Hienoa säätä pidellyt?

  • 986 629
  • 8 636

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Kunnon myräkkää odotellessa Turkuun. Josko tänään vihdoinkin? Sähköt meni tuossa poikki, vaikka ukonilmasta ei ole tietoakaan.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta tämä on taas tätä, että jostain Turun ohihan se suhaa vilkuttaen Turulle.

Itse olen nyt Turussa viettämässä kesälomaviikkoa, ja kyllä on painostava ilma. Äskettäin teimme pienen maalausurakan pihalla kuunnellen samalla etäällä olevaa jyrinää. Ilma tuntuu nyt sellaiselta kuin ukkonen puskisi ihan kohta ihan päälle, mutta tutkan mukaan näyttää isompi rintama menevän kaukana Rymättylän ja Naantalin seudulla kohti pohjoista ja pienempi taas näyttäisi menevän idempää ohi.

Keskiviikkona olin Örössä, ja ukkonen meni siitä suoraan ylitse. Onneksi se osui tuohon juuri silloin kun olimme ravintolassa lounastamassa. Tuulta ei juurikaan ollut, mutta jyrinä, salamointi ja vesisade olivat oikein rajut.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse olen nyt Turussa viettämässä kesälomaviikkoa, ja kyllä on painostava ilma. Äskettäin teimme pienen maalausurakan pihalla kuunnellen samalla etäällä olevaa jyrinää. Ilma tuntuu nyt sellaiselta kuin ukkonen puskisi ihan kohta ihan päälle, mutta tutkan mukaan näyttää isompi rintama menevän kaukana Rymättylän ja Naantalin seudulla kohti pohjoista ja pienempi taas näyttäisi menevän idempää ohi.

Keskiviikkona olin Örössä, ja ukkonen meni siitä suoraan ylitse. Onneksi se osui tuohon juuri silloin kun olimme ravintolassa lounastamassa. Tuulta ei juurikaan ollut, mutta jyrinä, salamointi ja vesisade olivat oikein rajut.

Joo siis minun Turussa asumisen aikaan täällä ei kovin montaa ukkosta ole ollut kunnolla päällä. Usein parin (okei, ehkä muutaman) jyrähdyksen verran. Äsken välähti salama, mutta jyrinä tuli varmaan puolen minuutin päästä. Hämmentävää.

Mutta kiitän tätä parempaa tuulta tänään, hieman parempi tässä asunnon läpivedossa kuin eilen ulkona.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tampereella satoi vettä vartin verran ihan saatanan tavalla ja ukkonen päälle, pesisstadionin kulmilla tuli oltua kun kaato alkoi. Sitten se loppui kuin seinään, ihan vilauksessa ei tipan tippaa ja tuuli tyyntyi aivan täysi, ei lehtikään puussa liikahtanut. Kuusikin kaatui siinä sadan metrin päässä ja pelastuslaitos sitä oli kaatamassa lopullisesti kun rannasta tulin takaisin.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tampereella satoi vettä vartin verran ihan saatanan tavalla ja ukkonen päälle, pesisstadionin kulmilla tuli oltua kun kaato alkoi. Sitten se loppui kuin seinään, ihan vilauksessa ei tipan tippaa ja tuuli tyyntyi aivan täysi, ei lehtikään puussa liikahtanut. Kuusikin kaatui siinä sadan metrin päässä ja pelastuslaitos sitä oli kaatamassa lopullisesti kun rannasta tulin takaisin.
Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kyllä nää kelit on ihan syvältä, saatanan kuuma ja kostea lääsy. Sadekkaan ei auttanu, melki päin vastoin
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.
Näin just. Lämpö on hyvästä vanhoille luille, mutta voisi joku ukkoskuuro edes käydä kylässä täälläkin, vähän edes ilma raikastuisi.

Kävin äsken lenkillä ja vetti valui hikeä kuin paraskin Iguazu.
 

