HC TPS:n talous

  • 1 143 980
  • 4 934

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
TPS ei näy eikä kuulu. Siinä on se suurin ongelma markkinoinnin kannalta. Sitä voi olla myös vaikea hahmottaa Seurassa työskentelevän henkilön, kun oma (työ)maailma pyörii TPS:n ympärillä. Hallissa on kyllä porukkaa keväällä jos pärjätään, ja tämäkin mahdollisesti osaltaan sokaisee markkinointitiimiä.

Mielestäni Tepsin pitäisi panostaa mm. Videomainontaan. YouTuben instream-mainokset, suoratoistopalvelujen mainokset, Googlen ja myös suomalaisten mediatalojen bannerimainokset sekä Turussa sijaitsevat screenit kuten kop-kolmio. Tähän päälle radio, sanomalehdet ja merkittävä panostus katukuvaan olisi omiaan jättämään muistijälkeä tavan tallaajaan. Myös erilaiset tempaukset, kuten päiväkoti- ja kouluvierailut kuuluisivat tähän pakettiin.

Tässä ongelmaksi muodostuu raha ja osaavat ihmiset. Tämänkaltainen laaja jatkuva mainonta maksaa tolkuttomasti, varsinkin jos sen ostaa kokonaan ulkoa (mainos- ja viestintätoimistot). Ja inhousena tehtynä se vaatii editoijien, kuvaajien ja graafikkojen sekä copywritereiden lisäksi osaavia ihmisiä kampanjoiden suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja järkevien budjettien pyörittämiseen. En osaa kertoa löytyykö tällaisia henkilöitä jo nyt seuran sisältä.

Lisäksi tässä on suuren mahdollisuuden myötä myös valtava riski, koska mikään mainonta ei takaa kirstuun rahaa, vaan pitää olla uskallusta ja rahkeita kokeilla asioita, että mikä toimii ja mikä ei.

Tämmöisiä tuli tässä nyt mieleen kun oikein aloin pohtimaan tuota markkinointipuolta.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
TPS ei näy eikä kuulu. Siinä on se suurin ongelma markkinoinnin kannalta. Sitä voi olla myös vaikea hahmottaa Seurassa työskentelevän henkilön, kun oma (työ)maailma pyörii TPS:n ympärillä. Hallissa on kyllä porukkaa keväällä jos pärjätään, ja tämäkin mahdollisesti osaltaan sokaisee markkinointitiimiä.

Mielestäni Tepsin pitäisi panostaa mm. Videomainontaan. YouTuben instream-mainokset, suoratoistopalvelujen mainokset, Googlen ja myös suomalaisten mediatalojen bannerimainokset sekä Turussa sijaitsevat screenit kuten kop-kolmio. Tähän päälle radio, sanomalehdet ja merkittävä panostus katukuvaan olisi omiaan jättämään muistijälkeä tavan tallaajaan. Myös erilaiset tempaukset, kuten päiväkoti- ja kouluvierailut kuuluisivat tähän pakettiin.

Tässä ongelmaksi muodostuu raha ja osaavat ihmiset. Tämänkaltainen laaja jatkuva mainonta maksaa tolkuttomasti, varsinkin jos sen ostaa kokonaan ulkoa (mainos- ja viestintätoimistot). Ja inhousena tehtynä se vaatii editoijien, kuvaajien ja graafikkojen sekä copywritereiden lisäksi osaavia ihmisiä kampanjoiden suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja järkevien budjettien pyörittämiseen. En osaa kertoa löytyykö tällaisia henkilöitä jo nyt seuran sisältä.

Lisäksi tässä on suuren mahdollisuuden myötä myös valtava riski, koska mikään mainonta ei takaa kirstuun rahaa, vaan pitää olla uskallusta ja rahkeita kokeilla asioita, että mikä toimii ja mikä ei.

Tämmöisiä tuli tässä nyt mieleen kun oikein aloin pohtimaan tuota markkinointipuolta.
Ne on niitä ratekisia valintoja, mitä niiden pitää seurassa tehdä. Otetaanko riski ja tavoitellaanko jotain parempaa? Vai mennäänkö sillä, mitä on ja otetaan vastaan, mitä sattuu tulemaan? Noi sun esittämäsi asiat on ihan oikeansuuntaisia keinoja. Olis toki mukava tietää, että paljonko on seuran markkinointibudjetti ja mitkä ovat resurssit sitä toteuttamaan. Tähän astisten tulosten perusteella kummankaan ei voi kuvitella olevan kovin merkittäviä.
 

jelnausen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä ne runkosarjapelitkin kiinnostaisi turkulaisia, jos Tepsi lähtisi taas joskus kauteen suurimpana tai ainakin suurimpiin kuuluvana mestariehdokkaana.

Ja juu, tiedän ettei nyt voida lähteä koska ei ole rahaa. Mutta valitettavasti niin kauan, kun ei ole rahaa ja potentiaalista mestarijoukkuetta, niin turkulaisia ei kiinnosta runkkaripelit.

Ite nään asian vähän eri tavalla. Sanoisin, että se yleisö tulee hallille kun TPS on osa katsojan identiteettiä, että on kasvanut TPS:ään. Tämä onnistuu sitten pitkäaikaisella menestymisellä ja että TPS on näkyvämpi. Jotenkin pitäisi saada hunajalla houkuteltua purkkiin ne peruskannattajat, joita ei kesäkuussa kiinnosta joukkue yhtään.

Se että TPS olisi ensi kaudeksi suurin mestarisuosikki ni en usko, että toisi runkosarjaan yleisöä merkittävästi enemmän. Ihan siitä syystä, että vaikka itselle TPS ollut suuri osa elämää niin mullekkin se tuntuu kaukaiselta seuralta, koska koti on Artukaisissa ja päivittäisessä elämässä ei joukkue näy mitenkään. Itsehän sytyin TPS:n kovaksi kannattajaksi vuonna 2010, vaikka junnu vuodet itekkin TPS:ssä pelannut niin seuraaminen ei silti tuntunut omalta jutulta ennen tota vuotta, koska hype oli niin kova. Ja peruskannattaja tuskin seuraa niin paljon liigaa tia TPS:ää että ymmärtäisi TPS:n edes olevan ennakkosuosikki. Eikä nämä syksyn runkosarja puristukset, kun kärjessä oltiin tuonut mitenkään yleisöä eli Kaskisen kaudet. Tavallinen kannattaja kuitenkin kattoo kärjistetysti sunnuntain lehdestä sarjataulukon.

TPS:n suurin ongelma on mielestäni näkyvyyden puuttuminen ja se että viimeiset 20v menestys ollut kuitenkin karua. Aika vähän tullut oikeasti hyvä fiilis Turkuhallissa peleissä. TPS ei näy Turun keskustassa mitenkään. Suuret yleisömäärät tulevat kuitenkin siitä, että sitä perus turkulaista kiinnostaa tulla katsomaan pelejä silloin tällöin. Ei ne suuret keskiarvot runkosarjassa tule siitä, että kovia faneja on paljon. Vaan suuren massan pitää kiinnostua ja niille ei Turun kokoisessa paikassa jääkiekko ole elämän ja kuoleman asia noin kärjistetysti. Kyllä se positiivinen mielleyhtymä seurasta saa tulemaan hallille helpommin. Eli siten kuten pitkäaikainen tarpominen on tuonut keskiarvot alas niin kyllä pitkäaikainen menestys tuo ne ylös. TPS-lounas on yksi positiivinen juttu tosin, koska vaikka se on rajalliselle määrälle tarpeeksi lähellä niin se on hyvä ja tuo katsojan hallille myös pelien ulkopuolella. Sekä niitä, jotka ei muuten peliin tule saattaa innostua tulemaan. Sitten taas negatiiviset mielleyhtymät karkottaa esim Turkuhallin kauhea logistiikka hävityn pelin jälkeen tuskin saa innostumaan tulemaan takaisin.

Tampereella (ja Helsingissä oli) parempi tilanne kun on kaksi seuraa niin se luo helpommin vastakkainasettelua ja sitä kautta enemmän kiinnostusta. Uusi halli vain bensaa liekkeihin ja molempien menestys menneellä kaudella.

Ylläoleva on vain oma mielipide eikä perustu sinänsä faktoihin.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Ite nään asian vähän eri tavalla. Sanoisin, että se yleisö tulee hallille kun TPS on osa katsojan identiteettiä, että on kasvanut TPS:ään. Tämä onnistuu sitten pitkäaikaisella menestymisellä ja että TPS on näkyvämpi. Jotenkin pitäisi saada hunajalla houkuteltua purkkiin ne peruskannattajat, joita ei kesäkuussa kiinnosta joukkue yhtään.

Se että TPS olisi ensi kaudeksi suurin mestarisuosikki ni en usko, että toisi runkosarjaan yleisöä merkittävästi enemmän. Ihan siitä syystä, että vaikka itselle TPS ollut suuri osa elämää niin mullekkin se tuntuu kaukaiselta seuralta, koska koti on Artukaisissa ja päivittäisessä elämässä ei joukkue näy mitenkään. Itsehän sytyin TPS:n kovaksi kannattajaksi vuonna 2010, vaikka junnu vuodet itekkin TPS:ssä pelannut niin seuraaminen ei silti tuntunut omalta jutulta ennen tota vuotta, koska hype oli niin kova. Ja peruskannattaja tuskin seuraa niin paljon liigaa tia TPS:ää että ymmärtäisi TPS:n edes olevan ennakkosuosikki. Eikä nämä syksyn runkosarja puristukset, kun kärjessä oltiin tuonut mitenkään yleisöä eli Kaskisen kaudet. Tavallinen kannattaja kuitenkin kattoo kärjistetysti sunnuntain lehdestä sarjataulukon.

TPS:n suurin ongelma on mielestäni näkyvyyden puuttuminen ja se että viimeiset 20v menestys ollut kuitenkin karua. Aika vähän tullut oikeasti hyvä fiilis Turkuhallissa peleissä. TPS ei näy Turun keskustassa mitenkään. Suuret yleisömäärät tulevat kuitenkin siitä, että sitä perus turkulaista kiinnostaa tulla katsomaan pelejä silloin tällöin. Ei ne suuret keskiarvot runkosarjassa tule siitä, että kovia faneja on paljon. Vaan suuren massan pitää kiinnostua ja niille ei Turun kokoisessa paikassa jääkiekko ole elämän ja kuoleman asia noin kärjistetysti. Kyllä se positiivinen mielleyhtymä seurasta saa tulemaan hallille helpommin. Eli siten kuten pitkäaikainen tarpominen on tuonut keskiarvot alas niin kyllä pitkäaikainen menestys tuo ne ylös. TPS-lounas on yksi positiivinen juttu tosin, koska vaikka se on rajalliselle määrälle tarpeeksi lähellä niin se on hyvä ja tuo katsojan hallille myös pelien ulkopuolella. Sekä niitä, jotka ei muuten peliin tule saattaa innostua tulemaan. Sitten taas negatiiviset mielleyhtymät karkottaa esim Turkuhallin kauhea logistiikka hävityn pelin jälkeen tuskin saa innostumaan tulemaan takaisin.

Tampereella (ja Helsingissä oli) parempi tilanne kun on kaksi seuraa niin se luo helpommin vastakkainasettelua ja sitä kautta enemmän kiinnostusta. Uusi halli vain bensaa liekkeihin ja molempien menestys menneellä kaudella.

Ylläoleva on vain oma mielipide eikä perustu sinänsä faktoihin.
Enempää ei kukaan pyydä kuin oman mielipiteen. Seuran pitäisi panostaa enemmän siihen positiiviseen mielleyhtymään. Niin, että katsojat kokisivat seuran olevan heidän asiallaan. Se ei Turussa ole helppoa. TPS oli 90-luvulla tunnettu siitä, että organisaationa se oli hyvin sisään päin lämpiävä. Kun menestystä tuli, katsojat oli jaettu sisäpiirin katsojiin, joille oli tärkeää kansitakissaan voida kertoa yhteyksistään seuraan. Ja sitten oli tavalliset katsojat joihin suhtauduttiin aivan eri otteella. Toivottavasti 20 vuoden korpivaellus on korjannut tuota asenteellista puolta.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole niinkään kiinnostunut nimimerkeistä vaan enemmänkin näistä teksteistä. Se nimimerkki on mennyt multa siutten. Maailmasta, Suomesta ja Turustakin, varmasti löytyy markkinoinnin ammattilaisia, jotka kykenevät tuon asian hoitamaan. Ja maailmalla on isoja jääkiekkoseuroja, joilta kannattaa käydä omaksumassa oppia asiassa.
Silloin viimeksi, kun oli se vuosikymmenen yli kestänyt kausi jolloin tuote veti, se kaikki alkoi Jortikan ensimmäisestä mestaruudesta. '76 mestaruuden jälkeen meni 13 vuotta ja Tepsi oli lähinnä playoffs-vitsi. Runkosarjassa pärjättiin, mutta playoffseissa tuli aina noutaja ennemmin tai myöhemmin. Yleensä ennemmin. Jortikasta se lähti likkeelle. Ja niin menestys alkoi luoda menestystä. Kyllä nytkin, kun taas uusi 13-vuotiskausi täyttyy edellisestä mestaruudesta, tarvittaisiin se mestaruus, josta menestystä alkaa kasvamaan. Kakkossija on ihan hyvä, mutta siitä ei hype versoa. Mestaruudesta se lähtee! Ei turkulaiset taida muutoin herätä 2000-luvun kiekkopainajaisestaan!

Pointtini oli että seuran tekemistä moititaan, väitetään suunnilleen että tekisi itse paremmin, mutta sitten ei kuitenkaan kerrota miten asia oikein tehtäisiin.
Olisiko tuolla maailmalla joku sellainen markkinointihenkilö joka osaisi luoda jatkuvan kiekkobuumin Turkuun? Kenties. Ehkä TPS:n pitäisi järjestää jokin "Diili"-tyyppinen kisa (mielellään ilman Jaajoa, Valavuoresta puhumattakaan) jonka kautta löytyisi tämä oikea henkilö hommaan.

Olen samaa mieltä että mestaruutta se vaatisi jotta yleisö toden teolla syttyisi. Nyt asioita ollaan saatu pikku hiljaa raiteilleen kun finaaleihin ollaan perättäisinä vuosina päästy. Kenties se lopullinen palkintokin sieltä vielä tulee.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Menneen kauden haippi pitäisi osata hyödyntää. Halli oli turvoksissa ja ihmiset innoissaan. Toivottavasti tulee joku oikeasti hyvä markkinointikamppis ennen kauden alkua ja tulevat hankinnat ovat sellaisia, että tuularitkin tunnistavat. Yleisö ka. täytyisi saada 5000 tietämiin myös runkosarjassa, niin tulovirta niin lipuista, kuin oheistuotteistakin kasvaisi merkittävästi.
Se onkin kinkkisempi kysymys, mitä luoda, että yleisöä saadaan sitoutumaan muulloinkin, kuin menestyksen lyhyenä hetkenä keväällä.
Se on juurikin näin.
Menneen kauden hype, Rane ja Arsi antaisi jo tässä kohtaa lyödä kaasua someen ja kaduille.

Hyvät spessujutut matseihin pitäisi olla jo suunnittelupöydällä (voi ollakin et on, en tiedä).

Kaipaan ainakin itse suunnattomasti Turkuun sellaista amerikan meininkiä urheilukulttuuriin.

Tää on ehkä off topic, mutta seuraako joku Olaus Alista ja hänen matkaansa NFL:ään?
Jumaleissön mikä sirkus ympärillä pyörii. Siinä mitataan myös juniorin nuppia, mutta voi morjens miten siisti on meininki.
Meiltä löytyisi omia junnuja, joita pystyisi käyttämään Seuran, mutta myös pelaajan markkinoinnissa niin meille paikallisille kuin myös koko maailmalle.
 

Rotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Minnesota Wild, New York Rangers
Tosiaan pitäisi aloittaa siitä, että seura näkyisi kokoajan jossakin. Toki onhan näitä Suvivieras-osioita ynnä muita, mutta ovat ehkä enemmän sen jo valmiiksi seuraa seuraavan porukan ajanvietoksi tarkoitettua.

Harmittaa suunnattomasti, että esimerkiksi kausikorttimainonnassa ei ole hyödynnetty tähän mennessä käytännössä lainkaan juhlakausiteemaa. Nyt jos joskus pitäisi piirtää isolla kynällä, nostaa omaa historiaa jalustalle yhdistettynä nykyjoukkueen tyyppiseen nuoreen turkulaiseen kukkoiluun. Tiedän monia puolituttuja, jotka viime kauden finaaleissa kävivät vuosien tauon jälkeen hallilla perheineen ja olivat meiningistä älyttömän innoissaan. Niistä peleistä pitäisi kaiken järjen mukaan olla jäätävästi hypemateriaalia kerättynä. Ja kun pelkästään 100v-kauden mielikuvamainonnalla olisi todennäköisesti oma nosteensa, jos asiaa vain pitäisi yllä. Tavoitteet varsinkin kausikorttien myynnin osalta pitäisi olla katossa, mutta tällä hetkellä se ei ainakaan ulospäin näy millään tavalla.

Ja benchmarkkaushan on tehty viime vuosina helpoksi. Ei ole enää tarvetta lähteä kouluretkelle Montrealiin tai Ruotsiin, vaan ihan Tampereelle meneminen riittää. Toivottavasti tällä meidän uudella toimarilla on selvät linjaukset jatkoon, vaikka väärästä Mansen seurasta tuleekin.
 

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Se on juurikin näin.
Menneen kauden hype, Rane ja Arsi antaisi jo tässä kohtaa lyödä kaasua someen ja kaduille.

Hyvät spessujutut matseihin pitäisi olla jo suunnittelupöydällä (voi ollakin et on, en tiedä).

Kaipaan ainakin itse suunnattomasti Turkuun sellaista amerikan meininkiä urheilukulttuuriin.

Tää on ehkä off topic, mutta seuraako joku Olaus Alista ja hänen matkaansa NFL:ään?
Jumaleissön mikä sirkus ympärillä pyörii. Siinä mitataan myös juniorin nuppia, mutta voi morjens miten siisti on meininki.
Meiltä löytyisi omia junnuja, joita pystyisi käyttämään Seuran, mutta myös pelaajan markkinoinnissa niin meille paikallisille kuin myös koko maailmalle.
Amerikkalaiset, jos ketkä, osaavat kyllä markkinoinnin. Sieltä kannattaisi ammentaa oppia ja urheilukulttuuria. Organisaatiossa on poikia, jotka on pelanneet siellä pitkään ammattilaisena ja heillä on varmasti yhteyksiä, joista olisi hyötyä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
TPS ei näy eikä kuulu. Siinä on se suurin ongelma markkinoinnin kannalta. Sitä voi olla myös vaikea hahmottaa Seurassa työskentelevän henkilön, kun oma (työ)maailma pyörii TPS:n ympärillä. Hallissa on kyllä porukkaa keväällä jos pärjätään, ja tämäkin mahdollisesti osaltaan sokaisee markkinointitiimiä.

Mielestäni Tepsin pitäisi panostaa mm. Videomainontaan. YouTuben instream-mainokset, suoratoistopalvelujen mainokset, Googlen ja myös suomalaisten mediatalojen bannerimainokset sekä Turussa sijaitsevat screenit kuten kop-kolmio. Tähän päälle radio, sanomalehdet ja merkittävä panostus katukuvaan olisi omiaan jättämään muistijälkeä tavan tallaajaan. Myös erilaiset tempaukset, kuten päiväkoti- ja kouluvierailut kuuluisivat tähän pakettiin.

Tässä ongelmaksi muodostuu raha ja osaavat ihmiset. Tämänkaltainen laaja jatkuva mainonta maksaa tolkuttomasti, varsinkin jos sen ostaa kokonaan ulkoa (mainos- ja viestintätoimistot). Ja inhousena tehtynä se vaatii editoijien, kuvaajien ja graafikkojen sekä copywritereiden lisäksi osaavia ihmisiä kampanjoiden suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja järkevien budjettien pyörittämiseen. En osaa kertoa löytyykö tällaisia henkilöitä jo nyt seuran sisältä.

Lisäksi tässä on suuren mahdollisuuden myötä myös valtava riski, koska mikään mainonta ei takaa kirstuun rahaa, vaan pitää olla uskallusta ja rahkeita kokeilla asioita, että mikä toimii ja mikä ei.

Tämmöisiä tuli tässä nyt mieleen kun oikein aloin pohtimaan tuota markkinointipuolta.
Näinpä! Miettikääpä kuinka paljon helpompaa olisi pitää Turun Palloseura turkulaisten mielessä, jos meillä olisi iso halli kirkkailla valotauluilla keskellä kaupunkia, mitä ihmiset eivät voisi olla huomaamatta. Mutta sen sijaan meillä on joku viljasiilo keskellä peltoa Raision rajalla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

Ewald

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers, Magpies
Tosiaan pitäisi aloittaa siitä, että seura näkyisi kokoajan jossakin. Toki onhan näitä Suvivieras-osioita ynnä muita, mutta ovat ehkä enemmän sen jo valmiiksi seuraa seuraavan porukan ajanvietoksi tarkoitettua.

Harmittaa suunnattomasti, että esimerkiksi kausikorttimainonnassa ei ole hyödynnetty tähän mennessä käytännössä lainkaan juhlakausiteemaa. Nyt jos joskus pitäisi piirtää isolla kynällä, nostaa omaa historiaa jalustalle yhdistettynä nykyjoukkueen tyyppiseen nuoreen turkulaiseen kukkoiluun. Tiedän monia puolituttuja, jotka viime kauden finaaleissa kävivät vuosien tauon jälkeen hallilla perheineen ja olivat meiningistä älyttömän innoissaan. Niistä peleistä pitäisi kaiken järjen mukaan olla jäätävästi hypemateriaalia kerättynä. Ja kun pelkästään 100v-kauden mielikuvamainonnalla olisi todennäköisesti oma nosteensa, jos asiaa vain pitäisi yllä. Tavoitteet varsinkin kausikorttien myynnin osalta pitäisi olla katossa, mutta tällä hetkellä se ei ainakaan ulospäin näy millään tavalla.

Ja benchmarkkaushan on tehty viime vuosina helpoksi. Ei ole enää tarvetta lähteä kouluretkelle Montrealiin tai Ruotsiin, vaan ihan Tampereelle meneminen riittää. Toivottavasti tällä meidän uudella toimarilla on selvät linjaukset jatkoon, vaikka väärästä Mansen seurasta tuleekin.
Samoin olen ihmetellyt sitä, miksi juhlakaudesta ei ole tehty ainakaan vielä sen suurempaa keissiä. Toki voi olla niin, että se ajoitetaan lähemmäs kauden alkua. Niillä on ihan varmasti tilastoja siitä minä aikana kausikortteja ostetaan eniten. Siihen ajanjaksoon ajoitettu hype kantanee pidemmälle. Ihmiset ei väsy rummun pärinään väärään aikaan.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Numero 100 on näkyvissä aivan liian vähän. Tällaista tilaisuutta ei tule enää koskaan ja jo nyt näyttää siltä ettei sitäkään mahdollisuutta käytetä hyväksi. Miksi tuo on niin vaikeaa? Keväältä saatiin varmasti tarpeeksi kuvamateriaalia jota käyttää hyväksi ja siihen lisäksi tuo "satanen" ja vielä kylkeen omat pojat. Kevät näytti että Artukaisiin on mahdollista saada yleisöä..
Joku täällä mainitsi jo nuo päiväkoti ja kouluvierailut. Sieltä on hyvä aloittaa, ne vetoaa myös vanhempiin. Ekan koulupäivän suojatietempaus oli aivan loistava tapa saada näkyvyyttä, tuollaista lisää. Hunajamaailma ja Jore kunnolla näkyviin, miksi tuo ei vois olla auki myös muulloin kuin peleissä? Keinoja olis, vielä kun olis toteuttajia.
Mä en usko jenkkiläiseen tapaan, se ei oo meille Suomalaisille tehty, mutta jokin sekoitus noita olis kai se tapa jolla meidät saadaan mukaan.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
En ole viitsinyt pitkään aikaan kirjoittaa mitään tänne, koska täällä ei hyväksytä muuta kuin myötäsukaiset kirjoitukset. Jos hiukankaan kritisoi TPS:n tekemisiä, fanipojat ratsastavat joukolla lynkkaamaan vääräuskoiset mielipiteet. Vain TPS-organisaation kehumiset sallitaan.

Sen verran voin kuitenkin pitkästä aikaa sanoa, että mitkään poppaskonstit eivät katsojia halliin tuo. Ainoa keino täyttää lehterit on tarjota katsojille menestyvä joukkue. Ei katsojia kiinnosta nähdä kaukalossa selkäsaunan ottava kotijoukkue vaikka se olisi rakennettu kokonaan turkulaislähtöisistä pelaajista. Vain menestys tuo katsojia. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen.
Katsokaa vaikkapa Tampereelle. Kumpikin joukkue on niin laadukas, että taistelee jokaisessa ottelussa voitosta . Ei siellä mitään Hyvää Ihmisyys-strategiaa kumpikaan joukkue noudata vaan hakevat pelkästään urheilullista ja sitä kautta taloudellista menestystä. Hyvin ovat onnistuneet tässä mielessä, kun kumpikin joukkue verää miljonaluokan plussaa. TPS vetää sen sijaan edelleen miljoonaluokan miinusta. Paljon täällä edelleen tehdään väärin, mutta siitähän ei saa mitään kritiikkiä esittää, koska pitää vaan hyväksyä, että suurin vika on hallin sijainnissa eikä missään muussa.
Koskahan silmät täällä Turussa aukeavat ja ruvetaan tekemään töitä eikä vain luvata?
Esimerkiksi Ilves oli muutama vuosi sitten samassa tilanteessa mitä TPS on edelleenkin eli konkurssikypsä, mutta siellä käärittiin hihat ja ruvettiin tekemään olan takaa töitä ja missä nyt ollaankaan. Kuten on moneen kertaan todettu, menesty tulee ennen työtä vain sanakirjassa. Tätä ei edelleenkään Turussa uskota.
Hyvää kesän jatkoa kaikille ja anteeksi, jos taas kerran loukkasin joidenkin herkkiä tunteita.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näinpä! Miettikääpä kuinka paljon helpompaa olisi pitää Turun Palloseura turkulaisten mielessä, jos meillä olisi iso halli kirkkailla valotauluilla keskellä kaupunkia, mitä ihmiset eivät voisi olla huomaamatta. Mutta sen sijaan meillä on joku viljasiilo keskellä peltoa Raision rajalla.
No tämä virsi tällä hetkellä on nyt vaan paskaa ellet hallia keskustaan siirrä kuluvan viikon aikana.
Paukut pitäisi käyttää tähän hetkeen ja siihen mitä seuralla on ja missä se sijaitsee.

Joskus sitten jotakin muuta, jossakin muualla.
Ehkä Seurassa on kaltaisiasi, jotka panttaavat mahtavia ideoita toteutuksineen siihen sitten joskus johonkin. Se tosin ei laulata kassaa :(
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
En ole viitsinyt pitkään aikaan kirjoittaa mitään tänne, koska täällä ei hyväksytä muuta kuin myötäsukaiset kirjoitukset. Jos hiukankaan kritisoi TPS:n tekemisiä, fanipojat ratsastavat joukolla lynkkaamaan vääräuskoiset mielipiteet. Vain TPS-organisaation kehumiset sallitaan.

Sen verran voin kuitenkin pitkästä aikaa sanoa, että mitkään poppaskonstit eivät katsojia halliin tuo. Ainoa keino täyttää lehterit on tarjota katsojille menestyvä joukkue. Ei katsojia kiinnosta nähdä kaukalossa selkäsaunan ottava kotijoukkue vaikka se olisi rakennettu kokonaan turkulaislähtöisistä pelaajista. Vain menestys tuo katsojia. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen.
Katsokaa vaikkapa Tampereelle. Kumpikin joukkue on niin laadukas, että taistelee jokaisessa ottelussa voitosta . Ei siellä mitään Hyvää Ihmisyys-strategiaa kumpikaan joukkue noudata vaan hakevat pelkästään urheilullista ja sitä kautta taloudellista menestystä. Hyvin ovat onnistuneet tässä mielessä, kun kumpikin joukkue verää miljonaluokan plussaa. TPS vetää sen sijaan edelleen miljoonaluokan miinusta. Paljon täällä edelleen tehdään väärin, mutta siitähän ei saa mitään kritiikkiä esittää, koska pitää vaan hyväksyä, että suurin vika on hallin sijainnissa eikä missään muussa.
Koskahan silmät täällä Turussa aukeavat ja ruvetaan tekemään töitä eikä vain luvata?
Esimerkiksi Ilves oli muutama vuosi sitten samassa tilanteessa mitä TPS on edelleenkin eli konkurssikypsä, mutta siellä käärittiin hihat ja ruvettiin tekemään olan takaa töitä ja missä nyt ollaankaan. Kuten on moneen kertaan todettu, menesty tulee ennen työtä vain sanakirjassa. Tätä ei edelleenkään Turussa uskota.
Hyvää kesän jatkoa kaikille ja anteeksi, jos taas kerran loukkasin joidenkin herkkiä tunteita.
Ohhoh aloin jo huolestua mitä on tapahtunut kun ei kuulunut pitkään aikaan. Tervetuloa takaisin!

Eihän tuosta viestistä kovin paljon eri mieltä voi olla, ihan oikeita ongelmia kaikki. Kysymys onkin mitä tälle asialle pitää alkaa tekemään, että kurssi kääntyy. Nythän on kuitenkin pari vuotta joukkue menestynyt hyvin ja pientä buumia pudotuspelien aikaan luotiin. Jostain syystä kuitenkin tuota ei käytetty hyväksi mitenkään ja koko kaupunki puhdistettiin nopeasti kaikesta Tepsiin liittyvästä heti finaalien jälkeen.

Talous on tietysti tärkein yksittäinen palikka, joka pitkälti määrittelee lähdetäänkö kauteen lähtökohtaisesti mestaruudesta taistelevalla joukkueella alusta asti, vai luodaanko pohja omien junnujen ja arpojen varaan. Ensimmäisessä ei ole mitään väärää, arpoja taas en itse ideaalitilanteessa hankkisi yhtään. Utopinen tällä hetkellä, mutta Tampereelta katsottuna realistinen tilanne olisi hankintapolitiikka talouden mahdollistamana, että joukkueeseen hankitaan tulevaisuuden lupausten lisäksi vain ja ainoastaan vahvistuksia. Tähän itse myös tähtäisin.

Joukkueen rakentuminen olisi tuolloin hyvä sekoitus omia kasvatteja (Esim. Pyyhtiä, Rafkin, Intonen) lupaavia nuoria pelaajia (Esim. Tuomisto) ja sitten pelimiehen ikäiset haut ainoastaan joukkueeseen tuomaan lisäarvoa tietylle alueelle (Esim. Skalicky). Kun talous on kunnossa ja budjetti on miljoonan kovempi, ei tarvitse hankkia ketjullista arpalippuja joka kausi, vaan kun tarvitaan se Nurmen korvaaja niin se haetaan. Kun tarvitaan se 1. Sentteri niin se haetaan. Ei tule mitää Rechejä ja kolmosen sentterilaitureita 3kpl tai muita toivotaan toivotaan tapauksia. Viime kaudella esimerkiksi 2. sentteriä ei tullut ikinä. Sen sijaan tuli kolmosen sentterilaituri, ylimääräinen kolmosen sentteri ja yksi karhu Siperiasta.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
No tämä virsi tällä hetkellä on nyt vaan paskaa ellet hallia keskustaan siirrä kuluvan viikon aikana.
Paukut pitäisi käyttää tähän hetkeen ja siihen mitä seuralla on ja missä se sijaitsee.

Joskus sitten jotakin muuta, jossakin muualla.
Ehkä Seurassa on kaltaisiasi, jotka panttaavat mahtavia ideoita toteutuksineen siihen sitten joskus johonkin. Se tosin ei laulata kassaa :(
Ehkä siirränkin niin voit tukehtua omaan virsikirjaasi.

Jääkiekkoseuran talouden hoitamisessa tulee ottaa huomioon sekä lyhyen, että pitkän tähtäimen taloussuunitelmat. Pari mainosta torille nyt on lyhyen tähtäimen markkinointia ja uusi halli keskustaan on sitä pitkän tähtäimen strategiaa, mistä tässäkin ketjussa on viime sivut keskusteltu. Kumpikaan näistä töistä eivät sulje toisiaan pois vaan molemmat ovat tärkeitä seuran taloudelle, ja molempiin tulee käyttää niitä paukkuja jokapäiväisessä työssä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: kopo

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En ole viitsinyt pitkään aikaan kirjoittaa mitään tänne, koska täällä ei hyväksytä muuta kuin myötäsukaiset kirjoitukset. Jos hiukankaan kritisoi TPS:n tekemisiä, fanipojat ratsastavat joukolla lynkkaamaan vääräuskoiset mielipiteet. Vain TPS-organisaation kehumiset sallitaan.

Sen verran voin kuitenkin pitkästä aikaa sanoa, että mitkään poppaskonstit eivät katsojia halliin tuo. Ainoa keino täyttää lehterit on tarjota katsojille menestyvä joukkue. Ei katsojia kiinnosta nähdä kaukalossa selkäsaunan ottava kotijoukkue vaikka se olisi rakennettu kokonaan turkulaislähtöisistä pelaajista. Vain menestys tuo katsojia. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen.
Katsokaa vaikkapa Tampereelle. Kumpikin joukkue on niin laadukas, että taistelee jokaisessa ottelussa voitosta . Ei siellä mitään Hyvää Ihmisyys-strategiaa kumpikaan joukkue noudata vaan hakevat pelkästään urheilullista ja sitä kautta taloudellista menestystä. Hyvin ovat onnistuneet tässä mielessä, kun kumpikin joukkue verää miljonaluokan plussaa. TPS vetää sen sijaan edelleen miljoonaluokan miinusta. Paljon täällä edelleen tehdään väärin, mutta siitähän ei saa mitään kritiikkiä esittää, koska pitää vaan hyväksyä, että suurin vika on hallin sijainnissa eikä missään muussa.
Koskahan silmät täällä Turussa aukeavat ja ruvetaan tekemään töitä eikä vain luvata?
Esimerkiksi Ilves oli muutama vuosi sitten samassa tilanteessa mitä TPS on edelleenkin eli konkurssikypsä, mutta siellä käärittiin hihat ja ruvettiin tekemään olan takaa töitä ja missä nyt ollaankaan. Kuten on moneen kertaan todettu, menesty tulee ennen työtä vain sanakirjassa. Tätä ei edelleenkään Turussa uskota.
Hyvää kesän jatkoa kaikille ja anteeksi, jos taas kerran loukkasin joidenkin herkkiä tunteita.
Alku taas taattua paskaa. Oon itse ainakin sulle kirjoittanut monen monta kertaa että negatiivinen palaute Tepsin tekemisestä on erittäin tervetullutta kun sen perustelee edes jollain tasolla eikä vain heitä että kaikki on paskaa eikä muuksi muutu. Tuo siis mun vastine sille etteikö sais kritisoida, tietysti saa ja pitääkin.
Loppu olikin hyvää pohdintaa ja esimerkkinä sulla oli Tampere, mikä on hieman epäreilu tällä hetkellä mutta silti se paras. Siellä uusi Areena on hyödynnetty aivan helvetin hyvin ja salaa itse hymyilen sille, Tamperelaiset on tuon ansainneet. Hymyilen myös sille että meidän uusi TJ on juuri tuolta Tampereelta, mies joka on ollut itse näkemässä läheltä miten siellä asioita hoidetaan ja tulee juuri sen osa-alueen ytimestä mikä ainakin ulospäin meillä näyttää sakkaavan erityisen paljon, markkinointi ja myynti.
Toki täälläkin on jo tuomittu ettei Tapparan mies ole täysillä mukana Turussa. Paskan marjat ne talvella kukkii eikä mansikat.. varmasti on täysillä mukana ja luotan täydet sata että se myös näkyy.
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci
Amerikkalaiset, jos ketkä, osaavat kyllä markkinoinnin. Sieltä kannattaisi ammentaa oppia ja urheilukulttuuria.

Mitä helvettiä? Ei todellakaan. Ehkä korkeintaan johonkin mainontaan, mutta omien kokemusteni perusteella esimerkiksi vaikkapa futiksen puolella Tukholman derby pesee kahden original six -änärijengin runkosarjakohtaamisen 100-0. Enemmän toivoisin että ihmiset lähtisivät sellaiseen eurooppalaistyyliseen lutuurimeininkiin mukaan, eli kannattajapäätytouhuihin kuin siihen että peli on joku show, jossa jääkiekko on vain osa jotain viihdekokonaisuutta.

En ole viitsinyt pitkään aikaan kirjoittaa mitään tänne, koska täällä ei hyväksytä muuta kuin myötäsukaiset kirjoitukset. Jos hiukankaan kritisoi TPS:n tekemisiä, fanipojat ratsastavat joukolla lynkkaamaan vääräuskoiset mielipiteet. Vain TPS-organisaation kehumiset sallitaan.
Hyvää kesän jatkoa kaikille ja anteeksi, jos taas kerran loukkasin joidenkin herkkiä tunteita.

:D Tyylipuhdasta dominanssia! Tule takaisin, kaikilla on ikävä.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Kaipaan ainakin itse suunnattomasti Turkuun sellaista amerikan meininkiä urheilukulttuuriin.

Amerikkalaiset, jos ketkä, osaavat kyllä markkinoinnin. Sieltä kannattaisi ammentaa oppia ja urheilukulttuuria. Organisaatiossa on poikia, jotka on pelanneet siellä pitkään ammattilaisena ja heillä on varmasti yhteyksiä, joista olisi hyötyä.
Meillähän olisi valmiina yksi Turkuun talonsa rakentanut amerikkalaisen urheilumarkkinointityylin ammattilainen!
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Turussa on Suomen paras halli huippujääkiekolle. Se on myös aina täyttynyt katsojista, jos ja kun siellä on pelattu Pojasta tai muusta merkittävästä saavutuksesta. On siis aivan väärin väittää, että sen sijainti olisi jokin ongelma. Sinne pääsee kaikilla liikennevälineillä mutkattomasti. Ongelma on siinä, että järjestäjäorganisaatio ei osaa hoitaa liikenteen järjestelyä katsojaystävällisellä tavalla. Tästä on puhuttu vuosikaudet, mutta edelleen ollaan siinä suhteessa lähtötelineissä, kun ilmeisesti TPS:ssäkin ajatellaan, että hallin sijainti on väärä ja siksi asialle ei voi eikä kannata tehdä mitään, koska organisaation taustahenkilöillä on omat virityksensä uudesta hallista eikä niitä haluta vaikeuttaa järjestämällä liikenne halliin ja sieltä pois järkevällä tavalla. Voisi uusi halli äkkiä osoittautua turhaksi, jos nykyinen saataisiin toimimaan asiallisesti.

Nykyinen inflaatio, kohonneet rakennuskustannukset ja korkotaso kyllä käsittääkseni varsin tehokkaasti pistävät kapuloita uuden hallin rakentamisprojektiin, joten kannattaisi vaan elää sillä uskolla, että Artukaisissa pelataan vielä monta vuotta, joten siksi pitää keksiä jotain muuta kuin iänikuinen valitus väärässä paikassa olevasta hallista.

Vaikka nyt on palkattu Tapparan mies TPS:n toimitusjohtajaksi, niin kyllä häneltäkin keinot loppuvat jo alkuunsa, jos pitää kolmannen luokan viihdettä yrittää myydä ykkösluokan hinnalla. Ei sellainen ole onnistunut Tampereella eikä tule onnistumaan Turussakaan. Se on aivan satavarma juttu. Myytävä tuote pitää olla kunnossa. Muutoin kaikki ponnistukset valuvat hiekkaan ja ovat turhia. Nykykuluttaja ei tule halliin montaa kertaa katsomaan ”housuun paskomista”.

Ihmettelen myös TPS:n urheilujohtoa, kun se päästi seuran oman kasvatin ja tulevaisuuden huippupelaajan toiseen liigajoukkueeseen vain siksi, ettei nähty kaverin potentiaalia. Kuviteltiin, ettei omalle kasvatille tarvitse maksaa hänen taitojensa mukaista palkkaa. Käsittämätöntä ammattitaidottomuutta Kalliolta ja Uramalta. Voisi kysyä aiheellisesti, haluavatko turkulaiset katsella mieluummin täysin tuntemattomia ja monesti selkä suorana luistelevia arpoja vai sata lasissa pelaavia omia huippulupauksia.
Vasta kun TPS pystyy esittämään urheilulliseen menestykseen pystyvän joukkueen, niin sen jälkeen voidaan käynnistää muut markkinointitoimenpiteet eikä päin vastoin. Toivottavasti Tapparan mies saa tämän tosiasian taottua TPS organisaatioon. Jos ei saa, niin hänen kautensa todennäköisesti jää täällä Turussa melkoisen lyhytikäiseksi.
 

Enjoy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En ole viitsinyt pitkään aikaan kirjoittaa mitään tänne, koska täällä ei hyväksytä muuta kuin myötäsukaiset kirjoitukset. Jos hiukankaan kritisoi TPS:n tekemisiä, fanipojat ratsastavat joukolla lynkkaamaan vääräuskoiset mielipiteet. Vain TPS-organisaation kehumiset sallitaan.
Edellinen viestisi päivämäärä 14.3.2022. Tarkastellaan hyvin lyhyesti, mitä tuon päivämäärän jälkeen tapahtui:

TPS pelasi vielä viisi runkosarjan ottelua voittaen ne kaikki. TPS pudotti yhden suurimmista ennakkosuosikeista (IFK) pleijareiden ensimmäisellä kierroksella. TPS meni melko suvereenillakin esityksellä välieristä finaaliin. TPS haastoi finaaleissa Tapparan, kuitenkin häviten tuloksen osalta melko selkeästi. TPS teki tuon kaiken hyvin pitkälti turkulaisten nuorten pelaajien johdolla. TPS tuota kaikkea tehdessään synnytti Turkuun pitkästä aikaa kunnollisen kiekkobuumin ja myi hallin useamman kerran täyteen tunnelman ollessa tämän maan selkeästi parasta.

Finaalitappiosta huolimatta seuran ympärillä on positiivinen aura. Lähtökohdat tulevaankin kauteen ovat melko valoisat, vaikka muutama avainpelaaja onkin karkaamassa rapakon taakse.

Kaikki tämä ilman @aurajoki läsnäoloa. Kunnes aikaa on kulunut sen verran, että tuo hyvä pöhinä on laantunut, seuran uuden kauden joukkueesta tiedotettu vasta osa, minkä vuoksi osa kannattajista on tyytymättömiä. Seuran tiedottamisessakin on (jälleen) parantamisen varaa.

Ei liene sattumaa, että tämä on se vaihe, kun aurajoki löytää tiensä takaisin palstalle. Ja ilmoittaa, että seura ei tajunnut, että Eetu Liukas on potentiaalinen pelaaja ja omaa ammattitaidottomuuttaan päästi hänet muualle.

Kritiikkiä saa esittää; enhän minäkään puutu kenenkään muun kritiikin esittämiseen. Harvalta kuitenkaan tulee pelkkää negaa, varsinkaan sellaisilta, jotka pysyvät palstalta pois juuri sen hetken, kun Seura on parhaimmassa loistossaan sitten kevään 2010. Uskottavuus tällaisen henkilön osoittamalle kritiikille on pyöreä nolla.
 

snake

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Saku Koivu, Mikko Koivu, Aatos Koivu
Ihan ok suoritus selkä suorana luistelevista pelaajista, kaksi finaalipaikkaa kahden vuoden sisään. Pienemmällä budjetilla kuin Lukko ja Tappara, oltiin silti taistelemassa kannusta.
Kyllä on paskaa toimintaa Tepsiltä. Mitään ei osata. Kyllä se Tampereen hallin honeymoon vielä laimenee, kyllä Turkuhallissakin oli pöhinää kun se avattiin.
Mutta jotain täytyy tehdä, jotta ollaan jatkossakin finaalissa. Tällä hetkellä se vaatii vähintäänkin 2 pakkia ja yhtä sentteriä, mutta se on toisen ketjun juttuja.
 

SirBallWax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehkä siirränkin niin voit tukehtua omaan virsikirjaasi.

Jääkiekkoseuran talouden hoitamisessa tulee ottaa huomioon sekä lyhyen, että pitkän tähtäimen taloussuunitelmat. Pari mainosta torille nyt on lyhyen tähtäimen markkinointia ja uusi halli keskustaan on sitä pitkän tähtäimen strategiaa, mistä tässäkin ketjussa on viime sivut keskusteltu. Kumpikaan näistä töistä eivät sulje toisiaan pois vaan molemmat ovat tärkeitä seuran taloudelle, ja molempiin tulee käyttää niitä paukkuja jokapäiväisessä työssä.
Aijaa? Nyt tulikin uutista.

Pointtini oli se, että kun ensi kaudella vielä Raisiossa pelataan niin eletään sen mukaan.
Mahtavaa olisikin myydä ja markkinoida nyt kansalaisille turkulaista kiekkoa uudessa hallissa.

Mutta siirräppä se halli nyt ensin sitten, niin päästään parin kuukauden päästä sinne piirtämään.
 

Sienihattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Turussa on Suomen paras halli huippujääkiekolle. Se on myös aina täyttynyt katsojista, jos ja kun siellä on pelattu Pojasta tai muusta merkittävästä saavutuksesta. On siis aivan väärin väittää, että sen sijainti olisi jokin ongelma. Sinne pääsee kaikilla liikennevälineillä mutkattomasti. Ongelma on siinä, että järjestäjäorganisaatio ei osaa hoitaa liikenteen järjestelyä katsojaystävällisellä tavalla. Tästä on puhuttu vuosikaudet, mutta edelleen ollaan siinä suhteessa lähtötelineissä, kun ilmeisesti TPS:ssäkin ajatellaan, että hallin sijainti on väärä ja siksi asialle ei voi eikä kannata tehdä mitään, koska organisaation taustahenkilöillä on omat virityksensä uudesta hallista eikä niitä haluta vaikeuttaa järjestämällä liikenne halliin ja sieltä pois järkevällä tavalla. Voisi uusi halli äkkiä osoittautua turhaksi, jos nykyinen saataisiin toimimaan asiallisesti.

Nykyinen inflaatio, kohonneet rakennuskustannukset ja korkotaso kyllä käsittääkseni varsin tehokkaasti pistävät kapuloita uuden hallin rakentamisprojektiin, joten kannattaisi vaan elää sillä uskolla, että Artukaisissa pelataan vielä monta vuotta, joten siksi pitää keksiä jotain muuta kuin iänikuinen valitus väärässä paikassa olevasta hallista.
Tämä on ihan fiksua asiaa, halli itsesään ajaa asiansa, liikkuminen hallille onnistuu autolla ja julkisilla, mutta on kuitenkin aika kaukana sieltä missä kaikki muu tapahtuu.

Itse haluaisin päästä uuteen halliin keskustasta kävellen ja pelin jälkeen toivoisi että ravintola- ja baari palvelut olisivat myös lähellä, ei innosta alkaa vkl taksia tilailemaan täyden hallin pihaan tai tunkea itseä ja kavereita julkiseen. Uuden hallin rakentaminen on vielä aika kaukana, ei siis kovin ajankohtainen asia, en usko että vanhasta hallista niinkään kukaan kauheasti valittaa, lähinnä esittänyt toiveita uuteen halliin liittyen.

Liikennejärjestelyt ovat kyllä ankeat ja niitä uskoakseni pystyttäisiin parantamaan, mutta en osaa itse esimerkiksi sanoa miten korjata nykyistä ja millä hinnalla se kannattaisi. Onko sulla tähän jotain ajatusta?

Vaikka nyt on palkattu Tapparan mies TPS:n toimitusjohtajaksi, niin kyllä häneltäkin keinot loppuvat jo alkuunsa, jos pitää kolmannen luokan viihdettä yrittää myydä ykkösluokan hinnalla. Ei sellainen ole onnistunut Tampereella eikä tule onnistumaan Turussakaan. Se on aivan satavarma juttu. Myytävä tuote pitää olla kunnossa. Muutoin kaikki ponnistukset valuvat hiekkaan ja ovat turhia. Nykykuluttaja ei tule halliin montaa kertaa katsomaan ”housuun paskomista”.
Mikä on kolmannen luokan viihdettä ja mikä ykkösluokan? Mikä se erottava tekijä on tässä mielestäsi? Pyytääkö TPS liikaa hintaa palveluistaan, lipuista? Eikö ravintolapalvelut hallilla ole riittävät, eikö hinta ja laatu kohtaa? Vai onko kyse pelaajiston budjetista? Miten vertaisit esim. Ilvestä ja TPS tämän osalta?

Housuun paskomista ei juurikaan ole pariin vuoteen näkynyt joukkueen osalta, joten oletan että viittaat näihin syväkyykkyihin joista on jo useampi vuosi aikaa.

Ihmettelen myös TPS:n urheilujohtoa, kun se päästi seuran oman kasvatin ja tulevaisuuden huippupelaajan toiseen liigajoukkueeseen vain siksi, ettei nähty kaverin potentiaalia. Kuviteltiin, ettei omalle kasvatille tarvitse maksaa hänen taitojensa mukaista palkkaa. Käsittämätöntä ammattitaidottomuutta Kalliolta ja Uramalta. Voisi kysyä aiheellisesti, haluavatko turkulaiset katsella mieluummin täysin tuntemattomia ja monesti selkä suorana luistelevia arpoja vai sata lasissa pelaavia omia huippulupauksia.
Vasta kun TPS pystyy esittämään urheilulliseen menestykseen pystyvän joukkueen, niin sen jälkeen voidaan käynnistää muut markkinointitoimenpiteet eikä päin vastoin. Toivottavasti Tapparan mies saa tämän tosiasian taottua TPS organisaatioon. Jos ei saa, niin hänen kautensa todennäköisesti jää täällä Turussa melkoisen lyhytikäiseksi.
Muistakin joukkueista siirtyy nuoria pelaajia toisiin joukkueisiin, tämä ei tarkoita automaattisesti että toimistolla oltaisiin pihalla nuoren pelaajaan potentiaalin osalta. Pelaajat ovat ihmisiä ja heidän tekemiinsä päätöksiin vaikuttaa moni muukin asia kuin tilipussin koko. En usko myöskään hetkeäkään että toimistolta lyötäisiin eteen mitään täysin pilipali-tarjouksia jos pelaajalle nähdään käyttöä.

Oletan että viittaat Reunaseen ja/tai Liukkaaseen, toisenlaisena esimerkkinä voisi käyttää ehkä Jasper Lindsteniä, pääsi pelaamaan ykkösessä kovien seppien rinnalla ja onnistui rahastamaan onnistumisensa, tämän jälkeen katosikin kuvasta (loukkantuminen vaikuttaa tässä toki myös). Olin tyytyväinen ettei TPS lyönyt aikanaan mottipäistä Lindstenille tuolloin vaikka olikin hyvin pelannut ja oman kylän poika.

TPS urheilullinen menestys on ollut viime vuosina mielestäni hyvällä tasolla, kaksi peräkkäistä finaalipaikkaa ovat mielestäni merkki siitä, mutta vielä pitää parantaa monella alueella että päästään tosissaan kamppailemaan siitä mestaruudesta. Toivotaan että uusi mies hämeestä saa aikaan lisäboostia sinne mihin sitä tarvitaan. Pitkäjänteinen työ koko organisaatiossa on se minkä itse uskon kantavan parhaiten.
 

aurajoki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TPS
Onko nykyinen halli keskellä vai sivussa, tuntuu riippuvan siitä, missä itse asuu. Jos on hyvät liikenneyhteydet, niin Turku on vielä vuosikausia sellainen tuppukylä, että vajaassa tunnissa pystyy liikkumaan pitkät pätkät. Eli en osta millään ajatusta, etteikö halli olisi Turun ja ympäristön asukkaille sellaisessa paikassa, että arki-iltanakin ehtii oman jälkikasvun kanssa riittävän aikaisin takaisin ottelusta kotiin, jottei seuraavan päivän aamuherätys kouluun tule liian vähien yöunien jälkeen. Liikenteen pitää sujua, sillä turkulainen ei ruuhkissa halua istua. Nimimerkki Mr.Fox aikoinaan kertoi hyviä esimerkkejä, miten Sveitsissä jääkiekko-ottelun logistiikka pystytään hoitamaan.

Mitä tarkoittaa ykkösluokan hinta kolmannen luokan viihteestä? Ei ole yksi eikä edes kaksi kertaa viime vuosina käynyt niin, että kun halliin on saatu joku kärkijoukkue vastustajaksi ja sitä kautta vähän normaalia enemmän katsojia, niin TPS on kyykännyt käsittämättömällä tavalla. Ei siinä silloin mitää hypeä pysty luomaan, kun normikatsoja lähtee hallilta kiukkua niellen, kun luuli näkevänsä ihan muuta mitä sitten näki.

Omassa joukkueessa pitäisi olla myös sellaisia tähtipelaajia, jotka Tauno Tasalakkikin suoralta kädeltä tietää katsomisen arvoisiksi. Esim. Eetu Liukas oli sellainen pelaaja, jota katsoi omassa joukkueessa mielellään. Hän taistelee aina sata lasissa ja taklaa niin että laidat ryskyvät. Käsittämätöntä, ettei TPS:ssä nähty hänelle roolia. Kumpaa mieluummin katselee kaukalossa Hultsia vai Liukasta? Ei pitäisi olla kovin vaikea kysymys.

Toivottavasti tämä Tampereelta tullut uusi toimitusjohtaja edustaa sellaista tekemisen meininkiä, että uskalletaan ottaa riskiä eikä puhalleta muniin ja odotella, josko joskus 2030- luvulla tulisi seuraava suonenvetokausi TPS:lle.

Ensi kausi on TPS:n 100-juhlakausi. Jos siiheen ei uskalleta satsata, niin milloin sitten? Nyt olisi parin menestysvuoden jälkeen tuhannen taalan paikka saada jatkumoa orastavaan turkulaiseen jääkiekkobuumiin, mutta tähän asti nähtyjen rekryjen perusteella ollaan kyllä Liigassa korkeintaan keskitason joukkue. Ikimaailmassa en usko, että keskitason menestys täyttäisi Turussa yhtään hallia vaikka se rakennettaisiin keskelle Kauppatoria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös