Nyt ei paljon hetkauta jos Jokerit voittaa tai häviää.
Tämähän taisi olla se alkupiste, josta sinä haukka aloit tässä ketjussa inttää? Nimimerkki pappi perusteli ja avasi omia tuntemuksiaan siten, kuin näki parhaaksi. Hän ei kirjoittanut tekstiään provosoivasti, loukkaavasti tai hyökkäävästi, vaan varsin neutraalisti. Ja huom! vastauksena
@-Ville- n pitkään viestiin, jonka kanssa oli samaa mieltä, ie. tunsi samoin.
Tämähän on vain sinun ongelmasi ja ehkä muutaman hengenheimolaisesi. Olen ollut Jokerien mukana pidempään kuin sinä ja voin sanoa, että edelleen perheen vierailut tehdään Jokerien otteluohjelman mukaan. Ei mitään murenemista mihinkään suuntaan - ja kaltaisiani on hemmetin paljon.
Ensinnä hyökkäät papin kimppuun vain, koska hän kokee eri tavalla kuin sinä. Vähättelet noita tuntemuksia niin henkilökohtaisella kuin yleiselläkin tasolla, eli koska
sinun mielestäsi Jokereilla ei ole ongelmaa, se tarkoittaa, että Jokereilla ei ole ongelmaa. Ja toisaalta käytännössä kerrot, että pappi on tuntemuksineen väärässä.
Tuo "olen ollut mukana pidempään kuin sinä" toimii tässä yhteydessä viittauksena siihen, että sinä olet väittämäsi perusteella osa oikeassa olevaa enemmistöä. Sen lisäksi se on perustelu sille,
miksi sinä koet olevasi
parempaa mieltä kuin pappi.
Sanon aivan suoraan:
Tuo argumentti on banaalein mahdollinen oman paremmuuden esille tuomisen yritys, jota on olemassa!
Yleensä en lähde mielipiteitäni sen enempää perustelemaan ja niistä täällä väittelemään, sanonpa vaan ne kertaalleen. Olen vissiin ymmärtänyt keskustelupalstan idean väärin, luulin, että voi olla eri mieltä ja sanoakin tai siis kirjoittaakin sen näkyviin.
Tähän aiheeseen en enää palaa.
Huomaatko kuinka kohtelet kanssai eri tavalla ajattelevia? Minä kutsuin (ja pidän) sinua paskana kirjoittajana ja palstakäyttäytyjänä mm. siksi, ettet joko edes halua ymmärtää tai ymmärrät tahallaan väärin sen mitä muut ihmiset kirjoittavat. Ja sen jälkeen hyökkäät ja vähättelet omaa itseäsi korostaen, varsinkin suhteessa Jokereihin, kuten yllä.
Olet omasta mielestäsi parempi kannattaja, kuin joku toinen, jota nykyinen meno ärsyttää.
"Olen kannattanut pidempään kuin sinä" tämä pitää paikkansa, saako täällä kertoa faktoja?
Olkoonkin, että olet voinut ihan oikeasti Jokereiden fani pidempään, kuin joku muu, se on
täysin merkityksetön fakta. Sillä ei ole mitään väliä, kuka on ollut fani pisimpään, ts. se ei tee kenestäkään toista parempaa fania. Jos välittää Jokereista, on kiinnostunut Jokereista, seuraa Jokereita ja/tai tuntee syvästi Jokereista, on fani. Ja yhtä arvokas fani kuin kuka tahansa muukin, piste.
Sitä paitsi älä yritä väittää, että tuo sinun "olen ollut mukana pidempään" -argumenttisi olisi ollut jotenkin irrallinen ja viaton totuuden esittäminen. Se ei ollut sitä, vaan sinun säälittävä yrityksesi nostaa itsesi jalustalle parempana fanina suhteessa niihin, joilta tunne on tällä hetkellä kadoksissa.
Ihan yleiseti, kenellekään henk.kohtaisesti osoittamatta tätä viestiä, en tägää, enkä lainaa, mutta minua v....taa ihan v....sti, että tätä kitinää ja nitinää nillitettään täällä nyt jo kolmatta vuotta, että miten "minua ei sitten enää kiinnosta muoviliiga ja venäläiläiset ja jne ja jne...", ihan kuin joku keskenkasvuinen kakaralauma. Ja tämän mielipiteeni saan sanoa ja tuoda julki ihan sama´lla valtuutuksella, kuin nämä nillittäjätkin. Ja tätä nyt sitten pitäisi ymmärtää ja tarjota olkapäätä, voi ....
Ja taas mennään! Otin tämän mukaan ihan vain tuodakseni esille sen, että sulla todellakin on ihon alla se, etteivät kaikki tunne samoin kuin sinä.
Yritä nyt hyvä ihminen tajuta, että Ihmiset kokevat asioita eri tavoilla. Se, että joku kritisoi säännöllisesti KHL:ää, on sallittua. Niin voi ja saa tuntea ja sen saa tänne kirjoittaa.
Avoimessa yhteiskunnassa on tapana tuoda mielipiteitä vapaasti esille ja niitä voi avoimesti myös moittia tai sitten olla jopa samaa mieltä, tämähän on politiikassa arkipäiväistä. Kun "kynään tarttuu" on oltava valmis kritiikkiin, ei tämä saa olla mikään sopulien temmellyskenttä, vaikka välillä siltä tuntuukin. Tai jos onkin, niin silloin minä en tänne sovi.
Jos fanin tehtävä on jatkuvasti nimitellä omia pelaajia ja huudella katsomosta vittuilevia huutoja, niin nämä fanit on vedettävä tukasta ulos hallistra ja lukittava ovet sen jälkeen.
Nämä kaksi ylläolevaa lainausta ovat samasta viestistä, uskokaa tai älkää. Mitä helvettiä?
"Kyyllä sä saat vapaasti tuoda mielipiteesi esille mutta jos se on mun mielestä paskaa, niin sut pitää raahata väkivalloin pois! MURRR!"
WAU! Hyvin vedetty!
Jos saan sanoa, niin minulla on täysin päinvastainen ajattelu fanittamisesta, kuin sinulla "oikea fani", sori nyt vaan. Ei voi kyllä hymyilemättä lukea noita sinun tuotoksiasi tälle foorulle, kiitos niistä. Päivä alkoi hymyilevillä huulilla.
"Oikea fani"... Ensinnäkään en usko tuohon "hymyilyyn", sillä aiemmin kiehuit siitä, kuinka vittumainen tämä väärin kannattava kakaralauma on, kun eivät yli kahdessakaan vuodessa ole oppineet kannattamaan oikein. Mahtaa olla pakotettu hymy.
Toisekseen, sulla on aika paljon otsaa haukkua
@Max Power ia oikein fanittavaksi, kun itse olet ihan pelkästään näissä lainauksissa
- vähätellyt lyhyemmän aikaa kannattaneita
- kutsunut kritisoijia keskenkasvuisiksi
- halunnut heittää pelaajia kohtaan
väärin käyttäytyvät pois hallilta pysyvästi
ja...
Jos 103:ssa oleva "muka jokerifani" huutelee jäähyn saaneelle Jokerille, että "mee saatana sinne koppiin, äläkä tuu takaisin koskaan", niin minua suoraan sanoen tekisi mieli vetää kaveria turpaan (siis huutelijaa), vaikka hiljainen kaveri oonkin.
...vetää niitä turpaan.
Minä kritisoin, jopa haukuin sinua siitä, ettet edes yritä ymmärtää, mistä kritiikki joko nyt vaikka Lajusta tai sitten Jokereita, KHL:ää tai mitä tahansa aiheeseen liittyvää kohtaa johtuu. Korostat vain omaa lähestymistapaasi, omaa itseäsi, etkä näe erilaisuutta ympärilläsi. Tai näet ehkä, mutta kaikesta päätellen pidät sitä pahana, huonona, keskenkasvuisena tai mitä ikinä. Tätä minä en sulata. Jokerifani voi olla monella tavalla, ja kritiikki on yksi terveimmistä asioista muuallakin kuin vain jääkiekkoyhteisössä. Jos joku kritisoi ja perustelee kritiikkinsä niinkin hyvin, kuin nyt vaikka täällä Jokerit-osiossa on moni tehnyt, se on arvokasta ja sille pitää löytyä tilaa.
Se, jos joku tuntee eri tavalla kuin sinä, ei ole pois sinulta tai hyökkäys sinua kohtaan. Se jos sinä vähättelet toisen kannattajan mielipiteiden merkitystä suhteessa omaasi, on hyökkäys.