Mainos

Helsinki

  • 618 098
  • 3 733

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kävin tuolla äskettäin minäkin, tosin ilman vesisadetta. Ratikkaa ei näkynyt juuri sillä hetkellä, mutta selväksi kävi, että raitiotie on tehnyt tuosta kiertoliittymästä salahäijyn ajettavan autoilijalle. Joku paikkoja tuntematon voi yllättävänkin helposti sekoilla itsensä kiskoille ja sitä myötä nalkkiin. Lumituiskussa joku kaltaiseni puolibönde saattaa helposti hätäillessään ottaa väärän arvan.

Toinen kyseisen kiertoliittymän ongelma on se, että ratikkakisko sekoittaa liittymän alkuperäisen toimintalogiikan pahasti. Kisko lähestyy kiertoliittymän ympyrää tangentiaalisesti, ja sivuuttaessaan ympyrän kisko ylittää viistoista yhden ympyrään johtavista teistä. Näin jo kiertoliittymään sisälle ajanut autoilija joutuu pysähtymään kiertoliittymän sisäpuolelle, jos ratikka rymistelee samaan aikaan paikalle. Jos perässä on muita autoja, liittymä menee hetkellisesti tukkoon. No ei tässä mitään, mutta turhia peräänajoja voi syntyä, jos kaikki eivät osaa lukea tilannetta oikein. Joku autoilija voi lisäksi hämääntyä ratikasta, koska autokoulussa on opetettu, että kiertoliittymään ensiksi ehtineellä on etuajo-oikeus. Ratikka ei tietenkään ole menossa sinne kiertoliittymään, mutta häröilee joka tapauksessa siinä hoodeilla.

Syypää näihin ongelmiin löytyy ehdottomasti Helsingin liikennepolitiikasta ja sen nykyisistä linjauksista pääosin vastuussa olevista tahoista. En mainitse näitä ryhmiä tässä erikseen, koska tiedämme osapuilleen kaikki, keiden poliittisten intohimojen ansiosta raideliikennettä ja kilometrisiä polkupyöräsiltoja on runnottu kiireellä maastoon, heikentäen siinä ohessa kerkeästi autoilun edellytyksiä. Hätäinen ja osin epäonnistunut suunnittelu on merkki poliittisesta paineesta ja hoputtamisesta.
En ole tuolla päin ajanut aikoihin, joten olen varmaan väärässä, mutta tarkoitetaanko tässä sitä Prisman vieressä olevaa ympyrää? Eikös se ole aikaisemmin toiminut ihan samalla tavalla kun 550-linjaa ajettiin vielä bussilla ympyrän läpi viereiselle sillalle?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
En ole tuolla päin ajanut aikoihin, joten olen varmaan väärässä, mutta tarkoitetaanko tässä sitä Prisman vieressä olevaa ympyrää? Eikös se ole aikaisemmin toiminut ihan samalla tavalla kun 550-linjaa ajettiin vielä bussilla ympyrän läpi viereiselle sillalle?
Puhutaan mitä ilmeisimmin samasta paikasta. Ei se ihan Prisman vieressä ole, mutta aika lähellä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En ole tuolla päin ajanut aikoihin, joten olen varmaan väärässä, mutta tarkoitetaanko tässä sitä Prisman vieressä olevaa ympyrää? Eikös se ole aikaisemmin toiminut ihan samalla tavalla kun 550-linjaa ajettiin vielä bussilla ympyrän läpi viereiselle sillalle?

Tämä oli tuossa viime talvenakin vähän hämmentävä kun siellä päin ajelin. Ei nyt kuitenkaan mitenkään mahdottoman sekava tosiaan kunhan nyt on siitä muutaman kerran ajanut niin osaa suunnilleen kulkea.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ympyrässä pysähtymisen ihmeellisyyden voi ymmärtää ja siitä johtuneet kolaritkin alkuvaiheessa, mutta esimerkiksi tuon Hesarin videon pohjalta en kyllä tajua, miten kiskoille voi harhautua. Kieltomerkki on kohtalaisen selvä. Tai tuosta suunnasta ratikan alle, kun siinä on jumalauta liikennevalot välissä. Kampissa kun aika paljon tulee ajettua hämmentää tosin se, ettei jengi piittaa vähän vertaa niistä raitiovaunujen liikennevaloista - mutta ei niissä nyt voi olla normaalilla järjellä varustetulle ihmiselle sentään _ymmärrysvaikeuksia_.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Ajoin eilen tuosta viikissä olevasta ansasta ja onhan tuo kieltämättä paska paikka. Vettä satoi kaatamalla, paska näkyvyys ja jos vielä uusi paikka, niin eihän tuo mikään maailman ihme ole tonne kiskoille kääntyä. Miksihän noissa potentiaalisissa paikoissa ei ole jotain valoja tms. Eihän tuonne yksikään tahallaan aja, toisin kuten lehtien kommenttipalstoilta voisi kuvitella, että siellä ne autoilijat taas etuilee.

Kävin tuolla äskettäin minäkin, tosin ilman vesisadetta. Ratikkaa ei näkynyt juuri sillä hetkellä, mutta selväksi kävi, että raitiotie on tehnyt tuosta kiertoliittymästä salahäijyn ajettavan autoilijalle. Joku paikkoja tuntematon voi yllättävänkin helposti sekoilla itsensä kiskoille ja sitä myötä nalkkiin. Lumituiskussa joku kaltaiseni puolibönde saattaa helposti hätäillessään ottaa väärän arvan.

Toinen kyseisen kiertoliittymän ongelma on se, että ratikkakisko sekoittaa liittymän alkuperäisen toimintalogiikan pahasti. Kisko lähestyy kiertoliittymän ympyrää tangentiaalisesti, ja sivuuttaessaan ympyrän kisko ylittää viistoista yhden ympyrään johtavista teistä. Näin jo kiertoliittymään sisälle ajanut autoilija joutuu pysähtymään kiertoliittymän sisäpuolelle, jos ratikka rymistelee samaan aikaan paikalle. Jos perässä on muita autoja, liittymä menee hetkellisesti tukkoon. No ei tässä mitään, mutta turhia peräänajoja voi syntyä, jos kaikki eivät osaa lukea tilannetta oikein. Joku autoilija voi lisäksi hämääntyä ratikasta, koska autokoulussa on opetettu, että kiertoliittymään ensiksi ehtineellä on etuajo-oikeus. Ratikka ei tietenkään ole menossa sinne kiertoliittymään, mutta häröilee joka tapauksessa siinä hoodeilla.

Syypää näihin ongelmiin löytyy ehdottomasti Helsingin liikennepolitiikasta ja sen nykyisistä linjauksista pääosin vastuussa olevista tahoista. En mainitse näitä ryhmiä tässä erikseen, koska tiedämme osapuilleen kaikki, keiden poliittisten intohimojen ansiosta raideliikennettä ja kilometrisiä polkupyöräsiltoja on runnottu kiireellä maastoon, heikentäen siinä ohessa kerkeästi autoilun edellytyksiä. Hätäinen ja osin epäonnistunut suunnittelu on merkki poliittisesta paineesta ja hoputtamisesta.

Nyt on kyllä pakko sanoa, etten ihan rehellisesti ymmärrä, miten tuonne kiskoille voi päätyä vahingossa.

Siinähän on ollut jo pitkään esimerkiksi varoitusvalot lähestyvästä bussista, joilla on tuossa kohtaa etuajo-oikeus. Ja nythän siinä on valot ilmeisesti joka suuntaan. Ja myös liikennemerkki varmuuden vuoksi tuossa kohtaa, missä asfaltti muuttuu sepeliksi. Tässä vielä videota tuosta kohdasta, video alkaa kohdasta, jossa ratikka lähestyy tuota kiertoliittymää.



 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Tämä oli tuossa viime talvenakin vähän hämmentävä kun siellä päin ajelin. Ei nyt kuitenkaan mitenkään mahdottoman sekava tosiaan kunhan nyt on siitä muutaman kerran ajanut niin osaa suunnilleen kulkea.
No noinhan se ympyrä on ollut jo ainakin yli 10 vuotta, mutta ennen ratikkaa siinä kulki bussi etuajo-oikeutettuna ja autoille syttyivät valot.

@iibor kerkesi ensin
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on kyllä pakko sanoa, etten ihan rehellisesti ymmärrä, miten tuonne kiskoille voi päätyä vahingossa.

Siinähän on ollut jo pitkään esimerkiksi varoitusvalot lähestyvästä bussista, joilla on tuossa kohtaa etuajo-oikeus. Ja nythän siinä on valot ilmeisesti joka suuntaan. Ja myös liikennemerkki varmuuden vuoksi tuossa kohtaa, missä asfaltti muuttuu sepeliksi. Tässä vielä videota tuosta kohdasta, video alkaa kohdasta, jossa ratikka lähestyy tuota kiertoliittymää.



Ei kai sinne ketään päädy mikäli ratikka on näköpiirissä. Tarkoitin tuota kun on pimeää, paskaa sataa taivaalta, kuten eilen jne. Ei se toki eka vaihtoehto ole, itsekin selvisin autotielle, mutta ymmärrettävämpää kuin se, että ajaa vaikka itäväylää tai porvoontietä väärällä puolella mihin pitänee olla kännissä. Tässä riittää sopiva määrä huolimattomuutta.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on kyllä pakko sanoa, etten ihan rehellisesti ymmärrä, miten tuonne kiskoille voi päätyä vahingossa.
Juuri näin. Toki aina jotkut päätyvät ajamaan myös moottoritietä väärään suuntaan, mikä nyt on aika lailla yhtä käsittämätöntä kuin esim. tuossa Viikin ympyrässä sporakiskoille ajaminen. Kuka tahansa näin päätyy tekemään, niin kyseenlaistaisin vahvasti onko ko. henkilö enää kykenevä auton rattiin.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ympyrässä pysähtymisen ihmeellisyyden voi ymmärtää ja siitä johtuneet kolaritkin alkuvaiheessa, mutta esimerkiksi tuon Hesarin videon pohjalta en kyllä tajua, miten kiskoille voi harhautua. Kieltomerkki on kohtalaisen selvä. Tai tuosta suunnasta ratikan alle, kun siinä on jumalauta liikennevalot välissä. Kampissa kun aika paljon tulee ajettua hämmentää tosin se, ettei jengi piittaa vähän vertaa niistä raitiovaunujen liikennevaloista - mutta ei niissä nyt voi olla normaalilla järjellä varustetulle ihmiselle sentään _ymmärrysvaikeuksia_.
Olen kyllä sinänsä täysin samaa mieltä kanssasi, mutta kaikki autoilijat eivät ole tyystin vapaita ymmärrysvaikeuksista. Joku saa blackoutin tullessaan liittymään, jossa on jotakin uutta. Joku sössii kokemattomuuttaan, joku toinen vanhuuttaan. Ei liikennettä voi koskaan järjestää idioottivarmaksi, ja pahimmilta haahuilijoilta pitäisi mieluiten ottaa kortti ja ajopelit pois.

Silti jollekulle voi sattua ns. inhimillinen virhe. Liikennesuunnittelun yksi keskeinen periaate on se, että inhimillisten virheiden mahdollisuudet pyritään minimoimaan. Nyt tuolla Viikissä on jo sattunut muutama tuon tapainen. En sitten tiedä onko syy siinä, että noilla nurkilla liikkuu erityisen paljon niitä, joilla on ymmärrysvaikeuksia.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Miksi Helsinki niistää niin paljon peruspalveluista? Terveydenhuolto on kriisissä ja peruskoulu on ilmeisesti ollut niin pitkään rappiolla, etteivät kymmenet täyttymättömät työpaikat enää ylitä uutiskynnystä. Etenkin erityisopetuksen tilanne on melko järkyttävä, tajusin sen omakohtaisesti vasta kun kumppanini otti alan viran vastaan. Edes väkivaltaisissa tapauksissa resurssit eivät riitä henkilökohtaisen avustajan palkaamiseen ja erityiskoulupaikat jaetaan kesällä, eikä niihin kesken kouluvuoden pääse. Myös sairaalakoulujen paikat ovat täynnä.

Paljon on suu liikkunut esim. jengiytymisongelmista, mutta selkeään ennaltaehkäisevään työhön ei laiteta rahaa. Jos tarvittavaa tukea ei ole tarjolla, tulevaisuuden näkymä ei ole hyvä. Tilanteen korjaamisen sijaan Helsingin budjettiesityksessä lukee, että "perusopetuksessa tuottavuutta parannetaan lisäämällä oppilaiden lukumäärää suhteessa opettajiin keskimäärin yhdellä oppilaalla vuoden 2023 tasosta alkaen syksystä 2024". Nämä säästöt tulevat tulevaisuudessa erittäin kalliiksi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Puolueet pääsivät sopuun Helsingin budjetista. Pari poimintaa:

* Kouluille ja varhaiskasvatukselle on luvassa taas lisärahaa, joka menee osittain valtion tukien leikkausten paikkaamiseen.

* Kaupunkiuudistusalueet ja segregaation vastainen työ sekä koulujen lisääntyvät resurssit varsinkin erityisopetukseen ovat vahvasti esillä. Oli hienoa, että nämä tuntuivat olevan myös yhteisiä asioita.

* Rahaa on luvassa myös kaupunkiuudistusalueelle. Mellunkylään, Malminkartanoon, Meri-Rastilaan, Kannelmäkeen ja Malmille annetaan lisärahoitusta segregaation eli alueellisen eriarvoistumisen ehkäisyksi.

* KASVATUKSEN ja koulutuksen toimialalla satsataan rasismin vastustamiseen, kulttuurin ja vapaa-ajan puolelta rahaa laitetaan koulunuorisotyön vakinaistamiseen, nuoriso-ohjaajiin ja Suomen harrastamisen mallin turvaamiseen.

* Budjetissa varattiin 20 miljoonaa euroa Helsingin kaupungin asuntojen (Heka) vuokrien ja asumisoikeusasuntojen (Haso) vastikkeiden alentamiseen.

* Matkalippujen hintaa laskettiin

 

Jeffrey

Jäsen
Miksi Helsinki niistää niin paljon peruspalveluista? Terveydenhuolto on kriisissä ja peruskoulu on ilmeisesti ollut niin pitkään rappiolla, etteivät kymmenet täyttymättömät työpaikat enää ylitä uutiskynnystä. Etenkin erityisopetuksen tilanne on melko järkyttävä, tajusin sen omakohtaisesti vasta kun kumppanini otti alan viran vastaan. Edes väkivaltaisissa tapauksissa resurssit eivät riitä henkilökohtaisen avustajan palkaamiseen ja erityiskoulupaikat jaetaan kesällä, eikä niihin kesken kouluvuoden pääse. Myös sairaalakoulujen paikat ovat täynnä.

Oma kokemus HUS:n kanssa asioimisesta tällä viikolla. Sain vihdoin ajan pienehköön operaatioon johon olen odottanut aikaa ainakin puolisen vuotta, noh... aika tietysti osui työmatkan päälle. Soitin tästä HUS:lle aikaa siirtääkseni ja sain jätettyä soittopyynnön poliklinikan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelija soitti ja kertoi operaatioiden siirtojen vaativan sairaanhoitajan kanssa asiointia ja välitti soittoni sairaanhoitajalle. Sairaanhoitaja taas soitti ja kertoi ettei hän voi aikaa siirtää, vaan hän voi ajan vain peruuttaa ja tämän jälkeen joku seuraava suunnittelija aikatauluttaa tulevat operaatiot. Tämä seuraava suunnittelija taas lähettää aikatauluista tiedon jonnekin seuraavalle osastolle josta lähtee sitten kutsu yms. tulevaan operaatioon.

Eli siis niin yksinkertaisen asian kuin suhteellisen yksinkertaisen operaation siirto vaatii HUS:lla ainakin neljän eri asiantuntijan työpanoksen. Pakostakin tulee mieleen, että onko tämä järkevää resursointia ja voisiko tässä prosessissa olla vähän tehostamisen varaa. Seuraava kysymys on se minkä takia tarvitaan Sairaanhoitaja, jotta voin peruuttaa minulle osoitetun operaatioajan?

Tällä kokemuksella olisin ehdottomasti entisestään enemmän sitä mieltä, että tuonne ei tulisi kaataa enää yhtään lisää rahaa päälle. Jos ongelmallisen yhtälön päälle kaadetaan vain lisää rahaa, ei se yhtälö siitä ratkea vaan ennemmin paisuu paisumistaan ja isommilla kuluilla. Suoran rahan sijaan terveydenhuollolle tulisi antaa kaikki mahdollinen tuki, jotta siellä johtoasemissa olevat lääkärit osaisivat lähteä johtamaan strategisia muutoshankkeita, joissa keskityttäisiin etenkin prosessien kehittämiseen ja sitä kautta tuottavuuden parantamiseen.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli tuosta Alanya -kaupasta mieleen, että olen vuosien saatossa käynyt pariin otteeseen kyseisessä kaupassa eli ensimmäisen kerran joskus 2008 tai 2009 sekä toisen kerran noin vuonna 2016. Ensimmäinen kerta oli ilmoitusmyyntiä koskeva vierailu (ei tullut diiliä) ja toinen ihan vaan huvikseen toteutettu vierailu, koska noihin aikoihin Marco de Wit pyöri Helsingissä ja erityisesti itäisessä Helsingissä.

Hänen väitteensä noihin aikoihin ilmestyneissä youtube -videoissa oli se, ettei kyseisessä kaupassa uskaltanut suomalainen tyyppi käydä, koska siellä oltiin kuulemma rasistisia ja avoimen väkivaltaisia suomalaisia kohtaan. Päätin testata teorian ja vietin sitten vartin kaupassa tuotteita katsellen. Jossain vaiheessa juttelin myös parin asiakkaan sekä kaupan työntekijän kanssa enkä kokenut oloani missään vaiheessa epämukavaksi tai ei-toivotuksi. Mitään en kaupasta ostanut, koska valikoima ei ollut minua varten (tee-valikoimaa lukuunottamatta), mutta tuon kokemuksen perusteella en löytänyt kaupasta mitään valittamisen aihetta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Nyt jännittää. Pitää ajaa iltapäivällä tuon kaamean Viikin ympyrän kautta. Jos musta ei kuulu muutamaan viikkoon mitään, uutisissa voi olla taas juttua kiskoille eksyneestä maalaisesta.
 

Rick Rother

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Kärpät
Tuli tuosta Alanya -kaupasta mieleen, että olen vuosien saatossa käynyt pariin otteeseen kyseisessä kaupassa eli ensimmäisen kerran joskus 2008 tai 2009 sekä toisen kerran noin vuonna 2016. Ensimmäinen kerta oli ilmoitusmyyntiä koskeva vierailu (ei tullut diiliä) ja toinen ihan vaan huvikseen toteutettu vierailu, koska noihin aikoihin Marco de Wit pyöri Helsingissä ja erityisesti itäisessä Helsingissä.

Hänen väitteensä noihin aikoihin ilmestyneissä youtube -videoissa oli se, ettei kyseisessä kaupassa uskaltanut suomalainen tyyppi käydä, koska siellä oltiin kuulemma rasistisia ja avoimen väkivaltaisia suomalaisia kohtaan. Päätin testata teorian ja vietin sitten vartin kaupassa tuotteita katsellen. Jossain vaiheessa juttelin myös parin asiakkaan sekä kaupan työntekijän kanssa enkä kokenut oloani missään vaiheessa epämukavaksi tai ei-toivotuksi. Mitään en kaupasta ostanut, koska valikoima ei ollut minua varten (tee-valikoimaa lukuunottamatta), mutta tuon kokemuksen perusteella en löytänyt kaupasta mitään valittamisen aihetta.
Joo sehän oli paskapuhetta. MdW:n väitehän oli, että Puhos kokonaisuudessaan olisi suomalaiselle no go -alue. Sen verran vähän idässä oli tullut pyörittyä, että en koko ostaria ollut koskaan aiemmin noteerannut. Piti kuitenkin käydä tutkimassa ja ei mitään ongelmia. Muita valkoisia ei juuri silloin ollut paikalla, mutta kukaan ei käyttäytynyt uhkaavasti. Sitä en ihmettele, MdW tovereineen sai paskaa niskaan. Kuka tahansa antaisi, jos tuommoinen porukka tulisi hillumaan omille huudeille.

Tutustumisretki retki johti sitten Alanya marketiin ja teetä tarttui mukaan. Sen jälkeen aina välillä on tullut haettua teetä kyseisestä kaupasta.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Joo sehän oli paskapuhetta. MdW:n väitehän oli, että Puhos kokonaisuudessaan olisi suomalaiselle no go -alue. Sen verran vähän idässä oli tullut pyörittyä, että en koko ostaria ollut koskaan aiemmin noteerannut. Piti kuitenkin käydä tutkimassa ja ei mitään ongelmia. Muita valkoisia ei juuri silloin ollut paikalla, mutta kukaan ei käyttäytynyt uhkaavasti. Sitä en ihmettele, MdW tovereineen sai paskaa niskaan. Kuka tahansa antaisi, jos tuommoinen porukka tulisi hillumaan omille huudeille.

Tutustumisretki retki johti sitten Alanya marketiin ja teetä tarttui mukaan. Sen jälkeen aina välillä on tullut haettua teetä kyseisestä kaupasta.

En ollut MdW:n tällaisista väitteistä kuullutkaan, mutta kuten jo sanottu, Puhoksen ostarilla on hyvä meno ollut aina. Lähes koko lapsuus ja nuoruus (ja aikuisuus) on tullut tuolla päin enemmän tai vähemmän pyörittyä eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Nyt jännittää. Pitää ajaa iltapäivällä tuon kaamean Viikin ympyrän kautta. Jos musta ei kuulu muutamaan viikkoon mitään, uutisissa voi olla taas juttua kiskoille eksyneestä maalaisesta.

Ympyrästä puheenollen, tällä viikolla näin jotain sellasta "ympyrätoimintaa", jota en ole ennen nähnyt. Auto ajoi edessäni Haagan isoon ympyrään, ja vetikin ympyrän valoissa vihreän vaihduttua vilkun vasemmalle ja kääntyi väärään suuntaan eli vastapalloon ympyrässä. En siinä nopeasti nähnyt kolaria tapahtuvan, kun piti itse jatkaa. Melkosta. Kyllä mä siitä ilmoituksen tein poliisille, kun tiesin minuutilleen kellonajan. Näkevät sitten kameroista rekkarin, jos haluavat.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Mun mielestä meidän espoolaisten pitäisi saada pysäköidä kantakaupungissa ilmaiseksi koska meillä on fyrkkaa ja ostovoimaa.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jokin tuolla keskustassa ja sen liepeillä on muuttunut. Minulla oli perjantaina klo 8:30 kuulonmittaus Kirurgisessa sairaalassa, ekaa kertaa pariin vuoteen ajelin tuonne. Sinne on yleensä ollut aamulla hankalaa mennä omalla autolla. On ruuhkaa ja alueelta vaikeaa löytää parkkipaikkoja, joten pitää lähteä ajoissa.

Lähdin Vantaan Rekolasta klo 7:20 ja parkkeerasin Kirran pihalle klo 7:58. Ainoastaan parilla parkkipaikalla oli autoja. Matkalla oli mittavat työmaat Kalasataman nurkilta alkaen, mutta missään ei minkäänlaista ruuhkaa.

Onko Helsingin keskustassa oikeasti autoilu vähentynyt hurjasti, vai olikohan tuo tuuria tai sattumaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös