Hattrick

  • 1 260 993
  • 10 210
Stadikka lähti remonttiin, paikkoja tulossa lisää 6650.

Huomenna on sitten se peli, joka ratkaisee suoran nousun vitoseen. Voittamalla käytännössä se on varmaa, tasurilla vielä pienen pienet saumat. Toki tasurilla taitaisin varmistaa sarjavoiton. Anyway, edessä tärkeä peli sarjakakkosta vastaan, joka näyttää pelaavaan 3-5-2 pelisysteemillä, kuten minäkin. Tässä vertailu meidän kahden voimasuhteista: (arvostelut viime viikonlopun sarjaottelusta)

Keskikenttä: erinomainen - välttävä
Oikea puolustus: häikäisevä - kelvollinen
Keskuspuolustus: mahtava - loistava
Vasen puolustus: mahtava - kelvollinen
Oikea hyökkäys: erinomainen - kelvollinen
Keskushyökkäys: mahtava - erinomainen
Vasen hyökkäys: hyvä - erinomainen

Minun joukkueeni siis ensin mainittuna. Olen siis vastustajaa edellä paperilla kaikilla muilla osa-alueilla, paitsi keskuspuolustuksessa ja vasemmassa hyökkäyksessä. Näyttää siltä, että vastustaja peluuttaa 3 keskuspakkia ja 0 laitapakkia. Kannattaisiko tämän pyrkiä hyödyntämään jotenkin? Pitäisikö vieraissa lähteä pelaamaan eri tavalla kuin kotona?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Stadikka lähti remonttiin, paikkoja tulossa lisää 6650.

Huomenna on sitten se peli, joka ratkaisee suoran nousun vitoseen. Voittamalla käytännössä se on varmaa, tasurilla vielä pienen pienet saumat. Toki tasurilla taitaisin varmistaa sarjavoiton. Anyway, edessä tärkeä peli sarjakakkosta vastaan, joka näyttää pelaavaan 3-5-2 pelisysteemillä, kuten minäkin. Tässä vertailu meidän kahden voimasuhteista: (arvostelut viime viikonlopun sarjaottelusta)

Keskikenttä: erinomainen - välttävä
Oikea puolustus: häikäisevä - kelvollinen
Keskuspuolustus: mahtava - loistava
Vasen puolustus: mahtava - kelvollinen
Oikea hyökkäys: erinomainen - kelvollinen
Keskushyökkäys: mahtava - erinomainen
Vasen hyökkäys: hyvä - erinomainen

Minun joukkueeni siis ensin mainittuna. Olen siis vastustajaa edellä paperilla kaikilla muilla osa-alueilla, paitsi keskuspuolustuksessa ja vasemmassa hyökkäyksessä. Näyttää siltä, että vastustaja peluuttaa 3 keskuspakkia ja 0 laitapakkia. Kannattaisiko tämän pyrkiä hyödyntämään jotenkin? Pitäisikö vieraissa lähteä pelaamaan eri tavalla kuin kotona?
Totta kai tuossa tilanteessa vedät laidoilta läpi. Kaverin laitapuolustus on ihan paperia, joten sieltä pääset rauhassa paukuttamaan maaleja. Eli taktiikaksi hyökkäys laidoilta. Lisäksi voit laittaa hyökkääjäsi tukemaan laitaa, niin saat vielä kovemman hyökkäyksen laidoille. Ja asenteeksi varmaan normaali, eikö vain?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ööö, oliks tää sarkasmia vai mitä? Kauden tärkein peli mulla ainakin on.

Ei ollut, en tiedä sun jatko-ohjelmaa. Kauden tärkein peli romuttaa sun joukkuehengen (mikä se nyt on?) ja seuraavissa peleissä sitten onkin hankalampaa saada keskikentän hallinta. Toki jos seuraavat pelit on botteja vastaan niin sitten kauden tärkein peli on hyvä valinta. Mutta aina kannattaa sitä käyttäessä ottaa huomioon myös tulevat pelit.
 
Ei ollut, en tiedä sun jatko-ohjelmaa. Kauden tärkein peli romuttaa sun joukkuehengen (mikä se nyt on?) ja seuraavissa peleissä sitten onkin hankalampaa saada keskikentän hallinta. Toki jos seuraavat pelit on botteja vastaan niin sitten kauden tärkein peli on hyvä valinta. Mutta aina kannattaa sitä käyttäessä ottaa huomioon myös tulevat pelit.

