Helsinkiläisille

  • 45 255
  • 298

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saisiko landebugi pientä vinkkiä? Olen tulossa kyläilemään kaupunkiinne pariksi päiväksi ja mietiskelin autolle hyvää paikoitusta täksi ajaksi.

Eli, majapaikkani sijaitsee Neljännen linjan ja Hämeentien risteyksen paikkeilla. Onko kadunvarsille saumaa saada autoa parkkiin, vai olisiko lähistöllä mitään parkkihallia tms. Paljonko parkkimaksut tekevät parilta arkivuorokaudelta..?

Kah, kiitokset Dynamolle!
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saisiko landebugi pientä vinkkiä? Olen tulossa kyläilemään kaupunkiinne pariksi päiväksi ja mietiskelin autolle hyvää paikoitusta täksi ajaksi.

Eli, majapaikkani sijaitsee Neljännen linjan ja Hämeentien risteyksen paikkeilla. Onko kadunvarsille saumaa saada autoa parkkiin, vai olisiko lähistöllä mitään parkkihallia tms. Paljonko parkkimaksut tekevät parilta arkivuorokaudelta..?
Itse veisin autoni joko Sörnäisten rantatien viereisille ilmaisille paikoille, tai sitten Eläintarhantien ilmaisille paikoille. Kumpaankaan ei ole matka eikä mikään majapaikastasi.

Helsingin pysäköintikartta:
http://www.hel.fi/wps/wcm/resources/file/eb618000555c816/pysakointikartta.pdf
 

NYC Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
ruokaa kotiinkuljetuksella

Kertokaas Helsinkiläiset onko teillä tiedossa mitään keskusta alueella olevaa Kiinalaista / Thaimaalaista / Mexicolaista ravintolaa, josta on mahdollista ostaa ruokaa kotiinkuljeksella?

Terveisin,
Nälkäinen Skattalla
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kertokaas Helsinkiläiset onko teillä tiedossa mitään keskusta alueella olevaa Kiinalaista / Thaimaalaista / Mexicolaista ravintolaa, josta on mahdollista ostaa ruokaa kotiinkuljeksella?

Terveisin,
Nälkäinen Skattalla

Gastronauttihan toimittaa ainakin, mutta ottaa kyllä tietysti myös korvauksen tekemästään työstä.
 

scholl

Jäsen
Gastronautti on ihan syvältä, jos oot yhdelle tilaamassa safkaa. Ja se koko systeemi, että lounas pitäisi tilata edellispäivänä, on sellaista leonidbrezhnevmeinikiä, että hyvää päivää ja näkemiin.

Veikkaisin, että mikään noista mainituista ruoista ei ole saatavilla kotiinkuljetuksena. Voi olla jopa vaikea löytää mestaa kantakaupungista, josta noita saisi takeaway-meiningillä.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mua on jo pitkään harmittanut ettei muuta safkaa ku pizzaa ja kebabia saa himaan kuljetettuna. Kun kumpaakaan noista ei haluaisi syödä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

NYC Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
http://www.gastronautti.fi/helsinki/index.php?cPath=222222 tuolta kyllä löytyy paljon muutakin kuin pizzaa ja kebabia ; ) Hinta on suolainen, mutta tulee kyllä kotiin asti : )

Kiitos vastauksista.

On kyllä mielestäni uskomatonta että Helsingin kokoisesta kaupungista ei löydy edes Kiinalaista ravintolaa joka toisi herkullista ja edullista ruokaa kotiin. Tämähän on vakio kamaa kaikkialla muualla maailmassa ja varmasti menestyisi myös Helsingin kokoisessa kaupungissa. Kertokaa tutuille Kiinalais raflojen pitäjille että tälläiselle palvelulle voisi olla tilausta.

Tsekkasin myös ton Gastronautti palvelun mut eipä kyllä oikein sovellu mun tarpeisiin... Suljettu sunnuntaina, pitkä toimitusaika, minimitilaus 20€ ja siltikin suhteellisen korkea toimitusmaksu (11€).. Lisäksi näyttää olevan suljettu koko Heinäkuun.
 

scholl

Jäsen
On kyllä mielestäni uskomatonta että Helsingin kokoisesta kaupungista ei löydy edes Kiinalaista ravintolaa joka toisi herkullista ja edullista ruokaa kotiin. Tämähän on vakio kamaa kaikkialla muualla maailmassa ja varmasti menestyisi myös Helsingin kokoisessa kaupungissa. Kertokaa tutuille Kiinalais raflojen pitäjille että tälläiselle palvelulle voisi olla tilausta.

Saako täällä edes mukaan? Mielestäni kaikki aasialaiset ruoat ovat sellaisia, mitä en itse paikanpäällä viitsi syödä, koska ei nappaa se meininki, mutta tosiaan tv:tä katsellessa voisi vetää niistä korkeista tötsistä esim. takeaway kiinalaista tai malesialaista safkaa. Itse ainakin saisin prätkällä hyvinkin nopeasti haettua, kun vaan tietäisi, mistä niitä saa mukaan. Ei niitä ainakaan markkinoida osata.

