Vihreän Langan hengenperinnön siirtyminen Hesariin se vain voimistuu:
Helsingin kokoomus yrittää torpata uuden pikaratikan Vihdintielle. Se voi onnistua hidastamaan hanketta niin, että valtion miljoonat menetetään.
www.hs.fi
Oikeasti nauratti tätä lukiessa, miten asenteellista parkua tuokin aviisi nykyään julkaisee. Ei edes yritetä peitellä täyttä poliittista puolueellisuutta, ja kielenkäyttökin on lainattu suoraan Kallio-liikkeen facebook-sivulta.
Itse asiaan: hyvä, jos raideprojekti on vastatuulessa. Vaikka sähköbussit ovat aivan hanurista sekä matkustaa (kylmiä kuin mitkäkin näin talvella) että liikenteessä (ovat hitaita ja tiellä), ovat ne huomattavasti edullisempia kuin ratikat ja ennen kaikkea niiden reittien varteen ei tarvitse rakentaa kulissikaupunkia lähimetsien päälle. Toivottavasti ratikkahanke kaatuu ja Riistavuori säästyy rakentamiselta.
Ajoin äsken Pirjon krouvin vanhan tontin ohi Pirkkolassa. Kiertoliittymään tuli punainen valo, koska Maunulan suunnasta oli tulossa pikaratikka. Totesin, ettei tuo liikennevalo koskenut minua koska olin jatkamassa Pakilaan päin ja jätin tämän punaisen noudattamatta, sillä tuollaisessa vittuilussa ei ole mitään legitimiteettiä jäljellä.