Näkemykseni mukaan maailma on vähän sellainen paikka, että ihmiset ovat kovia moralisoimaan ja jeesustelemaan toisten tekoja. Ja tuo kestää jotakuinkin niin kauan kuin tilanne osuu omalle kohdalle.
Olen saanut riittävästi Kim Jong-unia, kun olen ollut moderaattorien kanssa tekemisissä, mutta ketään heistä en ole käynyt murhaamassa. Olin yksissä tupareissa, jotka järjesti tämän palstan eräs toinen kirjoittaja. Siellä juttelin yhden kaverin kanssa P-Koreasta. Hän sanoi, että jokainen, joka on kasvanut siihen, että saa sikailla kuinka paljon tahansa ilman mitään seuraamuksia, käyttää valtaansa tuolla tavalla väärin kuten murhauttaa entisen tyttöystävänsä kuten kimi teki Koreassa. Itse olin eri mieltä, sillä katson, että jokaisella ihmisellä on kuitenkin mahdollisuus itse pohtia, mikä on oikein ja väärin.
Toki ymmärrän esimerkiksi sen, että on ennakkotapauksia kuten esimerkiksi moderaattoreiden sairas ajojahti minua kohtaan, jossa on juuri tuo kimismi taustalla eli kun ei ole mitään valitustietä ja kun heille ei voi mitään, vaan ovat yksinvaltiaita, niin voivat sikailla kuinka paljon haluavat ilman mitään riskiä, että joutuisivat teoistaan vastuuseen. Mutta siitä huolimatta vaikka tämä epäoikeudenmukaisuus on osunut omalle kohdalleni, niin ei ole mitään syytä houkutella ketään kesämökille, vaikka minullakin on useampi pienoiskivääri. Siis ihan oikeasti, olet jotenkin kuutamolla siitä, miten normaalikansalaisen mieli toimii. Emme me käytä aikaamme siihen, että pohdiskelemme kuinka murhaisimme jokaisen tyypin, joka on meitä kohtaan väärin toiminut.