Niin ja Taco Bell Suomeen kiitos!

Tsekkasin myös ton Gastronautti palvelun mut eipä kyllä oikein sovellu mun tarpeisiin...

Ei sovellu mullekaan. Käyn joko ulkona syömässä tai sitten teen safkaa itse, jos haluan paremmin syödä. Kotiinkuljetussafkan pitää olla enemmän mallia fastfood eikä maksaa kolmeakymppiä.
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Tällähän on keskustelu käynnissä, melkeen voisi vitutusketjuun siirtää. Ihme hommaa tosiaan, että Suomessa ei ole näitä takeaway kinkkipaikkoja. Alkaa todella usein vituttamaan kun katsoo jotain jenkkileffaa missä jengi käy autokaistalta hakemassa kiinalaista fastfoodia, mutta täällä ei kyseinen toimenpide onnistu.
Kyselisin vanhemmilta kirjottajilta, onko tälläisiä paikkoja jossain vaiheessa ollut pääkaupunkiseudulla? Itse en ainkaan koskaan ole huomannut.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän sitä kinkkisafkaa saa messiin esim. scholl, sua lähellä olis vaikkapa iso-roban Dragon Inn. Mut homma ei oo kovinkaan nopeeta, no jos eka soittaa niin sit tottakai, mutta ei saa valitettavasti niitä korkeita tötsiä...
 

lunar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Real Madrid
Kyllähän sitä kinkkisafkaa saa messiin esim. scholl, sua lähellä olis vaikkapa iso-roban Dragon Inn. Mut homma ei oo kovinkaan nopeeta, no jos eka soittaa niin sit tottakai, mutta ei saa valitettavasti niitä korkeita tötsiä...
Itse kävin kerran tuolla Dragon Innissä syömässä ja jäi kyllä viimeiseksi kerraksi ainakin toistaiseksi. Olikohan kyseessä joku vahinko vai onko paikka yleisesti ottaen suositeltavaa tasoa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Saako täällä edes mukaan? Mielestäni kaikki aasialaiset ruoat ovat sellaisia, mitä en itse paikanpäällä viitsi syödä, koska ei nappaa se meininki, mutta tosiaan tv:tä katsellessa voisi vetää niistä korkeista tötsistä esim. takeaway kiinalaista tai malesialaista safkaa. Itse ainakin saisin prätkällä hyvinkin nopeasti haettua, kun vaan tietäisi, mistä niitä saa mukaan. Ei niitä ainakaan markkinoida osata.

Eerikinkadulla, aika lopussa on mesta jossa myydään kiinalaista pikaruokaa mukaan. Ihan peruskinkkikamaa, mutta vähän vähemmän vihanneksia tai jotain. Safkan saa nopeasti mukaan kovissa muoviastioissa, ja se on ihan törkeän halpaa, vähän päälle femman tai jotain. Ei nyt maailman parasta kiinalaista, mutta ihan hyvää silti, varsinkin kun ottaa huomioon hinnan ja sen nopeuden. En nyt muista sitä osoitetta, mutta se on siinä melkein sen Atabarin ja SUE:n toimituksen kohdalla, samalla puolella. 44 tai jotain sinne päin kai.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse kävin kerran tuolla Dragon Innissä syömässä ja jäi kyllä viimeiseksi kerraksi ainakin toistaiseksi. Olikohan kyseessä joku vahinko vai onko paikka yleisesti ottaen suositeltavaa tasoa?

Itse olen käynyt varmaan muutaman kymmentä kertaa kun oli vanhaa himaa lähellä ja olihan se nyt hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvä. Kinkkisafka nyt ikinä ole mikään uskomaton kulinaristinen kokemus, mutta perushyvää safkaa olen ainakin itse saanut.
 

Pushead

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen käynyt varmaan muutaman kymmentä kertaa kun oli vanhaa himaa lähellä ja olihan se nyt hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvä. Kinkkisafka nyt ikinä ole mikään uskomaton kulinaristinen kokemus, mutta perushyvää safkaa olen ainakin itse saanut.

Itse aika usein käyn tuossa citykäytävän kiinalaisesta hakemassa. Ihan ok paikka ja saa masun täyteen. Tapanilalaisena tulee käytettyä Chinamania kohtuu usein, josta saa kinkkiä kotiin kuljetettuna. Mutta ne taitaa aika rajatulle alueelle kuljetella.
 

Veijari

Jäsen
Myös 5.linjalla, ainakin joskus vuosi-pari sitten oli take-away-kinkki, oli hjuva. Kivenheitto Kallion kirjastolta Hämeentielle päin.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Saako täällä edes mukaan? Mielestäni kaikki aasialaiset ruoat ovat sellaisia, mitä en itse paikanpäällä viitsi syödä, koska ei nappaa se meininki, mutta tosiaan tv:tä katsellessa voisi vetää niistä korkeista tötsistä esim. takeaway kiinalaista tai malesialaista safkaa. Itse ainakin saisin prätkällä hyvinkin nopeasti haettua, kun vaan tietäisi, mistä niitä saa mukaan. Ei niitä ainakaan markkinoida osata.
Kyllä melkein kaikista kiinalaisista saa mukaan, ei ole varsinaista teikkaria mutta kuitenkin. Paketti on sellainen vaahtomuovinen laatikko :(
Joskus vuosia sitten kluuvissa oli kiinalainen pikaruokapaikka mutta hinnat oli liian korkeat pikaruoaksi ja jengi meni miellummin mäkkiin tai huttusen pizzaan.
Onko Wron noodle baria enään olemassa annankadulla? Ainakin aikoinaan sieltä sai ihan hyviä juttuja mukaan.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Saako täällä edes mukaan? Mielestäni kaikki aasialaiset ruoat ovat sellaisia, mitä en itse paikanpäällä viitsi syödä, koska ei nappaa se meininki, mutta tosiaan tv:tä katsellessa voisi vetää niistä korkeista tötsistä esim. takeaway kiinalaista tai malesialaista safkaa. Itse ainakin saisin prätkällä hyvinkin nopeasti haettua, kun vaan tietäisi, mistä niitä saa mukaan. Ei niitä ainakaan markkinoida osata.
Ainakin toisella linjalla on thaimaalainen ravintola missä on mielestäni kohtuullisen hyvät safkat ja sieltä saa mukaan. Hinnat ovat muistaakseni jopa halvemmat mukaan otettuna. Ravintolan viihtyisyys on sitä luokkaa että sieltä kannattaa muutenkin ottaa ruuat mukaan.

Myös kolmannella linjalla on kiinalainen ravintola josta saa ruuat mukaan. Kolmannen linjan kiinalainen on huomattavasti viihtyisämpi paikka kuin tuo thaimaalainen, joten siellä voi jopa harkita syömistä paikan päällä. Ruuat tosin eivät ainakaan minun mielestäni ole ihan yhtä hyviä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä melkein kaikista kiinalaisista saa mukaan,

Meinasin aivan samaa tulla sanomaa.. Että kuulostaa kovinkovin kummalta ettei muka mistään mukaan saisi..Pitkin kaupunkia olen kiinalaisia käyttänyt ja kyllä jokaisesta on myös mukaansa saanut, usein jopa edullisemmin kuin paikanpäällä syötynä .
 

scholl

Jäsen
Meinasin aivan samaa tulla sanomaa.. Että kuulostaa kovinkovin kummalta ettei muka mistään mukaan saisi..Pitkin kaupunkia olen kiinalaisia käyttänyt ja kyllä jokaisesta on myös mukaansa saanut, usein jopa edullisemmin kuin paikanpäällä syötynä .

Mutta entä se markkinointi? Mistä löytyy puhelinnumero, ruokalista, vahvistus siitä, että on nimenomaan takeawaypalvelu, jotta voi sitten soittaa ja tilata sekä sanoa noutavansa ne sitten kun ovat valmiit.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta entä se markkinointi? Mistä löytyy puhelinnumero, ruokalista, vahvistus siitä, että on nimenomaan takeawaypalvelu, jotta voi sitten soittaa ja tilata sekä sanoa noutavansa ne sitten kun ovat valmiit.

No haloo, monestiko olet kuullut kinkkien mainostavan mitään? Kai meistä jokainen tietää sen lähimmän kinkkinsä ( jos ei niin ottaa selville ), soitto sinne ja kysymään.. Ei ihan kaikesta tartte tehdä tarkotuksella NIIIIN vaikeaa. : )
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin, "take-away-kinkki" ei ole kyllä mikään käsite sinällään, koska joka ikisestä kinkistä saa mukaansa otettua. Kampin alueelta varsinkin noita löytyy vaikka kuinka paljon, joten ei voi olla missaamatta, jos silmänsä auki pitää siellä liikkuessaan. Myös intialaisista ja nepalilaisista, joita niitäkin on Kampin ja keskustan alueella todella paljon, saa luultavasti kaikista mukaankin safkaa. Kannattaa kokeilla esim. Satkaria (Freda jotain, siinä Onnelan vieressä), ihan mainiota safkaa 10-15 euron hintaan ja mukaan saa varmasti.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tsekkasin myös ton Gastronautti palvelun mut eipä kyllä oikein sovellu mun tarpeisiin... Suljettu sunnuntaina, pitkä toimitusaika, minimitilaus 20€ ja siltikin suhteellisen korkea toimitusmaksu (11€).. Lisäksi näyttää olevan suljettu koko Heinäkuun.
Ja oma arvaukseni on, että eipä se Gastronautti ole edes elokuussa auki. Eikä syys-, loka- eikä marraskuussa. Eikä kyllä senkään jälkeen.

Perusteluna se, että yhtiö on jättänyt konkurssihakemuksen. Samoin on tehnyt verottaja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös