Hattrick

  • 1 260 966
  • 10 210

Janda

Jäsen
Millä perusteella alltid rankkaa noita lohkoja?
Rankkaus menee lohkon hattstats keskiarvon perusteella.

Tulipas sitten nukahdettua päivällä ja harkkamatsi tuli pelattua vajaalla kokoonpanolla, kun piti vielä ennen peliä käydä ostoksilla. Omaa hölmöyttä tuli jätettyä näin viime tippaan. No ei onneksi kuitenkaan treeniä mene.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Jj:lle sen verran että tottakai jos häviät keskikentän vaikka 5%,nii vastustaja saa enemmän paikkoja kuin sä.Vaikka puolustukses olis kuinka hyvä niin häviät aina vähintään sen 1-3 maalia.Edellisessä pelissäni puolustukseni nollasi lähes täysin ennalta hieman vahmemman joukkueen keskikentän mennessä suunnilleen tasan.Eli keskikentälle muutama vahvistus niin kyllä niitä voittoja alkaa tulla!

Omasta lohkosta sen verran että ykkösenä on paras keskikenttä, kakkosena kolmanneksi paras ja neljäntenä neljänneksi paras. Mutta toisaalta taas huonoin keskikenttä on kiilannut itsensä kolmoseksi sillä että kaverilla on selvästi paras puolustus. Vaikka toisaalta myös tyypin hyökkäys on lohkon huonointa..

Jaa se onkin voittanu sarjanelosen kotonaan 3-0 vastahyökkäyksillä..
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Tässä on pari kautta tutustuttu Hattrickin saloihin ja näin pakkitreenarina ja kahden eri junnusysteemin kautta surullisissa merkeissä. Nyt alkaa kuitenkin vihdoin näkyä edes vähän valoa tunnelin päässä (lopetin loton kokonaan ja rahaa tulee "yllättävästi" se 20k viikossa 'säästöön') ja ensi kaudella yritetään tosissaan sarjanousua seiskaan.

Puolustus on vakimiehiltään erinomaista ja mahtavaa päätaidoiltaan (aputaitoja tosin suhteellisen niukasti), joten se on melko hyvässä kunnossa. Hyökkäyksestä löytyy erinomaista maalintekoa yhdeltä pelaajalta (kahdella maalinteko / syöttö on vain kelvollinen / hyvä) ja maalilla on hyvän maalivahtitaidon (kehno puolustus) maalivahti. Suurimmat puutteet löytyvät tällä hetkellä onnettomalta keskikentältä, jota pitääkin vielä vahvistaa kunnolla, jotta noususta voisi tulla vähän pysyvämpi.

Nyt pitääkin kysyä kokemuksia siitä, minkätasoisia pr-miehiä seiskassa pelaavilla managereilla on käytössä, jotta minun mahdollinen nousuni ei jäisi ranskalaiseksi. Vaikea tietenkään sanoa mitään ns. suoraan, kun ei tiedä mahdollista tulevaa lohkoa jne, mutta täältä löytyy varmasti seiskassa pelaavia / pelanneita managereita, jotka voisivat vähän valottaa asiassa edes suuntaa antavasti.