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.
Kivistössä kuuluu jyrinää, mutta vielä ei sateesta tietoakaan. Samaa mieltä kyllä siitä, että saisi tulla vettä ja ihan kunnolla myös.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Kivistössä kuuluu jyrinää, mutta vielä ei sateesta tietoakaan. Samaa mieltä kyllä siitä, että saisi tulla vettä ja ihan kunnolla myös.
Joo täällä Myrtsin kupeessakin rupesi edellisen viestini jälkeen murahtelemaan, mutta taivas tässä kohtaa lähes pilvetön eikä tuule vieläkään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Joo täällä Myrtsin kupeessakin rupesi edellisen viestini jälkeen murahtelemaan, mutta taivas tässä kohtaa lähes pilvetön eikä tuule vieläkään.
Juu, jossain Espoossa on ukkonen. Taitaa ohittaa pohjoisen puolelta tämäkin ukkonen. Näin tuo ennuste tälläkin kertaa väittää.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas ukkosmyrskyä tulossa, vielä on edellinen myräkkä osin siivoamatta. Valot jo välkkyy uhkaavasti. Ei nyt kesken kisojen, please.

Edit. Kaksi tuntia myöhemmin valo- ja jyrinäshow on yhä käynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nöyryyttävää, mutta joudun liittymään @Sistis leiriin. Alkaa nimittäin kyllästyttää nää helteet.

Vituttaa hikoilla joka kerta, kun erehdyn astumaan ulos. Onneksi on ILP kotona, mutta silti ärsyttää kun ei huvita mennä ulos kuumuuden takia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nöyryyttävää, mutta joudun liittymään @Sistis leiriin. Alkaa nimittäin kyllästyttää nää helteet.

Oletteko muuten huomanneet, että en ole näitä helteitä oikeastaan manannut ollenkaan? Kesäkuussakin olin suhteellisen hiljaa.

En ole pehmenemässä tai kääntämässä takkiani, mutta onneksi nämä ovat osuneet lomien ajaksi tänä vuonna, ja olen sopivasti ajoittanut tekemiseni ja menemiseni siten, että helteet eivät juurikaan ole kiusanneet.

Kesäkuussa poistuin lomareissulle Lappiin. Nyt olen pyörinyt mökillä ja sen jälkeen rannikolla ja saaristossa, ja noissa helle ei kiusaa läheskään yhtä paljoa kuin arkena kotipuolessa.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oletteko muuten huomanneet, että en ole näitä helteitä oikeastaan manannut ollenkaan? Kesäkuussakin olin suhteellisen hiljaa.

En ole pehmenemässä tai kääntämässä takkiani, mutta onneksi nämä ovat osuneet lomien ajaksi tänä vuonna, ja olen sopivasti ajoittanut tekemiseni ja menemiseni siten, että helteet eivät juurikaan ole kiusanneet.

Kesäkuussa poistuin lomareissulle Lappiin. Nyt olen pyörinyt mökillä ja sen jälkeen rannikolla ja saaristossa, ja noissa helle ei kiusaa läheskään yhtä paljoa kuin arkena kotipuolessa.

Olen! Mä aattelin, että oot saanut sen ILP:n kotiin niin pahin tuska on helpottanut, mutta reissut toimii myös.

Meillä tuo vauva lisää tuskaa, kun hän ei selkeästi viihdy helteissä kovin hyvin ja huono nukkuminen vaikuttaa myös vaimoon aikalailla. Siihen päälle pienet flunssat niin on harvinaisen vituttava fiilis tän helteen kanssa.

Lähdetään syyskuussa kuukaudeksi Espanjaan niin jotenkin sitä toivoi, että nyt olisi viileämpää Suomessa niin osaa taas arvostaa Malagan lämpöä, mutta paskat :D
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen! Mä aattelin, että oot saanut sen ILP:n kotiin niin pahin tuska on helpottanut, mutta reissut toimii myös.

Olen vähän tullut siihen tulokseen, että ILP voi olla varsin haasteellinen asennettava meille. Huoneiden kannalta järkevämpi puolisko on sellainen, että aurinko porottaa sinne pitkälle iltaan, ja ymmärtääkseni tuo ei ole kovinkaan hyvä sijainti ulkoyksikölle. Toisella puolella on taas sauna, ulko-ovi ja makuuhuone, ja herkkäunisena en halua mitään lisämeteliä siihen lähelle.
 

444

Jäsen
Ollut kyllä ihan mahtavia pihapuuhastelukelejä viime päivinä. Sadetta ja ukkosta on luvattu joka päivälle, mutta pisaraakaan ei ole tänne eksynyt. Kosteusprosentti oli eilen maltillinen 85 ja lämpöä sellaiset 29 astetta. Tänään maltilliset 31 lämpöä, mutta kosteus alle 70.
Tässä kun on kasvimaalle kaivanut perustuksia varten kuoppaa ja täyttänyt sitä mukaa soralla, niin kyllä huomaa tehneensä. Vartissa jo valunut varmaan neljä litraa hikeä, joten parempi pitää nesteytyksestä huolta. Päälle käytiin heittämässä neliviikkoisen bebeleissönin kanssa 8km kävelylenkki (no se toinen oli laiska ja makasi vain kärryissä), joten näin illan tullen huomaa olevansa melko väsynyt. Kolmasosa perustuksista valmiina ja faijalomaa vielä 2,5 viikkoa jäljellä. Saisi hyvät kelit jatkua vielä sen aikaa, sen jälkeen ei niin väliä.
Ja onneksi on ilppi himassa. Voi aina välillä tulla viileyteen hörppäämään lasin huurteista vettä ja vetämään vähän happea.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luokkahuoneiden lämpötila varmaan reilu kolmekymmentä ja suhteellinen kosteus tapissa. Saatana kun osaa olla perseestä. Olen silti yrittänyt uudessa työpaikassa esittää jaksavaa, mutta kyllä tuollaiset olosuhteet ovat se vihonviimeinen vaihtoehto, mitä kuvitella saattaa. Siihen lisäksi vielä pidempi pyöräilymatka töihin kera lopun jäätävän ylämäen, niin kylläpä on tullut hikoiltua viime aikoina.

Kaikesta tästä huolimatta olen silti jaksanut käydä jopa pikaisesti salilla työpäivän jälkeen, eli kai se työpaikanvaihdos saa aikaan muutosta myös asenteissa. Ja kotona on se ihana ILP alakerrassa, yläkerran vastaava laite odottaa asennusta autotallissa. Harmi kun ei ihan näille keleille ehtinyt, asennus tapahtuu vasta syyskuun ensimmäisellä viikolla.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vettä voisi vähän sataa, ihan luontoa ja kasveja ajatellen, mutta näitä helteitä vastaan minulla ei ole mitään. Aina vaan yhtä ihanaa kun on lämmin. Mieli ja keho nauttii, vaikka mitään ilppejä ei olekaan. Tämä ympäri vuoden olisi paras mahdollinen ilmasto.
 
Vettä voisi vähän sataa, ihan luontoa ja kasveja ajatellen, mutta näitä helteitä vastaan minulla ei ole mitään. Aina vaan yhtä ihanaa kun on lämmin. Mieli ja keho nauttii, vaikka mitään ilppejä ei olekaan. Tämä ympäri vuoden olisi paras mahdollinen ilmasto.
Jos minun optimaalinen ilmasto olisi tuollainen muuttaisin kyllä nopeasti johonkin lämpöiseen. Kesällä nämä Suomen helteet kyllä kestää, kun ne eivät kauaa häiritse. Mutta jos vihaisin yhdeksää kuukautta ilmaston puolesta vuodessa, niin en kyllä pystyisi täällä asumaan.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos minun optimaalinen ilmasto olisi tuollainen muuttaisin kyllä nopeasti johonkin lämpöiseen. Kesällä nämä Suomen helteet kyllä kestää, kun ne eivät kauaa häiritse. Mutta jos vihaisin yhdeksää kuukautta ilmaston puolesta vuodessa, niin en kyllä pystyisi täällä asumaan.
En minä vihaa loppua yhdeksää kuukautta. Kaikissa on puolensa toki, vaikka helteisistä kesäpäivistä eniten pidänkin. Ja toisaalta tuntuisiko ne miltään jos ei välissä olisi kylmää, pimeää ja pitkää talvea?
 
Viimeksi muokattu:
En minä vihaa loppua yhdeksää kuukautta. Kaikissa on puolensa toki, vaikka helteisistä kesäpäivistä eniten pidänkin. Ja toisaalta tuntuisiko ne miltään jos ei välissä olisi kylmää, pimeää ja pitkää talvea?
Tuo on ihan totta. En itsekään tiedä tykkäisinkö syksystä niin paljon, jos en kesähelteillä haaveilisi syksyisistä keleistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös