Viestin lähetti hull16
Lukaisin minäkin Erva tuon jutun ja onhan se naurettavaan sävyyn kirjoitettu, mutta lukuisten muiden mututietojen lisäksi yksi asia pisti eniten silmään tuo kehä 1:sen ajaminen päästä päähän niin näin paljasjalkaisena stadilaisena voin sanoa, että järjenkäyttö on täällä kehä kolmosen sisäpuolella täysin sallittua ja jopa suotavaa.
Jos ajat esim länsiväylältä itäväylälle niin jopa ruuhka-aikana kannattaa ajaa keskustan kautta siinä säästää aikaa kohtuullisesti. Toisaalta kannatta valita hetki hiukan paremmin koska ruuhkat ovat niin hetkellisiä aamulla länteen ja illalla itään tuolla pääkaupunkiseudun valtaväylällä ja jos lähedet esim töihin tunnin aikaisemmin tai myöhemmin selviät huomattavasti nopeammin perille. Uskallan kuitenkin kirjoitta nämä ohjeet, koska uskon sinun tehneen jo päätöksen pysyä pois täältä kulttuurin kehdosta.
Varoittavana esimerkkinä kuitenkin haluan kertoa surullisen tarinan jolla kuitenkin on onnellinen loppu. Eräs työkaverini ilmesesti sinun hengen heimolaisen puheiden ansiosta päätti muuttaa Nummellaa halvempien ja isompien asuntojen perään ja ehti nauttia luonnon rauhasta muutaman kuukauden kunnes eräänä aikaisena aamuna ajoi hirvikolarin ja joutui viettämään pitkää sairaalassa ja onneksi toipui murtumistaan ennalleen. Jäljelle jäi vain pelko jonka takia/ansiosta hän muutti takaisin isiensä maille lähemmäksi työpaikkaansa. Itse paljon tiellä liikkuneena ja monta onnettomuuspaikkaa nähneenä voin todeta, että mikään ei ole niin kallista kuin menettä henkensä/terveytensä tuolla liikenteessä ja kun usein syylliset selviävät noista kuin koira veräjästä ja syyttömät kärsivät. Tältä näkökulmsta katsoen sinun 200km/pva on hullunrohkeaa säästämistä, mutta toisaalta jos asuisit täällä niin sinun pitäisi ajaa jokaisesta kotipelistä kotiin tänneppäin sellaisessa tunne kuohussa, että on kaikille parasta, että pysyt siellä.
Hyvää juhannusta Erva ja muille myös.
Niin, siirsin tämä keskustelusetin tänne vapaalle puolelle siitä syystä koska kohta tässä narriketjussa menee puurot ja vellit sekaisin. Toisaalta jokeriaiheen ollessa kyseessä pieni sekoilu on taattua ilman ulkopaikkakuntalaisiakin...
Ensinnäkin tämä että hirvikolarien pelossa kannattaa muuttaa hirvivapaaseen tzzadiin.
Kolmostie, jota kuljen päivittäin on hirviaidattu koko matkaltaan, olen kaikkien näiden vuosien aikana nähnyt yhden hirven aitojen väärällä puolen. Sillä kertaa se oli tosin jo kuollut rekan nokkaan. Aitojen toisella puolen hirvieläimiä näkee useamminkin.
Itse olen kuitenkin tuntenut olevani pahemmassa vaarassa kehä3:n sisäpuolella. Tämän aiheuttaa kova liikenne ja törpöt kanssaliikkujat eikä suinkaan hirvet.
Kolme kertaa olen elämäni aikana tehnyt täydellisen paniikkijarrutuksen, näistä kaksi tapahtui kehä1: sen sisäpuolella ja yksi ns. Keimolan suoralla, pikkaisen kehä3:n maakunnan puolella. Kaikki kolme em. tapausta päättyivät onnellisesti, eli osumaa ei syntynyt. Kaikkia yhdistävä tekijä oli toinen ihminen tai tzzadilainen.
Mitä taas tulee näihin ruuhkiin, niin olen ratkaissut asian niin, että tulen kukonlaulun aikaan töihin ja lähden ajoissa, liukuva työaika sallii tämän.
Työpaikkani on sellaisessa paikassa että sinne päästäkseen tarvitsee ajaa joko kehä1:stä tai erästä toista reittiä, olen käyttänyt sitä toísta reittiä hyvin tuloksin. Kehällä kun sattuu yksi kolari niin homma on selvä, porukka istuu jumissa kuin taistolainen korpilakossa.
Pitkän työmatkan korkeat kulut olen peittänyt verohelpotuksilla ja kimppakyydillä joka toimii tyydyttävästi.
Kaikenlisäksi, jos joutuu ajelemaan tzzadin seudulla itä-länsi tai länsi-itä akselilla vähänkään pitempää matkaa, niin reilu tunti menee kevyesti. Itse ajan ennemmin sujuvasti reilun tunnin, kuin takkuan jonoissa.
Itse asuminen Hämeenlinnassa tulee halvemmaksi, helpommaksi ja ihmisystävällisemmäksi. Ei ole ruuhkia, palvelut ovat lähellä ja jos pois haluaa niin sekin käy sujuvasti joka ilmansuuntaan meni sitten omalla tai julkisilla.
Loppukaneettina kysynkin, että mitä ihmettä te vielä siellä teette?
Jusseja!
Täältä tähän
Viimeksi muokattu: