Hesari nostaa esiin Jumbon menestystä kauppapaikkana. Menestyksen kulmakiviä on esimerkiksi lähes nelinkertainen määrä parkkipaikkoja kuin Kampissa, ja ensimmäiset viisi parkkituntia ilmainen parkki. Kauppakeskuksen mukaan menestykseen auttaa se, että keskukseen tullaan nimenomaan pidemmäksi aikaa eikä olla läpikulkumatkalla. Kaikki viittaa juuri siihen, että helppo auton käyttö on juuri siellä menestyksen takana, eikä julkiset kykene sitä korvaamaan.
Eihän tämä sellaisenaan ole Helsingin keskustaan toteutettavissa. Uskon kuitenkin, että helppo saavutettavuus, helpohko parkkipaikan löytyminen ja edullinen pysäköinti olisi asioita joihin myös keskusta-alueella voisi panostaa.
Myyntilukujen valossa Jumbo-Flamingo on pääkaupunkiseudun ylivoimaisesti paras kauppakeskus. Ei liene sattumaa, että se on myös autoilijoiden paratiisi.
www.hs.fi