Viime viikolla ostin mahtavan pelinrakentajan heikolla syötöllä. Nyt olisi rahaa säästössä toiseen samanlaiseen, mutta onkohan tuollaisella todellista käyttöä seiskassa, vai onko seiskassa pelaavilla managereilla pääasiassa jo loistavia pr-miehiä? Eli siis mutkien kautta kysymykseeni: millaisilla pr-miehillä seiskassa voisi kuvitella suunnilleen pärjäävän?
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Viime viikolla ostin mahtavan pelinrakentajan heikolla syötöllä. Nyt olisi rahaa säästössä toiseen samanlaiseen, mutta onkohan tuollaisella todellista käyttöä seiskassa, vai onko seiskassa pelaavilla managereilla pääasiassa jo loistavia pr-miehiä? Eli siis mutkien kautta kysymykseeni: millaisilla pr-miehillä seiskassa voisi kuvitella suunnilleen pärjäävän?
Pahahan tähän varmaan mitään yleispätevää sääntöä on sanoa, mutta ainakin oma kokemukseni on se, että aputaidoton mahtava pelinrakentaja on jo ihan jees seiskaan. Itse pelaan nyt toista kautta seiskassa (sijoitus tällä hetkellä kolmas, viime kaudella olin neljäs) ja paras pr-mieheni on juurikin tuota tasoa. Muut käyttämäni pelinrakentajat ovat sitten olleet tasoa kelvollinen-hyvä, monilla tosin aputaitoja. Ja määrä korvaa huippulaadun eli kun noita tuon tason äijiä on useita, niin voi aina valita parhaassa kunnossa olevat kentälle.

Näillä siis ainakin oma joukkueeni on sinnitellyt lohkon ylemmässä keskikastissa. Nyt kun hankin sitten keskikentälle vielä jonkinmoisia aputaitojakin omaavan häikäisevän pelinrakentajan, niin voisi varmaan jo elätellä pientä toivoa nousustakin. Mutta kuten todettua, niin lohkojen välillä on suuria eroja, omanikin on Alltidin rankingin mukaan vain seiskan keskitasoa.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
Amatöörin kysymyksiä

Voisko joku kerrata noita, mitä minäkin päivänä tapahtuu? Ettei ns. turhaan koko vilkuile sinne. Esimerkiksi koska tulee näitä taitopäivityksiä?

Sitten vielä semmonen, että miten otteluiden määrä vaikuttaa kuntoihin? Onko pelaajalle sitä parempi, mitä enemmän pelaa, vai onko joskus hyvä saada lepoa? Kun parilla pelaajalla saisi kunto olla parempikin, eikä harjoittelua viitsisi yleiskuntoon tuhlata ainakaan tällä hetkellä, kun hyökkitreeni on meneillään. Kiitos vain etukäteen meitä tietämättömiä auttaville.
 

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Esimerkiksi koska tulee näitä taitopäivityksiä?

Miten otteluiden määrä vaikuttaa kuntoihin?

Harjoittelupäivitys on perjantaina klo 06.00

Säännöistä kohta 14b löytyy osio

Kunto:

Pelaajan sivulla on näkyvissä hänen "nykykuntonsa".
Lisäksi on olemassa piilotettu "taustakunto", jota käytetään laskemaan, mihin suuntaan kunto on siirtymässä.

Joka viikko harjoittelun aikana pelaajan nykykunto muuttuu ja liikkuu kohti piilotettua taustakuntoa.
* Jos pelaaja on pelannut ottelun viikolla - erittäin tärkeää!
* Harjoitusintensiteetti - mitä kovempaa harjoitellaan, sitä parempi kunto yleisesti ottaen
* Valmentaja - mitä taitavampi valmentaja, sitä parempi kunto yleisesti ottaen
* Apuvalmentajat - auttavat kehittämään kuntoa
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Voisko joku kerrata noita, mitä minäkin päivänä tapahtuu?

Seti nyt jo kerkisikin vastaamaan, mutta tuossa vielä Hattrickin viikko-ohjelma. Taitaa tuo suurinpiirtein vielä pitää paikkansakin, vaikka ei ole vähään aikaa päivitetty.

http://www.htsuomi.net/htopas/viikko.php

Kannattaa kyllä tosiaan lueskella nuo säännöt lävitse Hattrickin sivuilta, vaikka siellä aika paljon tekstiä onkin. Sieltä kyllä löytyy tiedot lähes joka asiaan. Lisäksi tuo HT-Suomen HT-opas on osoittautunut monet kerrat hyödylliseksi. Siellä on tosin osittain vanhentunutta tietoa, joten ei kannata sokeasti luottaa (mm. harjoittelu).

EDIT: Selailin tuota HT-opasta ja kyllä se melko ajantasalla kuitenkin on. Päivitystä kaipaavat lähinnä Nuorisojoukkue- ja Harjoittelu-osiot.
 
Viimeksi muokattu:

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Pahahan tähän varmaan mitään yleispätevää sääntöä on sanoa, mutta ainakin oma kokemukseni on se, että aputaidoton mahtava pelinrakentaja on jo ihan jees seiskaan.
Kiitos tästä valaisusta. Eli periaatteessa tuo viime viikon ostoni saattoi olla myös pidemmällä aikajänteellä ihan kannattava hankinta (ainakin keskiarvotason seiskaan). Voihan noille alle parikymppisille pelaajille (millainen tuo ostoni on) saada vielä myös ihan mukavasti esimerkiksi syöttöä mukaan.

Kysymys vielä keskikenttämiehen aputaidosta: jos minulla ei ole tarkoitusta peluuttaa keskikenttämiestä laitaa tukevana, onko keskikenttämiehen laiturin taidosta mitään apua (laitahyökkäyksille tms.)?
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Apua, joku! Anyone please help!

Nim. Mikki merihädässä

Onko kestävyysreenin prosentti liian korkea? Entäs onko intensiteetti liian pieni? Entäpä onko apuvalmentajia riittävästi?
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Täällä vähän samoja ongelmia Uramawan kanssa. KK-jannut tippuu 1/peli sairastuvalle, ne jotka on terveinä on kehnokuntoisia.

Sellainen kysymys että kun siirryin mv-valmennukseen palkkasin 8 mv valmentajaa ja näin on vain 2 apuvalmentajaa. Tippuuko kenttäpelaajien kunto näin ollen nopeammin? Jos näin, niin mikä on noitten mv-valmentajien osuus harjoittelusta? Onko joku löytänyt jotain kultaista keskitietä tuon suhteen?
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Kestävyystreeni% 15-20, intesiteetti 95 %, apuvalmentajia 8. Ei pitäs noita olla kiinni ja yleiskuntoakin yritetty treenata. Toisekseen pelaajia loukkaantuu 1-2 per viikko. Ei hjummarra,ei...

No kestävyystreenin osuus on ainakin niin suuri, että siinä varmasti 1 syy. Itsellä on 10% ja sillä avauksen kunnot ovat järjestäen 6,0-> keskiarvoltaan.
 

Bo'er

Jäsen
Kestävyystreeni% 15-20, intesiteetti 95 %, apuvalmentajia 8. Ei pitäs noita olla kiinni ja yleiskuntoakin yritetty treenata. Toisekseen pelaajia loukkaantuu 1-2 per viikko. Ei hjummarra,ei...

Mulla oli samoja ongelmia kunnon suhteen, pelkkää laskua viimeiset 5 viikkoa. Nyt viime treeniin muutin kestävyysprosentin 15% -> 10%, ja tuntui että se auttoi? Seitsämällä nousi kunto ja vain kahdella laski.

Intesiteetin laskin 100% -> 98% muutama viikko sitten, koska joka matsissa joku tuntui loukkaantuvan. Nyt ei tule enää loukkaantumisia, mutta joka toisessa pelissä punainen kortti. Tuntuu, että jollain konstilla noita pelaajia pelistä pois otetaan??
 

Sic

Jäsen
Nyt ei tule enää loukkaantumisia, mutta joka toisessa pelissä punainen kortti. Tuntuu, että jollain konstilla noita pelaajia pelistä pois otetaan??

Punaiset kortit toki tulee siitä, kun pelaaja on esimerkiksi tulisieluinen tai tempperamenttinen, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Yleensä noille tulee niitä kortteja suurimmalla todennäkösyydellä, muille sitten toki vähemmän, tai hyvin harvoin.
 

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Punaiset kortit toki tulee siitä, kun pelaaja on esimerkiksi tulisieluinen tai tempperamenttinen, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Yleensä noille tulee niitä kortteja suurimmalla todennäkösyydellä, muille sitten toki vähemmän, tai hyvin harvoin.
Periaatteessa noin olen itsekin ajatellut asiaa, mut tuntuu siihen joku muukin vaikuttavan, 'Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.' on nyt reiluun kauteen vetänyt 3 punaista, että on siinä joku muu myös vaikuttamassa, kuin pelkkä tulisieluisuus.
 

Bo'er

Jäsen
Punaiset kortit toki tulee siitä, kun pelaaja on esimerkiksi tulisieluinen tai tempperamenttinen, näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Yleensä noille tulee niitä kortteja suurimmalla todennäkösyydellä, muille sitten toki vähemmän, tai hyvin harvoin.

Tässä mun kaverit, jotka viimeksi punaisen ovat ottaneet:

-Hän on sympaattinen kaveri, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
-Hän on suosittu kaveri, joka on tasapainoinen ja suoraselkäinen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
, joten eiköhän matsista tule tuskainen maalinteon osalta.

Näin tuli kirjoitettu aiemmin viikolla. Ja niinhän siinä kävi etten tehnyt yhtäkään maalia tuossa matsissa, vaikka hallinnat oli minulle 73% ja 86%. Että se siitä keskikentän jumaloimisesta tässä pelissä. Ainiin ja jotta tuo matsi olisi täydellinen, niin vastus kyllä tekaisi sen yhden maalin, jolla vei voiton.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Junnari kaupan. Tarjottu tähän mennessä vain vaivaiset 104k joten halvalla tuntuisi lähtevän, vaikka toki hinta tuosta vielä nousee selkeästi.

Käykäähän huutamassa. Määräaika tänään 15:05 ht-aikaa.

Juho Juola (196287569)
17 vuotta ja 37 päivää, kelvollinen kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on tasapainoinen ja täysin arvaamaton.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on kurja johtaja.

Seuraava syntymäpäivä: 14.6.2008
Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 2 950
Palkka: 879 €/viikko
Omistaja: Muu maailma
Varoitukset: 1
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: kehno
Laituri: välttävä Puolustus: hyvä
Maalinteko: erinomainen Erikoistilanteet: heikko

Tasan miljoona tipahti jannusta. Eipähän tarvitse taas hetkeen miettiä, että onko junnulottoon viikoittainen 20k liikaa vai ei. Muutenkin on homma aika hyvin plussan puolella. Yhden kaverin aikanaan myin 700k:lla ja yhden 300k:lla ja jotain pienempiä myyntejä myöskin ja kausia on takana kuutisen kappaletta.
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tasan miljoona tipahti jannusta. Eipähän tarvitse taas hetkeen miettiä, että onko junnulottoon viikoittainen 20k liikaa vai ei. Muutenkin on homma aika hyvin plussan puolella. Yhden kaverin aikanaan myin 700k:lla ja yhden 300k:lla ja jotain pienempiä myyntejä myöskin ja kausia on takana kuutisen kappaletta.

Loton kautta siis nostettu? Ite siirryin akatemiaan heti kun se tuli ja oikeastaan alusta asti treenannut puolustusta ja pelinrakennusta 4-5-1 ja 5-4-1 kokoonpanoilla.

Monta junnua on ollut lupaavia tai erittäin lupaavia nuilta reenauttamiltani taidoilta mutta kuitenkin olen saanut käteen vain pari kelvollista puolustajaa ja loput välttäviä taidoiltaan..

Tää toimii..
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Tasan miljoona tipahti jannusta. Eipähän tarvitse taas hetkeen miettiä, että onko junnulottoon viikoittainen 20k liikaa vai ei.

Toi on kyllä osuva nimi toi junnulotto. Joka puolelta saan lukea ja kuulla näistä junnuloton supernostoista, vaan mikäpä on allekirjoittaneen teamin saldo? Lähes 1.5 miljoonaa erkkiä olen tuohon lottoon sijoittanut kautta aikojen, 20.000 / viikko ja jo puolen vuoden ajan on nuorisojoukkueen arvo näyttänyt erinomaista. Tulos: ei yhtäkään pelaajaa jolla olisi edes yksi ominaisuus näyttänyt arvoa kelvollinen! Sellaista välttävää paskaa sieltä satelee viikottain, tsi:t alle 300:n. Muutaman viestin olen laittanut gm:llekin aiheesta, vaan eihän ne mitään kerro. Sen verran vastasivat, että tosiaan tuo viikottainen rahallinen sijoitus on ainoa asia mikä vaikuttaa saataviin pelaajiin.

Täytyy vaan uskoa ja uskoa, että ehkä tulevana lauantaina... Nykyisin tulee jo frendeiltäkin viestejä lauantai-aamuisin, että "joko nyt tärähti?" : )
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Toi on kyllä osuva nimi toi junnulotto. Joka puolelta saan lukea ja kuulla näistä junnuloton supernostoista, vaan mikäpä on allekirjoittaneen teamin saldo?

Laskin, että tämä ja 4 edellistä kautta on tuottanut millin miinusta. Joko kohta taas kelvollinen 19v. ilman apuja, josta voi sen 10k tulla? Sitä odotellessa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Joo siis junnulotto, kun en ole edes supportteri.

Laskin nopeasti, että noin 1,8 miljoonaa on mennyt rahaa junnutiimiin koko seuran historian aikana.

Ja yhtä nopean laskutoimituksen myötä, junnuista saaduksi rahasummaksi sain tällä hetkellä, tämänpäiväisen miljoonan myötä siis 3,53 miljoonaa, eli karkeasti ollaan noin 1,5 miltsiä plussalla plus junnujen jatkokaupoista tulleita siirtokorvauksia arvioisin karkeasti tulleen pari sataa tuhatta.

Mitä olen täältä lukenut turhautuneita kommentteja homman suhteen, niin pitänee olla tyytyväinen. Tiimi liitää puhtaasti takaisin kohti kutosta ja alkaa armoton rakentelu. Rahaa nyt tilillä pari miljoonaa ja muutama pelaaja lähtee vielä myyntiin tämän kauden sekä ensi kauden vaihteessa, joista yhteensä pitäisi tulla vajaa kolmisen miljoonaa. Yksi keskikenttähirmu hankitaan kokoonpanoon ja jatketaan rakentelua ja jossain vaiheessa rykäistään liki kuuden tai seitsemän miljoonan ostot ja yritetään seuraavien neljän kauden sisällä kovalla tohinalla kohti vitosta. Pakko, koska muuten tästä pelaamisesta lähtee jossain vaiheessa maku.

edit: Tosi hoono soomi.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Loton kautta siis nostettu? Ite siirryin akatemiaan heti kun se tuli ja oikeastaan alusta asti treenannut puolustusta ja pelinrakennusta 4-5-1 ja 5-4-1 kokoonpanoilla.

Monta junnua on ollut lupaavia tai erittäin lupaavia nuilta reenauttamiltani taidoilta mutta kuitenkin olen saanut käteen vain pari kelvollista puolustajaa ja loput välttäviä taidoiltaan..

Tää toimii..

Uskoisin, että eräs syy pelaajahintojen nousuun on akatemia. Ihmiset kyllästyy melko nopeasti paljon aikaa ja panostusta vaativaan junnuakatemiaan. Tästä johtuu taasen lupaavien junnujen hinnannousu.

Itsekin lopetin melko pian startin jälkeen. Nyt on pian taas erinomainen junnujoukkue. Olen junnulotossa varmaan hieman häviöllä kaiken kaikkiaan, mutten pahasti. Monta junnunostoa olen myös saanut omaan treeniini. Yksi täysosuma nostaa minut plussalle, sitä odotellessa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös