Siis käsitinkö nyt oikein, että kaupunkilaiset eivät saisi ihastella kovan ukkosmyrskyn tunnelmaa, valojen välkettä ja jyrinää siksi, että maalaisille myrsky voi aiheutta mittavia tuhoja? Pitäisi solidaarisuudesta murjottaa sisällä ja olla vilkaisematta ulos vaikka kaupunkilaisella on kovin vähän mahdollisuuksia tehdä yhtään mitään sen bönderaukan omaisuuden turvaamiseksi.
Jos minun kommentteihin viittaat, niin et käsittänyt.
Minä en ensinnäkään sanele, miten ihmisten kuuluu käyttäytyä. Enkä edes usko, että jokainen kaupunkilainen ajattelee siten, että ukkonen on vain hieno valoshow. Olen itsekin lähempänä kaupunkilaista kuin bönderaukkaa - täysin böndellä en ole koskaan asunut, ja kaupungissa tai yli 30 tuhannen asukkaan kunnassa on mennyt viimeinen puolikas vajaan 40 vuoden elämästäni...
Mielipiteeni - johon minulla on samanlainen oikeus kuin ukkosmyrskyjä vain harmittonana valoshowna pitävillä henkilöillä - on ainoastaan se, että ihmettelen kovasti pettymystä siitä, että ukkosmyrskyä ei tullutkaan. Ja yritän ainoastaan vääntää rautalangasta, miksi on ihan helvetin hyvä asia, jos niin kävi.
Minä ainakin eläisin hyvinkin mielelläni ilman näitä myrskyjä, jos se vain olisi mahdollista. Koska se ei ole, seuraan sellaista nöyrällä kunnioituksella luonnonvoimia kohtaan, ja toivon tuhojen jäävän pieniksi.