Helsinki

  • 571 636
  • 3 516

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ortodoksisen hautausmaan viereinen tie, olikohan nyt Lapinlahdentie tjsp, oli muuttunut kahden tunnin paikaksi sitten viime vierailun. No, hyödynsimme sen ajan ja ajoimme pariksi tunniksi sitten Elielin halliin. Stadionille olisi ehkä kannattanut jättää, mutta nyt kävi näin.
Oho, tämän on täytynyt muuttua ihan vast'ikään! Vielä tänä keväänä pidin siellä autoa yhden päivän, kun parkkihallia siivottiin (ja varmistin erikseen, että se tosiaan oli silloin ilmainen koko päivän).

Eromangan lihikset on tosiaan lajinsa valioita. Niitä saa myös Itämerenkadun Kaapelitehtaan puoleisessa päässä olevasta kahvila/kioskista.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Helsinki on edelleen ok kaupunki, mutta siellä asuvia pitää oikeasti ihmetellä. Hesarin mukaan siellä asuvista äänestäjistä kolmannes voisi harkita Osmo Soininvaaran äänestämistä. Ilmeisesti sikäläiset äänestävät vain henkilöä, koska puolueilla ei ole näköjään mitään merkitystä. Melkoinen määärä voisi ajatella äänestävänsä myös vasurien Arhinmäkeä tai jopa kommuuni Sinnemäkeäkin. Meinaan mihin tämä maa oikein menee, kun pääkapungissa on noin arveluttavaa porukkaa? Luulisi isosta kaupungista löytyvän oikeiden puolueiden vakavasti otettavia ehdokkaita, ettei tarvitsisi edes harkita humpuukipuolueiden jäseniä. Demokratia. Onkohan se paras hallitusmuoto tälle kansalle?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Demokratia. Onkohan se paras hallitusmuoto tälle kansalle?

Olen vahvasti samaa mieltä. Demokratian huono puoli on tunnetusti se, että urpotkin saavat äänestää. Itse näkisin mielelläni suomessa järjestelmän, että saadakseen äänioikeuden pitäisi suorittaa joku koe, missä ei todellakaan olisi maatalousaiheisia kysymyksiä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Olen vahvasti samaa mieltä. Demokratian huono puoli on tunnetusti se, että urpotkin saavat äänestää. Itse näkisin mielelläni suomessa järjestelmän, että saadakseen äänioikeuden pitäisi suorittaa joku koe, missä ei todellakaan olisi maatalousaiheisia kysymyksiä.

Tämä äänioikeuskoe olisi mielestäni kannatettavaa. Äänioikeus pitäisi myös pystyä jäädyttämään määräajaksi, jos tekee jotain urpoa, kuten osallistuu kettutyttöilyyn tai muuten osoittaa olevansa harkintakykyrajoitteinen. Maataloushan kuuluu nykyään EU:n toimivaltaan, joten ymmärrän asian tarpeettomuuden. Näiden toimien jälkeen tosin Helsingin vaalitulokset varmasti muuttuisivat melkoisesti. Mikä olisi toki loistavaa, ja siten kannatettavaa.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kirjoitetaanpa nyt tähän ketjuun. Rakkaassa Suomen pääkaupungissamme tulee vietettyä paljon aikaa, mutta kaupunki on menossa koko ajan huonompaan ja huonompaan suuntaan. Keskusta on täynnä katkokävelijää ja narkkaria. Huumekauppaa tehdään keskellä päivää täysin ihmisten nähtävissä. Jotain pitäisi siis tehdä ennen kuin paska osuu lopullisesti tuulettimeen. Julkiset kulkuneuvot ovat jo nyt muuttuneet vastenmielisyyttä aiheuttavaksi paikoiksi, joilla joutuu myös lapset valitettavasti kulkemaan ja katselemaan tätä retalejengin örveltämistä.

