Neljän vuoden tauon jälkeen muutin takaisin Helsinkiin. Asun nyt ensimmäistä kertaa elämässäni yksin Helsingissä. Täällä olen syntynyt ja kasvanut, mutta opiskelujen takia tiet vei muualle, mutta nyt on poika palannut kotiin. Tällä kertaa Jätkäsaareen. Ja pakko sanoa, että olen täysin rakastunut. Jätkäsaari on absurdi sekoitus uutta ja vanhaa, modernia ja klassista. Kuin jonkin avoimen pelimaailman kenttä. Ensimmäistä kertaa kun kävelin hyväntoivonpuiston halki, tuntui kuin olisin ollut jollain happotripillä, niin mielenkiintoinen ja kirjava oli värimaailma ja koko design itsessään. Muutenkin Jätkäsaaren arkkitehtuuri on kiehtovaa ja vangitsevaa. Ärsyttävän modernia ja "keinotekoista", mutta silti persoonallinen ja charmikas. Selkeä, oma tyyli. Tänään käveleskelin Saukonpaadenpuistossa, ja siellähän oli täysi juhannushuuma käynnissä. Jengi popitti musiikkia, grillasi, ui, tanssi, nauroi, lauloi...olin aivan häkeltynyt, todella hyvä tunnelma välittyi!
Täällä olen asunut nyt vajaan viikon verran, ja sen voin todeta varmaksi että täällä tulen viihtymään! Lisäksi etäisyys keskustaan on erinomainen.
Onko palstalla muita Jätkäsaarelaisia? Olisi mielenkiintoista kuulla teidän kokemuksia ja fiiliksiä, sekä suosituksia hienoista paikoista, kivoista kahviloista sekä baareista. Varsinkin livemusa kiinnostaa.