Hattrick

  • 1 260 944
  • 10 210
Junnuscouteista puheen ollen, montako scouttia teillä on ja mitä pelaajatyyppiä ne etsivät?

Mulla tuo junnuakatemia on tuottanut edustukseen käytännössä vain kelvollisia pelaajia. Yksi poikkeus oli hyvä pelinrakentaja, jonka nostin 17 vuoden 0 päivän iässä. Nyt tämä pelaaja on loistava pelinrakentaja, jonka syöttäminen on kelvollinen. Ikää tällä hetkellä 18 vuotta ja 37 päivää, ja viime pelissä veti jo 5,5 tähteä. Ensi kaudella ottanee pelipaikan ykköskokoonpanosta.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuon kun saisi ainakin pelinrakennuksen treenattua maksimiin ja mielellään vähän laituriakin puolustusta auttaen, ennen 17.0 ikää, niin sitten ois ihan realistiset mahdollisuudet Suomen u-20 joukkueeseen, kunhan treenaa viisaasti.
Aika huono pitäisi tason olla, jos tuo tuolla iällä mahtuisi joukkueeseen, en kyllä jaksa mitenkään uskoa että U20 pelaajaa tuosta tulee.

Oma junnuveska lähti aikanaan yrittämään kohti U20-kisajoukkuetta, ans kattoo miten on pojan käynyt, pääseekö kisoissa pelaamaan vai onko joku ajanut ohi. Pari miljoonaa sain siitä myydessä, lähes erinomainen maalivahti, välttävä puolustus ja oliko välttävä tai kelvollinen et. Ja tasan 17v siis oli tietysti nostettaessa.

Nyt paras junnu mikä löytyy on tämmöinen:

Aku Pursimo

Joukkue: FC Harjun Lapset

Maalivahti: tuntematon
Puolustus: tuntematon
Pelinrakennus: välttävä (maks. erinomainen)
Laituri: tuntematon
Syöttäminen: tuntematon (maks. hyvä)
Maalinteko: heikko (maks. tuntematon)
Erikoistilanteet: tuntematon

Teknistä erikoisuutta rukoillaan joka päivä, sitten tuosta saisi todella kovat rahat. Toki tuosta nyttenkin reilun millin saa, ellei kaksikin. Ikä kyllä valitettavasti turhan huono U20 pelejä ajatellen.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No nyt kun lisäsin 6 markkinoijaa, sponsoritulot tippui 25k viikossa. Mitä vittua?

Sponsorien mieliala nollataan kauden vaihteessa. Tai muistaakseni se tippuu puoleenväliin aikaisempaa ja maltillista.

Nykyään muuten suositellaan yhtä markkinoijaa per 300 fania, tuo 250 oli silloin kun markkinoijat saivat 1500 per viikko palkkaa. Mutta ilmeisestikään ilman kymmentä markkinoijaa ei voi saada sponsoreita sinne rakkausruno-tilaan asti.

Ja eipä tuo mun veska ollutkaan kisaikäinen, vaan vasta seuraaviin karsintoihin tähtäämässä. Kova jätkä silti. Christer Rohila oli siis nimi.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Aika huono pitäisi tason olla, jos tuo tuolla iällä mahtuisi joukkueeseen, en kyllä jaksa mitenkään uskoa että U20 pelaajaa tuosta tulee.

Ei tietenkään 17 vuotiaana, oletko ihan pälli? 19-vuotiaana JOS on saanut hyvää treeniä, jota allekirjoittanut kyllä rupeaa tarjoomaan erinomaisella valmennuksella. Ja jokaisella pelaajalla on mahdollisuus u-20, jos yleisarvosana on vähintään 100pistettä u-20 ikäkriteerin kanssa, joka tarkoittaa, että kyseisellä pelaajalla tosiaan on mahdollisuus u-20 joukkueeseen aikoinaan.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei tietenkään 17 vuotiaana, oletko ihan pälli? 19-vuotiaana JOS on saanut hyvää treeniä, jota allekirjoittanut kyllä rupeaa tarjoomaan erinomaisella valmennuksella. Ja jokaisella pelaajalla on mahdollisuus u-20, jos yleisarvosana on vähintään 100pistettä u-20 ikäkriteerin kanssa, joka tarkoittaa, että kyseisellä pelaajalla tosiaan on mahdollisuus u-20 joukkueeseen aikoinaan.

Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuo sun kaveri sitten sai niitä pisteitä ikäkriteerin kanssa? Pikavilkaisulla olin vaan kattovinani että on noin 50 päivää väärän ikäinen, joka tarkoittaa että jää todella pahasti jälkeen treenissä verrattuna optimaali-ikäiseen.

Tän päivän optimaali-iät:


Ihanneikä MM-finaalia ajatellen tänään: 15.111 vuotta
Ihanneikä karsintoja ajatellen tänään: 15.1 vuotta
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Ihan mielenkiinnosta, paljonkos tuo sun kaveri sitten sai niitä pisteitä ikäkriteerin kanssa? Pikavilkaisulla olin vaan kattovinani että on noin 50 päivää väärän ikäinen, joka tarkoittaa että jää todella pahasti jälkeen treenissä verrattuna optimaali-ikäiseen.

Paras pelipaikka ja U20-arvosana: Keskikenttäpelaaja +102 p.
Yleisarvosana ilman U20-ikäkriteerejä: 113 p.
(Superlupauksen raja on 100 pistettä)

Pelaajan ikä U-20-maajoukkueen kannalta: Liian nuori
Pelaaja on 41 päivää finaalin ihanneikää nuorempi.


U20-arvosanat eri pelipaikoilla:

Maalivahti: 63
Keskuspuolustaja: 87
Laitapuolustaja: 86
Keskikenttäpelaaja: 102
Laituri: 100
Hyökkääjä: 55
Puolustava hyökkääjä: 75


Niin, ainahan on parempi olla liian nuori, kuin vastaavasti liian vanha. En elättele itsekään kovin suuria toiveita maajoukkueuran suhteen, mutta kun kyseessä on selvästi parhain juniorini, niin olen laittanut harjoitustyypit täysin hänen mukaansa.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Vaan jottain tarttis tehrä, sanois turkulainen. Keskikenttä/laiturireenillä mennään vielä jonkin aikaa, mutta pikkuhiljaa täytynee tehdä puolustukseen reipasta nuorennusleikkausta. Pelimoottoriin tehtyjen uudistusten vuoksi asialla ei ole ilmeisesti ihan välitöntä kiirettä, kun taidot putoavat aiempaa selvästi hitaammin. Joka tapauksessa tasopudotus pakistossa tullee sitten olemaan karu, kun rahaa ei todellakaan ole ostaa kovin kummoisia nuoria tilalle. Tietysti olisi mahdollista jättää vaikka kolme kokeneempaa kaveria pakistoon ja vetää sarjapelit 3-5-2:lla ja sitten reenipeleissä kehittää junnupakkeja vaikka 5-4-1:llä. Tässäkin mallissa vaan osa potentiaalisesta treenistä valuu aika hukkaan eli ei ehkä kovin hyvä idea?

Ensi kausi nyt taidetaan vielä puskea ihan entiseen malliin. Toisaalta tekisi mieli pistää jo lihoiksi noita kovapalkkaisimpia kavereita, mutta se olisi taas aika sama asia kuin luovuttaa jo suoraan sen suhteen, että AC Niinivaara voitaisiin joskus nähdä 4. divisioonan tasollakin. Hatstatsit pyörii kuitenkin tällä jengillä parhaimmillaan siinä 290:n tuntumassa eli senkin perusteella mahdollisuuksia olisi uskoakseni vielä ylöspäinkin, jos vaan välttäisi ne liiankin tutuksi tulleet (lähinnä vieras)tappiot ennakolta heikommille...

Lueskelin noita hivenen vanhempia viestejä ja tosta tuli mieleen, että miten palstalaiset hoitavat tuon ns. sukupolvenvaihdoksen? Itse olen pelaillut useita vuosia, tai no viimeiset vuodet ovat menneet käytännössä joukkueen ylläpidossa ja budjetin kasvattamisessa. Nyt rahaa on sen verran, että 5. divarin porukan saisin luultavasti kasaan, mutta siitä eteenpäin ei rahkeet varmastikkaan riittäisi. Tällä hetkellä höntsään seiskassa ja palkkakulut on tiputettu minimiin. Kauden ja lähitulevaisuuden tavoite on hyökkääjien kehittämisessä, joten nykyisen joukkueen menestyminen ei juurikaan kiinnosta.

Tuo ns. sukupolvenvaihdos tyssäytti aikanaan joukkueeni hyvän nosteen kun 5. divarissa alkoi ukot vanhenemaan, eikä rahaa ollut ostaakseni vastaavia tilalle. Niin ja jo ikääntyneistä pelimiehistä en saanut tarvittavaa korvausta, joilla sitten olisin pystynyt kasaamaan joukkueen, joka olisi mennyt neloseen. Pitäisiköhän tätä vaihdosta porrastaa ja ostaa täysin eri ikäisiä pelaajia? Tällöin ei tarvitsisi esim. koko puolustuslinjaa uusia kerralla, mutta sitten päästään tohon Birdin ongelmaan, eli mikäli aloittaa pakkien treenaamisen, niin nuo joukkueeseen jäävät konkarit ovat hidasteena. Muutamien kausien päästä pitäisi päästä takaisin tonne vitosen portille ja tarkoituksena olisi hommatta koko ajan kehittyvä joukkue. Tässä alkaa miettimään, että olisiko peli parempi, jos nuoret pelaajat kehittyisivät niin kuin oikeassakin elämässä eikä pelkästään yksi(tai kaksi) pelipaikka kerrallaan...
 
Viimeksi muokattu:

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko moken puolustustaidolla mitään merkitystä?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Lueskelin noita hivenen vanhempia viestejä ja tosta tuli mieleen, että miten palstalaiset hoitavat tuon ns. sukupolvenvaihdoksen?

Ei-treenattaville pelipaikoilla kannattaa ostaa 27-vuotiaita tai nuorempia (jos rahat riittää. Sitä nuorempia, mitä enemmän on varaa, mutta ei alle 21-vuotiaita, koska niistä joutuu maksamaan treenilisää.) ja myydä ne sitten pois noin 29-vuotiaina ja ostaa tilalle taas nuorempia. Nykyään treenaaminenkin on tietty niin nopeaa, että kannattaa vaihtaa treeniä tasaisin väliajoin. (riippuu siitä, kuinka pitkälle haluaa pelaajia kehittää, että kannattaako vaihdos tehdä esim. 3, 5 tai 6 kauden välein.) Tällöin ehtii treenata itse esim. maalivahdin, puolustajat ja laiturit jolloin tarvitsee ostaa markkinoilta vain hyökkääjät ja pelinrakentajat.

Treenattavia ostettaessa kannattaa myös kiinnittää erityistä huomiota ei-treenattaviin aputaitoihin, koska taitotasot nousevat skaalan alapäässä niin nopeasti, että jos ostat esim. välttävän laiturin, jolla on erinomainen pelinrakennus ja hyvä syöttö, joudut käytännössä maksamaan siitä pelinrakennustreenattavan hinnan (luultavasti halvempi kuin pelaaja, jolla olisi korkeampi laituri-taito), mutta treenatessasi sille laituria saat nopeasti pelaajan, jolla on jo valmiiksi kohtuullisen korkeat tasot niissä tärkeissä taidoissa, joita ei ole itse aikaa treenata.

Laituri on ehkä siinä mielessä vähän huono esimerkki, että laiturit tarvitsevat joka tapauksessa kohtuullisen runsaasti aputaitoja, joita olisi hyvä ehtiä myös itse treenaamaan, mutta toinen esimerkki omasta joukkueestani ovat puolustajat. Aloittaessani treenin ostin viisi 18-20 -vuotiasta kelvollista puolustajaa, joista yhden pelinrakennus oli loistava, kolmella se oli erinomainen ja yhdellä hyvä. Sen lisäksi syötöt olivat välillä välttävä-hyvä. Näin ollen sain kertaheitolla alasarjoihin (joissa silloin pelasin) riittävän hyviä pelinrakentajia ja nyt kun puolustustaidot on treenattu välille armoitettu-unohtumaton, niin pelaajat pelaavat huomattavasti paremmin kuin ilman pelinrakennusta (jota ei ole ollut aikaa treenata) ja lisäksi ne mahdollistavat monenlaisia taktisia variaatioita. Periaatteessa olisi varmaan ollut hyvä jatkaa niiden treeniä vielä kauden verran, mutta kun junnuista tuli liian hyviä laitureita, niin oli pakko vaihtaa :)
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ei-treenattaville pelipaikoilla kannattaa ostaa 27-vuotiaita tai nuorempia (jos rahat riittää. Sitä nuorempia, mitä enemmän on varaa, mutta ei alle 21-vuotiaita, koska niistä joutuu maksamaan treenilisää.) ja myydä ne sitten pois noin 29-vuotiaina ja ostaa tilalle taas nuorempia.
Yksi tapa tuokin. Itse suosin ei treenattavilla paikoilla pääsääntöisesti pappoja. Pyrin ostamaan mahdollisimman vähän päiviä yli 32-vuotiaita ja myymään seuraavan kauden alussa, tuolla tavalla ei hirveästi pääse tulemaan tappiota. Ostohinnat ja palkat on kuitenkin noilla vanhemmilla pelaajilla ihan eri luokkaa kuin nuorilla. Muutenkin meinaa palkat karata käsistä vitosessa, kun kuitenkin pitäisi suht kovia keskikenttäpelaajia käyttää, jos meinaa pärjätä. Kolme titaanista mulla on tavoitteena olla kauden alussa, ja ehkä vielä TDF jos vaan rahat riittää ja löytyy sopiva.

Tällä hetkellä pyörii laitatreeni, ja en kyllä kovin hyvin ole saanut optimoitua tuota sukupolvenvaihdosta. Tällä hetkellä avauksen toisessa laidassa pelaa armoitettu laituri jolla unohtumattoman verran pelinrakennusta. Toisessa laidassa sitten keskustaa tukevana kelvollinen laituri yliluonnollisella pelinrakennuksella. Kakkoskokoonpanosta nyt ei juuri apuja tule hetkeen, taitaa paras laituri siellä olla mahtavassa, mutta silläpä ei sitten pelinrakennusta ole, joten lähinnä voi käyttää sellaisissa (koti)peleissä joissa hallinnan saa pelkästään innereillä. Tavoitteena olisi ostaa seuraavaksi tuollainen yliluonnollinen pr-kaveri saamaan treeniä kakkoskokoonpanoon, jotta voi sitten sujuvasti vaihtaa jossain välissä.

Treenissä on myös tällä hetkellä molemmat kärjet, eli suht hyvät FTW:t tulossa. Toinen vasta alussa, laita kelvollinen, toisen laitoin jo kokeeksi myyntiin, sillä laituri on jo häikäisevä. Ostakaa pois jos kiinnostaa: Elis Mielonen

Edit: noi laituritreenikkeet oon yleensä ostanut heikolla laituruudella, saa innerin hinnalla, vähänkin sitä korkeampi laituruus yhdistettynä nopeaan erikoisuuteen nostaa hintaa jo melko reippasti.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Rahapulaongelmia ajatellessa tulee mieleen ensimmäisenä se, että sulta näyttää puuttuvan toimiva harjoittelu. 25-30v ukot, joita nyt vissin harjoitat ovat liian vanhoja tuottoisaan harjoitteluun.
Kiitoksia asiaan perehtymisestä, hyviä ajatuksia tuli paljon!

Tämä on varmasti totta, että harjoitteluni on ollut viime kaudet muuta kuin optimaalista. Tässä on nyt ollut toiveena saada oman juniorityön kasvatteja joukkueen runkomiehiksi ja siksikin keskikenttämiehiä on tullut treenattua pitkään, että saisin kaverit sille tasolle, että pystyisivät pelaamaan mahdollisesti jopa 4. divisioonassa, jos joukkue sinne joskus pääsee.

Nuo kaksi kovinta keskikenttämiestä (27-v ja 32-v uskomattomat) ovat tosiaan selvä ongelma treenin kannalta. Toki esim. nyt näillä kauden väliviikoilla treenin pystyy keskittämään nuoremmille, mutta aina ei. Tekisi oikeastaan mieli kaupata molemmat palkkarohmut pois, mutta sitten taas tullaan siihen tilanteeseen, että joukkueen taso putoaisi tuntuvasti...

Kovataitoiseltahan toi joukkueesi tosiaan näyttää. Onko pelaajillasi millaisia erikoisuuksia? Entäpä maalivahdin erikoistilannetaito? Vitosissa tuntuu nykyään olevan jo melkoisen kova taso, joten pienetkin asiat ratkaisevat lopulta paljon.
Maalivahdin erikoistilannetaito on kehno eli tuosta ei juuri iloa ole. Pelaajien erikoisuudet ovat myös hyvin vähissä. Yhdeltä avauskokoonpanon pakilta löytyy voimakas ja yhdeltä laiturilta nopea. Täytyy ihan suoraan sanoa, etten ole tällaisiin juurikaan kiinnittänyt huomioita pelaajakauppoja tehdessä. Sen sijaan monta kautta on menty jo täysin Suosi suomalaista -linjalla, auttaa tämäkin edes vähän palkkakuluissa. :P

Kävin katsomassa joukkueesi muutamia viimeisiä kilpaotteluita ja tunnuit suosivat hyökkäyksiä kolmelta eri sektorilta. Viisaammalta ratkaisulta tuntuisi Hyökkäyssuuntien rajoittaminen kahteen vahvempaan. HT-foorumistien tutkimusten mukaan yksi supervahva hyökkäys tuntuu hakkaavan kolme heikompaa reilusti.
Joo, loppukaudesta tuli varmasti ylihyökättyäkin monissa peleissä. Tämä johtui kuitenkin sarjatilanteesta, kun olin koko ajan takaa-ajoasemassa kärkipaikkaan nähden eli pelejä piti yrittää voittaa keinolla millä hyvänsä. Toisaalta myös monissa peleissä sitä on kait ollut sen verran selvä suosikki, että senkin takia tehnyt mieli hyökätä koko arsenaalilla.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Yksi tapa tuokin. Itse suosin ei treenattavilla paikoilla pääsääntöisesti pappoja. Pyrin ostamaan mahdollisimman vähän päiviä yli 32-vuotiaita ja myymään seuraavan kauden alussa, tuolla tavalla ei hirveästi pääse tulemaan tappiota.



Edit: noi laituritreenikkeet oon yleensä ostanut heikolla laituruudella, saa innerin hinnalla, vähänkin sitä korkeampi laituruus yhdistettynä nopeaan erikoisuuteen nostaa hintaa jo melko reippasti.

Tuossa on vain se ongelma, että tuon ikäisillä pelaajilla alkaa se kestävyys jo siinä yhdessäkin kaudessa pudota aika paljon, mikä saattaa aiheuttaa ongelmia. Mä suosin mahdollisimman nuorien ostamista siksikin, että silloin ei tarvitse tehdä "nuorennusleikkausta" joka kausi, mutta joka tapauksessa varsinkin, jos suosii nuorempia on tärkeää pitää huolta siitä, ettei pidä niitä pelaajia siihen asti, että ovat käytännössä arvottomia.

Tuosta toisesta lainaamastani kohdasta samaa mieltä. Juuri noin kannattaa toimia, ja se pätee aika hyvin muihinkin pelipaikkoihin. Eli kannattaa ostovaiheessa keskittyä esim. pelinrakennukseen ja syöttöön, jos aikoo alkaa treenaamaan laituria tai puolustusta. Puolustajillekin siitä syötöstä on yllättävän paljon hyötyä, jos käyttää taktiikkana hyökkäyksiä laidoille/keskelle tai vastahyökkäyksiä.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Eli kahta eri versiota tohon sukupolvenvaihdokseen on tarjottu ja noissa molemmissa on omat hyvät puolensa. Tuo Footlessin "pappalinjaus" olisi hyvä muuten, mutta jotenkin tuntuu, että tossa olisi liikaa hommaa, koska joutuu pelaajia myymään ja ostelemaan aika tiheästi. Micon malli olisi pysyvämpi, MUTTA eikö pelaajat ole kokemuksen ja muiden vastaavien takia parhaimmillaan juuri tossa 30 kieppeillä? Uskon, että itse yritän soveltaa noiden välimuotoa kunhan tästä uuden nousun aikanaan aloitan.

Mitä tulee noihin treenattavien ostamiseen, niin olen täysin samaa mieltä. Turhaa on siitä päätaidosta maksaa itseään kipeäksi, kun sen pystyy suhteellisen helposti kehittämään ylöspäin. Kyllähän noihin on aivan liikaa euroja kulunut, kun alkaa miettimään alkuaikoja.

Millaisia junnareita otatte sitten treeniin? Voi olla ettei joukkue iske kovinkaan montaa maalia, jos lähtee vitosessa paukuttamaan hyvällä maalintekotaidolla varustetulla hyökillä?
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Kyselin jo viime sivulla mutta kun kukaan ei vastannut niin kysytään sitten uudestaan:

Eli onko teillä käytössä junioriakatemia vai se, että viikoittain nousee yksi pelaaja vain edustusjoukkueen mukaan? Ja kumpi ikinä onkaan niin miksi?
 
Ymmärsinkö nämä edelliset viestit aivan oikein: "Kehitän esim. pelinrakennusta ja olen tekemässä sukupolvenvaihdosta. Ostan nuorehkon pelaajan, jonka ykköstaito ei ole pelinrakennus. Eli esim. erinomainen maalinteko, hyvä syöttäminen ja kelvollinen pelinrakennus. Pelaajan kehitys on alemmissa taidoissa nopeampaa joten hänestä tulee nopeasti mahtava ja jatkan pelaajan kehittämistä jne."

Sitten vähän offtopicina, mutta toimiiko muilla Hattrick Manager? Mulla se on pari päivää herjannu, että ei löydä ottelutapahtumia. Ihan vain sillä, että kannattaako poistaa tuo tämänhetkinen Manager ja ladata uusi tilalle, vai onko ongelma jossakin muualla.
 

saster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens
Kyselin jo viime sivulla mutta kun kukaan ei vastannut niin kysytään sitten uudestaan:

Eli onko teillä käytössä junioriakatemia vai se, että viikoittain nousee yksi pelaaja vain edustusjoukkueen mukaan? Ja kumpi ikinä onkaan niin miksi?

Perinteinen lottokone on käytössä, koska en ole jaksanut panostaa hättäriin niin paljoa, että pyörittäisin akatemiaa. Nyt se on suunnitelmissa kylläkin ja on varmasti paljonkin parempi kuin tuo vanha systeemi, jos vain motivaatiota sen pyörittämiseen riittää.

Ymmärsinkö nämä edelliset viestit aivan oikein: "Kehitän esim. pelinrakennusta ja olen tekemässä sukupolvenvaihdosta. Ostan nuorehkon pelaajan, jonka ykköstaito ei ole pelinrakennus. Eli esim. erinomainen maalinteko, hyvä syöttäminen ja kelvollinen pelinrakennus. Pelaajan kehitys on alemmissa taidoissa nopeampaa joten hänestä tulee nopeasti mahtava ja jatkan pelaajan kehittämistä jne."

Ehkä enemmänkin tuo koskee yleisesti noita treenattavien ostamisia, eikä niinkään juuri sukupolvenvaihdosta. Ainakin itse ostan mielummin tota aputaitoa kuin päätaitoa ja kehitän jälkimmäistä sitten itse. Tietysti joku roti tohon päätaitoon täytyy olla, mutta yleisesti ottaen se menee noin. Voi olla ettei se ole se järkevin tapa, mutta en keksi nyt parempaakaa.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Ymmärsinkö nämä edelliset viestit aivan oikein: "Kehitän esim. pelinrakennusta ja olen tekemässä sukupolvenvaihdosta. Ostan nuorehkon pelaajan, jonka ykköstaito ei ole pelinrakennus. Eli esim. erinomainen maalinteko, hyvä syöttäminen ja kelvollinen pelinrakennus. Pelaajan kehitys on alemmissa taidoissa nopeampaa joten hänestä tulee nopeasti mahtava ja jatkan pelaajan kehittämistä jne."

Et ihan. Tietenkään pelinrakentajaa ei kannata ostaa korkealla maalintekotaidolla, koska siitä ei ole pelinrakentajalle mitään hyötyä. Sen sijaan pelipaikkakohtaisesti kannattaa kiinnittää enemmän huomiota tarpeellisiin aputaitoihin, koska päätaidon kehittäminen on kuitenkin kohtuullisen nopeaa. Mutta sukupolvenvaihdokseen tuo ei siis oleellisesti liity.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tuossa on vain se ongelma, että tuon ikäisillä pelaajilla alkaa se kestävyys jo siinä yhdessäkin kaudessa pudota aika paljon, mikä saattaa aiheuttaa ongelmia. Mä suosin mahdollisimman nuorien ostamista siksikin, että silloin ei tarvitse tehdä "nuorennusleikkausta" joka kausi, mutta joka tapauksessa varsinkin, jos suosii nuorempia on tärkeää pitää huolta siitä, ettei pidä niitä pelaajia siihen asti, että ovat käytännössä arvottomia.

Ei se kestävyys tuon ikäisillä ehdi pudota, tietysti pitää pitää vähän korkeampaa kestävyysprossaa, 14% on riittänyt mulla ihan mukavasti, kestot pysyy kelvollisessa joka on pääsääntöisesti aivan riittävä innereille. Muilla paikoillahan mulla onkin tällä hetkellä treenattavia, toppareita lukuunottamatta (ja mahdollista TDF:ää). Kokemukset tietysti on myös vanhemmilla parempia joka näkyy parantuneissa peliotteissa. Tokihan noi nuoret pitää sitten arvoaan tiettyyn pisteeseen (mutulla 26-27 oikein hyvin) varsinkin kun saavat ohessa kuitenkin aina vähän treeniä (osmoosia) ja jotain tasonnousuja tulee väkisinkin vuosien aikana. Ja jos vaikka kausien välillä vetelee et:tä kuten minä, niin siitäkin saa kummasti muutamassa kaudessa kovia et-miehiä puoli joukkueellista.

Nythän tulee taas peliin muutoksia, jotka saattavat aiheuttaa muutoksia omaankin strategiaan, eli pitkään joukkueessa olleet pelaajat rupeavat saamaan boonusta. Sen takia ei ehkä ole enää optimaalista vaihtaa pelaajia joka kausi. Pitää siinä vaiheessa ruveta ehkä harkitsemaan kiertävää treeniä, eli treenaa vaikka ensin innerit, joista osa jää innereiksi, ja osa siirtyy laituri treeniin, laituri treenistä taas osa siirtyy vaikka pakkitreeniin jne. Omista kasvateista saisi vielä extra-bonusta, joten niitäkin pitäisi mukaan haalia. Ans nyt sitten katsoa tuleeko noista eduista niin suuria, että kannattaa tuohon ruveta. Toki tuollainen muutenkin kiehtoisi, mutta kyllä se pitkä tie on.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Sitten vähän offtopicina, mutta toimiiko muilla Hattrick Manager? Mulla se on pari päivää herjannu, että ei löydä ottelutapahtumia. Ihan vain sillä, että kannattaako poistaa tuo tämänhetkinen Manager ja ladata uusi tilalle, vai onko ongelma jossakin muualla.

Ei toimi ei, ilmeisesti HM:n elinkaari on lopussa? Mikä on paras korvaaja tälle häkkyrälle?
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Voisiko joku ystävällinen auttaa hyvää kaveriani hädässä, eli ht-käyttäjä chiniXI on kovassa rahapulassa alun hölmöilyjen jälkeen, olen neuvonut häntä parhaimman mukaan, mutta rahallisia ongelmia se ei ratkaise. Kaveri kuitenkin sai treenikkeet ja valkun hommattua joten toivoa on jos nyt ei mene konkkaan joten pyydän että joku/jotkut tarjoaisi hänen myynnissä olevistä pelaajista. Alla pelaajat:

Joona Lipiä (241340626)
24 vuotta ja 90 päivää, seuraava syntymäpäivä: 15.8.2011
Finland
kelvollinen kunto, erinomainen kestävyys
Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
Hänellä on surkea kokemus ja hän on kehno johtaja.
Omistaja: prootpojat
(alkaen 16.7.2011 (1/46), 1vk 1pv)
Total Skill Index (TSI): 3 500
Palkka: 1 490 €/viikko
23 840 €/vuosi
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve
HTMS Pisteet: Taito: 319 / Potentiaali: 763
MYYNNISSÄ

Määräaika: 27.7.2011 00.44 (2 pv 23h 24min)

Hintapyyntö: 100 000 €
Tarjoa pelaajasta €

Nykyiset taidot
Maalivahti: 1/20 surkea
Puolustus: 3/20 kehno
Pelinrakennus: 9/20 mahtava
Laituri: 3/20 kehno
Syöttäminen: 4/20 heikko
Maalinteko: 2/20 kurja
Erikoistilanteet: 2/20 kurja

Siirtovertailu näyttää 122k

Juha Willström (324321829)
25 vuotta ja 73 päivää, seuraava syntymäpäivä: 1.9.2011
Finland
välttävä kunto, välttävä kestävyys
Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänellä on kurja kokemus ja hän on hyvä johtaja.
Omistaja: prootpojat
(alkaen 24.6.2011 (14/45), 4vk 2pv)
Total Skill Index (TSI): 2 230
Palkka: 510 €/viikko
8 160 €/vuosi
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve
HTMS Pisteet: Taito: 410 / Potentiaali: 733
MYYNNISSÄ

Määräaika: 27.7.2011 01.03 (2 pv 23h 42min)

Hintapyyntö: 75 000 €
Tarjoa pelaajasta €

Nykyiset taidot
Maalivahti: 1/20 surkea
Puolustus: 4/20 heikko
Pelinrakennus: 4/20 heikko
Laituri: 5/20 välttävä
Syöttäminen: 7/20 hyvä
Maalinteko: 7/20 hyvä
Erikoistilanteet: 2/20 kurja

Siirtovertailu näyttää 124k

Itsehhän tarjoaisin jos en olisi lähes samassa konkka tilassa, nyt taloutta paranneltu myynneillä (DrMultihunter käyttäjä), mutta ostojen jälkeen tilanne muuttuisi jälleen huonommaksi. Itsellä kuitenkin opk-treeni pyörii hyvin. Ei suuri uhraus olisi tarjota noista joten pyydän kaverin teamin puolesta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saako noita kuntoja mitenkään nostettua? Äijät alkaa olla aika rapakunnossa ja se on osasyynä eiliseen tappioon ja tiistain cup-tappioon. En edes muista milloin viimeksi olisin tippunut cupissa toisella kierroksella. Yleensä menty 3 tai 4 kierrokselle, mutta nyt kävi näin.

Kausi kyllä alkanut ennätyshuonosti. Tasuri ja tappio liigassa ja saaliina siis yksi vaivainen piste. Ei näin.
 

L.Stanley

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Calgary Flames
Yleiskunnon treenaus taisi poistua treenivalikosta muutama kausi sitten. Itse muistelisin, että pääkirjoituksessa oli silloin maininta, että ko. treeni saatettaisiin palauttaa valikoimaan myöhäisemmässä vaiheessa. Itse en ole ainakaan huomannut näin käyneen. Yleiskunto määräytynee tällä hetkellä jotenkin arvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös