Hattrick

  • 1 258 360
  • 10 199

Koivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Montreal Canadiens, Arsenal, Tampere United
Jees. Itsellä myös joukkue tuolla. Yhden kauden olen tässä vaiheessa selvittänyt. Joukkueen nimi on Magic Feet ja Magic Feet Arenalle mahtuu sellaiset 16 000 ihmistä seuraamaan hyvää jalkapalloa.

Ykkösjoukkue on tällä hetkellä omia silmiä miellyttävä, heikkoja lenkkejä ei löydy.

Kauanko muuten kannattaa aina yhtä asiaa harjoittaa [esim. pelinrakennus]? Kuinka kauan olette yleensä harjoittaneet jotain, ennenkuin vaihtaneet harjoitukset vaikkapa maalintekoon?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Koivu
Kauanko muuten kannattaa aina yhtä asiaa harjoittaa [esim. pelinrakennus]? Kuinka kauan olette yleensä harjoittaneet jotain, ennenkuin vaihtaneet harjoitukset vaikkapa maalintekoon?

Yhtä ominaisuutta kannattaa harjoitella useita kausia. Ehkä jopa ikuisesti, ellei sitä ennen kyllästy tai jostain käsittämättömästä syystä harjoittaa jotain kakkostaitoa, kuten minä ensi kaudella.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viestin lähetti Koivu
Kauanko muuten kannattaa aina yhtä asiaa harjoittaa [esim. pelinrakennus]? Kuinka kauan olette yleensä harjoittaneet jotain, ennenkuin vaihtaneet harjoitukset vaikkapa maalintekoon?

HT Suomi tuolta löydät tiedot noista harjoitusajoista. Painat valikosta HT-Opas ja sieltä sitten harjoittelu niin näet miten kauan minkäkin harjoittelu kestää joten sieltä saat osviittaa siihen miten kauan kannattaa harjoitella mitäkin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Snakster
Yhtä ominaisuutta kannattaa harjoitella useita kausia. Ehkä jopa ikuisesti, ellei sitä ennen kyllästy tai jostain käsittämättömästä syystä harjoittaa jotain kakkostaitoa, kuten minä ensi kaudella.

Nimen omaan ja rinkiin kannattaa ostaa se maksimimäärä pelaajia. Kuten minulle on esim pelinrakennustreenissä 6 keskikenttämiestä. Sitten kun taidot on kavereilla nousseet tarpeeks, niin ei kun "lihoiksi" uutta treenattavaa tilalle ja muille pelipaikoille vähän parannusta.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että kavereita ei kannata myydä yhden tai kahden tason nousun jälkeen. Kannattavinta on pitkäaikainen treeni joka meinaa sitä, että ne kaverit jotka myydään uusien tilalta lähtee normaalisti edustusjoukkueesta.

Hattrick on siitä haastava peli, että oikotietä onneen ei ole. Etenkin kun päiväkauppa "kiellettiin". Pitkäjänteinen ja jopa pitkäveteinen treeni on kuitenkin ainoa tie ylöspäin. Ja ikävä kyllä se tie on hidas. Kirkkaimpaan kärkeen nousee käytännössä vain sen takia kun tiimejä lopettaa sieltä, koska parhaat joukkueet kerää koko ajan niin huomattavan paljon enemmän rahaa, kun esim sarjaporrasta alempana pelaavat.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti repe_joke
Hattrick on siitä haastava peli, että oikotietä onneen ei ole. Etenkin kun päiväkauppa "kiellettiin". Pitkäjänteinen ja jopa pitkäveteinen treeni on kuitenkin ainoa tie ylöspäin. Ja ikävä kyllä se tie on hidas. Kirkkaimpaan kärkeen nousee käytännössä vain sen takia kun tiimejä lopettaa sieltä, koska parhaat joukkueet kerää koko ajan niin huomattavan paljon enemmän rahaa, kun esim sarjaporrasta alempana pelaavat.

