Joskus aikoinaan en voinut sietää eilisen kaltaisia kylmiä kelejä, mutta nykyään nautin niistä lähes kesän hellepäivien lailla, ellen jopa enemmänkin. Eilen oli jokusen asteen kylmempi kuin tänään, mutta näyttää tuo mittari tälläkin hetkellä -13,1 °C, että kivan kirpeä keli on edelleen. Huomisestakin näyttäisi ainakin Ilmatieteen laitoksen mukaan olevan tulossa vielä semikylmä päivä, mutta sitten näyttäisi vähän lämpenevän, toki öiden ollessa edelleen perkeleen kylmiä.
Ei tällaisia kunnon pakkasia ihan joka talvi tänne lounaisrannikolle edes suoda, joten mukavaa vaihteluahan tämä on. Itse asiassa saisi minun puolestani olla vielä vähän kylmempääkin. Toki tämäkin riittää siihen, että keli on kuiva, teitä ei suolata eikä loskapaska kuorruta autoa kauppareissulla. Tykkään!
Saattaisin olla eri mieltä, jos olisin vielä työelämässä ja tarvitsisi esim. lähteä kuuden-seitsemän maissa duuniin, mahdollisesti vielä ulko- sellaiseen. Vaan eipä tarvitse. Kelit ovat näin alkuiltapäivästä ihan mahtavat, juuri tulin pieneltä kävelylenkiltä ja kun aurinko lämmittää jo mukavasti eikä edes kummemmin tuule, niin ei siellä kylmä tullut. Muu harrastamani liikunta tapahtuukin sitten sisätiloissa, joten siihen eivät kelit vaikuta.
Kesän hellepäivissä on se huono puoli, että sairauteni vuoksi sisäinen termostaatti heittää häränpyllyä, enkä helteillä jaksa tehdä juuri mitään eikä pää toimi kunnolla, kun kognitiiviset oireet jylläävät. Talvella tätä ongelmaa ei ole, tuntuu jopa että sairaus tykkää kylmästä, ts. oireet ovat sitä vähäisempiä mitä kylmempi on, joten senkin puolesta tällaiset kirpeät pakkaset sopivat mulle oikein hyvin.