VMP. Tekisi mieli jättää viesti tohon, vaikka tosta pelikieltoa heilahtaiskin. Ei kyllä haittais, vaikka joku kirjoituskielto tänne tuliskin. Harvoin tänne enää kirjoittelen ja varsinkin tän Palloseura-osion lukeminen on jäänyt aika vähäiselle. Täällä kun tuntuu hääräävän yksi palstapoliisi, jonka mielestä omat kirjoitukset ovat niin laadukkaita ja analyyttisiä ja muiden omasta näkemyksestään poikkeavat kirjoitukset ovat silkkaa paskaa. Jotenkin surullista, että joku on omasta mielestään niin erinomainen kirjoittaja, että on varaa väheksyä muita tänne kirjoittelijoita. Jotkut eivät vaan tunnu sietävän, että Palloseurassa voidaan tehdä usein aika isojakin virheitä ja niitä kuuluukin kritisoida.
Itse asiassa kun luki tämän viestisi niin siitä kävi oikeastaan selkeimmin ilmi että nimenomaan sinulla hämärtyy todellisuus kun huomaat minun nimimerkkini, joka sinua selvästi ärsyttää. Esimerkkinä tästä vieraantuneisuudestasi otettakoon esiin nostamasi nimimerkki
@kausi , jonka kanssa oikeastaan tullaan hyvin juttuun ja jonka tekstejä usein olen myös pitänyt loistavina ja tuonut myös tätä esiin. Auriksesta puolestaan uskon useimman olevan kanssani samaa kuin eri mieltä siitä että hän flamettaa tarkoituksellisesti (eikö sinun mielestäsi ikinä?) ja usein on aivan helvetin pihalla, vaikka toki hänelläkin valoisat hetkensä on ollut.
Minä en missään nimessä ole TPS:ää ollut dissaamatta mittavan palstaurani aikana. Väittäessäsi näin alleviivaat tuota ylle kirjoittamaani jo aivan tarpeeksi. Olen itse pyrkinyt täällä TPS:ää kohtaan rakentavaan kritiikkiin ja siihen että keskustelu olisi ratkaisukeskeistä. Mikäli usean vuoden aikana diskurssi on täällä pyritty jakamaan kahtia niin että on kaksi leiriä ja vain jompi kumpi voi olla oikeassa, siihen on syynsä kummassakin leirissä. Minua on perinteisesti nyppinyt se että jos niitä kritisoitavia asioita on, niistä tullaan voimakkaasti huutelemaan mutta unohdetaan siinä keskustelussa ratkaisukeskeisyys ja kaikki loogiset ja jopa maalaisjärjelliset mahdollisuudet sille että itsekin voi olla vähän vaillinaisilla tiedoilla kritiikkinsä osalta liikenteessä. Lisäksi jos Palloseura tekee jotain oikein, se ei oikeastaan herätä samojen nimimerkkien toimesta keskustelua - tärkeintä on että kaiken aina voi tulla säännöllisesti tänne haukkumaan (usein jopa näkemättä/kokematta/tietämättä) paskaksi.
Kaikkien muiden kirjoitukset jotka poikkeavat näkemyksistäni eivät ole silkkaa paskaa. Eikä edes tällaiseen mielestäni usein sortuvien nimimerkkien tekstit ole sitä joka kerta. Älä siis vääristä keskustelua tältä osin, kiitos. Ja peace!
Ja ketjun aiheeseen: Taloudenpidosta en juurikaan tiedä mitään, mutta maalaisjärjelläkin noinkin pienessä firmassa jatkuva tappiollinen toiminta ei varmaan ole mitenkään hyvä tai toivottava asia. Myöskään yt-neuvottelut eivät kuulosta maallikon korvaan mitenkään positiiviselta hommalta. Palloseuran organisaatioon sen tarkemmin tutustumatta, aika raskas koneisto siellä taitaa firmaa pyörittää ja sitä on varmaan syytäkin karsia. Ihmetyttää, miten esim. Tampereella pystytään pyörittämään lähes samanlaista lafkaa jopa voitolla?
YT-neuvottelut lienevät hyvä asia organisaation tervehdyttämisen kannalta. Irtisanomisuhan alla olevien osalta luonnollisesti ikävä tilanne. Toisaalta YT:eissä harvoin lähtee duunissaan loistaneita pihalle, mutta se ei loppuviimein tähän nyt kuulu. Pohjimmiltaan hyvä asia mielestäni että päällekkäisyydestä työtehtävien ja -roolien osalta päästään eroon ja ns. tuotantokoneisto selkeytyy rakenteeltaan ja tekemisiltään. YT:eihin liittyy usein myös paljon uuden kehittämistä ja sisäisten toimintamallien parantamista, tätä harvoin vain nostetaan suomalaisessa uutisnoinnissa esiin.
Minä en tiedä tästä tamperelaisesta lafkasta mitään. Mikäli viittaat Tapparaan, niin pystytkö tarkentamaan tätä aihetta? Olisi myös kiinnostavaa tietää Tapparan investoinnista viimeisen parin-kolmen vuoden aikana, mutta en tiedä joten en osaa kommentoida sen tarkemmin.
Pidän loppuviimein varsin luonnollisena että TPS:ssä viimeisten kausien aikana on organisaatioon tehtävät panostukset ylittäneet sisääntulevan liikenteen rajustikin, ja jos ja kun se on synnyttänyt sisäistä päällekkäisyyttä yms. enemmänkin niin niistä ensin eroon - sitten esimerkiksi myyntiä järkevämmin eteenpäin ja vähitellen tasapainoa tulo- ja kulurakenteiden välille.
En tiedä, miten Ratapihan hallihanke etenee, mutta jos Turussa niin valitettavan usein kaikkea vastustavat vihervassarit onnistuvat tämänkin hankkeen torppaamaan, niin se on sitten siinä. Massipäälliköt varmaan jossain vaiheessa kyllästyvät sijainniltaan surkeassa hallissa pelaamiseen, jatkuviin tappioihin ilman mestaruuksia ja kypsyvät sekoilun rahoittamiseen. Siinä tilanteessa joku voikin sitten Palloseuran osalta sammuttaa Turkuhallin valot ja halukkaat voivat seurata Suomi-sarjaa Kupittaalla. Eipä silti, vaikka rämmittäisiin kolmosdivarissa, niin veriryhmäni tulee aina olemaan mustavalkoinen+.
Suhteellisen voimakkaasti etenee tämä maailmanlopun ennustuksesi tässä skenaariossa. Toki mahdollista, mutta äärimmäisen epätodennäköistä että mikään näistä em. asioista toteutuisi edes yksitellen lähitulevaisuudessa paitsi ehkä tuo mestaruus, pidän Kärppiä ja Tapparaa urheilullisesti liian massiivisina kantoina kaskessamme.
Osaatko tämän hetken vihervassaritilannetta valottaa? Mitä itse olen tätä halliprojektin hankesuunnittelua seurannut niin mielestäni tämä on oivissa kantimissa, itse asiassa olen antanut itseni ymmärtää että kyseessä on yksi vakavimmin otettavista lyhyen tähtäimen kaupunkikehityshankkeista Varsinais-Suomessa pitkään aikaan. Päättäjien, omistajien, rahoittajien kuin myös asiaa edistävien tahojen silmissä. Mutta tosiaan, mikäli tästä vihervassaritilanteesta per 2018 on jotain mitä voit referoida, niin vaikka yksityisviestikin olisi hyvä.