En nyt sanoisi, että korkeammilla sarjatasoilla pelaavat joukkueet paljon enemmän rahaa keräisivät. Itsestä tuntuu ainakin siltä että viivan alle jäi enemmän rahaa vielä muutama kausi sitten, kun palkkakulut eivät olleet vielä yli 200K/viikko. Vaikka sponsoritulot ovat luokkaa 160K/viikko niin eivät ne välttämättä korvaa muita menoja, jotka alkavat karata nopeasti käsistä mikäli taloudesta ei pidä hyvää huolta.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Viestin lähetti Miklu the Hurricane
En nyt sanoisi, että korkeammilla sarjatasoilla pelaavat joukkueet paljon enemmän rahaa keräisivät. Itsestä tuntuu ainakin siltä että viivan alle jäi enemmän rahaa vielä muutama kausi sitten, kun palkkakulut eivät olleet vielä yli 200K/viikko. Vaikka sponsoritulot ovat luokkaa 160K/viikko niin eivät ne välttämättä korvaa muita menoja, jotka alkavat karata nopeasti käsistä mikäli taloudesta ei pidä hyvää huolta.
Saa nähdä koska joukkueiden omistajat vaativat palkkakaton ja Hattrickissa jää kausi pelaamatta, kun pelaajat eivät palkkakattoon suostu.
 

Koivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Montreal Canadiens, Arsenal, Tampere United
Do dih, kiitos repe_joke, Jykke1978 ja Snakster. Ajattelin toimineeni tyhmästi panostaessani koko ajan pelinrakennukseen. Nyt tämäkin selvä.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Jos joku paremmin hattrickia osaava vastaisi...

Rahatilanteeni vuoksi en saa ostettua lisää pelaajia, ja minulla on vain yksi kohtuullinen keskikentän pelaaja, joten olen antanut vastustajalle keskikentän hallinnan pelaamalla 5-3-2 systeemillä missä on kaksi laituria ja yksi keskikentän pelaaja. Vastustajan hallitessa keskikenttää olen käyttänyt vastahyökkäystaktiikkaa.

Viime pelissä oli kotipeli, ennen sitä 4 voittoa ja yksi tappio tältä kaudelta ja sarjassani toisena, peli oli 5. olevaa vastaan, joukkueen arvosanoissa minulla oli kaikki muut paitsi keskikenttä huomattavasti parempi, pelistä tähtiä tuli minun joukkueelle 28 ja vastustajan joukkueelle 19,5, pelin lopputulos oli 1-1 ja toisella puoliajalla vain yksi tilastomerkintä, keltainenkortti.

kannattaako 7. divarissa yrittää vastahyökkäyksiä, ja vaikuttiko sateinen sää lopputulokseen, olen kuitenkin pikkaisen pettynyt tuohon tasuriin.
 
Suosikkijoukkue
Mikkelin Kittaajat
Viestin lähetti Salkkis
Jos joku paremmin hattrickia osaava vastaisi...

Rahatilanteeni vuoksi en saa ostettua lisää pelaajia, ja minulla on vain yksi kohtuullinen keskikentän pelaaja, joten olen antanut vastustajalle keskikentän hallinnan pelaamalla 5-3-2 systeemillä missä on kaksi laituria ja yksi keskikentän pelaaja. Vastustajan hallitessa keskikenttää olen käyttänyt vastahyökkäystaktiikkaa.

Viime pelissä oli kotipeli, ennen sitä 4 voittoa ja yksi tappio tältä kaudelta ja sarjassani toisena, peli oli 5. olevaa vastaan, joukkueen arvosanoissa minulla oli kaikki muut paitsi keskikenttä huomattavasti parempi, pelistä tähtiä tuli minun joukkueelle 28 ja vastustajan joukkueelle 19,5, pelin lopputulos oli 1-1 ja toisella puoliajalla vain yksi tilastomerkintä, keltainenkortti.

kannattaako 7. divarissa yrittää vastahyökkäyksiä, ja vaikuttiko sateinen sää lopputulokseen, olen kuitenkin pikkaisen pettynyt tuohon tasuriin.

Vähän vaikea sanoo, kun itse ei ole paljon kokeillut vastahyökkäyksiä. Mutta tuntuuhan se aika yksipuoliselta, jos aina pelaa vastahyökkäyksillä, vastustajan on helppo ennakoida sun taktiikka, ja rakentaa itselle sopivin taktiikka sua vastaan. Epäilen tosin, että seiskassa vielä tuskin ymmärtävät paljo kattoo vastustajan taktiikkaa. Mutta kuitenkin, keskikenttään kannattaa panostaa.

Ilmeisesti treenaat puolustusta, kun pelaat tuommosella muodostelmalla? Ite en ole koskaan puolustusta treenannut, mutta luulisin että kannattaa hommata mahdollisimman paljon hyökkääviä pelaajia. Eli pari hyökkäävää keskuspuolustajaa (~solid pm jos on varaa), jotka vahvistaa kivasti keskikenttää, sekä hyökkäävät keskikenttäpelaajat. Ja kannattaa tosiaan alkaa panostaa keskikenttäpelaajiin, kun varaa on. Ja kannattaa seurata myös aina, mitä muodostelmia/taktiikoita vastustaja on käyttänyt aiemmissa peleissään ja rakentaa oma taktiikka sen mukaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Viestin lähetti repe_joke
Etenkin kun päiväkauppa "kiellettiin".

Tämä jäi minua kiusaamaan joten saisinko tarkennusta, että mitä tarkoitat päiväkaupalla? Vaikka olen Hattrickiä lähes vuoden pelannut on kyseinen termi minulle outo enkä ole siihen ennen törmännyt.
 
Viimeksi muokattu:

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Jykke1978
Tämä jäi minua kiusaamaan joten saisinko tarkennusta, että mitä tarkoitat päiväkaupalla? Vaikka olen Hattrickiä lähes vuoden pelannut on kyseinen termi minulle outo enkä ole siihen ennen törmännyt.

En nyt muista tarkkaan päivämäärää milloinka päiväkauppa "kiellettiin", mutta kesäkuulta löysin viestejä toiselta palstala sitä koskien ja ennen sitä päiväkauppa kiellettiin.
Tämä meinasi lähinnä sitä, että ostettiin alihintaan joku pelaaja ja myytiin heti kaveri pois mukavahkolla voitolla. Tällä tavalla pystyi päivässäkin loihtimaan kivoja voittoja itselleen.
Moni tuota on kuulemma käyttänyt ja sillä rahaa joukkueelleen tehnyt. Koitin tässä etsiä juttua ehkä kuuluisimmasta Ruotsalais kaverista joka kehitti koko päiväkaupan, mutta en tähän hätään löytänyt.

Nykyään ostettujen pelaajien pitää kuitenkin olla joukkueessa parisen päivää ennen kun ne voi myydä pois. Eihän tämä poista ostamis myymisefektiä, mutta hidastaa vähän pikavoittojen lunastuksia.

EDIT: Löyty hattrickistä aihetta sivuava juttu.
"Tulossa pian: Hattrick 6.6

6.6.2004
Ensi kaudeksi Hattrick päivitetään versioon 6.6 pienellä päivityksellä edellisestä 6.5 versiosta. Tämä tarkoittaa useiden muutosten tapahtumista ennen seuraavaa kautta. Muutokset vaikuttavat siirtoihin, jolloin lyhytjänteinen kaupankäynti muuttuu vähemmän kannattavaksi. HT 6.6 sisältää useita pieniä muutoksia pelimoottoriin, uuden kaavan, jolla lasketaan pelaajien palkka (ensi kaudesta alkaen) ja muutama muu pieni muutos. Tämä viesti ei tarkoita HT 6.6 käyttöönottoa, vaan vinkkinä tulevasta. Enemmän yksityiskohtia paljastetaan ainoastaan tällä palstalla. (joten älä kysele HT- tai GM-henkilöiltä, emme vastaa ennen kuin koko paketti on otettu käyttöön)."
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Jos nyt tulee uusi joukkue ja aloittaa alimmasta divarista Suomessa niin montahan kautta teidän mielestä täydellisellä pelaamisella menisi että se uusi joukkue voisi käytännössä voittaa Suomen mestaruuden?
 

