Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.Tampereella satoi vettä vartin verran ihan saatanan tavalla ja ukkonen päälle, pesisstadionin kulmilla tuli oltua kun kaato alkoi. Sitten se loppui kuin seinään, ihan vilauksessa ei tipan tippaa ja tuuli tyyntyi aivan täysi, ei lehtikään puussa liikahtanut. Kuusikin kaatui siinä sadan metrin päässä ja pelastuslaitos sitä oli kaatamassa lopullisesti kun rannasta tulin takaisin.
Näin just. Lämpö on hyvästä vanhoille luille, mutta voisi joku ukkoskuuro edes käydä kylässä täälläkin, vähän edes ilma raikastuisi.Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.
Kivistössä kuuluu jyrinää, mutta vielä ei sateesta tietoakaan. Samaa mieltä kyllä siitä, että saisi tulla vettä ja ihan kunnolla myös.Palstaveli sieltä päin soitteli juuri tuon kuuron aikana. Tulisipa Vantaallekin. Vielä hetki sitten näkyi lupaava salaman kuva fmi ennusteessa, mutta nyt se on taas hävinnyt. Tykkään kyllä lämmöstä, mutta nyt on vaan niin pirun hiostavaa ja ilma seisoo täysin.
Joo täällä Myrtsin kupeessakin rupesi edellisen viestini jälkeen murahtelemaan, mutta taivas tässä kohtaa lähes pilvetön eikä tuule vieläkään.Kivistössä kuuluu jyrinää, mutta vielä ei sateesta tietoakaan. Samaa mieltä kyllä siitä, että saisi tulla vettä ja ihan kunnolla myös.
Juu, jossain Espoossa on ukkonen. Taitaa ohittaa pohjoisen puolelta tämäkin ukkonen. Näin tuo ennuste tälläkin kertaa väittää.Joo täällä Myrtsin kupeessakin rupesi edellisen viestini jälkeen murahtelemaan, mutta taivas tässä kohtaa lähes pilvetön eikä tuule vieläkään.
Nöyryyttävää, mutta joudun liittymään @Sistis leiriin. Alkaa nimittäin kyllästyttää nää helteet.
Oletteko muuten huomanneet, että en ole näitä helteitä oikeastaan manannut ollenkaan? Kesäkuussakin olin suhteellisen hiljaa.
En ole pehmenemässä tai kääntämässä takkiani, mutta onneksi nämä ovat osuneet lomien ajaksi tänä vuonna, ja olen sopivasti ajoittanut tekemiseni ja menemiseni siten, että helteet eivät juurikaan ole kiusanneet.
Kesäkuussa poistuin lomareissulle Lappiin. Nyt olen pyörinyt mökillä ja sen jälkeen rannikolla ja saaristossa, ja noissa helle ei kiusaa läheskään yhtä paljoa kuin arkena kotipuolessa.
Olen! Mä aattelin, että oot saanut sen ILP:n kotiin niin pahin tuska on helpottanut, mutta reissut toimii myös.
Jos minun optimaalinen ilmasto olisi tuollainen muuttaisin kyllä nopeasti johonkin lämpöiseen. Kesällä nämä Suomen helteet kyllä kestää, kun ne eivät kauaa häiritse. Mutta jos vihaisin yhdeksää kuukautta ilmaston puolesta vuodessa, niin en kyllä pystyisi täällä asumaan.Vettä voisi vähän sataa, ihan luontoa ja kasveja ajatellen, mutta näitä helteitä vastaan minulla ei ole mitään. Aina vaan yhtä ihanaa kun on lämmin. Mieli ja keho nauttii, vaikka mitään ilppejä ei olekaan. Tämä ympäri vuoden olisi paras mahdollinen ilmasto.
En minä vihaa loppua yhdeksää kuukautta. Kaikissa on puolensa toki, vaikka helteisistä kesäpäivistä eniten pidänkin. Ja toisaalta tuntuisiko ne miltään jos ei välissä olisi kylmää, pimeää ja pitkää talvea?Jos minun optimaalinen ilmasto olisi tuollainen muuttaisin kyllä nopeasti johonkin lämpöiseen. Kesällä nämä Suomen helteet kyllä kestää, kun ne eivät kauaa häiritse. Mutta jos vihaisin yhdeksää kuukautta ilmaston puolesta vuodessa, niin en kyllä pystyisi täällä asumaan.
Tuo on ihan totta. En itsekään tiedä tykkäisinkö syksystä niin paljon, jos en kesähelteillä haaveilisi syksyisistä keleistä.En minä vihaa loppua yhdeksää kuukautta. Kaikissa on puolensa toki, vaikka helteisistä kesäpäivistä eniten pidänkin. Ja toisaalta tuntuisiko ne miltään jos ei välissä olisi kylmää, pimeää ja pitkää talvea?
Tampereen kadut tulvivat öisten rankkasateiden jäljiltä – Satakunnankadulla valtava lammikko: ”Saattaa olla jopa 70 senttimetriä vettä” Tampereella oli aamulla oikein reippaita tulvia. Parhaissa paikoissa 70 cm vettä...
Voisi jossain vaiheessa sitä vettä tulla tänne Vantaallekin. Taas näyttää menevän sateet ja ukkoset lännestä, idästä ja pohjoisesta ohi.Oli miten oli, tästä elokuusta on tulossa niin erittäin lämmin kuin erittäin sateinenkin lähes koko Suomen alueella.