Kultalehvä
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- TPS
TPS ei näy eikä kuulu. Siinä on se suurin ongelma markkinoinnin kannalta. Sitä voi olla myös vaikea hahmottaa Seurassa työskentelevän henkilön, kun oma (työ)maailma pyörii TPS:n ympärillä. Hallissa on kyllä porukkaa keväällä jos pärjätään, ja tämäkin mahdollisesti osaltaan sokaisee markkinointitiimiä.
Mielestäni Tepsin pitäisi panostaa mm. Videomainontaan. YouTuben instream-mainokset, suoratoistopalvelujen mainokset, Googlen ja myös suomalaisten mediatalojen bannerimainokset sekä Turussa sijaitsevat screenit kuten kop-kolmio. Tähän päälle radio, sanomalehdet ja merkittävä panostus katukuvaan olisi omiaan jättämään muistijälkeä tavan tallaajaan. Myös erilaiset tempaukset, kuten päiväkoti- ja kouluvierailut kuuluisivat tähän pakettiin.
Tässä ongelmaksi muodostuu raha ja osaavat ihmiset. Tämänkaltainen laaja jatkuva mainonta maksaa tolkuttomasti, varsinkin jos sen ostaa kokonaan ulkoa (mainos- ja viestintätoimistot). Ja inhousena tehtynä se vaatii editoijien, kuvaajien ja graafikkojen sekä copywritereiden lisäksi osaavia ihmisiä kampanjoiden suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja järkevien budjettien pyörittämiseen. En osaa kertoa löytyykö tällaisia henkilöitä jo nyt seuran sisältä.
Lisäksi tässä on suuren mahdollisuuden myötä myös valtava riski, koska mikään mainonta ei takaa kirstuun rahaa, vaan pitää olla uskallusta ja rahkeita kokeilla asioita, että mikä toimii ja mikä ei.
Tämmöisiä tuli tässä nyt mieleen kun oikein aloin pohtimaan tuota markkinointipuolta.
Mielestäni Tepsin pitäisi panostaa mm. Videomainontaan. YouTuben instream-mainokset, suoratoistopalvelujen mainokset, Googlen ja myös suomalaisten mediatalojen bannerimainokset sekä Turussa sijaitsevat screenit kuten kop-kolmio. Tähän päälle radio, sanomalehdet ja merkittävä panostus katukuvaan olisi omiaan jättämään muistijälkeä tavan tallaajaan. Myös erilaiset tempaukset, kuten päiväkoti- ja kouluvierailut kuuluisivat tähän pakettiin.
Tässä ongelmaksi muodostuu raha ja osaavat ihmiset. Tämänkaltainen laaja jatkuva mainonta maksaa tolkuttomasti, varsinkin jos sen ostaa kokonaan ulkoa (mainos- ja viestintätoimistot). Ja inhousena tehtynä se vaatii editoijien, kuvaajien ja graafikkojen sekä copywritereiden lisäksi osaavia ihmisiä kampanjoiden suunnitteluun, kohderyhmien valintaan ja järkevien budjettien pyörittämiseen. En osaa kertoa löytyykö tällaisia henkilöitä jo nyt seuran sisältä.
Lisäksi tässä on suuren mahdollisuuden myötä myös valtava riski, koska mikään mainonta ei takaa kirstuun rahaa, vaan pitää olla uskallusta ja rahkeita kokeilla asioita, että mikä toimii ja mikä ei.
Tämmöisiä tuli tässä nyt mieleen kun oikein aloin pohtimaan tuota markkinointipuolta.