... =)
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ossi
Retkibanaania ja rynnäkkösämpylää unohtamatta. Saab-kuski syö toisen lautaselta, silleen vinottain istuen. Kaverin 96 oli hauska ajaa. Kolmosella lisää kaasua, kierrokset nousivat, mutta nopeus pysyi vakiona.

Kokeiltu juttu, hampparipaarin drive-in:stä kayakilla safkat. Big Maciä piti ahtaa suuhun ennalta sovittujen käsien asentojen mukaan ettei töniny kaveria. Suosittelen.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Kokeiltu juttu, hampparipaarin drive-in:stä kayakilla safkat. Big Maciä piti ahtaa suuhun ennalta sovittujen käsien asentojen mukaan ettei töniny kaveria. Suosittelen.

96:sen aikaan Mc ei ollut vielä edes tullut Suomeen. Mc juhlii nyt Suomessa 20 vuotista taivaltaan, kun taas viimeinen U-båt valmistettiin v 80 ja viimeiseen varmaan 15 vuoteen niitä ei ole edes liikenteessä näkynyt.
 

armand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kotiseudun joukkueet
Hienoin tai ainakin mieleenpainuvin oli aito kisoissakin käytetty F3 Ahvenistolla. Merkkiä en häpeäkseni edes muista, mutta tehoa oli ainakin meikäläiselle riittävästi.
 

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ehdottomasti kaverin kupla joka keuli.Tai no ehkä se nyt ei hienoin ollut, mutta hauskaa se ainakin oli.
Hienoin auto on ehdottomasti ollut Jaguar Sovereign V12. Uskomattoman hiljaista ja tasaista kyytiä.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti scholl
96:sen aikaan Mc ei ollut vielä edes tullut Suomeen. Mc juhlii nyt Suomessa 20 vuotista taivaltaan, kun taas viimeinen U-båt valmistettiin v 80 ja viimeiseen varmaan 15 vuoteen niitä ei ole edes liikenteessä näkynyt.

No höpö höpö.. Kyllä vielä viisi vuotta sitten näin liikenteessä 96:ia.

Mielenkiintoinen ja astetta harvinaisempi Saab on farmarimalli 95. Klassikko sekin. Työkaverillakin oli sellainen ja ihan kivan näköinen peli oli.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Viestin lähetti dude
No höpö höpö.. Kyllä vielä viisi vuotta sitten näin liikenteessä 96:ia.

Mielenkiintoinen ja astetta harvinaisempi Saab on farmarimalli 95. Klassikko sekin. Työkaverillakin oli sellainen ja ihan kivan näköinen peli oli.

No höpö höpö, ei ole kuin pari viikkoa aikaa kun "rallikutosen" näin liikenteessä.

Mutta kun tuo Fiatin 127 menopeli mainittiin, niin ehdottomiin ajokokemuksiin kuuluu moisen ajaminen autobaanalla. Sisimmältä kaistalta tosin joutui välillä sihruttamaan uskaltaisiko keskimmäiselle kaistalle rekkaa ohittamaan.

Muistikin rupeaa pätkittäin palaamaan ja heti tulee mieleen tipparellu , josta vaihdekeppikin tuli suoraan kojelaudan läpi. Erittäin mainio menopeli.

Tuota rättärin lukkosysteemiä ei kyllä ihan heti oivalla :) , etu ovet saa lukkoon, mutta takaovia ei!

95 sen verran, että postihan noita muinoin käytti jakeluautoinaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä hienoin auto on osaomistuksessani oleva VW Kleinbus -74.

Oikeasti hienoja autoja en juurikaan ole ajanut. Kaverin pomon iso Audi on ehkä hienoin, ja mukavasti taittui matka kesäyössä Pohjois-Karjalaan.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkei ihan topicin mukaista listausta, mutta fabuosasto muistanee kuuskytluvulta "hienoina" autoina:

- Ford Anglia
- Ford Cortina
- Ford Taunus 17M
- Fiat 600
(- jonka itäblokkiversio Neckar, vau)
- Fiat 127
- kuuskytluvulta Fiat 1500 (kojelaudassahan oli kromiteksti: millezinguezento)
- Isuzu Bellet
- Rättäri eli Citikan CV2
- TippaRellu
- Datsun 100A(mpeeri), kaikkien karvanoppa-autojen kantaäiti Corollan ohella
- Volvo Amazon (ja Pyhimys)
- Peugeot 404
- Volkkarista tietty kuplat 1200 ja 1300, kerskakoneella 1500
- Jalta (se se oli aparaatti)
- Saabin ysikutoset (kakstahtisena jep)
- Volgat (taksitolpilla aina useita, erikoisuutena mittarivalaistus, jossa läpiväkyvä mittariston yläosa)
- Mersut 170 ja 190 (nopeusmittarit värikkäillä pystytolpilla, repikää siitä) ja niitä edeltävät pyöreät mallit
- Morris Mini (ja Marina- himassa hirvee narina)
- Austinit
- Talbot
- PolskiFiat
- Moskovitsit, huh
- Simca
- Sumpit eli Sumbeamit
- Wartburgit (kakstahtisten kukkulankuningas, koko lähiö oli käynnistettäessä savun peitossa)
- Triumph Herald
- ajan jenkeistä nyt puhumattakaan.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti scholl
96:sen aikaan Mc ei ollut vielä edes tullut Suomeen. Mc juhlii nyt Suomessa 20 vuotista taivaltaan, kun taas viimeinen U-båt valmistettiin v 80 ja viimeiseen varmaan 15 vuoteen niitä ei ole edes liikenteessä näkynyt.

Tokihan hintti-iglulla ajeltiin vielä muistaakseni v. 99, kun kaverilla sellainen oli omistuksessa. Ekat kyyditkin syöksäristä sain vasta -95.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös