Helsinki

  • 571 407
  • 3 516

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No joo. Jonkun verran olen itsekin pyörinyt Herttoniemenrannan suunnilla ja siellä on kyllä ihan idyllinen ympäristö. Aurinkolahti ilmeisesti vähän kauempana idässä samantyylinen. Jos Helsinkiin muuttaisin, niin varmaan jostain sieltä päin tulisi katseltua asuntoja.
Molemmista on kokemusta. Voisin muuttaa koska tahansa takaisin Herttoniemenrantaan, mutta asuntojen hintalappu alkaa olla siellä melko korkea, jos ei halua tinkiä neliöistä. Aurinkolahti on tosiaan rantoineen ja ulkoilualueineen todella miellyttävä asuinympäristö.
 

Grafix

Jäsen
Vietin viime viikolla pari päivää Helsingissä ja kävin lenkkeilemässä Töölönlahden ympäristössä. Aivan jäätävä määrä hanhenpaskaa ja muutenkin suhteellisen epäsiisti ympäristö. Lisäksi ilmanlaatu on todella heikko ainakin Helsingin kantakaupungissa.

Olen onnellinen siitä, että täällä Tampereella pääsee ydinkeskustassa asuessa 5min reippailulla mm. Pyynikin raikkaaseen luontoon ja upeisiin maisemiin lenkkeilemään. Pienellä vaivalla tuohon voi lisätä 10min ja on Kaupin upeissa metsissä. Ja järvet on lähellä.

Sieltä Töölönlahdelta taitaa olla ehkä kilometrin verran matkaa Keskuspuistoon, jossa on noin tuhat hehtaaria metsää, polkuja, fillarireittejä, koskia ja sen sellaista.

Mutta joo, onhan Tamperekin ihan kiva kesäkaupunki. Siitä sitten lisää toisissa ketjuissa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä jääkiekkoilijoiden lisäksi ketään joka olisi tuollaisen ratkaisun tehnyt. Ehkä juna toi ja juna vei.

En minäkään, siis syntyperäistä stadilaista tai edes hesalaista. Kotiseudulleen palaajat ja alunperin muualta maasta kotoisin olevat toki erikseen. Tällaisiakin tiedän alle 5 kpl.

Helsinki on kliffa mesta, mutta parannettavaakin luonnollisesti löytyy. Suurissa kaupungeissa on suurten kaupunkien ongelmat, pienissä pienten.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Suurissa kaupungeissa on suurten kaupunkien ongelmat, pienissä pienten.
Kaikkialla pitäisi kuitenkin olla palvelut lähellä ja auki mahdollisimman usein. Silti pitäisi olla mahdollisuus päästä oven eteen autolla parkkiin ja ilmaiseksi, luonto vieressä ja niin edelleen. Ison kaupungin palvelut ja pienen paikkakunnan asumistiheys.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kaikkialla pitäisi kuitenkin olla palvelut lähellä ja auki mahdollisimman usein. Silti pitäisi olla mahdollisuus päästä oven eteen autolla parkkiin ja ilmaiseksi, luonto vieressä ja niin edelleen. Ison kaupungin palvelut ja pienen paikkakunnan asumistiheys.
Juu ja vastaavasti maaseudulla pitäisi olla oma rauha ja mielellään rantatontti, jopa samaan aikaan sekä meren- että järvenrannalla. Palvelut kuitenkin pitäisi olla parin minuutin automatkan päässä mutta ketään ei saa asua kilometriä lähempänä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tuli vietettyä mukava kaupunkiloma Helsingissä Tallinnan vierailun jälkimainingeissa. Suomenlinnassa tuli pyörittyä pidemmän kaavan kautta, sielläkin edellisen kerran käynyt varmaan 25 vuotta sitten eikä muita muistikuvia ollut kuin sukellusvene joten oli jo aikakin.
Elämää ja toimintaa oli joka suunnalla ja mukavaahan tuota on seurata tällaisissa pienissä annoksissa mutta en kyllä näkisi itseäni asuvan tuolla ellei tulot olisi aivan eri tasolla kuin nyt.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tuli vietettyä mukava kaupunkiloma Helsingissä Tallinnan vierailun jälkimainingeissa. Suomenlinnassa tuli pyörittyä pidemmän kaavan kautta, sielläkin edellisen kerran käynyt varmaan 25 vuotta sitten eikä muita muistikuvia ollut kuin sukellusvene joten oli jo aikakin.
Tuli itsekin käytyä Suokissa muutaman vuoden tauon jälkeen. Harmi oli huomata että myös siellä oli reippaasti katutöitä meneillään, eli ei poikkea muustakaan kaupungista ikävä kyllä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
...mutta en kyllä näkisi itseäni asuvan tuolla ellei tulot olisi aivan eri tasolla kuin nyt.
Ylös- vai alaspäin? Suomihan on siitä jännä järjestelmä, että jos tulot ovat tarpeeksi pienet, niin kätevintä ja jopa halvinta on asua Helsingin kantakaupungissa.

Käytännössä lounasrahatkin saa tölkkejä keräämällä, jos haluaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Halusivat ohjelman, jonka kautta voi hoitaa muitakin hallintoasioita, virkavapaita, muita poissaoloja yms. Ajatus ihan hyvä kai, mutta toteutus sitä tasoa, että kaikki olisi päässeet helpommalla ja halvemmalla erillisellä palkkaohjelmalla.
Valitsivat ohjelman, joka on ollut vastaavanlaisissa ongelmissa kymmeniä kertoja pienemmissä kunnissa.

Vähän kuin yrittäisivät hoitaa joukkoliikenteen mopoautoilla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ylös- vai alaspäin? Suomihan on siitä jännä järjestelmä, että jos tulot ovat tarpeeksi pienet, niin kätevintä ja jopa halvinta on asua Helsingin kantakaupungissa.

Käytännössä lounasrahatkin saa tölkkejä keräämällä, jos haluaa.
Joo maallahan on paljon kalliimpaa asua. Usein ne joutuu ostamaan auton ja ruohonleikkurin ja ilmalämpöpumpun ja vaikka mitä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Joo maallahan on paljon kalliimpaa asua. Usein ne joutuu ostamaan auton ja ruohonleikkurin ja ilmalämpöpumpun ja vaikka mitä.
Me hommattiin Helsingissä sijaitsevaan kerrostaloasuntoomme ilmalämpöpumppu täksi kesäksi.

Best. Shit. Ever.
 

MegaForce

Jäsen
Laitetaan vielä yksi Jollaksesta pyörälenkillä löytynyt tärppi: Bar Laituri. Oli pakko pysähtyä bisselle.

Edit. Linkki toimivaksi.
Täällä tuli käytyä myös tänä kesänä. Ihan kiva paikka, ainoa miinuspuoli oli ettei saanut oluen mukaan sipsien lisäksi oikein naposteltavaa tai mitään pieniäkään ruoka-annoksia ei ollut. Samoin kun kävin, niin kahvi oli paikasta loppu ja nuori asiakaspalvelija ei sitä syystä tai toisesta keittänyt silloin lisää.

Pienellä hiomisella paikasta saisi vielä viihtyisämmän ja paremman.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Olen onnellinen siitä, että täällä Tampereella pääsee ydinkeskustassa asuessa 5min reippailulla mm. Pyynikin raikkaaseen luontoon ja upeisiin maisemiin lenkkeilemään. Pienellä vaivalla tuohon voi lisätä 10min ja on Kaupin upeissa metsissä. Ja järvet on lähellä.
Tämähän kertoo vain siitä, miten pieni kaupunki Tampere oikeasti on.

Kiva kaupunki se on ainakin kesäisin, ei siinä mitään. Jos olisi Stadista_ihan pakko_muuttaa Suomessa johonkin, niin kyllä se varmaan Tampere olisi. Mutta ilman pakkoa pysyn Stadissa, mun rakkaassa kotikaupungissani.
 

MegaForce

Jäsen
Eilen tuli käytyä ensimmäistä kertaa sompasaunassa. Ihan hyvät oli löylyt, ja paikasta löytyi kaiken laista kulkijaa. Meno oli melko hipahtava, mutta ei kuitenkaan liikaa. Ehkä joskus voin käydä uudestaankin, erityisesti aikoihin kun ei olisi niin täynnä, kun tässä melko lähellä asun.

Ihan positiivista kaupunkikulttuuria. Saa nähdä miten paikan tulevaisuudelle käy, kun Verkkosaaren rakentaminen edistyy.
 
Suosikkijoukkue
Colorado, Toronto, sympatiat Krakenille

Hesarissa juttua "Helsinki-vihasta" ja muun Suomen epäluuloisesta suhtautumisesta helsinkiläisiin ja helsinkiläisyyteen. Sinänsä mielenkiintoinen aihe, josta aina joka toisella tuntuu olevan voimakkaat omakohtaiset kokemukset ja toiset ovat säästyneet kokonaan. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, vaikka en esimerkiksi siivoa puheestani slangisanoja (joita käytän aika runsaasti) pois muilla paikkakunnilla vieraillessani. Joko olen sitten vain niin tykättävä persoona tai vaihtoehtoisesti on käynyt tuuri ja en ole päätynyt puukotetuksi seinäjokelaisen grillin taakse. Eräs tuttu kerran (osin leikillään) varoitti, että saan puheenparteni vuoksi heti turpiini eräällä itäsuomalaisella suurehkolla paikkakunnalla, mutta siitäkin selvittiin kuin ihmeen kaupalla. Mitään vittuilu- tai kuittailuyrityksiä ei myöskään ole tullut vastaan. Ainoa yleinen lieveilmiö on tuo artikkelissakin mainittu "mikä siellä Helsingissä on niin erikoista / en kyllä haluaisi itse Helsingissä asua" -mantra, mitä varsinkin vanhempi väki kroonisesti hokee.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Hesarissa juttua "Helsinki-vihasta" ja muun Suomen epäluuloisesta suhtautumisesta helsinkiläisiin ja helsinkiläisyyteen. Sinänsä mielenkiintoinen aihe, josta aina joka toisella tuntuu olevan voimakkaat omakohtaiset kokemukset ja toiset ovat säästyneet kokonaan. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan, vaikka en esimerkiksi siivoa puheestani slangisanoja (joita käytän aika runsaasti) pois muilla paikkakunnilla vieraillessani. Joko olen sitten vain niin tykättävä persoona tai vaihtoehtoisesti on käynyt tuuri ja en ole päätynyt puukotetuksi seinäjokelaisen grillin taakse. Eräs tuttu kerran (osin leikillään) varoitti, että saan puheenparteni vuoksi heti turpiini eräällä itäsuomalaisella suurehkolla paikkakunnalla, mutta siitäkin selvittiin kuin ihmeen kaupalla. Mitään vittuilu- tai kuittailuyrityksiä ei myöskään ole tullut vastaan. Ainoa yleinen lieveilmiö on tuo artikkelissakin mainittu "mikä siellä Helsingissä on niin erikoista / en kyllä haluaisi itse Helsingissä asua" -mantra, mitä varsinkin vanhempi väki kroonisesti hokee.
2005-2006 armeijassa (Vekaranjärvi) samassa tuvassa oli joku järjen jättiläinen jostain idän pikkupaikkakunnalta. Kun hän kuuli, että olin Helsingistä, niin tuli vakavissaan kertomaan minulle, että jos heidän kylälleen tulee joku Helsingistä, niin sille annetaan turpiin.

Olin vähän, että "mitä vittua?" ja meinasin nauraa, mutta ilmeensä oli niin vakava, että en viitsinyt provosoida enempää.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus opiskelijana tuli käytyä Seinäjoella jossain opiskelijoiden ryyppytapahtumassa. Meni yleensä ottaen hyvin, mutta edelleen naurattaa, kun jonkun paikallisen sedulan narikassa oli jotain pientä tönimistä niin eikö siellä joku huutanu jo ”täällä haisoo helsingin miäs!”.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
2005-2006 armeijassa (Vekaranjärvi) samassa tuvassa oli joku järjen jättiläinen jostain idän pikkupaikkakunnalta. Kun hän kuuli, että olin Helsingistä, niin tuli vakavissaan kertomaan minulle, että jos heidän kylälleen tulee joku Helsingistä, niin sille annetaan turpiin.

Olin vähän, että "mitä vittua?" ja meinasin nauraa, mutta ilmeensä oli niin vakava, että en viitsinyt provosoida enempää.

Kävin armeijan samassa paikassa sinua muutaman vuoden aikaisemmin ja meillä oli tuvassa vähän samankaltainen tapaus sillä poikkeuksella, että heidän kylällään saavat poikkeuksetta kaikki ulkopaikkakuntalaiset kuulemma turpiinsa riippumatta siitä mistä ovat kotoisin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Tämä palkkagate on päivä päivältä ihmeellisempi.

Jos mulle laitettaisiin tuo palkkalaskelma eteen, niin menisi varmaan puoli päivää ennen kuin tajuaisin mistä mulle maksetaan. Ja olen sentään tehnyt palkkahallinnossakin duunia 20+ vuotta.

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suhteeni Helsinkiin on monitahoinen. Olen täällä asunut aika suuren osan elämästäni. Kouvola on minulle aina se rakkain, synnyinkaupunkini, jota mikään muu ei voi ohittaa. Mutta ehkä Helsinki on se toiseksi rakkain. Ehkä se ohittaa nyt jo Turun, jossa asuin myös kauan. Joka tapauksessa nämä kaksi ovat rakkaita kaupunkeja, vaikkeivät niin rakkaita kuin Kouvola.

On kuitenkin ihan väistämätöntä, että niin Stadissa kuin Turussakin olen elänyt elämäni tärkeimmät vuodet. Arvostan nämä päälle kaksikymppisestä lähteneet vuodet todella korkealle. Turussa elin sen ihanan nuoren aikuisuuden, Stadissa olen elänyt sen jatkon. Stadissa olen elänyt myös ikäviä ajanjaksoja, mutta toisaalta voisin sanoa, että Stadissa olen vasta oikeasti elänyt. Hyviä aikoja ja huonoja aikoja. Turussa elin sen ihanan opiskelijan vaaleanpunaisen elämän, Stadissa on ollut vähän synkempääkin.

Kun kuljen Turussa, sieltä tulee mieleen vain hyviä juttuja. Stadissa tulee mieleen paljon muutakin. Mutta se on elämää. Stadissa tulee mieleen niin monia juttuja, hyviä ja huonoja. Ehkä se on kotiutumisen merkki. Kyllä minä kouvoloidina jollain tavalla rakastan Stadia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Itsellä on nyt aika tarkkaan 6kk asumista Helsingissä takana. Vielä ei ole tullut kaipuuta takaisin Kotkaan, mutta olen huomannut senkin, että arki rullaa täälläkin suht samoja latuja. Työt on tehtävä ja laskut maksettava ja en myöskään tunne huonoa omaatuntoa siitä, että en ole joka ilta jossain häppeningissä, tai rannalla nauttimassa elämästä. Toki tähän kaikkeen kaupunki tarjoaa rutkasti enemmän vaihtoehtoja kuin aiempi kotikaupunkini. Ja jos jotain tekemistä keksii ja keikoille menee, niin kämppä on aina loppuillasta mukavan lähellä, eli bussilla rundaaminen ja hotellielämä ovat jääneet taakse.

Ihmiset ovat mukavia ainakin täällä Kallio/Sörnäinen-akselilla, enkä sellaista ylimielisyyttä, mitä helsinkiläisiin aina liitetään, ole juurikaan havainnut. Paljon kaikki tuntuu touhottavan jotain, mutta ehkä tämä kaupunki pysähtyisi, jos näin ei tapahtuisi. Julkisesta liikenteestä plussaa, mutta vielä on ajoittain hakusessa se, että kuinka kauan, tai vähän aikaa johonkin mestaan siirtyminen vie. Appit auttaa tietty.

Kyllä mä pidän täällä asumisesta ja kun on introvertti per exelance, niin tietynlainen incognito-mode, mitä iso kaupunki tarjoaa, on tervetullutta.

Tokoinranta on tällä hetkellä lempispotti numero uno ja kakkossijalla tulee Tuomiokirkko.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös