Elomega oli myös ihan kiva old school-kahvila. Varsinkin vanha kunnon lihapiirakka ilahdutti minua suuresti.
Vai Eromanga?
Huikeat lihikset! Suosittelen myös kaalipasteijaa. Kuulostaa erikoiselta mutta on todella hyvää.
Elomega oli myös ihan kiva old school-kahvila. Varsinkin vanha kunnon lihapiirakka ilahdutti minua suuresti.
Joo, tuohan se. Melkein muistin oikein. Ostin lihapiirakan, omenaviinerin ja voisilmäpullan. Tykkäsin.Vai Eromanga?
Huikeat lihikset! Suosittelen myös kaalipasteijaa. Kuulostaa erikoiselta mutta on todella hyvää.
Oho, tämän on täytynyt muuttua ihan vast'ikään! Vielä tänä keväänä pidin siellä autoa yhden päivän, kun parkkihallia siivottiin (ja varmistin erikseen, että se tosiaan oli silloin ilmainen koko päivän).Ortodoksisen hautausmaan viereinen tie, olikohan nyt Lapinlahdentie tjsp, oli muuttunut kahden tunnin paikaksi sitten viime vierailun. No, hyödynsimme sen ajan ja ajoimme pariksi tunniksi sitten Elielin halliin. Stadionille olisi ehkä kannattanut jättää, mutta nyt kävi näin.
... Demokratia. Onkohan se paras hallitusmuoto tälle kansalle?
Olen vahvasti samaa mieltä. Demokratian huono puoli on tunnetusti se, että urpotkin saavat äänestää. Itse näkisin mielelläni suomessa järjestelmän, että saadakseen äänioikeuden pitäisi suorittaa joku koe, missä ei todellakaan olisi maatalousaiheisia kysymyksiä.
Nyt kannattaisi toimia, koska myöhemmin kaupunkiin pesiytyneen paskasakin kuriin laittaminen tulee vielä kalliimmaksi. Nollatoleranssi Guilianin tyyliin, niin kaupunki saadaan ehkä vielä pelastettua.
Osaako joku sanoa, että onko Sörnäisten rantatiellä siinä Neste-aseman kieppeillä ja puolella ilmainen parkkipaikka ja jos on niin uskaltaako siihen jättää työpäiväksi auton?
Heh, olikohan se viime vuonna kun kävelin Kampissa ja siihen tuli sellainen uikuttava romanityttö purkkinsa kanssa. Yritti ängetä eteeni ja minä tietty kun rivakasti aina kävelen, niin törmäsin ohimennen sitten siihen tyttöön. Seurauksena sen kerjäläisen purkki lensi ilmaan ja kuulin vaan kun takana kolikot kilahteli katuun.Keskusta toimii, muuten vihaan koko kaupunkia. Nykyään vain vituttaa kerjäläiset joka hiton kulman takana, viimeksi eilen joku räkänen mummo tarttui lahkeeseen niin potkaisin kipot nurin. Tuo menee jo aika äkäseksi kerjäämiseksi jos tartutaan ohi kävelevään ihmiseen kiinni?
Seuraava askel on varmaan sitten se, että rupeavat tyhjentelemään taskuja, kun ropoja ei liikene...
On. Ite oon pitänyt.
Minä olen työpäiväni aika tiiviisti ihan kaupungin ytimessä, korttelin päässä Stockalta, enkä koskaan ole kokenut ulkomaalaisten häiritsevää kerjäämistä, ts. tuollaista, että tultaisiin eteen jonkun purkin tms. kanssa. Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.
Minä olen työpäiväni aika tiiviisti ihan kaupungin ytimessä, korttelin päässä Stockalta, enkä koskaan ole kokenut ulkomaalaisten häiritsevää kerjäämistä, ts. tuollaista, että tultaisiin eteen jonkun purkin tms. kanssa. Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.
Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.
Tuota en usko. Itse olen ollut ihan ytimessä duunissa vuosia ja ikinä en ole törmännyt häritsevään nistiin tai denaan keskustassa. Tai siis riippuen mikä on häiritsevää, se että nukkuu asematunnelissa tai kadulla ei häiritse minua mutta kukaan ei ole koskaan tullut puhumaan/pummimaan/kerjäämään/varastamaan.
Sen sijaan näitä häiritseviä romanikauppiaita on ollut usein, polviillaan olevat vanhat mummot eivät ole häirinneet.
Ihan viimeksi tänään noin kello 12.30 lounaalle mennessä Mikonkadulla pummittiin rahaa, ja kyllä, kyllä oli suomalainen ja humalainen tämä "herrasmies". Olihan se tietysti myös yritteliästä kun vettä satoi. Toinen hyvä "juoppokokoontuma" on WTC- ja Aikatalo-kompleksin sisätilat, jonka raflojen ennen lounasaikaa, eli aamulla tyhjillään olevilla terasseilla nämä denat pitävät kokoustaan. Välillä pummivat ohikulkijoilta rahaa tai viinaa, jota varmaan on harvemmin tarjolla.
Toinen hyvä "juoppokokoontuma" on WTC- ja Aikatalo-kompleksin sisätilat, jonka raflojen ennen lounasaikaa, eli aamulla tyhjillään olevilla terasseilla nämä denat pitävät kokoustaan. Välillä pummivat ohikulkijoilta rahaa tai viinaa, jota varmaan on harvemmin tarjolla.
Tähän sama, WTC:n sisätiloissa tulee kohdattua tuota deekujen "oisko yhtään hiluja"-toimintaa. Toinen yleinen kohde näihin on pysäkit. Mm. Eiran sairaalan pysäkillä useamman kerran olen "huomiota" saanut osakseni. Tiedä sitten johtuuko tämä Munkkisaaren välinejakelupisteen läheisyydestä...
Onhan tuo koko rautatieaseman ympäristö täynnä deekuja-/narkkareita. Makkaratalon edessä tehdään huumekauppaa sunnuntaina puolen päivänaikaan. Myös jokaisen spåraan/metrooon riittää vähintään yksi raha/tupakkaa pummaava deeku, niiiin kuin jokaiselle pysäkillekin. Sitten kun porukkaan lasketaan vielä kaikki itsekseen puhuvat avohoitopotilaat, niin alkaa turisteille tulla melko hieno fiilis Suomesta. Tämä on varmaan sitä suomalaista suvaitsevaisuutta.