Muutenkin pelikeskustelut pitäisi pitää erillään talouskeskusteluista.
Nii, sulla meni mun sarkastinen pointti vähän ohi. Olen täysin samaa mieltä.
Erikoista porukkaa kun on tultava talousketjuun aina huutelemaan, että hyvinhän se Tepsi pelaa. Mitään aiheeseen liittyvää ei ole sanottavana, mutta riitaa pitää haastaa, koska toki ne muiden näkemykset taloudesta ovat väärin, kun ovat kerran negatiivissävytteisiä tai kriittisiä (ja sehän on saatana aina väärin kun sentään pelataan hyvin).
Joillekin edelleen liian ahdistavaa jos missään ketjussa on kritiikkiä Tepsiä kohtaan. Aika kummallinen ajatusmaailma tuokin, mutta kukin tyylillään.
Mä koitan itse pitää siitä huolen, että jos ei oo mitään sanottavaa aiheesta, niin pidän turpani kiinni. Ei se aina onnistu, mutta aika hyvällä prosentilla. Muutkin voi tätä vapaasti kokeilla, ei maksa mitään. Ketjuista tulee vaan mukavampia lukea, kun ei ole täynnä turhaa miekkailua mielipiteistä, vaan ihan oikeaa asiaakin on joukossa.
Jos taloutta olisi tällä välin saatu tavoitteen mukaisesti tasapainotettua, koronakriisin vaikutukset eivät olisi likimainkaan niin vaarallisia kuin nyt.
Tuossa edellisessä viestissä hyviä pointteja ja viimeinen lause on kiteytettynä omat ajatukset.
Ja pakko sanoa, että melkoisen erikoiset suunnitelmat ovat laatineet kun n. 10-20 miljoonan panostuksella (pelkät tappiot siis) ja usealla yyteellä on urheilullisena tuloksena yksi ronssipeli. Väittäisin, että samaan tulokseen päästäisiin vähän pienemmälläkin satsauksella (vai paremmalla suunnitelmalla?).
Toki se on sitten hienoa sanoa, että kun joskus voitetaan mestaruus, että tätä varten me "investoitiin tulevaisuuteen". Mä väittäisin siinäkin kohtaa, että olisi siihenkin päästy samassa ajassa pienemmällä rahalla (on jopa moni muu seura ihan todistettaavasti päässyt). Toisinpäin on toki karumpaa, jos homma ei oikenekaan taloudellisesti saati urheilullisesti.
Timanttisen suunnitelmallisuuden sijaan tässä on melko selvästi vain harjoiteltu urheiluseuran johtamista tähän asti. Toivotaan, että harjoittelu tekee mestarin ja homma alkaa järkiintyä. Hyviäkin merkkejä on joukossa.
Mutta ei tässä, katsotaan nyt mitä tuleman pitää. Kausi on kesken, yyteet ja palkaleikkaukset työn alla ja tulevat tappiolukemat jää nähtäväksi.
Ei tää kuitenkaan hyvältä näytä, mutta silti väitän että Liigassa on tällä hetkellä joukkueita jotka ovat vielä kusisemmassa tilanteessa. Meillä massikeisarit toivottavasti jaksaa vielä heittää muutamia miljoonia tähän, niin ollaan turvassa. Noilla muilla ei ole niitä massikeisareita.
Mielenkiintoista aikaa.