Okei, sulla lienee tästä enemmän tietoa kun suu vaahdossa tuosta organisaatiosta puhut. Mä en tiedä siitä suoraan sanottuna mitään.
"Suu vaahdossa". Ei edes ole. Olen käynyt tätä keskustelua eri foorumeilla jo yli vuosikymmenen. Ja joo, Helsingin kaupunkiorganisaatio tuli valitettavan tutuksi. Sen toiminta ei kestä päivänvaloa, mitä tulee mm. aluerakentamispäätöksiin jne. Mutta tätä en voi avata, joten aivan turha jatkaa.
Mun mielestä on hölmöä asua Helsingissä, jos uudisrakentamista vastustaa. Visio on kuitenkin sen kaltainen, että sitä tarvitaan ja varmaan melko reilustikin. Eli se olisi sulle itsellesikin varmaan helpompi asua paikassa, jossa on samat visiot ja arvot kuin teikäläisellä, eikä niin että tarvitsee iloita kotikaupungin hidastuneista rakennushankkeista Internetin keskustelupalstoilla.
Aina. Aivan joka kerta sama juttu. "Muuta pois". Joo-o, kiva. Olen asunut koko elämäni täällä, joten miksen saisi taistella oman kotiseutuni puolesta? Joku lauma poliitikkoja, joista
kukaan ei asu täällä päinkään, päättänyt, että nyt tehdään Haagasta Kallio, ja kaikki joille tämä ei kelpaa, joutuvat muuttamaan pois? Lisäksi saman kadun varrella asuu mm. lasten serkut perheineen ja vartin kävelymatkan päässä joukko muita lähisukulaisia, mutta mitäs siitä. Pois vain! Aika kalseaa.
Haluaisin nähdä paikallisten ilmeet kun menet jonnekin Jollakseen, Tammisaloon tai Heikinlaaksoon huutelemaan "ghetto belteistä" Pohjois-Haagan Alepan lippis päässä...
Pitäjänmäki, Pohjois-Haaga, Kannelmäki, Malminkartano. Siinä sitä "ghetto beltiä" on teilläkin päin jos sellaisia nyt väkisin haluaa hakea.
Olet muuten aika hakoteillä Pohjois-Haagasta, vaikka kyllähän sitä täällä etelän puolella Raaka-Haagaksi kutsutaankin. Eikä Pitskukaan mikään kontulamyllypuromellunmäkiitäkeskus ole. Toki S-Marketin suunnalla on vähän laadutonta meininkiä.
Avaatko vähän tätä tuhoamisvimmaa?
Tuosta vaikka alkuun:
Haagassa sijaitseva Riistavuoren metsä suunnitellaan rakennettavaksi. Vihdintien bulevardikaupungin kaavarunkoluonnoksessa metsä esitetään rakennettavaksi lähes täyteen. Hakkuut ovat mittavat, eikä metsästä jäisi jäljelle kuin pieniä kallioisia osia. Metsä on haagalaisille tärkeä ulkoilu- ja...
www.adressit.com
Myös Huopalahdentien reunamat puistoineen ovat jäämässä uusien kansalaistensäilytyslähiöiden alle.
Mä en ole oikein päässyt sisään mitä palveluita siellä on? Joo, joku kauppakeskus Kaari, mutta onko jotain muutakin? Esimerkiksi juuri Haagassa ei voi oikein muuta tehdä kun nukkua ja rämpiä metsässä.
Eli et tiedä mitä palveluita täällä on, mutta olet sitä mieltä, että niitä tarvitaan lisää? Ok! Ja että täällä ei voi muuta kuin nukkua ja kävellä metsässä (molemmat ovat muuten tosi jees, saa nukkua ilman kaduilta kuuluvaa meteliä ja käydä metsäkävelyillä. Mikäs sen parempaa!), eikä esimerkiksi käydä kahvilla Bonissa, Cafe de la Garessa tai Cafe Gloriassa, syömässä Casa Hagassa, Famiassa tai Mr. Laussa, asioimassa suutarilla, urheiluvälineliikkeissä, pyörähuollossa jne? On terveyskeskusta, huomattava määrä erityisen laadukkaita kouluja ja päiväkoteja, pari baariakin löytyy ja useampi lähikauppa postipalveluineen. On parturia, ompelimoa yms. Ja tämä siis vain osa Etelä-Haagan palveluista.
Vireä asemanseutu on itselleni ainakin positiivinen asia, ja juuri ratojen varsiin tällä hetkellä paljon rakennetaan. Joo, kyllä siellä varmasti pyörii nistejä ja spurgujakin, mutta pyörii niitä Kampissa ja Steissilläkin ja mielellään porukka noissa paikoissa liikkuu.
Jos tykkää Kampin tai Steissin seuduista, niin mikäs siinä, mutta eipä sellaista voi kovin helposti keskustan ulkopuolelle luoda - tietenkään. Eikä pidäkään, ei edes Helsingin visiossa. Mutta joo, pääkaupunkiseudun jokainen juna-asema, jonka yhteydessä on paljon palveluita, on kunnon sosiaalisten ongelmien pesäke. Okei, pl. Kauniainen, joka nyt on muutenkin kenties Suomen onnistunein kaupunki, mitä kaupungin aluekehittämiseen tulee.