Mainos

HC TPS:n talous

  • 1 234 641
  • 5 249

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuotteen hinta ei ole ratkaiseva elämysteollisuudessa. Ihmiset hakevat elämyksiä. Jos niitä ei saa, niin eipä se paljon lämmitä, mikä oli lipun hinta, kun loppujen lopuksi ei sitä saanut, mitä oli kuvitellut ostavansa.

TPS:n ottelutilaisuudet ovat markkinointimielessä ihan perseestä, jos suoraan sanoo, mutta näinhän ei saisi sanoa.
On sillä tuotteen hinnalla merkitystä esim. 5 henkiselle perheelle ja monelle muulle. Kaikilla ei ole taloudessa rahaa käytettävissä samalla tavoin mutta silti halukkuutta olisi käydä katsomassa pelejä.
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Halpa on halpaa, se on kerrattu täällä ainakin sata kertaa. Vaikka kaupassa on sitä K-Menun margariinia tarjolla, jonka hinta on murto-osan verrattuna Oivariiniin, niin silti useat kuluttajat maksavat Oivariinistä mielellään enemmän. Laadusta ollaan valmiita maksamaan, varmaan ainoa fiksu asia käyttäjän @aurajoki suusta, ja harvoin halpa mielletään laadukkaaksi. Vai kuka täällä pitää H&M:n vaatteita laadukkaampina kuin esim. Stockmannilta löytyviä Hugo Bossin vaatteita?

Mitä talouteen tullaan, niin Suomen tasolla urheilubisnes ei yksinään kannattele urheilubisnestä. HJK:lla on oma stadionyhtiö sekä turnaus. Kärpillä mainostoimintaa sekä festarit. Lukolla siivousfirma. Siinä TPS:llä on kehittämistä ja Turku Liven kaltaiset projektit voivat pitkässä juoksussa poikia tiliä ja tasata näin ollen HC TPS Turku Oy:n taloudellista toimintaa.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
On sillä tuotteen hinnalla merkitystä esim. 5 henkiselle perheelle ja monelle muulle. Kaikilla ei ole taloudessa rahaa käytettävissä samalla tavoin mutta silti halukkuutta olisi käydä katsomassa pelejä.
Tietenkin tuotteen hinnalla on aina joku merkitys. Se on aivan selvää. Tarkoitin vain sitä, että kyllä asiakas pettyy, jos tuote ei vastaa hänen ennakkokäsitystään, mitä lipun hinnalla saa. Jos lipun hinta on halpa, niin silloin vaatimukset eivät varmasti kovin korkealle nousekaan, mutta, jos lipun hinta on "markkinaehtoinen", niin silloin asiakas pettyy, jos sillä saa vain kuraa. Asiakas on ottelun jälkeen pettynyt näkemäänsä.
Kynnys ostaa sama tuote uudelleen riippuu erittäin paljon siitä, mikä oli oma kokemus edellisestä kerrasta.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siinä olen samaa mieltä, että jos on taloudellisia vaikeuksia niin markkinointi olisi viiminen paikka josta leikata.

Mutta samalla pohdin sitä, että jos joukkue pelaa finaaleissa, on tuote jossain määrin kunnossa, jengiä käy hallilla ja silti tehdään miljoonan verran tappiota, on kulurakenteissa jotain korjaamisen varaa.
Toki playoffeissa tuotot ilmeisesti menivät liigalle kun halli oli täynnä.

Markkinoinnin suhteen Tepsiä pitäisi saada enemmän kaupunkikuvaan näkyviin. Somenäkyvyys on todennäköisesti heikko juuri siihen porukkaan, jotka käyvät vain harvoin hallilla kuluttamassa rahaa.
 

HunajaKeisari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuota rahan satsaamista joukkueeseen kokeiltiin jo kun tuotiin aikanaan Kalliot, Tallinderit, Perrinit ja Heikkiset tepsiin. Runkosarjasijoitukset olivat hyviä mutta eipä sitä porukkaa hallilla käynyt niinkuin täällä uskotellaan.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt juhlakautena tämä avuttomuus rakentaa joukkuetta on karmaisevalla tavalla käymässä toteen. 2,5 miljoonaa euroa on hukattu asennevammaisiin virkamieskiekkoilijoihin, kun skouttaus on teksti tv-tasolla edelleenkin.

Tepsin edellä on yksi seura, jolla on pienempi pelaajabudjetti kuin Tepsillä. Takana tai tasoissa sitten parikin suurempaa pelaajabudjettia. Sanoisin, että TPS on suorittanut juurikin sillä tasolla mitä nykyinen pelaajabudjetti antaa odottaa.
 

ILIMAVEIVI

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietenkin tuotteen hinnalla on aina joku merkitys. Se on aivan selvää. Tarkoitin vain sitä, että kyllä asiakas pettyy, jos tuote ei vastaa hänen ennakkokäsitystään, mitä lipun hinnalla saa. Jos lipun hinta on halpa, niin silloin vaatimukset eivät varmasti kovin korkealle nousekaan, mutta, jos lipun hinta on "markkinaehtoinen", niin silloin asiakas pettyy, jos sillä saa vain kuraa. Asiakas on ottelun jälkeen pettynyt näkemäänsä.
Kynnys ostaa sama tuote uudelleen riippuu erittäin paljon siitä, mikä oli oma kokemus edellisestä kerrasta.
Eiköhän se itse ottelu ja katsomo tunnelma/elämys ole se kaikkein tärkein mitä normi kiekkofanit hakee. Katsojilla ja niiden määrällä on isovaikutus juuri tuohon elämykseen samoin kun kotijoukkueen pelaamisella/menestyksellä. Oheispalvelut muodostaa sitten lopun siitä elämyksestä. En minä ainakaan mene kiekkopeliä katsomaan erätaukojen/ erätauko ohjelman takia. Se että erätauoilla pääsee vessaan ja muihin palveluihin pidemmittä jonoitta on toki tärkeää.
 

RoundUp

Jäsen
Eiköhän se itse ottelu ja katsomo tunnelma/elämys ole se kaikkein tärkein mitä normi kiekkofanit hakee. Katsojilla ja niiden määrällä on isovaikutus juuri tuohon elämykseen samoin kun kotijoukkueen pelaamisella/menestyksellä. Oheispalvelut muodostaa sitten lopun siitä elämyksestä. En minä ainakaan mene kiekkopeliä katsomaan erätaukojen/ erätauko ohjelman takia. Se että erätauoilla pääsee vessaan ja muihin palveluihin pidemmittä jonoitta on toki tärkeää.
Täysin samaa mieltä, riittää kun lapsille on jotain "höttöä". TPS:n fanikatsomo pitäisi olla aina täynnä, mutta harvemmin on kuin puolillaan...
 

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täysin samaa mieltä, riittää kun lapsille on jotain "höttöä". TPS:n fanikatsomo pitäisi olla aina täynnä, mutta harvemmin on kuin puolillaan...
En sano olevani eri mieltä, saati halua toista, mutta millä perustein kannattajakatsomon pitäisi olla aina täynnä? Kerta muukaan halli ei ole, edes puolillaan.
 

Aserty

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Ei siellä hallilla nykyaikana tuhansia ihmisiä enempää olisi, vaikka sinne pääsisi puoleen hintaan. Tai no yksittäisissä peleissä saattaisi olla selvästi enemmän porukkaa, mutta helposti sekin olisi pois maksullisten pelien yleisömääristä. Ja onko se sitten loppupeleissä niin hirveän kallista, jos sen kuuluisan viisihenkisen perheen liput yläkertaan hyville paikoille maksaa 48 €? Vertailun vuoksi saman porukan liput Caribian kylpylään maksaa 74 € eli yli 50% enemmän.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Kyllähän Liigan pitäisi tehdä jotain tuohon pelityyliin liittyen vrt. esim SHL jossa päätettiin, ettei träppiä pelata ja peli on nopeampaa eli myös viihdyttävämpää tilanteiden osalta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei siellä hallilla nykyaikana tuhansia ihmisiä enempää olisi, vaikka sinne pääsisi puoleen hintaan. Tai no yksittäisissä peleissä saattaisi olla selvästi enemmän porukkaa, mutta helposti sekin olisi pois maksullisten pelien yleisömääristä. Ja onko se sitten loppupeleissä niin hirveän kallista, jos sen kuuluisan viisihenkisen perheen liput yläkertaan hyville paikoille maksaa 48 €? Vertailun vuoksi saman porukan liput Caribian kylpylään maksaa 74 € eli yli 50% enemmän.
Pitkälti tämä. Lisäksi leffaliput kuulemma liian kalliita. Puhutulle viisihenkiselle perheelle myöskin ravintolassa käynti tänä päivänä mahdotonta, laivallekaan ei voi mennä koska kallista.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Olen ehdottomasti omaan kokemuspohjaani perustuen sitä mieltä, että kun yrityksellä on taloudellisia ongelmia, ei koskaan pidä lähteä ensimmäiseksi säästämään menoista ja sitä kautta vain lisäämään ongelmia, kun mihinkään ei enää ole varaa. Pitäisi ennen muuta satsata tuotekehittelyyn parantaakseen omaa tuotetta ja sitä kautta saada markkinointiin lisäboostia, kun pystytään tarjoamaan asiakkaille parempaa tuotetta. Hyvä tuote myy aina itsensä. Hyvän tuotteen ei tarvitse olla halvin, sillä halpa ja hyvä ovat aina kaksi eri asiaa, Paskaa asiakas ostaa vain kerran. Kerrasta kun yleensä oppii.

Suomalainen luonteenlaatu on valitettavasti sellainen, että ongelmien syntyessä, sammutetaan valot, lyödään ovet lukkoon ja hengitetäänkin vain joka toisella vedolla ja kuvitellaan, että näin selvitään. "Isossa Maailmassa" tuollainen malli ei toimi .
Silloin ollaan jo pitkällä lepikossa, kun ollaan selittelyiden tiellä ja kerrotaan, ettei voida koska sitä taikka tätä. Sotakirves on heitetty jo aikaa sitten pois ja sopeuduttu vallitseviin oloihin. Aina on olemassa mahdollisuus parantaa! Jos olemassa oleva johto ei sitä onnistu tekemään niin sitten vaihdetaan se sellaiseen, jolla on se näkemys, millä päästään eteen päin. TPS tuntuu olevan sellainen egon kasvatusseurakunta, jonne on kovasti hinkua, että pääsee oikeisiin piireihin. Vähemmän on niitä, jotka näkevät mädät rakenteet ja haluavat korjata ne.
 

RoundUp

Jäsen
Eilisessä pelissä 4000 katsojaa, jos ajatellaan hypoteettisesti kauden keskiarvoksi 5200 katsojaa mikäli poffeissa halli "täynnä" niin selviääkö miljoonan tappiolla?
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Giallorossi
Eilisessä pelissä 4000 katsojaa, jos ajatellaan hypoteettisesti kauden keskiarvoksi 5200 katsojaa mikäli poffeissa halli "täynnä" niin selviääkö miljoonan tappiolla?
Ennen kautta 5300 keskiarvotavoitteen täyttyessä budjetoitu tulos olisi noin miljoonan pakkasella. Jos tästä jäädään paljon (esim. Lyhyt kevät) niin turskaa tulee toki enemmänkin.
 

Slaigard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mottipäisillä pelaavat
Onko tämä nyt kuitenkin vähän niin, että se halli pitäs sittenkin tunkata tohon ytimeen ihan ensin?

Meneekö clash of clans -massit enemmän harakoille, kun tekohengitetään tota ysärin tuotetta? Samat käkyt voisi pistää tuotteen uudelleenluontiin ja investoida seura kunnolla tälle milleniumille.

Jotenkin visiitti keskisuomeen jätti tämmösen fiiliksen. En tiä.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko tämä nyt kuitenkin vähän niin, että se halli pitäs sittenkin tunkata tohon ytimeen ihan ensin?

Meneekö clash of clans -massit enemmän harakoille, kun tekohengitetään tota ysärin tuotetta? Samat käkyt voisi pistää tuotteen uudelleenluontiin ja investoida seura kunnolla tälle milleniumille.

Jotenkin visiitti keskisuomeen jätti tämmösen fiiliksen. En tiä.
Niin, kyllä mää melkeen sanoisi, että pitäisi.
Ikävä tulisi kyllä Elyseelle, mutta kyllä se saattaisi tuoda uutta imua ja myös tarvittua näkyvyyttä.
Tosin jos halli tulee ratapihalle, niin onko sekään ihan ytimessä? Riippuu tietysti missä asuu, mutta aika sama vaiva on vaikka Kupittaalta mennä bussilla Artukaisiin kuin Ratapihallekkaan, kesto vaan ehkä sen 10 min lyhyempi.
 
Tepsin edellä on yksi seura, jolla on pienempi pelaajabudjetti kuin Tepsillä. Takana tai tasoissa sitten parikin suurempaa pelaajabudjettia. Sanoisin, että TPS on suorittanut juurikin sillä tasolla mitä nykyinen pelaajabudjetti antaa odottaa.

Älä nyt hyvä ihminen tule sössöttämään tänne faktoilla. Mutulla mennään.
 

Wanhajalka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Isot Totovoitot, Gracefull Swamp

PORTSARI_TKU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS
Eilisessä pelissä 4000 katsojaa, jos ajatellaan hypoteettisesti kauden keskiarvoksi 5200 katsojaa mikäli poffeissa halli "täynnä" niin selviääkö miljoonan tappiolla?
Kyllä virallisesta yleisömäärästä voi aina huoletta vähentää 500 katsojaa. Läheskään kaikki kausarien lunastajat ei ole paikalla jokaisessa ottelussa.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Ilman mitään provoamista..
Miten Tepsi onnistuu vetämään tuollaiset tappioluvut ?
Rosteri ei ole mikään valtavan kallis, menestystä on tullut ja käsittääkseni hallivuokrakin höylättiin alas jo Suikkasen aikakaudella...
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Ilman mitään provoamista..
Miten Tepsi onnistuu vetämään tuollaiset tappioluvut ?
Yleisömäärät pitäisi saada paremmiksi. Lisäksi Tepsillä on varmaan eniten lapsia katsomossa, joka laskee keskihinta. 5500 pitäisi saada keskiarvoksi. Ei se kummempaa ole. Lisäksi voi panostaa pikkuasioihin, kun on liitua. Ei ole pakko säästää. Vuoden 2019 kulurakenteella olisi tullut yli millin voitot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös