Ei tietenkään, miksi olisi? D-Kiekkoa vastaan pelattiin jo paljon paremmin, mutta voittoja toki kaivataan.Joko on kirves heitetty kaivoon?
Mielestäni se jonkin paremman alku nähtiin jo D-Kiekkoa vastaan, koska tuossa pelissä oli jo selvästi aiempaa parempi peli-ilme vaikka tulosta ei vielä tullutkaan. Siksi olinkin aika toiveikas ennen tämän illan peliä.Olin jo aiemmin tällä kaudella suorastaan valmis luovuttamaan, mutta tänään jo päivällä oli jotenkin toiveikkaampi olo. Ehkä se oli tämä tauko. Pitkästä aikaa pelissä oli kivaa, pelattiin voitosta ja jopa voitettiin. Ihan eri intensiteetti ja paljon fiksumpaa pelaamista, vaikka virheitäkin tuli ja oltiin välillä pinteessä. Mutta peli-ilme oli ihan eri luokkaa kuin aiemmin. Toivottavasti tämä on jonkin paremman alku.
Minä alan olla sitä mieltä että Helenius on nyt nähty. Jos valmentaja ei saa joukkuetta edes yrittämään tosissaan, ei tuolla valmentajalla ole mitään käyttöä. Ei taida olla pelkkää sattumaa, että Haukkojen edellinen hyvä peli oli JHT:ta vastaan Räihän ollessa vetovastuussa Heleniuksen poissaolon takia.Nyt näyttää aidosti varsin huonolta. On melko varmaa, että ns. playout-pelejä pelataan tällä kaudella. Muu vaatisi suunnilleen loppujen pelien voittamista ja vielä päälle muiden apuja - eli ihmettä. Lisäksi niissä playout-peleissä on tällä menolla vastassa joku Mukia kovempi nippu, joka ehkä saa vielä kotiedun. Tässä jengissä olisi potentiaalia niin paljon enempään, kuten yksittäisissä peleissä (esim. Oulussa ja Raahessa) on nähty, mutta jossain mättää nyt pahasti. Lupaavat pelaajat, kuten Rinnetmäki ja Leipijärvi, eivät mene eteenpäin ja puolustuksesta luistellaan ohi. Peli kokonaisuudessaan on toisinaan ihan täyttä sekoilua, eikä maalivahtipelissäkään ole ollut kehumista (paitsi Mäkisellä joskus). On kai tämä vähän parempaa silti kuin ihan alkukaudesta, mutta tulokset ovat onnettomia. Mikä neuvoksi?
Minä alan olla sitä mieltä että Helenius on nyt nähty.
...
Kun on nähty mihin tuo joukkue parhaimmillaan pystyy, niin nyt tarvitaan valmentaja joka pystyy ulosmittaamaan tuon potentiaalin useammin kuin kerran kymmenessä pelissä
Helpoin ratkaisu voisi olla nostaa Räihä ykköseksi, on kuitenkin aiemmin osoittanut tason riittävän tähän sarjaan. Tosin tuosta on jokunen vuosi jo kulunut, mutta niinhän se on Ikosellakin.Juurikin näin, Mikke puhuu asiaa. Valitettavasti Jäkessä on liikaa menneisyyden perintöä roikottaa valmentajaa liian pitkään, mutta josko nyt herättäisiin?
Valitettavasti markkinoilla ei ole liikaa valinnanvaraa, mutta onnistuisikohan valmentajavaihdos Sipoon Wolfin kanssa? Ikonen olisi lähialueen yksi pätevimmistä koutseista ja Heleniuksen taso ja ”lihakset” riittävät kakkoseen.
Ainakin Andre Linde on parhaillaan Viron maajoukkueen nelosketjussa Englannin Nottinghamissa pelaamassa olympiakarsintaa. Muista en tiedä.Liekö Haukoilla käynyt pelaajakato, vai olisiko loukkaantumiset / sairastelut verottaneet rosteria, kun kauden tärkeimmissä peleissä piti ottaa A:sta apuja ja hyökkääjiä peluuttaa pakkeina? Onko jollain tietoa tilanteesta?
Järvenpääläistä urheiluhistoriaa: Muistatko, kun pikkuseura hämmensi SM-liigan karsinnoissa? Pudotuspeleissä jysähti "aikamoinen pommi" – "Ei kukaan antanut meille minkäännäköistä saumaa"
Linkki vie Maikkarin juttuun ajasta, jolloin Järvenpäästä kuului kummia. Pakko sanoa, että itselläni ei ollut tuosta muistikuvia. Joensuun Kiekko-Karhut on itselleni uusi tuttavuus. Ettei kuitenkin olisi ollut JoKP?
Toivokaamme parasta.
Minun silmiini Titaanit-matsista eteenpäin on pelaaminen näyttänyt paljon aiempaa paremmalta, vaikka voittoja ei juuri ole tullutkaan. Johtuuko sitten siitä että on voitu pelata suht paineettomasti, vai uudistetusta kokoonpanosta (Jurvelin puolustajana, Turunen laitahyökkääjänä), mutta paljon pirteämpää peliä on nähty.Hieno voitto tänään Jyväskylästä. Oli ensimmäinen laatuaan Suomi-sarja historiassa. Rinnetmäen tuuletus 4-5 maalissa kertoi, että kyllä jätkät on asian suhteen tosissaan.
Itse henkilökohtaisesti en syty rautaliigaan paluusta. Toki joukkue saattaisi olla kovempi kuin nykyinen joukkue ja voittojakin tulisi eri tahtia. Mikäli selvitään kuivilla ja säilytään sarjassa niin tarvelistan kärjessä on uusi valmentaja. Valmentaja joka saa pelaajista parhaan mahdollisen irti. Nyt on välillä näyttänyt, että ollaan aika kaukana monien pelaajien osalta parhaasta.
Itse toivon ja uskon että Laser HT kaatuu play-out sarjassa.