No nyt jos koskaan on aiheellinen valtakunnallinen vaaratiedote, vaikka tilanne koskeekin maantieteellisesti suppeahkoa aluetta; pääkaupunkiseudulle vilkkaana tapahtumaviikonloppuna välittömästi iskevän erittäin vaarallisen ukkosmyrskyn uhka-arvio on "hieman" erilainen kuin esim. Rovaniemen taajama-alueen liepeillä liikuskelevan karhun, jollaisesta joskus aikoinaan varoitettiin vastaavin tiedottein koko maassa. Karhua yhtään väheksymättä.han aiheellinen vaaratiedote sanoisin vaikka osa vähätteleekin.
No nyt jos koskaan on aiheellinen valtakunnallinen vaaratiedote, vaikka tilanne koskeekin maantieteellisesti suppeahkoa aluetta; pääkaupunkiseudulle välittömästi iskevän erittäin vaarallisen ukkosmyrskyn uhka-arvio on "hieman" erilainen kuin esim. Rovaniemen taajama-alueen liepeillä liikuskelevan karhun, jollaisesta joskus aikoinaan varoitettiin vastaavin tiedottein koko maassa. Karhua yhtään väheksymättä.
Jep, näin on. Nykyinen järjestelmä ei salli vaaratiedotteiden kohdentamista alueellisesti tai paikallisesti.No, olen ymmärtänyt että noissa vaaratiedotteissa ongelma on tekninen, ettei oikein helpolla voida kohdistaa syystä tai toisesta.
Ei jytitse, ei välky ja koko paska kiertää Tampereen taas kerran. Haistakaa kaikki paska.
Hieman ihmettelen, mikä tuossa ukkosessa vetoaa ihmisiin. No varmasti ihan kivaa kun jytisee ja salamoi...kunhan eivät aiheuta vaaraa tai tuhoa juuri MINULLE. Muutama päivä ilman sähköjä tai energialaitosten hinnan korotuksille sitten taas kaivertaa vietävästi mutku ukkonen on niin kiva juttu.
Jos haluaa nauttia luonnon voimista oikein kunnolla niin eikun muutto eteläiseen Kaliforniaan tai Karibialle. Toiveet toteutuu.
Ei jytitse, ei välky ja koko paska kiertää Tampereen taas kerran. Haistakaa kaikki paska.
Siksi sitä kuuluukin mennä suojaan katsomaan, eikä ihmetellä jossain ulkona. Osa maapallon kiertokulkua, ei pitäis tulla yllätyksenä niin metsässä kuin maallakaan. Elämä on.Ihan mielenkiinnosta: mikä helvetti siinä ukkosessa on niin kivaa? Tulipaloja, aineellisia vaurioita, pahimmassa tapauksessa ihmishenkien menetyksiä. Ukkonen ei ole vain komea luonnonnäytelmä. Kaupunkiasunnossa sitä voi suhteellisen turvassa katsella, mutta ihmisiä asuu muuallakin. Minä olen ihan helvetin tyytyväinen, ettei myrsky tullut tästä yli. Mutta sen sijaan olen huolissani siitä, minkälaisia tuhoja se aiheuttaa Uudellamaalla sijaitsevassa metsässäni. Onhan minulla vakuutus, mutta siinä on omavastuut, ja aina tässä on oma vaivansa...
Siksi sitä kuuluukin mennä suojaan katsomaan, eikä ihmetellä jossain ulkona.
Helvetin hieno valoshow ja en ole.Ok...ensinäkin, mitä ihmeen katsomista ukkosessa on?
Edit. Ootko jotain 12 vuotias?
Siksi sitä kuuluukin mennä suojaan katsomaan, eikä ihmetellä jossain ulkona. Osa maapallon kiertokulkua, ei pitäis tulla yllätyksenä niin metsässä kuin maallakaan. Elämä on.
Ukonilma on hieman eri asia kuin myrsky. Etelässä oli myrsky, varsin raju sellainen.Vaaratiedotetta pukkaa koko maahan, kun etelässä on ukkosta. Ukkosta. Siis paukkuu ja näkyy salamoita. Voi jestas sentään.
Koskettaa jokaista jolla on vakuutuksia. Kaikkien vakuutuksenottajien pussista vahingot maksetaan. Vakuutusyhtiöt eivät edelleenkään maksa mitään vaan tasaavat kulut vakuutuksenottajien kesken ja raapaisee komeat provikat välistä.Ei auta metsätuhoihin, sähkökatkoksiin, tulipaloihin jne. Vittumaista mm. niille maalaistalojen asukkaille, joilta salama polttaa kodin tai tuuli vie sähköt useammaksi päiväksi. On elämän kiertokulkua, mutta en silti ymmärrä sitä, että jotkut ihmiset oikein toivovat tällaisia kelejä. Juu, on hienon näköistä kun salamat välkkyvät pimeän kaupungin yllä. Aineelliset tuhot eivät tunnu missään, kun ne eivät kosketa itseä...
Koskettaa jokaista jolla on vakuutuksia. Kaikkien vakuutuksenottajien pussista vahingot maksetaan. Vakuutusyhtiöt eivät edelleenkään maksa mitään vaan tasaavat kulut vakuutuksenottajien kesken ja raapaisee komeat provikat välistä.
Käy keikoilla tai osta diskopallo.Helvetin hieno valoshow ja en ole.
Näitä rajuilmoja kuitenkin kuuluu Suomenkin ilmastoon, ja jos sellainen on tulollaan, niin ei se asia toivomalla muuksi muutu. Ja onhan ne komeita katsella. Joten ihan hyvin voi katsella ja ihailla, sen sijaan että voivotteli ja vääntelisi käsiään.
Näitä rajuilmoja kuitenkin kuuluu Suomenkin ilmastoon, ja jos sellainen on tulollaan, niin ei se asia toivomalla muuksi muutu. Ja onhan ne komeita katsella. Joten ihan hyvin voi katsella ja ihailla, sen sijaan että voivotteli ja vääntelisi käsiään.