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viestin lähetti Jykke1978
Tämä jäi minua kiusaamaan joten saisinko tarkennusta, että mitä tarkoitat päiväkaupalla? Vaikka olen Hattrickiä lähes vuoden pelannut on kyseinen termi minulle outo enkä ole siihen ennen törmännyt.

DT eli daytrading. Ostetaan pelaaja halvalla, ja laitetaan heti listoille kalliimmalla.

WT eli weektrading. Ostetaan mahdollisimman korkea tasoinen pelaajaa siinä taidossa, mitä treenataan, ja viikon treenin jälkeen myydään pois, kun taso on noussut. Voittoa tehdään siis.
Korkeuden voi tietää TSI:stä, ja managerin kokemuksella

ST eli skilltrading. Nähdään listoilla halpa pelaaja, jonka kaltainen pelaaja on jo joukkueessa. Ostetaan löydetty pelaaja, ja laitetaan samankaltainen pelaaja myyntiin, ja säästetään agenttikulut. (Kun myyt pitkään joukkeessasi olleen pelaajan saat pitää kauppasummasta suuremman osan kuin, että myisit vastahankitun pois. Eli sama idea kuin DT:ssä mutta myytkin sen uuden halvalla ostetun sijasta sen valmiiksi omistamasi taidoiltaan samanlaisen pelaajan.)

Itse en ole näitä harrastanut, enkä tulekaan harrastamaan. Suutari pysyköön lestissään.

Gyltö ZSKA ,VI.468
 
Viimeksi muokattu:

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Viestin lähetti Hamraan
Jos nyt tulee uusi joukkue ja aloittaa alimmasta divarista Suomessa niin montahan kautta teidän mielestä täydellisellä pelaamisella menisi että se uusi joukkue voisi käytännössä voittaa Suomen mestaruuden?

Kymmeniä kausia minun mielestäni, itse tässä yrittää parhaansa tehdä, mutta toisena kautena kutonenkin tuntuu aika rankalta. Kun katselee yläsarjojen TSI:tä ja rahavarantoja, ei voi kun ihmetellä. Itsellä kun rahaa on 30000 ja parhaan pelaajan TSI on 2000.
 

HOOPEEKOO

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nyt tuli kiire!!

Onko jollain sopimatta vielä matsia tälle päivälle?
Jotenkin kuvittelin, että mulla on peli sovittuna.. näin ei kuitenkaan ole. Eli haastakaa mut!!

Legenda FC (553043)

Pelaan kutosdivaria, mut vastustajalla ei väliä. Kunhan sais treenin!

edit. harkkamatsi sovittu!

ps. ostakaa tulevaisuuden hyökkääjä Amir Stav (41487724), määräaika 17.3. klo8.09
 
Viimeksi muokattu:

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kiitos repe_jokelle ja koshille vastauksista.

Taas selvisi hieman lisää asioita Hattrickistä. Itse en ole mitään noista koshin esimerkeistä harrastanut vaan itseltäni lähtee myyntiin itselleni turhat pelaajat ja osto puolella on aina sellainen pelaaja josta on omalle joukkueelleni hyötyä kentällä ja seuraavana pelaajana ostoslistalla olisi maalivahti sen jälkeen, kun olen ensiksi saanut kerättyä rahat kelvollisen valmentajan palkaamiseen.

Kausi on lähtenyt kohtuullisen hyvin käytiin, kun 6 pelistä on kasassa 4 voittoa ja 2 tappiota ja kärkeen on 3 pistettä eroa kuten on myös kolmanteen sijaan ja taakse päin 5. sijaan on kolme pistettä eroa hyväkseni ja seuraavaksi vastaani asettuu juuri tämä viidennellä sijalla oleva joukkue. Edessäni on kauden kaksi vaikeinta viikkoa, kun katsotaan edellisiä kausia sillä kahdelta ensimmäiseltä kaudeltani saaliini juuri näiltä kauden kahdelta keskimmäiseltä kierrokselta on pyöreät nolla pistettä ja siihen yritetään nyt saada muutosta. Edellisillä kahdella kaudella juuri tässä vaiheessa on vastaan asettunut sen hetkinen sarja johtaja ja ekalla kaudella tässä vaiheessa johtanut joukkue nousi ja viime kaudella taas joukkue sijoittui toiseksi joten silloin olivat vastustajat paremmassa vedossa mitä nyt on, koska vastustajani on siis 5. sijalla oleva joukkue
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Viestin lähetti Hamraan
Jos nyt tulee uusi joukkue ja aloittaa alimmasta divarista Suomessa niin montahan kautta teidän mielestä täydellisellä pelaamisella menisi että se uusi joukkue voisi käytännössä voittaa Suomen mestaruuden?

Älä suunnittele mitään potkupallo pelejä. Axis puoli on pulassa ja kaikki tarvitaan nyt kaupunkien puolustamiseen. :)

Itse suunnittelin hattrickin aloittamisa uudestaan. Edellinen joukkue painunut jo unholaan. Työn ohessa pelailisi ja viilailisi kokoonpanot kuntoon. Saishan siitä pikkuisen palkkaakin...
 
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Hamraan
Jos nyt tulee uusi joukkue ja aloittaa alimmasta divarista Suomessa niin montahan kautta teidän mielestä täydellisellä pelaamisella menisi että se uusi joukkue voisi käytännössä voittaa Suomen mestaruuden?

Itse olen nyt 2½ vuodessa noussut kaksi sarjatasoa ja kolmekin olisi ollut mahdollisuuksien rajoissa, jos kaikki olisi mennyt nappiin peliä aloittaessani. Omalla tahdillani nousen siis noin sarjataso/reaalielämän vuosi.

Tästä arvioisin, että VIII-pohjilta aloittava manageri saattaisi parhaassa tapauksessa nousta Mestaruussarjaan jopa viidessä vuodessa! :)

Alussa sarjaportaiden nouseminen on varmaan nopeampaa, mutta IV-III -divarien kohdallaa alkaa varmana kovankin managerin tahti hidastumaan, jos ei jotain ihmetemppuja keksi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Miklu the Hurricane
Itse olen nyt 2½ vuodessa noussut kaksi sarjatasoa ja kolmekin olisi ollut mahdollisuuksien rajoissa, jos kaikki olisi mennyt nappiin peliä aloittaessani. Omalla tahdillani nousen siis noin sarjataso/reaalielämän vuosi.

Tästä arvioisin, että VIII-pohjilta aloittava manageri saattaisi parhaassa tapauksessa nousta Mestaruussarjaan jopa viidessä vuodessa! :)

Alussa sarjaportaiden nouseminen on varmaan nopeampaa, mutta IV-III -divarien kohdallaa alkaa varmana kovankin managerin tahti hidastumaan, jos ei jotain ihmetemppuja keksi.

Minä olen pelannut peliä noi 1½ vuotta ja kutosta olen vitoseen noussut sinä aikana. Ja tuokin nousu tapahtui ensinmäisen kauden jälkeen. Tällä hetkellä johdan lohkoani, joten toistaiseksi mahkut nousta ylöspäin on.
Minulla ja monella muulla lohkoni joukkueella on se tilanne, että jos pelaisi normaalitasoisessa vitosen lohkossa, niin lohkon voitto olisi selviö.

Neloseen varmasti nousee vielä suht helposti ja siitäkin kolmoseen nousu voi tapahtua nopeasti riippuen lohkon tasosta ja tuureista monessakin eri asiassa. Mutta mestaruusdivariin nousuun tarvitaan pientä ihmettä jo tälläkin hetkellä.
Itselläni on seuravaan vuoden aikana (siis oikean vuoden) tavoitteena nousta 3 divariin ja vakiinnuttaa pelipaikka siellä. Mielellään sillä tavalla, että seura tekee siellä enemmän rahaa kun 4 divarissa.
 

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Olisiko aivan pöljä idea laittaa tässä puussa oman viestin loppuun vielä joukkueeen nimi, niin voisi sitten hädissään haastaa tahi kysyä neuvoa toiselta "JA asiantuntijalta".

Lauttasaari Lacsativs/VI.359

edit: se oma sarja
 
Viimeksi muokattu:

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Viestin lähetti Jyrla
Olisiko aivan pöljä idea
Ei, päinvastoin.

Oma lisätty edelliseen viestiini ja tullaan lisäämään tuleviin viesteihin.

Gyltö ZSKA, VI.468
lisätty myös tähän viestiin :)
 

Akseli

Jäsen
FC Tamminiittu tekee ennätystä ja jatkaa cupissa.
Sarjassa painitaan taas epätoivoisesti säälipisteistä kuudennen sijan ja karsintapaikan toivossa. Seuraavassa ottelussa Miklu ja Ylistön Yrjöt tulee kylään. Tarkoitus on kyllä tästä ottelusta ottaa kaikki irti. Eli rennosti vaan ja panostetaan otteluihin jotka oikeasti voi voittaa :)
Tässä yön hiljaisina tunteina tuli tehtyä hankintakin, vihdoin sain hankittua joukkueeseen suomalaisen pelinrakentajan. Alkaa noissa palkoissa jo hiljalleen tuo 20% lisä tuntua, joten jatkossa koitetaan suomalaista suosia.

Kaiken kaikkiaan ensimmäinen kausi kolmosessa on ollut äärimmäisen opettavainen ja jos ei muuta opi niin nöyryyttä :)

FC Tamminiittu III.16
 

alapesa

Jäsen
Meillä jtketaan omalaatuista harjoitusohjelmaa ja pikkuhiljaa voidaan alkaa uskaltaa harkita nousua takaisin vitoseen. Keskikenttä on surkea, mutta sitä ei päästä vielä pariin kauteen treenaamaan. Onneksi hyökkäystreenattavat saa ensi kauden aikana myyntiin ja rahatilanne paranee huomattavasti.

Harjoitusvastustajaa ei vielä ole ensi viikolle, joten saa haastaa.

FC Lentsu AC VI.645
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Laitoin nyt tuon viikon takaisen junnunoston myyntiin. Pelaajan ID on 57579518, lähtöhinta 0, mutta minuutissa tuli jo joltain tarjous. Eli siis 17v, TSI 1620, pelinrakennus ja puolustus hyviä. Teki maalin ensimmäisessä pelissään miesten sarjassa.

Joukkueeni on sitten ACDelirium VI737, ensi kaudeksi tulen putoamaan kuitenkin takaisin seiskaan. Mutta sieltä sitten uudella innolla nousemaan takaisin, kokemus on valttia tässäkin pelissä.

Ja tämän kauden kärkihavainto on se, että syöttötaito on aivan turha, jos muuta osaamista ei ole kuin nimeksi.
 

Akseli

Jäsen
Varsin hyvä huomio tuo syötön turhuus ainoana varsinaisena taitona. Syöttö on tosiaan selkeästi aputaito, josta vieläpä maksetaan jopa kohtuuttoman kovia summia (ehkä jopa hyötyyn nähden...)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös