Toisaalta eiköhän ne yrityspomot ja sponsoritkin ole loppupeleissä noita "tavallisia tallaajia" jotka kiinostunut peleissä käymisessä ja lätkästä eli kyllähän se yleisömäärän nousu auttaisi tuotakin varmasti. Loppupeleissä myös tuote yleensä "myy itse itsensä" jos vain pelaajisto ja pelin taso on tarpeeksi korkea ihmisten mielessä. Eli TPS tapauksessa pitäisi todennäköisesti saada hieman nostettua pelaajabudjettia että se pystyisi jokakausi taistelemaan mestaruudesta ja se siivittäisi ehkä liikevaihdon nousuun. Toki henkilöstö ja muuta kulurakennetta pitäisi myös samalla saada alaspäin. Näkisin että lätkässä parhaiten markkinoidaan joukkuetta sillä joukkueella itsellään eikä auta parhaimat markkinointi-ihmiset ja mainonta hirveästi vaikuta siihen tuleeko ihmiset matsiin tai heittääkö ne rahaa sponsorointiin, toki pienessä mittakaavassa kyllä mutta pääpirtein se joukkue tekee suurimman osan siinä.
Niiden, jotka ovat sitä mieltä, että TPS:n markkinoinnissa ei ole mitään kehittämisen varaa, kannattaa lukea ajatuksella tämä artikkeli läpi.
Linkki:Rupusarjasta Suomen kiinnostavimmaksi otteluelämykseksi – tuhansia katsomoihin houkutellut itsevaltias ravistelee suomalaisia urheilupiirejä | Yle Urheilu | yle.fi
Kyseessa on kaveri jota olen aina arvostanut, kaynyt helvetin kovan tien edes NFL-mahdollisuutta varten. Sinansa tietysti eroaa ettei kiekon seuraamista tarvitse ns. opastaa mutta viihdemahdollisuuksia ei ole suomalaisessa kiekossa liikaa kokeiltu.Niiden, jotka ovat sitä mieltä, että TPS:n markkinoinnissa ei ole mitään kehittämisen varaa, kannattaa lukea ajatuksella tämä artikkeli läpi.
Linkki:Rupusarjasta Suomen kiinnostavimmaksi otteluelämykseksi – tuhansia katsomoihin houkutellut itsevaltias ravistelee suomalaisia urheilupiirejä | Yle Urheilu | yle.fi
TPS:n toimitusjohtaja Mika Eskola myöntää, että kannanotto on liiketaloudellinen riski. Hänestä jonkun olisi silti otettava ensimmäinen askel.
– Mieluummin päivä leijonana kuin lopun elämää lampaana, Eskola sanoo.
Liikevaihtohan se on mikä aina eniten ihmetyttää. Tepsin liikevaihto oli 15-16 koko liigan neljänneksi pienin. Siinä on ihan turha yrittää nousta taloudellisesti vakaalle pohjalle kun pelaajabudjettikin on yli puolet liikevaihdosta. Pelimiehillä on millä mällätä joten mikäs siinä elvytellessä, mutta vähitellen täytyisi alkaa myös investointien tuottaa. Eli kun satsattu nyt ollaan tuotteeseen ja oheistoimintaan sekä halliin niin kyllä se kokonaismyynnissä täytyy alkaa näkyä.
Ehkäpä ei kuulu Supercellin mainontasuunitelmaan jääkiekkojoukkueet.En muuten itse muista nähneensä TPS:n paidassa Supercellin logoja. Onko tähän joku syy, vai onko tuolta sponsorointia ollut jossakin muodossa?
Ehkäpä ei kuulu Supercellin mainontasuunitelmaan jääkiekkojoukkueet.
Näinpä. Supercell ei Tepsiin liity, muutakuin sen verran että nykyiset pääomistajat olivat ennen myös kyseisen firman pääomistajia.Niin, ja henkilökohtaista rahaahan Tepsiin on pumpattu, ei peliyhtiön.
Harkkapaidoista iso supercell mainos löytyy sekä hc:n että junnujen paidoista.En muuten itse muista nähneensä TPS:n paidassa Supercellin logoja. Onko tähän joku syy, vai onko tuolta sponsorointia ollut jossakin muodossa?
Liikevaihtohan se on mikä aina eniten ihmetyttää. Tepsin liikevaihto oli 15-16 koko liigan neljänneksi pienin.
Tiedän tämän. Myönnän siis siltä osin kyllä virheeni, että olisi kannattanut ilmoittaa palveluyhtiön ja Tepsin yhteen laskettu liikevaihto, jolla siis ollaan Liigan kestikastissa. Tämäkin on minusta turhan vähän, eli että kilpaillaan samoista sijoista JyPin ja Pelicansin kanssa. Kyllä sinne top neljään pitäisi päästä, yleisömäärissäkin ollaan toisena.Kuinka monta kertaa tälläkin palstalla se on mainittu, mutta Tepsin liikevaihdossa ei näy ravintolapuolen liikevaihto, joten siksi ei ole suoraan vertailukelpoinen muihin.
Kappas. PRH juuri rupesikin aktiivisemmin karhuamaan puuttuvia tilinpäätöksiä.Huomasin tuossa että Turkuhallin Palvelu Oy:lta on vihdoin tullut uusia tilinpäätöstietoja. Positiivista on se että liikevaihto on ollut parin viime kauden osalta nousussa, ollen vuonna 2016 1,7 miljoonaa ja vuonna 2017 1,9 miljoonaa euroa (vuosina 2014 ja 2015 liikuttiin 1,3 miljoonan paikkeilla). Liiketoiminnan voitollinen tulos on kuitenkin ollut samaan aikaan laskussa (n. 205 000 -> 110 000). Voisiko tästä tehdä sellaisen johtopäätöksen, että ravintolauudistukset (esim. Aura lounge) ovat edesauttaneet liikevaihdon kasvattamisessa?
1.2 Milliä tuli taas takkiin viime kaudelta, vaikka liikevaihto kasvoikin.
Alla reilun miljoonan tappiot – uusi toimitusjohtaja lähtee kääntämään TPS-laivaa kohti Euroopan kärkeä - SM-liiga - Jääkiekko - Sport - MTV.fi
Aika rankka tappio, taas. Mitähän Turun suunnalla tehtiin taas väärin ?
Varmaan käytettiin liikaa rahaa. Liikevaihdon kehitys taas vaikuttaa hyvältä. HC TPS Oy:n liikevaihto oli 6,5 milj ja Turkuhallin palvelu Oy:n 2,6milj. TPS konsernin liikevaihto oli siis 9,1 miljoonaa mikä lienee aika kärkitasoa liigassa. Viime vuonna vastaava luku oli 7,6 miljoonaa.Aika rankka tappio, taas. Mitähän Turun suunnalla tehtiin taas väärin ?