Joukkuehenki on tällä hetkellä ärtynyt, mutta seuraavat kaks peliä on helppoja. Ensiksi on kotona botiksi vaihtunutta joukkuetta vastaan (jolla tosin näyttäisi olevan vielä ne yli 5 tähden pelaajat, jotka olivat sarjan alussa) sekä juuri ennen kauden alkua joukkueen saanut pisteautomaatti vieraissa.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Joukkuehenki on tällä hetkellä ärtynyt, mutta seuraavat kaks peliä on helppoja. Ensiksi on kotona botiksi vaihtunutta joukkuetta vastaan (jolla tosin näyttäisi olevan vielä ne yli 5 tähden pelaajat, jotka olivat sarjan alussa) sekä juuri ennen kauden alkua joukkueen saanut pisteautomaatti vieraissa.

Kauden tärkein peli puolittaa sun joukkuehengen eli se painuu jonnekin murhanhimoiseen. Harkitsisin kyllä tarkkaan, riippuu tietysti millainen keskikenttä sillä käyttäjän menettäneellä joukkueella on.
 
Kauden tärkein peli puolittaa sun joukkuehengen eli se painuu jonnekin murhanhimoiseen. Harkitsisin kyllä tarkkaan, riippuu tietysti millainen keskikenttä sillä käyttäjän menettäneellä joukkueella on.

Keskikenttä on heikko. Yhteensä keskikenttä vetää laiturit mukaan lukien 27,5 tähteä. Mulla taas keskikenttä vetää 37 tähteä. Toki se on mun kotimatsi, eli ei pitäis olla mitään vaaraa?
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Keskikenttä on heikko. Yhteensä keskikenttä vetää laiturit mukaan lukien 27,5 tähteä. Mulla taas keskikenttä vetää 37 tähteä. Toki se on mun kotimatsi, eli ei pitäis olla mitään vaaraa?

Tähtiä ei kannata tuijotella, niistä ei juuri mitään infoa saa. Keskikentän arvosana on ainut mikä hallintaan vaikuttaa, ja se sun pitäis saada suuremmaksi kuin vastustajalla, sekä seuraavassa pelissä että sitä seuraavissa. Otteluasettimella voit kokeilla paljonko saat itse normaalilla asenteella ja kauden tärkeimmällä pelillä ja vertaa sitä vastustajan edellisten vieraspelien keskikentän arvosanoihin. Sitten kannattaa myös katsoa millaisia arvosanoja se seuraava vastustaja on saanut ja pärjäätkö sille jos nyt romutat joukkuehengen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Normaalilla asenteella ennustettu keskikentän arvosana on hyvä, kauden tärkeimmällä pelillä erinomainen.

Melko kovat. Tuosta kun vedät kauden tärkeimmän pelin, niin seuraavassa pelissä keskikenttä on jossain tasolla erittäin matala välttävä (normaalilla), noin ihan hatusta heitettynä.
 
Niinhän siinä kävi, että voitto tuli 1-4 lukemin. Hyökkäykset laidalta taktiikka toimi hyvin ja vastustaja jäi vaille mahdollisuuksia.

Nyt olisi edessä kaksi tuskallisen helppoa voittoa, jotta sarjanousu vitoseen varmistuisi.
 
Niin siinä kävi, että meikäläisen pitkä odotus palkittiin ja nousu vitoseen varmistui tänään 0-3 voitolla. Eroa lohkokakkoseen jäi lopulta 6 pistettä ja suoran nousu raja lipoi pisteen päässä perseestäni. Joka tapauksessa hieno kausi meikäläiseltä, ja nyt eikun valmistelemaan joukkuetta kohti ensi kauden koitoksia.

Mitenpä muiden jatkoaikalaisten kausi meni?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kausi päättyi tappioon ja toiseen sijaan sarjassa, viimeisellä kierroksella ei tosin kauheasti ollut väliä koska olisin tarvinnut rökälevoiton saadakseni kärjessä olevan maalieron kiinni. Ensi kaudeksi voisi laittaa miljoonat palamaan ja hankkia pari täsmävahvistusta joilla lähteä taas yrittämään tosissaan paluuta vitoseen.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Kolmas kausi kutosessa päättyi kolmanteen sijaan. Viime kaudella olin kakkonen, joten pientä pudotusta. Alkukauden typeriin tappioihin kaatui tämä kausi.

Ensi kaudeksi tarkoitus vahvistaa joukkuetta ja tavoitella vakavasti nousua vitoseen.

Käykäähän ilmoittautumassa haasteturnaukseen Brasiliaa vastaan.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Mitenpä muiden jatkoaikalaisten kausi meni?

Aivan uskomaton kausi, joka jää omalla kohdallani historiaan yhtenä kaikkien aikojen jännittävimmistä.

Kausi alkoi kohtalaisesti 2-1 voitolla yhdestä sarjan keskikastin joukkueista ja niukkaakin niukemmalla 0-1 voitolla cupin toisella kierroksella. Tappio siitä olisi ollut varsinainen katastrofi. Tuon jälkeen vaikeudet liigassa alkoivat. Lohkoni on erittäin tasainen ja toisaalta, koska pelasin tuossa vaiheessa paljon rentoja pelejä niin tuosta alkoi alamäki. Vierastappiot 2-0 ja 1-0 sekä tappio kotona 0-3 eivät jättäneet selittelyille sijaa. Lisäksi yllättävän tiukat pelit cupissakin saivat jatkoa voittaessani neljännen kierroksen pelini vasta rankkareilla ja lopulta kärsiessäni kirvelevän 2-1 -tappion viidennellä kierroksella.

Tuossa vaiheessa olin siis sarjassa toiseksi viimeisenä, mutta sitten kohtasin sarjani botin ja kaikki muuttui. 11-0 voittoa seurasi vierasvoitto sarjan toisesta vahvasta putoajaehdokkaasta numeroin 0-2 ja seuraavana minulla olisi vastassa sarjan ylivoimainen voittajasuosikki kahdesti peräkkäin.

Ensimmäinen kohtaamiseni oli veraissa enkä tietenkään uskonut minulla olevan mitään mahdollisuuksia joten tein niin kuin monta kertaa aikaisemminkin vastaavassa tilanteessa: Lähdin peliin rennolla asenteella ja painostaen jotta pystyisin edes minimoimaan tappionumerot mahdollisimman tehokkaasti.

Itse pelissä ei paikoilla juhlittu, kiitos taktiikkavalintani, ja nähtiin vain kolme maalintekopaikkaa (2-1), joista syntyikin kaksi maalia. Ensin oikea laitahyökkääjäni pääsi hyödyntämään vastustajan suhteellisen heikkouden vasemmalla laidalla (hyökkäävä joukkue ensin: erinomainen-häikäisevä) ja puoliajan lopulla vastustaja onnistui tasoittamaan niin ikään laitahyökkäyksen päätteeksi. Toisella puoliajalla nähtiin vain yksi paikka, jonka vastustaja jätti käyttämättä ja näin ollen pelin loppulukemat yllättäen 1-1.

Sitten toiseen osaotteluun kotikentälläni. Lähtököhdat itselleni olivat samat kuin edelliseenkin otteluun, koska olin varma, että kyseessä olisi ollut vain ainutkertainen hyvä onni joten pelitaktiikkana oli edelleenkin painostus ja asenteena rento peli. Pelitapahtumiltaan peli ei juuri eronnut edellisestä paitsi, että vastustaja oli entistäkin parempi arvosanoilla mitattuna. Pelissä nähtiin vain neljä maalintekopaikkaa (2-2) ja vain yksi niistä johti maaliin, kun 10. minuutilla joukkueeni tuore erikoistilannemies (myyttinen) antoi kulman, josta pääpelitaitoinen vastaanottaja ei voinut erehtyä. Näin pelin loppulukemat olivat 1-0 enkä voinut uskoa sitä todeksi. Näistä peleistä lienee maininnan arvoista myös, että vastustaja pelasi vastahyökkäystaktiikalla, vaikka hallitsi keskikenttää selvästi. Kuinka tyhmästi sitä voikin pelata?

Tässä vaiheessa olin liigan kärkeä perässä kolme pistettä. Seuraavat viikot olivat minulle erittäin haastavia ja tähdin/arvosanoin mitattuna voittajan ennustaminen niistä peleistä olisi ollut melkohaastavaa. En pureudu noihin peleihin sen tarkemmin, mutta kiitos joukkuehenkeni joka oli tapissa alkukauden lukuisten rentojen pelien ansiosta voitin jokaikisen pelin ennen runkosarjan päätöskierrosta, ja kun samaan aikaan divarin kärkijengi kärsi yhden yllätystasapelin lähdin päätöskierrokselle 2 pistettä kärkeä perässä.

Päätöskierroksella kohtasin vieraissa sarjan toiseksi viimeisen joukkueen, joka olisi tarvinnut voiton säilyttääkseen sarjapaikkansa, kun samaan aikaan divarin kärkijengi kohtasi sarjataulukossa kolmantena olevan joukkueen.

Pääsin katsomaan pelitilanteita ensimmäisen kerran vasta, kun noin puolituntia pelejä oli pelattu ja tässä vaiheessa kilpailijani oli omassa pelissään tappiolla 2-0, mutta tunnelmaa latisti oman joukkueeni tappiotilanne samoin numeroin.

Sitten kun 31 minuuttia oli pelattu joukkueeni vastahankittu hyökkääjä kavensi pelin tilanteeksi 2-1, josta tilanteesta lähdettiin myös tauolle. Toinen puoliaika olikin sitten varsinainen jännitysnäytelmä. Peliä oli pelattu 71 minuuttia, kun pääpelitaitoinen topparini viimeisteli tasoituksen kulmapotkusta ja vain kaksi minuuttia myöhemmin nopea laiturini kirmasi karkuun vastustajilta tehden minulle 2-3 johtomaalin. Tässä vaiheessa sarjakärki oli kaventanut oman pelinsä tilanteeksi 2-1, mutta olin siltikin noussut virtuaalisen sarjataulukon kärkeen.

Sitten 79. minuutin kohdalla virtuaalinen maailmani näytti synkkenevän, kun vastustajani pääsi tekemään 3-3 tasoituksen oikealta laidalta tulleen hyökkäyksen päätteeksi. Joukkueeni ei kuitenkaan luovuttanut ja laitahyökkäykseni, jotka olivat tähän otteluun nousseet jumalaiselle tasolle, näyttivät vaarallisuutensa vielä kerran. 82 minuuttia oli pelattu, kun oma junnuni ja joukkueen timantti, Jukka Unkuri, pääsi karkuun oikealta laidalta ja viimeisteli tärkeän 3-4 johtomaalin. Tämän jälkeen vastustajalla oli vielä erinomainen paikka tasoittaa ottelu seuraavan minuutin hyökkäyksestä, mutta laukaus suuntautui onnekseni hieman yli maalin.

Samaan aikaan kilpailijani pelin tilanne pysyi muuttumattomana joten edessä olivat Hattrick-urani pisimmät seitsemän minuuttia, mutta lsiämaaleja ei nähty enää kummassakaan pelissä, ja näin olin noussut aivan katastofaalisen alkukauden jälkeen karsijan paikalle nelosdivariin.
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
18. peräkkäinen kausi samassa lohkossa (6. divari) päättyi toiseen sijaan. Välillä on tullut manageroitua aktiivisemmin ja välillä taas vähemmän aktiivisemmin. Silti hassua ajatella, että yli viisi vuotta on tullut pelailtua samassa lohkossa. Onhan tuo viisi vuotta aika pitkä aika Internet-elämässä. Ensi kaudella sitten noustaan, resursseja siihen meinaan on.
 

Ölppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varma nousija (ennen eilistä ottelua rekordi 12-1-0) oli sitten ottanut puolustuksen suurinpiirtein pois ja pöllytin kunnolla maalein 8-1. Tasapelinkin pelasi minun kanssani. Treenikuvioiden takia jäätiin neljänneksi, tavoitteita ei tosin ollut. Seuraava kausi jälleen treenin merkeissä mutta katsotaan jos sitä kahden parhaan joukkoon pienellä taktikoinnilla pääsisi.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
18. peräkkäinen kausi samassa lohkossa (6. divari) päättyi toiseen sijaan.

Tähän muuten sama, mutta itsellä oli "vasta" 17. kausi peräkkäin samassa lohkossa. Puuduttavaa täytyy kyllä sanoa.

Tämä kausi näytti kohtuu pitkään, että varma nousu vitoseen tapahtuu vihdoin ja viimein. Sitten alkoi mystinen kompurointi ja sen myötä tiputtiin ensin varman nousijan pallilta ja hetkeä myöhemmin pudottiin kakkossijalle (oikestaan tokavikalla kierroksella jos en ihan väärin muista), johon sitten kausi päättyikin. Kaikki kotipelit voitin, mutta vieraissa tökki pahemman kerran.
 
Pidettiin tänään valmennuksen ja pelaajien kanssa yhteinen päätöstilaisuus, jossa juhlittiin sarjanousua ja kertailtiin kauden kohokohtia videotykiltä katsoen. Paljoa ei kuitenkaan kehdattu juhlia, sillä ensi kausi kolkuttulee aivan oven takana ja vitosessa mitään ei tulla saamaan ilmaiseksi. Yhteiseksi tavoitteeksi sovimme sarjapaikan säilyttämisen.

Rahaa on tällä hetkellä aika vähän, joten kovin kummoisia vahvistuksia ei ole varaa ostaa. Tällä hetkellä rahaa on 1,8 milliä ja jos vain saan pari pelaajaa myytyä, niin milli pitäisi ainakin saada lisää.

Vaikka tänään juhlittiinkin joukkueen kanssa hyvässä hengessä, niin siitä huolimatta joukkuehenkeä pitäisi saada nostettua. Tällä hetkellä se on raivoisa, ja ainoa lääke taitaa olla rentojen pelien pelaaminen, eikös? Eli jos ja kun cupin ekalla kierroksella vastaan tulee botti tai selkeästi heikompi vastustaja, niin ilmeisesti ihan huoletta voi laittaa asenteeksi rennon pelin? Itseluottamus on hieman liioiteltu, se lienee tarpeeksi hyvä?​
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka tänään juhlittiinkin joukkueen kanssa hyvässä hengessä, niin siitä huolimatta joukkuehenkeä pitäisi saada nostettua.​

Eikös se joukkuehenki ns. nolliinnu kun uusi kausi alkaa?

Paljos saa olla rahavarat pakkasella, ennenkuin konkurssi uhkaa? Tällä hetkellä oman jengin talouspuoli on niin retuperällään, että ns. kusessa ollaan.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Vaikka tänään juhlittiinkin joukkueen kanssa hyvässä hengessä, niin siitä huolimatta joukkuehenkeä pitäisi saada nostettua. Tällä hetkellä se on raivoisa, ja ainoa lääke taitaa olla rentojen pelien pelaaminen, eikös? Eli jos ja kun cupin ekalla kierroksella vastaan tulee botti tai selkeästi heikompi vastustaja, niin ilmeisesti ihan huoletta voi laittaa asenteeksi rennon pelin? Itseluottamus on hieman liioiteltu, se lienee tarpeeksi hyvä?​

Ensinnäkin joukkuehenki nollaantuu aina kauden vaihteessa joten siitä ei tarvitse huolehtia ja tietysti kannattaa pelata rentoja pelejä varsinkin cupin ekoilla kierroksilla mahdollisimman paljon. Tosin siihenkin vaikuttaa valmentajan johtajuus, koska jos johtajuus ei ole kummoinen, niin ei se joukkuehenki ylhäällä kovin pitkään pysy eikä niistä rennoista peleistä ole silloin kuin vain haittaa. Itseluottamus ei puolestaan (ainakaan tietääkseni) vaikuta cupissa ollenkaan. Siis nimenomaan liioiteltu itseluottamus.

Ps. rahavarat ei saa mennä yli 500 000 pakkaselle.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Eihän joukkuehenki ole enää muuttunut kausien välillä pitkään aikaan. Tähän tuli muutos joku aika sitten. Eli siitä jatketaan mihin edellisellä kaudella jäätiin.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eihän joukkuehenki ole enää muuttunut kausien välillä pitkään aikaan. Tähän tuli muutos joku aika sitten. Eli siitä jatketaan mihin edellisellä kaudella jäätiin.

Onko näin? Vahvistakaa nyt joku, sillä jos tosiaan näin on, niin tulipas taas mokailtua kun pelasin kauden vikan pelin merkittävällä, vaikka millä tahansa tuloksella olisin ollut sarjan kakkonen.

Nyt pitää sitten Picailla tulevan kauden kaikki Cup-ottelut, eli eiköhän niistäkin lähdetä laulukuoroon 2. kierroksella, tai viim. kolmannella.

Mites kun mulla on valmentajan johtajuus kelvollinen, niin kauanko tuollainen valkku pitää joukkuehenkeä korkealla? Onko tuo johtajuus edes riittävä 6. divariin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös