Helsingin jäähalli

  • 403 743
  • 1 801

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Tulin yöketjussa maininneeksi jo monta monituista vuotta mieltäni askarruttaneesta asiasta, johon tämä ketju sopinee parhaiten. Oletteko huomanneet, että Ruoholahden Citymarket tuoksuu aivan tismalleen samalta kuin Nordis? Eri paikoissa on eri tuoksuja riippuen vähän, että missä päin kauppaa on, mutta siellä on joka kohdassa ne samat odöörit kuin vanhassa hallissa.

Onko kyseessä sattuma, mun nenäni, joka uskottelee vääriä asioita, vaiko joku ovela markkinointikikka (eikös se kauppa sponssaa HIFK:ta?)?
 

F#21

Jäsen
Tulin yöketjussa maininneeksi jo monta monituista vuotta mieltäni askarruttaneesta asiasta, johon tämä ketju sopinee parhaiten. Oletteko huomanneet, että Ruoholahden Citymarket tuoksuu aivan tismalleen samalta kuin Nordis? Eri paikoissa on eri tuoksuja riippuen vähän, että missä päin kauppaa on, mutta siellä on joka kohdassa ne samat odöörit kuin vanhassa hallissa.

Onko kyseessä sattuma, mun nenäni, joka uskottelee vääriä asioita, vaiko joku ovela markkinointikikka (eikös se kauppa sponssaa HIFK:ta?)?
Eiköhän se ole vain Kuhdan partavesi joka siellä tuoksuu.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9

wloff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittaa kieltämättä etenkin tuo mainostettu n. 4,5m x 9m kokoinen mainostaulu Nordiksen kyljessä, jonka resoluutio on 240x480 pikseliä. No, kaipa se tarpeeksi kaukaa katsottuna näyttää ihan hyvältä, mikä lienee pääasia.
 

Samart

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huvittaa kieltämättä etenkin tuo mainostettu n. 4,5m x 9m kokoinen mainostaulu Nordiksen kyljessä, jonka resoluutio on 240x480 pikseliä. No, kaipa se tarpeeksi kaukaa katsottuna näyttää ihan hyvältä, mikä lienee pääasia.

Nimenomaan tästä on kysymys, eli mille etäisyydelle taulu on suunnattu. Ajatus on varmaan se että kuvat on suunnattu kadulle, jolloin ko. resoluution pitäisi riittää. Yksittäinen ledi näkyy keilamaisesti, joten kaukaa katsottuna yksittäistä lediä ei erota. Katselukulma määräytyy myös keilan mukaan. Toki kuvan laatuun liittyy muitakin juttuja, ohjaus, valoteho yms.....
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimenomaan tästä on kysymys, eli mille etäisyydelle taulu on suunnattu. Ajatus on varmaan se että kuvat on suunnattu kadulle, jolloin ko. resoluution pitäisi riittää. Yksittäinen ledi näkyy keilamaisesti, joten kaukaa katsottuna yksittäistä lediä ei erota. Katselukulma määräytyy myös keilan mukaan. Toki kuvan laatuun liittyy muitakin juttuja, ohjaus, valoteho yms.....

Ihan komealta tuo ainakin eilen näytti kun taululla pyöri jotain CHL-mainoksia. Aika monta silmäparia tavoittaa tuossa päivän aikana - vilkas kevytliikenne, autot, bussit ja ratikat päälle. Nyt vaan sisältö kuntoon niin hyvä siitä tulee.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Piti tuo taulu käydä tarkistamassa, ihan hyvältä se näytti, pelaajien kuvia pyöri kun ajoin ohi. Kirkkautta saisi nostaa koska ei se sieltä paista nyt esille vaan näyttää samalta kuin joku perus lakanakin. Tosin saattaa olla että ei haluta ärsyttää ketään sillä että se olisi kirkas, mutta toisaalta mahdolliset mainostajat eivät innostu jos heidän mainoksensa ei sieltä erotu.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ja siis toi screeni on nimenomaan tarkoitettu ohi ajaville, ei hallilla käyville. Siitä läheltähän se on vähän rupuinen, mutta tielle näyttää ihan ok:lta.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti tuo taulu käydä tarkistamassa, ihan hyvältä se näytti, pelaajien kuvia pyöri kun ajoin ohi. Kirkkautta saisi nostaa koska ei se sieltä paista nyt esille vaan näyttää samalta kuin joku perus lakanakin. Tosin saattaa olla että ei haluta ärsyttää ketään sillä että se olisi kirkas, mutta toisaalta mahdolliset mainostajat eivät innostu jos heidän mainoksensa ei sieltä erotu.

Onneksi Helsingissä on 9 kuukautta vuodesta pilkkopimeää.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesäauringossa ei joo kieltämättä hirveän hyvin näy tuo taulu, mutta syksyn pimeydessä varmasti.

Miten lienee. Eiköhän taulu ole vasta käyttöönotto vaiheessa. Varmastikin jatkosa myös kirkkautta säädetään tarpeen mukaan. Nyt vain riittää muuta opeteltavaa aivan tarpeeksi........
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Tervehdys,

Olen ensimmäistä kertaa tulossa täältä landelta omalla autolla en lätkämatsiin vaan katsomaan konserttia (Whitesnake) Helsingin jäähalliin.

Ottaisin kiitollisena vastaan teiltä paikallisilta tietoa minne ajoneuvo olisi järkevää jättää paluumatkakin huomioon ottaen. Olympiastadionin parkkis ehkä?

Kiitollisena mahdollisista vinkeistä.

T: Jari
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omien havaintojen perusteella suosittelisin Stadionin parkkipaikkaa. Tosin, konserteissa D-päädyn ovet eivät ole käytössä, joten kävelymatkaa tulee jonkin verran enemmän kuin matsiin mennessä.
 

Fordél

Jäsen
Ja em. lisäksi niin ainahan on mahdollista jättää Vauhtitien varren parkkipaikoille. Pikkasen tulee tietysti enemmän kävelyä. Tosin en tiedä tuleeko kuinka täyteen tällaisina keikkailtoina. Arkisin sieltä löytyy ihan ok tilaa.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pakko kysyä, vaikken suinkaan ensimmäistä kertaa ole Helsingin jäähalliin menossa. Osaatteko sanoa miten reppuun suhtaudutaan ovella? Menen huomenna matsiin julkisilla suoraan töistä ja läppäri on pakko ottaa mukaan. Se taas mulla kulkee aina repussa. Kai tuon saa sisään viedä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pakko kysyä, vaikken suinkaan ensimmäistä kertaa ole Helsingin jäähalliin menossa. Osaatteko sanoa miten reppuun suhtaudutaan ovella? Menen huomenna matsiin julkisilla suoraan töistä ja läppäri on pakko ottaa mukaan. Se taas mulla kulkee aina repussa. Kai tuon saa sisään viedä?

Eikös suunnilleen joka toisella daamillakin ole joku kassi, ne haluaa vain tsiigata sinne. Vaikea uskoa että läppäriä pidettäisiin uhkana, jollet itse näytä niin uhkaavalta että olisit valmis heittämään läppärin kentälle.

Parkkipaikkoihin. Nordis on siitä hyvä että on vähän joka suunnalla kilometrin säteellä paikkoja. Takuuvarmat on isoimmat kompleksit eli tällä hetkellä stadika/kisis-kombo, mutta kannattaa olla hyvissä ajoin koska oopperan väkikin tulee samoille mestoille jo kuuden pintaan.

_
 

Ardbeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Pakko kysyä, vaikken suinkaan ensimmäistä kertaa ole Helsingin jäähalliin menossa. Osaatteko sanoa miten reppuun suhtaudutaan ovella? Menen huomenna matsiin julkisilla suoraan töistä ja läppäri on pakko ottaa mukaan. Se taas mulla kulkee aina repussa. Kai tuon saa sisään viedä?

Itse ainakin olen tullut moneen otteeseen suoraan töistä olkalaukun kanssa, jossa ollut mm. läppäri. Eipä tuo ovella tuntunut ketään kiinnostavan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitokset vastauksista, Jupe ja Ardbeg! Ajattelinkin, että luultavasti hieman turha kysymys, mutta kysyinpä silti. Yleensä tulee mentyä autolla, jonne tuon repun voi jättää.

edit. typo
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Tällä kaudella olen 6-7 kertaa tullut olkalaukun kanssa matsiin, eikä kertaakaan ole edes katsottu. Sisältönä juurikin läppäri, muita koulutarvikkeita sekä tietysti pakastebroileri.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä kaudella olen 6-7 kertaa tullut olkalaukun kanssa matsiin, eikä kertaakaan ole edes katsottu. Sisältönä juurikin läppäri, muita koulutarvikkeita sekä tietysti pakastebroileri.
Tuossahan on selvä paikka aloittaa uusi perinne. Detroitissakin heittelevät mustekaloja jäälle etenkin playoffeissa, joten ei muuta kuin pakastebroileri jäälle ja uutta perinnettä luomaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tässä nimenomaan viitataan tapahtumaan, jolloin broileri lensi jäälle. Ajan ja kontekstin muistava voisi vähän valaista.
Ai tälläinen on jo tapahtunut? No siinä tapauksessa ovela haku käyttäjältä #71.
Taitaa olla ajalta ennen omaa fanituskauttani, kun vuodesta -97 alkanut sydän sykkiä punaiselle kun jotain alkoi maailmasta käsittämään nuorena poikana. Tai sitten on tapahtunut sen jälkeen ja mennyt itseltäni täysin ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös