Rautatieaseman lähettyvillä muuten ihmiset jää selvästi enemmän punaisiin valoihin kuin muualla, vaikka ei tule autoja. Eikö maalaisille muka tule sitä dorkaa fiilistä?
Itse olen ottanut sen toimintamallin, että käytännössä risteyksestä riippumatta pysähdyn punaisiin jos lähellä on skidejä. Ei siis mitään mopoautoiässä olevia, vaan jotain ala-asteella olevia tai siltä näyttäviä nappuloita. Tavallaan koitan näyttää mallia, että se skidi ei opi kävelemään päin punaisia ainakaan multa. Joo, ei maailma tuolla pelastu ja se pikkuinen Iida-Petteri voi silti juosta auton alle, mutta johonkin mun pitää se raja vetää. Toinen on sitten silloin, kun poliisi on lähettyvillä. Pikaisesti googlasin, ja tuosta voi napsahtaa snadi rikesakko. Todennäköisemmin poliisisetä tai -täti heristää sormea mielessään, mutta harvoin mulla on kympin edes kiire.
Noin muuten vetelen surutta päin punaisia, kunhan vain liikenne sen sallii. Ja vaikka ei ihan heti sillä hetkellä sallisi, niin en lähde sitä jalankulkijoiden nappulaa painamaan ellei ole pakko. Pakko mulla on yleensä aamuisin ja iltapäivisin, kun pitäisi mennä töihin tai tulla töistä. Sen verran paljon tuossa himan ja duunin välisen matkan ainoalla varsinaisella tiellä on työmatkaliikennettä, että ei auta.