Villit valot ne vilkkuu...
Juuri samaa mieltä!
Kun on tosiaan (umpihörhö neljännen polven) stadilainen, niin on vaikeaa kuvitella himaa, saati böndeä ilman sköneä. Ja sköne se vasta onkin jotain, mikä tuntuu ahdistavan muita. Eukko on sisämaasta (Tuusulasta) ja häntä tuntuu meri ahdistavan ja kovasti. Landella (siis eukon) sukulaiset kyselee että osaaks jätkä saatana vetouistella tahi kalastella verkolla?
No, mitä tohon sitten pitäis heittää? Osaan, mutta osaatko sinä kuuden metrin aallokossa?
Viestin lähetti JHag
Joo, kotiseuturakkaus on mainio asia. Silti väittäisin, että kotiseuturakkaus sallitaan helpommin ei-helsinkiläisille kuin helsinkiläisille.
On ihan ok rakastaa Kuopiota, Jyväskylää, Juankoskea....siis ihan ok syntyperäiselle. Mutta jos sanoo olevansa Helsingistä/pk-seudulta ja rakastavansa kotipaikkaansa, niin saa vinoja katseita ja nenännosteluita. Kuten äijä tuossa totesi, täällä on kuitenkin paljon juttuja, mihin on tullut kiinnyttyä ja jos minä haluaisin -en halua, mutta jos- haluaisin viettää juhannukseni vaikka Vallilassa tai Seurasaaressa, niin se on ihan yhtä pätevä paikka minulle kuin jollekin Kalajoki.
Yksi juttu, mikä minua ainakin pitää kiinni täällä on meri. En voisi kuvitella asuvani sisämaassa. En oikein osaa selittää miksi, mutta näin vaan on. Joten jos pitäisi muuttaa pois tarkkaan ottaen Espoosta, mutta laajemmin ottaen pk-seudulta, niin haluaisin ehkä Suomen paikoista Maarianhaminaan/Tammisaareen.
Sekin on totta, että kaikki eivät tänne halua, mutta joutuvat tulemaan työn perässä. Se on perseestä. On varsin kannatettava ajatus, että kaikkien yritysten/laitosten ei pitäisi keskittyä yhteen paikkaan. Varsinkaan näin tietoliikenneaikana. Se olisi itse asiassa mahtavaa, että jokaisella olisi mahdollisuus asua tässä laajassa maassamme juuri siellä, missä olonsa kotoisaksi tuntee.
Silloinkin Helsinki olisi isoin kaupunkimme - mutta ehkä asuntojen hinnat olisivat siedettävämmät. Samoin yleinen viihtyvyys. Sama koskee muitakin paikkakuntia. Olisikohan liian rohkeaa väittää, että katuväkivalta ja pikkurikollisuus pienenisi Suomessa? No, eipäs nyt liioitella, onhan meillä Pohjanmaa ja puukot.
Minä en osaisi asua muualla kuin täällä. Jumittaisin täällä todennäköisesti siinäkin tilanteessa, missä talouselämä ja julkinen sektori olisi keskittynyt vaikka Lappiin. Narisisin täällä, että "vitun lappalaiselvikset luulee olevansa jotain kun asuvat pohjoisessa. Kävisivät joskus hei tsiigamassa, että etelässäkin on elämää"
Juuri samaa mieltä!
Kun on tosiaan (umpihörhö neljännen polven) stadilainen, niin on vaikeaa kuvitella himaa, saati böndeä ilman sköneä. Ja sköne se vasta onkin jotain, mikä tuntuu ahdistavan muita. Eukko on sisämaasta (Tuusulasta) ja häntä tuntuu meri ahdistavan ja kovasti. Landella (siis eukon) sukulaiset kyselee että osaaks jätkä saatana vetouistella tahi kalastella verkolla?
No, mitä tohon sitten pitäis heittää? Osaan, mutta osaatko sinä kuuden metrin aallokossa?