Nyt kannattaisi toimia, koska myöhemmin kaupunkiin pesiytyneen paskasakin kuriin laittaminen tulee vielä kalliimmaksi. Nollatoleranssi Guilianin tyyliin, niin kaupunki saadaan ehkä vielä pelastettua.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Nyt kannattaisi toimia, koska myöhemmin kaupunkiin pesiytyneen paskasakin kuriin laittaminen tulee vielä kalliimmaksi. Nollatoleranssi Guilianin tyyliin, niin kaupunki saadaan ehkä vielä pelastettua.

Totta. Nyt menee ihan mutulla mutta, muistaakseni pelkästään helsingin poliisilta on noin 100 virkaa täyttämättä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Keskusta toimii, muuten vihaan koko kaupunkia. Nykyään vain vituttaa kerjäläiset joka hiton kulman takana, viimeksi eilen joku räkänen mummo tarttui lahkeeseen niin potkaisin kipot nurin. Tuo menee jo aika äkäseksi kerjäämiseksi jos tartutaan ohi kävelevään ihmiseen kiinni?

Helsingissä tykkään ajaa autolla, simppeliä ja omasta mielestäni joustavaa. Julkiset toimii ihan ok ja nyt viime aikoina olenkin taas innostunut julkisista. Ehkä hieman tylsän näköinen kaupunki, kesällä hieno paikka.

Kyllä Helsinki voittaa "omat hoodit" joka oli piskuinen 10 000 ihmisen kaupunki.
 

Fordél

Jäsen
Osaako joku sanoa, että onko Sörnäisten rantatiellä siinä Neste-aseman kieppeillä ja puolella ilmainen parkkipaikka ja jos on niin uskaltaako siihen jättää työpäiväksi auton?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Osaako joku sanoa, että onko Sörnäisten rantatiellä siinä Neste-aseman kieppeillä ja puolella ilmainen parkkipaikka ja jos on niin uskaltaako siihen jättää työpäiväksi auton?

On. Ite oon pitänyt.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
24 h paikkoja on siinä jonkun verran, aika täynnä on se tienoo, mutta tuskin siitä sun autoas pöllitään.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Keskusta toimii, muuten vihaan koko kaupunkia. Nykyään vain vituttaa kerjäläiset joka hiton kulman takana, viimeksi eilen joku räkänen mummo tarttui lahkeeseen niin potkaisin kipot nurin. Tuo menee jo aika äkäseksi kerjäämiseksi jos tartutaan ohi kävelevään ihmiseen kiinni?
Heh, olikohan se viime vuonna kun kävelin Kampissa ja siihen tuli sellainen uikuttava romanityttö purkkinsa kanssa. Yritti ängetä eteeni ja minä tietty kun rivakasti aina kävelen, niin törmäsin ohimennen sitten siihen tyttöön. Seurauksena sen kerjäläisen purkki lensi ilmaan ja kuulin vaan kun takana kolikot kilahteli katuun.

En kyllä jäänyt auttamaan, mitäs juoksenteli eteeni. Ottaa kyllä erityisesti hermoon nuo, jotka tulee iholle uikuttamaan ja ojentelemaan käsiään. Seuraava askel on varmaan sitten se, että rupeavat tyhjentelemään taskuja, kun ropoja ei liikene...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Minä olen työpäiväni aika tiiviisti ihan kaupungin ytimessä, korttelin päässä Stockalta, enkä koskaan ole kokenut ulkomaalaisten häiritsevää kerjäämistä, ts. tuollaista, että tultaisiin eteen jonkun purkin tms. kanssa. Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Minä olen työpäiväni aika tiiviisti ihan kaupungin ytimessä, korttelin päässä Stockalta, enkä koskaan ole kokenut ulkomaalaisten häiritsevää kerjäämistä, ts. tuollaista, että tultaisiin eteen jonkun purkin tms. kanssa. Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.

Eteentulijoita en ole bongannut, kupin kilistelyä kadunkulmassa istuen kylläkin. Nistit ja humalaiset eivät ole myöskään vaivanneet mikä saattaa tietysti johtua siitäkin, että usein työpäivän jälkeinen olemus ei suorastaan houkuttele juttusille tuloa.
 

Maila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Slavia Praha
Minä olen työpäiväni aika tiiviisti ihan kaupungin ytimessä, korttelin päässä Stockalta, enkä koskaan ole kokenut ulkomaalaisten häiritsevää kerjäämistä, ts. tuollaista, että tultaisiin eteen jonkun purkin tms. kanssa. Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.

Itse työskentelen ja asun hieman sivummalla, mutta täällä keskellä pientaloaluetta ei romanit suinkaan ole polvillaan. Täällä ne soittaa ovikelloa ja lappu kädessä anelevat. Ja myyvät jouluisia puna-pahvipahvitonttuja, joissa on valmiiksi käytetyt sinitarratkin mukana.

Humalainen suomalainen kotona kerjäämässä onkin sitten eri asia. Se sentäs pääsee ainakin etuovesta sisään.

-Maila
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Suomalaisilta nisteiltä ja humalaisilta tätä tietysti saa kokea päivittäin, mutta nämä romanit ovat kyllä olleet ihan kiltisti polvillaan pahvilappustensa päällä kadunvarressa.

Tuota en usko. Itse olen ollut ihan ytimessä duunissa vuosia ja ikinä en ole törmännyt häritsevään nistiin tai denaan keskustassa. Tai siis riippuen mikä on häiritsevää, se että nukkuu asematunnelissa tai kadulla ei häiritse minua mutta kukaan ei ole koskaan tullut puhumaan/pummimaan/kerjäämään/varastamaan.

Sen sijaan näitä häiritseviä romanikauppiaita on ollut usein, polviillaan olevat vanhat mummot eivät ole häirinneet.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuota en usko. Itse olen ollut ihan ytimessä duunissa vuosia ja ikinä en ole törmännyt häritsevään nistiin tai denaan keskustassa. Tai siis riippuen mikä on häiritsevää, se että nukkuu asematunnelissa tai kadulla ei häiritse minua mutta kukaan ei ole koskaan tullut puhumaan/pummimaan/kerjäämään/varastamaan.

Sen sijaan näitä häiritseviä romanikauppiaita on ollut usein, polviillaan olevat vanhat mummot eivät ole häirinneet.

Ihan viimeksi tänään noin kello 12.30 lounaalle mennessä Mikonkadulla pummittiin rahaa, ja kyllä, kyllä oli suomalainen ja humalainen tämä "herrasmies". Olihan se tietysti myös yritteliästä kun vettä satoi. Toinen hyvä "juoppokokoontuma" on WTC- ja Aikatalo-kompleksin sisätilat, jonka raflojen ennen lounasaikaa, eli aamulla tyhjillään olevilla terasseilla nämä denat pitävät kokoustaan. Välillä pummivat ohikulkijoilta rahaa tai viinaa, jota varmaan on harvemmin tarjolla.

Siinä Keskuskatu-Mikonkatu-akseleilla pyörii niitä romanikerjäläisiä, mutta ovat poikkeuksetta polvillaan kadun reunassa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Mielenkiintoista. WTC:ssä on tullut vedettyä lounaat lukemattomia kertoja enkä ole koskaan edes nähnyt denoja siellä. Voi olla että olen ollut väärään aikaan siellä. Asematunnellissa denoja näkee mutta ne ovat aina nuokkuneet tai pysyneet omissa oloissaan.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ihan viimeksi tänään noin kello 12.30 lounaalle mennessä Mikonkadulla pummittiin rahaa, ja kyllä, kyllä oli suomalainen ja humalainen tämä "herrasmies". Olihan se tietysti myös yritteliästä kun vettä satoi. Toinen hyvä "juoppokokoontuma" on WTC- ja Aikatalo-kompleksin sisätilat, jonka raflojen ennen lounasaikaa, eli aamulla tyhjillään olevilla terasseilla nämä denat pitävät kokoustaan. Välillä pummivat ohikulkijoilta rahaa tai viinaa, jota varmaan on harvemmin tarjolla.

Tähän sama, WTC:n sisätiloissa tulee kohdattua tuota deekujen "oisko yhtään hiluja"-toimintaa. Toinen yleinen kohde näihin on pysäkit. Mm. Eiran sairaalan pysäkillä useamman kerran olen "huomiota" saanut osakseni. Tiedä sitten johtuuko tämä Munkkisaaren välinejakelupisteen läheisyydestä...
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toinen hyvä "juoppokokoontuma" on WTC- ja Aikatalo-kompleksin sisätilat, jonka raflojen ennen lounasaikaa, eli aamulla tyhjillään olevilla terasseilla nämä denat pitävät kokoustaan. Välillä pummivat ohikulkijoilta rahaa tai viinaa, jota varmaan on harvemmin tarjolla.

Hienoa väkeä, venailevat siinä että raflat aukeaa ja pääsevät yrittämään viinojen pöllimistä. Aikatalon rafloista ovat saaneet aika useat pullot vedettyä ohi ja varmasti hyvät kännit. Ja varmaan on muutakin tarttunut mukaan vuosien saatossa. Kukaanhan niille ei saa mitään tehtyä, päivästä toiseen sama rumba niiden kanssa. Lisänä uhkailevat naispuolista henkilökuntaa ja ovat jopa käyneet käsiksi.

Parisen vuotta olin siinä duunissa, ja naamat tuli kyllä tutuksi. Romanikerjäläisistä ei ole mulla keskustassa ollut vielä harmia, pari kertaa meinasivat viime kesänä tunkea terassille kerjäämään.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tähän sama, WTC:n sisätiloissa tulee kohdattua tuota deekujen "oisko yhtään hiluja"-toimintaa. Toinen yleinen kohde näihin on pysäkit. Mm. Eiran sairaalan pysäkillä useamman kerran olen "huomiota" saanut osakseni. Tiedä sitten johtuuko tämä Munkkisaaren välinejakelupisteen läheisyydestä...

Onhan tuo koko rautatieaseman ympäristö täynnä deekuja-/narkkareita. Makkaratalon edessä tehdään huumekauppaa sunnuntaina puolen päivänaikaan. Myös jokaisen spåraan/metrooon riittää vähintään yksi raha/tupakkaa pummaava deeku, niiiin kuin jokaiselle pysäkillekin. Sitten kun porukkaan lasketaan vielä kaikki itsekseen puhuvat avohoitopotilaat, niin alkaa turisteille tulla melko hieno fiilis Suomesta. Tämä on varmaan sitä suomalaista suvaitsevaisuutta.
 

Fordél

Jäsen
Onhan tuo koko rautatieaseman ympäristö täynnä deekuja-/narkkareita. Makkaratalon edessä tehdään huumekauppaa sunnuntaina puolen päivänaikaan. Myös jokaisen spåraan/metrooon riittää vähintään yksi raha/tupakkaa pummaava deeku, niiiin kuin jokaiselle pysäkillekin. Sitten kun porukkaan lasketaan vielä kaikki itsekseen puhuvat avohoitopotilaat, niin alkaa turisteille tulla melko hieno fiilis Suomesta. Tämä on varmaan sitä suomalaista suvaitsevaisuutta.

Eikö näitä elementtejä sitten ole muualla maailmassa? Okei, ei se ole tietenkään mikään puolustus asialle vaan lähinnä toteamus ettei asiat ole sen ihmeellisemmin muissakaan pääkaupungeissa. Helsinkiin kasaantuu ihmiset, jolloin sinne kasaantuu myös ongelmat.

Mitä tulee muuten Helsinkiin niin olen "pettynyt" siihen kuinka pieniä nämä ruuhkat lopulta ovatkaan. No ehkä liikun sen verran aikaisessa vaiheessa enkä liiku poikkisuuntaisesti, joten olen välttänyt pahimmat ryysikset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös