Heinojen tappajat...

  • 43 621
  • 328
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Tänään oli muuten Hesarissa uutinen, että niiden jamppojen, jotka murhasivat Espanjassa nuoren suomalaistytön, joka ei suostunut heidän huumekuriirikseen, tuomio lieveni murhasta tapoksi. En ymmärrä kyllä tätä lievennystä.
Toinen taisi saada 6 vuoden tuomion ja toinen 12 vuotta. Jos nilkit ovat ensikertalaisia, toinen istuu siis n. 3v ja toinen n. 6v.

Meneekö oikein?
 
No, vittu! Siinä tapauksessahan se on vain oikein, että ammutaan pahaa-aavistamatonta selkään - henki kusetuksesta ja silleen...
Jätkäthän sai teostaan tuomion, kuten tietysti oikein olikin. Jos joku rakentelee ajatusta, että on itse valmis tulemaan kusetetuksi ilman, että katsoiksi asiakseen maksaa siitä takaisin, niin onnea vain. On mennyt hyvin Jeesuksen opit toisen posken kääntämisestä jakaukseen.

Tuamas kirjoitti:
Ei tuosta Wikipedian teksistä käynyt selville, että kusestusta ei olisi tapahtunut.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Missä tapauksissa? Mikäli muistan oikein, niin Heinot olivat kusettaneet näitä poikia.

aivan samantekevää. Jos joku on kusettanut, niin se on sitten mahdollisesti eri rikos. Pointti on se, että jos joku houkuttelee uhrit mökille aikeenaan ampua heidät siellä, niin silloin kyseessä on suunniteltu murha.

En ymmärrä myöskään miten henkirikoksissa ensikertalainen voi päästä vapaaksi ennenkuin on istunut koko tuomionsa. Tuohan tekee jossain tapauksissa ihmisten surmaamisen jopa kannattavaksi ainakin heidän keskuudessaan, joille moraalinen pohdiskelu ei aiheuta minkäänlaista ongelmaa toteuttaa veritekoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei tuosta Wikipedian teksistä käynyt selville, että kusestusta ei olisi tapahtunut.
Heinot myös käyttivät poikia seksuaalisesti hyväksi, tämäkään ei Wikipediasta käynyt selville.
 

Tuamas

Jäsen
Jätkäthän sai teostaan tuomion, kuten tietysti oikein olikin. Jos joku rakentelee ajatusta, että on itse valmis tulemaan kusetetuksi ilman, että katsoiksi asiakseen maksaa siitä takaisin, niin onnea vain. On mennyt hyvin Jeesuksen opit toisen posken kääntämisestä jakaukseen.

Ihan käsittämätön ajattelumalli, ainakin tähän tapaukseen rinnastettuna.

Ei tuosta Wikipedian teksistä käynyt selville, että kusestusta ei olisi tapahtunut.

Eikä siitä käy myöskään selville, että Toejoen Veikko olisi Östermanin salarakas.

Toki kohta:
"Markus Österman oli sanonut rikostovereilleen, että Heino oli huijannut heiltä rahaa kännykkäkaupoissa. " sekä "He kuitenkin väittivät, että nuorempien poikien päämääränä ei ollut murha, vaan he olivat herkkäuskoisina pyrkineet auttamaan ystäväänsä, joka väitti tulleensa huiputetuksi" indikoivat, että huijausta ei todennäköisesti ollut tapahtunut, vaan motiivi oli ison rahasumman haltuunsaaminen Heinoilta.
 
aivan samantekevää. Jos joku on kusettanut, niin se on sitten mahdollisesti eri rikos. Pointti on se, että jos joku houkuttelee uhrit mökille aikeenaan ampua heidät siellä, niin silloin kyseessä on suunniteltu murha.
Ja pojat kenties laskivat, että heidän mielestään Heinot eivät saisi oikeudessa riittävän kovaa rangaistusta. Aivan samoin kuin sinä ilmeisesti mietit, että pojat eivät saaneet oikeudessa riittävän kovaa rangaistusta.

En ymmärrä myöskään miten henkirikoksissa ensikertalainen voi päästä vapaaksi ennenkuin on istunut koko tuomionsa.
En ymmärrä minäkään.

Näkemykseni mukaan maailma on vähän sellainen paikka, että ihmiset ovat kovia moralisoimaan ja jeesustelemaan toisten tekoja. Ja tuo kestää jotakuinkin niin kauan kuin tilanne osuu omalle kohdalle.

Tuamas kirjoitti:
Eikä siitä käy myöskään selville, että Toejoen Veikko olisi Östermanin salarakas.
Ei toki. Eikä siitä myöskään käy selville, etteikö Tuamakselle tekisi hyvää saada kerran päivässä pesäpallomailaa hanuriin. Se, ettei tuollaista käy tekstistä ilmi ei toki tarkoita, etteikö niin voisi olla. Mutta...

Ei tuo teksti indikoi muuta kuin vihjailee, ettei kusetusta olisi tapahtunut. Tai jättää asian auki. Ei tämä ole niin vaikea juttu. Jos kusetusta ei tapahtunut, pojilla ei ollut hyväksyttävää syytä kostaa Heinoille. Melko simppeliä.
 
Viimeksi muokattu:

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jätkäthän sai teostaan tuomion, kuten tietysti oikein olikin. Jos joku rakentelee ajatusta, että on itse valmis tulemaan kusetetuksi ilman, että katsoiksi asiakseen maksaa siitä takaisin, niin onnea vain. On mennyt hyvin Jeesuksen opit toisen posken kääntämisestä jakaukseen.
...

OK - hypoteesi:
Lainaan sulta pari kymppiä ja "unohdan" maksaa takaisin. Pitääkö minun siinä tapauksessa varoa henkeni puolesta käydessäni siellä Porin seudulla sukuloimassa eli katsotko sinä moraaliseksi oikeudeksesi ampua minua selkään tuon kusetuksen takia?

Enpä nyt tältä syömiseltä tiedä, mitä tuonne sinun jakaukseen on mennyt, mutta tuleepahan mieleen yks' tietty Jussi Vareksen tokaisu...
 

scholl

Jäsen
Näkemykseni mukaan maailma on vähän sellainen paikka, että ihmiset ovat kovia moralisoimaan ja jeesustelemaan toisten tekoja. Ja tuo kestää jotakuinkin niin kauan kuin tilanne osuu omalle kohdalle.

Olen saanut riittävästi Kim Jong-unia, kun olen ollut moderaattorien kanssa tekemisissä, mutta ketään heistä en ole käynyt murhaamassa. Olin yksissä tupareissa, jotka järjesti tämän palstan eräs toinen kirjoittaja. Siellä juttelin yhden kaverin kanssa P-Koreasta. Hän sanoi, että jokainen, joka on kasvanut siihen, että saa sikailla kuinka paljon tahansa ilman mitään seuraamuksia, käyttää valtaansa tuolla tavalla väärin kuten murhauttaa entisen tyttöystävänsä kuten kimi teki Koreassa. Itse olin eri mieltä, sillä katson, että jokaisella ihmisellä on kuitenkin mahdollisuus itse pohtia, mikä on oikein ja väärin.

Toki ymmärrän esimerkiksi sen, että on ennakkotapauksia kuten esimerkiksi moderaattoreiden sairas ajojahti minua kohtaan, jossa on juuri tuo kimismi taustalla eli kun ei ole mitään valitustietä ja kun heille ei voi mitään, vaan ovat yksinvaltiaita, niin voivat sikailla kuinka paljon haluavat ilman mitään riskiä, että joutuisivat teoistaan vastuuseen. Mutta siitä huolimatta vaikka tämä epäoikeudenmukaisuus on osunut omalle kohdalleni, niin ei ole mitään syytä houkutella ketään kesämökille, vaikka minullakin on useampi pienoiskivääri. Siis ihan oikeasti, olet jotenkin kuutamolla siitä, miten normaalikansalaisen mieli toimii. Emme me käytä aikaamme siihen, että pohdiskelemme kuinka murhaisimme jokaisen tyypin, joka on meitä kohtaan väärin toiminut.
 

Tuamas

Jäsen
Ei tuo teksti indikoi muuta kuin vihjailee, ettei kusetusta olisi tapahtunut. Tai jättää asian auki. Ei tämä ole niin vaikea juttu. Jos kusetusta ei tapahtunut, pojilla ei ollut hyväksyttävää syytä kostaa Heinoille. Melko simppeliä.

Niin ja mikään ei indikoi, että pojilla olisi ollut hyväksyttävä syy kostaa Heinoille.

Vaan kaikki indikoi sen puolesta että Östermanin motiivina oli saada Heinoilta varastettua merkittävä rahasumma.
 
Hän sanoi, että jokainen, joka on kasvanut siihen, että saa sikailla kuinka paljon tahansa ilman mitään seuraamuksia, käyttää valtaansa tuolla tavalla väärin kuten murhauttaa entisen tyttöystävänsä kuten kimi teki Koreassa. Itse olin eri mieltä, sillä katson, että jokaisella ihmisellä on kuitenkin mahdollisuus itse pohtia, mikä on oikein ja väärin.
Ehkä tilanne ei ole ihan noin mustavalkoinen kuin tuttavasi totesi ja olet sikäli oikeassa, että jokaisella on mahdollisuus pohtia. Kuitenkaan en usko, että esim. vuoden 1918 murhiin osallistuneet olisivat kaikki olleet jotenkin merkittävästi poikkeavia yksilöitä. Heillä oli vain mahdollisuus sikailuun ilman seuraamuksia ja mielessään oikeuttivat toimintansa kuka mitenkin. Oliko sitten se muonamies käynyt pakko-otattamassa aitasta viljaa tai puhunut kotitarkastuksen yhteydessä karkeaan sävyyn.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oli muuten aivan naurettavaa kuinka tämä Heinojen murhan pääarkkitehti anoi Haloselta armoa kuuden vuoden istumisen jälkeen. Ei mitään katumusta tai vastuun ottamista, uskomatonta.

Tai ei nyt oikeastaan uskomantonta. Uskomatonta on se, että pystyy ylipäätään suunnittelemaan noin kylmäverisen teon.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Ei mitään katumusta tai vastuun ottamista, uskomatonta.
...

Ne on ihan erilaiset kaverit, jotka ottavat vastuun teoistaan ja ylipäätään katuvat niitä. Ehkä suurin yhteinen nimittäjä sellaisille lienee, ettei niitä juurikaan ole vankiloissa, ei ainakaan murhista tuomittuna.

Toisaalta, ei tämä suomalainen oikeusjärjestelmä mitenkään kannusta rikollisia vastuunottoon ja katumukseen teositaan, lähinnä kai varomaan vain veropetoksia ja ylinopeussakkoja "bisneksiään" hoitaessa. Murhat - who cares...

Btw - TJV:ltä en sitten ainakaan lainaa rahaa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Enpä arvannut minkälainen kiihkeä keskustelu täällä alkaa, kun tämän ketjun nostaa ylös.
Motiivina jätkille tosiaan oli saada reipas summa rahaa ja karata ulkomaille, mutta rahasumma oli lopulta niin pieni, ettei sillä päässyt neljä jätkään New Yorkiin. Lopulta lomalle pääsivät kuitenkin.
Hirvittävä ero tuomioissa lopulta oli, kun ainoa täysi-ikäinen sai elinkautisen (ei täydessä ymmärryksessä tehdystä murhasta voi muuta saadakaan) ja alaikäiset saivat 12 ja 13 vuotta, mutta pääsivät tosiaan ulos jo loppuvuodesta 2006.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Eihän tässä ole mitään epäselvää. Jos joku suunnitelmallisesti lopettaa jonkun/joidenkin elämän, niin se on murha, eikä tappo. Heinojen elämän lopettaminen oli erittäin suunnitelmallista. Jos taustalla oli jotakin Heinojen ketkuilua, niin se vaan alleviivaa heidän elämiensä lopettamisen suunnitelmallisuutta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Paskat oli kusettanut.

Ei tuo teksti indikoi muuta kuin vihjailee, ettei kusetusta olisi tapahtunut. Tai jättää asian auki. Ei tämä ole niin vaikea juttu. Jos kusetusta ei tapahtunut, pojilla ei ollut hyväksyttävää syytä kostaa Heinoille. Melko simppeliä.

Eli ensiksi tulee ehdoton kielto asian tapahtumalle ja sitten perään selittelyä ettei ole indikaatiota että kusetus olisi/ei olisi tapahtunut. Just just.

Tuosta Heino-casesta sen verran, näiden murhaajien ja Heinojen välillä oli epämääräisiä bisneksiä, taisi olla mm. varastettujen kännyköiden diilausta yms. Huhuja liikkui siitä että Heinot olisivat velkaa näille murhaajille mutta näistä ei nyt tiedä.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ennemmin kannattaisi kiinnittää huomiota siihen mitä merkitystä on "12 vuoden" tuomiolla, jos siitä täytyy kärsiä vain muutama vuosi? Tai miksi rikollinen katsotaan oikeudessa ensikertalaiseksi jos edellisestä tuomiosta on yli kolme vuotta. Tossa on ne mädät kohdat, jotka korjaamalla murhaajat, pedofiilit ja muut runkut istuisivat tuomiotaan kuten pitää sen sijaan, että kulkevat normaalien ihmisten seassa kaupungilla.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Ja vedosta sen verran että en oikein jaksa uskoa että media päästää käsistään kohuttujen teinimurhaajien vapautumisen.
Samanlaista kohua odotan kun nämä Hyvinkään paloittelijat vapautuvat. Tosin joku pieni sota tai vastaava voi muuttaa median arvojärjestystä.
Valjakkala oli periaatteessa vain yksi murhaaja muiden joukossa mutta nämä pojat olivat kaikki "mukavia" lapsia jne. "teinimurhaajat" tms.

Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee.. :)
 
Eli ensiksi tulee ehdoton kielto asian tapahtumalle ja sitten perään selittelyä ettei ole indikaatiota että kusetus olisi/ei olisi tapahtunut. Just just.
Ei ainakaan mun osalta tuossa ollut mitään ehdotonta. Muistin, että Heinot olisivat kusettaneet, jolloin mielestäni kostolle oli hyväksyttävissä oleva motiivi. Jos kusetusta ei ollut, niin ampumisen motiivi oli jokin muu kuin kosto ja tuollainen motiivi ei ole samalla tavalla hyväksyttävissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös