Hattrick

  • 1 261 793
  • 10 212

Janda

Jäsen
Toi on kyllä osuva nimi toi junnulotto. Joka puolelta saan lukea ja kuulla näistä junnuloton supernostoista, vaan mikäpä on allekirjoittaneen teamin saldo?
Pitipä itsekin tehdä hieman laskutoimituksia. Junnujengiin on mennyt n. 2,7 miljoonaa euroa. Suoraan nostojen jälkeen myydyistä junnuista ollaan saatu n. 3,6 miljoonaa euroa sekä junnuista nostetuista ja sen jälkeen treenatuista pelaajista on kassaan tullut n. 2,8 miljoonaa. Näiden lisäksi joukkueessa on junnulotosta nousseita kavereita vielä titaaninen laituri/erinomainen pr + muutama hyvän päätaidon omaava vaihtopelaaja. Voikin sanoa, että lotto on toiminut varsin hyvin itsellä. Tosin viime aikoina on ollut vähän hiljaisempaa noiden hyvien nostojen kanssa.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Joo siis junnulotto, kun en ole edes supportteri.

Jäi vähän kaivelemaan että mitä tällä tarkoitat? Luuletko että supportereilla on paremmat mahdollisuudet saada täysosuma junnulotosta?

No itse laskeskelin että n. 5 000 000€ täytyy olla lähellä mitä on mennyt. Yhdestä miehestä aikoinaan sain 2 225 000€. Muita yli millin miehiä ei ole tullut, joten kaippa se ihan hyvän matkaa miinuksella on. Tosin en voisi kuvitella pelaavani ko. peliä ilman joka lauantaista lottokuponkia :)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Jäi vähän kaivelemaan että mitä tällä tarkoitat? Luuletko että supportereilla on paremmat mahdollisuudet saada täysosuma junnulotosta?

En toki. Tarkoitin vain, että junnulotto on ainoa mahdollisuus, koska junnuliigan pelaaminen on supporter-ominaisuus. Joskin mitä olen kuullut, niin ei se ilmeisesti niin auvoista ole sekään, vaikka tietysti varmaankin luo lisää mielenkiintoa itse peliin.
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
En toki. Tarkoitin vain, että junnulotto on ainoa mahdollisuus, koska junnuliigan pelaaminen on supporter-ominaisuus. Joskin mitä olen kuullut, niin ei se ilmeisesti niin auvoista ole sekään, vaikka tietysti varmaankin luo lisää mielenkiintoa itse peliin.

Väärin. Akatemia ja junnuliigojen pelaaminen EI ole supporter-ominaisuus. Itse kuulun ehdottomasti akatemiaa suosittelevien joukkoon. Nytkin myynnissä oma poika, hyvä puolustus kelvollisella syötöllä. Hyvää mieltä tuo kun oman koulutuksen tulos astelee maailmalle... Koloradon Kuoriaisten akatemiaa saa muuten ensi viikolla taas haastaa junnupeliin mikäli muita kiinnostuneita.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Parempia kavereita on toistaiseksi tullut lotossa. Ei toki mitään miljoonamiehiä, mutta päätaidoiltaan hyviä 100K myyntejä. Liigajoukkueessa omia kasvatteja on kehittynyt avainasemaan myös useampi. Akatemian tunnelmaa latistaa se miten alhaisia taitoja nostetuilla pojilla loppupeleissä on ollut. Kuuden tähden pakki ei ollut juuri kummoinen, 7,5 tähden mokkeen ladataan seuraavia odotuksia vaikkei tuokaan taida kelvollista parempi olla. Periaatteessa jos ei sijoittaisi junnuihin mitään, saisi säästyneillä rahoilla ostettua aika nopeasti halutun kaltaisen treenattavan.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Ahaa, okei. Olin koko ajan siinä käsityksessä, että se tulee olemaan pysyvästi supporter-ominaisuus enkä sittemmin ole asiaa edes miettinyt. :D

No, pitääkin pistää mietinnän alle, että josko sitten ryhtyisi sitä sumplimaan. Kannattaakohan se taloudellisesti paremmin? Itselleni kun tuo junnulotto on tosiaankin melko hyvällä prosentilla tuonut täysosumia.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
7,5 tähden mokkeen ladataan seuraavia odotuksia vaikkei tuokaan taida kelvollista parempi olla.
Tuosta maalivahdista voisi saada jo jotain. Minulla oli tässä muutama viikko sitten akatemiassa muutamia viikkoja 7,5 tähteä pelannut, 17-vuotias ja noin 20 päivää vanha akatemia-molari, jonka nostin ylös hyvänä (TSI noin 4000). Treenasin tälle viikon lisää maalivahtitaitoa ja myin edelleen korkeana hyvänä 900.000 hintaan pois. Nyt tämä molarini ostanut joukkue ehti jo kaupata tämän eteenpäin miljoonalla, josta tuli vielä vähän lisää rahoja kattamaan junnuihin laitettuja rahoja.

Paljon riippuu tietenkin myynnin kanssa se (TSI:n lisäksi), missä iässä saat tuon eteenpäin. Kokemuksesta voin sanoa vain sen, että jos myyt suhteellisen korkean hyvän molarin - TSI noin 4400 - heti 17-vuoden täyttymisen jälkeen, sinulla on mahdollisuus saada tällä noin miljoona euroa (minun molarini oli vielä ilkeä luonne, jonka pelkäsin vaikuttavan myyntiin - nyt tätä molaria on kuitenkin kaupattu jo kahteen kertaan eteenpäin parissa viikossa).

Minulla oli käytössä noin puolitoista kautta sekä akatemia, että lotto. Lotosta tuli yksi hyvän puolustustaidon 17-vuotias puolustaja (arvaamaton-erikoisuus) sekä kaksi kelvollista maalivahtia (toinen näistä on edelleen edustuksessa - nyt hyvänä mm. tuon akatemian molarin treenaamisen jäljiltä). Akatemiasta on noussut puolestaan tuo 17-vuotias hyvä maalivahti ja tasan 17-vuotiaana laitapakki, jonka puolustus- ja laituritaidot ovat kelvollisia sekä pr-taidot välttävät.

Eli tuota akatemian molarinostoa lukuun ottamatta systeemit ovat tuottaneet toistaiseksi suunnilleen yhtä vähän. Akatemiasta on kuitenkin tulossa pari hyvää lahjakkuutta, loton tuottoa en saa enää tietää lopetettuani tuon akatemian rinnalta. Akatemia on taloudellisesti selvästi kuitenkin plussalla ja loton tuotot menivät miinukselle - ehkä tilanne olisi korjaantunut, mikäli olisin pitänyt lottoa pidempään erinomaisessa tasossa.

Minä tein valinnan akatemian eduksi kuitenkin sen vuoksi, että se on mielestäni kokonaisuutena kiinnostavampi vaihtoehto. Akatemiassa kun saa pyörittää omaa joukkuetta, pelata toisia vastaan, vaikuttaa pelaajien kehittymiseen treenillä ja seurata näiden kehittymistä. Suurena etuna oli mielestäni myös se, että tulevat nostot tietää suunnilleen etukäteen (mm. kuuden ja puolen tähden pakeista tietää, että nämä ovat usein suunnilleen korkeita kelvollisia - ellei ole suhteellisen hyviä aputaitoja jne.) ja näin pystyy myös jonkin verran suunnittelemaan tulevaisuutta edustuksessa.

Ainoa miinus akatemialle menee siitä (siis minun kannalta, kun haluan pyörittää säännöllistä treeniä), että sarjasta voi erota kauden jälkeen ja tämä tuottaa vaikeuksia saada uusi joukkue heti seuraavalle viikolle tilalle (siis jotta pelaajat saisivat sitä treeniä). Minä olen ollut nyt mukana kahdessa eri sarjassa, joista ensimmäisessä sarjassa oli parin viikon tauko puutteellisen joukkuemäärän vuoksi. Nykyisessä sarjassa pelit päästiin sentään aloittamaan heti viikko sarjan päättymisen jälkeen. Tällä hetkellä sielläkin on tosin yksi bottijoukkue, joten saapa nähdä, saako sarjan luonut manageri uuden joukkueen heti lopettaneen tilalle.

Ja onko se muuten niin, että akatemian sarjaa ei pysty luomaan ilman supporter-tilausta?
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Itselläkin on junnuissa 7,5 tähden maalivahti.

Aikaisemmin sain tietää kyseisen pelaajan olevan tasolla kelvollinen. Tällä viikolla harjoitusraportissa tuli sitten että on kehittynyt maalivahti taidossa. Saattaa siis olla tasoltaan hyvä tällä hetkellä. Pelaaja on 16 vuotta ja 39 päivää. Eiköhän tuo päädy myyntiin heti noston jälkeen. Jos siitä sen miljoonan saisi. :)

Jos joku kokeneempi manageri voisi katsastaa minun joukkueeni ja kertoa minkälaisia pelaajia tarvin, olisin erittäin kiitollinen. ID on 559436.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Jos joku kokeneempi manageri voisi katsastaa minun joukkueeni ja kertoa minkälaisia pelaajia tarvin, olisin erittäin kiitollinen. ID on 559436.
Minä olen varmasti huono kommentoimaan tai arvostelemaan, kun historiatietoja katsellen olet pelannut vähän minua kauemmin (joukkueeni on Whitecaps FC) ja olemme samalla tasolla, eli kasidivarissa kummatkin. Mutta annan pari pientä vinkkia sen perusteella mitä olen viisaammilta lukenut ja mitä olen lyhyellä managerin uralla Hattrickissa itsekin saanut kokea. Joku kokeneempi manageri voi sitten täydentää listaa ja korjailla sanomisiani tarvittaessa.

Oma huomioni keskittyi joukkueessasi siihen, että sinulla on melko kokenutta, mutta kuitenkin tähän nähden TSI-arvoiltaan melko vaatimatonta pelaajaa (Alltidin mukaan maalivahtia lukuun ottamatta vain kolme päälle 1000 TSI:n pelaajaa). Lisäksi katsoin, että stadionisi vetää vain reilut 4000 katsojaa ja sinulla on heikko valmentaja. Eli näitä kolmea asiaa pitäisi lähteä mielestäni ensin parantamaan.

Ensimmäiseksi minä hankkisin sinuna paremman valmentajan. Tuo nykyinen heikko valmentajasi ei riitä omien kokemusteni perusteella kunnolla pelaajien kehittämiseen. Itsekin aluksi harkitsin kolme kertaa paremman valmentajan hankintaa hinnan ja silloisen taloustilanteeni vuoksi, mutta nyt voin sanoa, että onneksi tein päätöksen hankkia parempi (kelvollinen valmentaja heikolla johtajuudella) valmentaja.

Tämän jälkeen valitsisin yhden pääharjoitusmuodon (puolustus, pelinrakennus, maalinteko) ja vetäisin tällä paremmalla valmentajalla joukkueelle pari kautta jotain näistä päätreenimuodoista. Jotta harjoittelu olisi tehokkainta, hankkisin muutaman parhaassa treeni-iässä olevan, päätaidoiltaan mielellään vähintään kelvollisen 17- tai 18-vuotiaan mukaan treeniin (aluksi harjoituspelien kokoonpanoon) ja myisin (jotta saat rahaa lupausten hankintaan) näiden tieltä pari kokenutta pelaajaa.

Kun saat tällä paremmalla valmentajalla nuorille pelaajillesi parissa kaudessa päätaidon mahtavaan (tai jopa loistavaan), voit myydä osan näistä hyvään hintaan ja hankkia vahvistuksia niille alueille, joihin et ole kiinnittänyt harjoittelussa huomiota. Samalla voit hankkia taas pari hyvää nuorta 17- tai 18-vuotiasta toisen pari kautta kestävän treenikierron aloittamiseksi näiden muutaman treenatun pelaajan - ensimmäisessä treenikierrossa hankitut 17- ja 18-vuotiaat - rinnalle (tai sitten aloitat kokonaan toisen alueen päätreenin).

Kolmas asia on tuo stadionisi koko. Tuo nykyinen 4000 ihmistä vetävä pallopyhättö on auttamatta liian pieni kasidivariinkin, eikä se tuo riittävästi tuloja. Stadionin laajentaminenkin maksaa aika paljon, mutta viisaampien mukaan nekin rahat tulevat kyllä takaisin ajan kanssa. Itsekin laajensin stadionia ensimmäistä kertaa noin 3000 paikalla eilen (tuleva kapasiteetti n. 15.000), kun katetut istumapaikat olivat toisessa peräkkäisessä pelissä myyty epävakaisesta säästä huolimatta loppuun. Toiveissa on jatkossa paremmat kotipelien viikkotulot.

En tiedä, kuinka paljon sinä keräät ihmisiä stadionin eri tuoleille (seisomapaikat jne.), mutta kun stadionisi näyttää täyttyvän kotipeleissä, jotkut tuolit tulevat väkisinkin täyteen ja tämä tarkoittaa kokeneempien managereiden mukaan stadionin laajentamista. Mikäli on mahdollista, laajenna tuota stadionia nyt ainakin kuudella tuhannella paikalla alkuun (katso vaikka stadionlaskurista järkevää suhdetta laajentamiselle), jotta saisit "isoissa peleissä" paikat mahdollisimman täyteen.

Tässä nämä kokemattoman managerin viikon vinkit. Eli perusjuttujen kautta kehittämään joukkuetta. Rahatilanteestasi en tietenkään tiedä, mutta nämä kolme asiaa (paremman valmentajan palkkaaminen, nuorempien pelaajien hankinta ja stadionin laajennus) pitäisi nyt ainakin tehdä alkuun. Näillä saat jatkossa lisää rahaa kun myyt pari pelaajaa ja nämä (uusi valmentaja ja lupaavat pelaajat) kehittävät joukkuettasi jo melko nopeasti paremmaksi.

Sinun onneksesi akatemiasta on tulossa tuo lupaava maalivahti. Sen myymällä saat aivan varmasti hyvin voittoa ja pystyt tekemään viimeistään silloin näitä(kin) siirtoja. Itse hankin oman junnumolarini myynnin jälkeen treenaamattomalle keskikentälle kaksi vahvistusta (toinen mahtava pr / heikko syöttö ja toinen erinomainen pr / kelvollinen syöttö). Lisäksi myin tämän junnumolarin myynnin jälkeen myös yhden viime syksynä ostamani laitapakin noin 700.000 hintaan.

Kaupoista saaduilla tuloilla pystyin tekemään myös stadionin laajennuksen - rahat tullevat jatkossa takaisin korkoineen isompien katsojamäärien kautta - ja jatkossa hankin näillä kauppavoitoilla vielä yhden lisäpelaajan joko keskikentälle tai kärkeen. Ilman uuden valmentajan ja lupaavien pelaajien hankintaa nämäkin voitot olisivat jääneet saamatta.
 

Saamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, osa sydämestä JYP:ille
Hyvin Nuck ohjeisti. Kokeneempana managerina yhdyn täysin noihin ohjeisiin. Ainoa tapa saada peli rullaamaan ja kehitystä joukkueessa tapahtumaan on se, että alat tahkota hiukan rahaa, jolla sitten varustella itse joukkuetta paremmaksi.

Eli heti ekana stadioni isommaksi. Tarvitset väh. 10000 katsojaa vetävän stadikan (Alkuun riittänee, ennen kuin menestys paranee ja tuokin stadikka käy llian pieneksi). Näin saat samantien huomattavasti isompia summia käyttöösi aina kahden viikon välein.

Heti ekan kotipelin jälkeen isommalla stadikalla sinulla pitäisi olla jo varaa parempaan valmentajaan, eli tuohon mainittuun kelvollinen valmentaja heikolla johtajuudella, joka on paras hinta/laatu suhteeltaan aloittavalle managerille. Treenin nopeutuminen on huomattavaaa tuohon nykyiseen valmentajaasi nähden. Tämä puolestaan tarkoittaa pelaajien myyntituloja, sekä pelillistä parantumista jollain osa-alueella.

Ja kuten Nuck jo ohjeisti, niin nuorennusleikkaus on edessä. Nuorennusleikkaus koskee kuitenkin lähinnä vain sitä pelipaikkaa, jota alat treenata. Eli jos treenaat pelinrakennusta, niin hommaa 6 nuorta keskikenttämiestä, jotta hyödynnät kaikki treenipaikat (sarjapelissä pelaavat 3 inneriä + ystispeleissä pelaavat 3 inneriä). Sama tietysti pätee muillakin pelipaikoilla. Aloittavalle managerille voi nopeaa pääomaa tuottaa halvalla maalivahtitreeni, jolloin et tarvitse kuin kaksi nuorta maalivahtia treeniin. Maalivahtitreeni on myös varsin nopeaa, jolloin muutamien tasonnostojen päästä otat noista hillot pois ja alat treenaamaan jotain muuta osa-aluetta (Pidemmän päälle treeni, jolla treenaat useampaa kuin kahta pelaajaa, on huomattavsti parempi vaihtoehto).

Muilla pelipaikoilla, kuin treenattavalla paikalla, voi hyvin kalusto olla myös iäkkäämpää ja kokeneempaa kalustoa. Nämä pelajat ovat yleensä edullisempia ja saavat buustia taitoihinsa kokemuksensa ansiosta. Jo välttävä/kelvollinen kokemus kun voi jo nostaa tähtimäärää yhdellä. Negatiivisena puolena iäkkäämmillä jannuilla on kuitenkin mahdollisuus tasonlaskuun sekä kestävyystaito, jonka ylläpito hyvänä on työläämpää.

Kuten Nuck sanoi, niin 1)isompi stadion 2)kelvollinen valmentaja ja 3) nuorien treenattavien hankinta ovat ne perusedellytykset, että saat homman pyörimään. Kun nämä on kunnossa, niin taloutesi parantuu huomattavasti, jonka jälkeen saat pelimerkkejä siirtomarkkinoille ja pääset aloittamaan varsinaisen joukkueen parantamisen. Usko pois, nopeammin saat taistelevan joukkueen aikaan toimimalla yllämainitulla tavalla kuin että kitkuttelet ostamalla pikkuhiljaa parannuksia joukkueeseen nykyisillä stadiontuloillasi.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Miten tuollainen Speedin joukkueen omistama ~4 000 paikan stadion on edes mahdollinen? Vai olenko käsittänyt ihan väärin, että kaikki joukkueet saisivat alussa 12 000 katsojaa vetävän stadikan? Tokihan siitä voi purkaa pois kapasiteettia, mutta ei kait kukaan manageri nyt niin hölmö voi olla, että siihen lähtisi..?
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Ja onko se muuten niin, että akatemian sarjaa ei pysty luomaan ilman supporter-tilausta?

Kyllä. Tämä on aivan totta. Ja tuo on kyllä ikävää jos joukkueita eroaa kauden lopussa, itsellä on onneksi sama junnuliiga pyörinyt jo kolme(?) kautta. Basel´s First International Youth League. On muuten pirun mielenkiintoinen liiga kun kaikki joukkueet ovat eri maista.
 

Olpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Vaasan Sport & Eric Lindros
Miten tuollainen Speedin joukkueen omistama ~4 000 paikan stadion on edes mahdollinen? Vai olenko käsittänyt ihan väärin, että kaikki joukkueet saisivat alussa 12 000 katsojaa vetävän stadikan? Tokihan siitä voi purkaa pois kapasiteettia, mutta ei kait kukaan manageri nyt niin hölmö voi olla, että siihen lähtisi..?

Ennen kaikki saivat automatic 12 000 stadikan, nykyään käsittääkseni 7000. Miten sitten Speed on saanut tuon kokoisen... mene ja tiedä, mutta kukapa meistä ei mokia tekisi kun on aloitellut hattrick uraa : ) Kantapään kautta oppii parhaiten jne.
 

Dilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, New Jersey Devils, Ässät
Kiitokset vain kaikille neuvoista. :)

Stadionin laajennus on nyt käynnissä. Koko johtui siitä että tuli sokeasti luotettua joihinkin apuohjelmiin.
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Jees, cup-taival jatkuu edelleen, tosin seuraavassa matsissa tullee jo tukkaan, kun vastaan asettuu rankingissa sijalla 25. palloileva II-divarin kärkipään jengi, jonka joukkueen kokonais TSI on hulppeat 985 000.

Voittoa lähdetään toki silti hakemaan.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Nyt taas vaihteeksi vituttaa, ja urakalla tämä HT. Voisiko joku hieman katsoa että mitä ihmettä on eilen tapahtunut. Varsin tasavertaiset joukkueet mielestäni ja turpaan 7-0. Itseluottamus vahvasta tuhoisaksi. Kannattajat lähettelivät runojaan, nyt pettyneitä. Matsi id : 171683657

Kyllähän heidän hyökkäys oli parempi kuin meikän puolustus, mutta silti...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Cupissa tuli odotetusti lähtö, kun pelasin täysin 2.miehistöllä. Tavoitteena ei siis edes ollut ottaa voittoa, sillä vastustaja oli todettu kotikentällään liian kovaksi ennakkoon.
Periaatteessa cup päättyi taas pettymykseen, kun ei vieläkään päässyt pelaamaan kotipeliä cupissa (muista edes milloinka viimeksi olisi päässyt). Mutta toisaalta mukavan pitkälle mentiin tälläkin kertaa, joten sikäli ei auta surkutella. Taloudellisesti cup ei ollut mikään hirveä menestys, mutta tottakai rahaa tuli huomattavasti enemmän cup otteluista sisään kuin normi harkkapelistä.

No mutta lauantaina sitten hakemaan 4 divaritason toista voittoa. Tällä kertaa sen pitäisi tulla 100% varmasti, sillä olen vastustajaa selkeästi edellä jokaisella osa-alueella.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Nyt taas vaihteeksi vituttaa, ja urakalla tämä HT. Voisiko joku hieman katsoa että mitä ihmettä on eilen tapahtunut. Varsin tasavertaiset joukkueet mielestäni ja turpaan 7-0. Itseluottamus vahvasta tuhoisaksi. Kannattajat lähettelivät runojaan, nyt pettyneitä. Matsi id : 171683657

Kyllähän heidän hyökkäys oli parempi kuin meikän puolustus, mutta silti...

Ensinnäkin keskikenttä: erinomainen vs. kelvollinen. Hallinta nyt ei tosin mennyt ihan sata-nolla sentään. Maalipaikat kuitenkin 8-0, eli aika kovalla prosentilla vastustajasi viimeisteli.

Ekalla puoliajalla maali rankkarista ja toinen kulmapotkusta. Sitten lisäksi keskeltä kaksi maalia joka meikäläisen mielestä on aika paljon ottaen huomioon ettei sullakaan ihan paska keskuspuolustus näyttänyt olevan.

Toinen puoliaika sitten oli ensimmäistä kummallisempi jopa, kun vastustaja sai yhtäkkiä kolme maalipaikkaa vasemmalta ja rankaisi jokaisesta. Pakko vielä sanoa että maalivahtisi ei ihan miltään huipulta vaikuta vitosdivariin?

Kaiken kaikkiaan perin kummallinen ottelu.. Joku viisaampi varmaan voi jotain vitun analyysiä heittää :D Mutta sanoisin kuitenkin että kyllä sä ihan ansaitti tappios muttet ehkä tollasilla lukemilla.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Pakko vielä sanoa että maalivahtisi ei ihan miltään huipulta vaikuta vitosdivariin?

Juu, ei parin maalin tappio olisi häirinnyt mutta tuo oli jo aika naurettavaa.

Maalivahdista sen verran että vaihdoin äskettäin maalivahtireeniin ja listoilla on kaksi 17 vuotiasta erinomaista veskaa. Tietoinen riskihän tuo maalivahtivalinta oli. Ei vaan olisi jumalainen maalivahtikaan auttanut ellei olisi itse maaleja tehnyt.
 

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vastahyökkäys-taktiikalla oon pelaillu, taktiikkataito armoitettu. Sanokaas nyt arvon Hattuilijat, että hyödynkö minä tästä taktiikasta enemmän jos vaikka PICcaamalla tiputan keskikenttää ja sitä kautta pelinhallintaa. Vai olenko ihan metsässä tämän asian suhteen.

Järkeilin tässä näin: PIC --> keskikentän arvosana tippuu --> pelinhallinta tippuu --> enemmän hyötyä vastahyökkäys-taktiikasta (?)
 

Espen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Old time hockey like Eddie Shore
Tänään tuli etusivulle tieto että 1.heinäkuuta jälkeen junioriakatemian käyttäjät eivät voi harrastaa "junnulottoa". Ollaan ilmeisesti tilanteessa että loton ja akatemian myötä pelissä on ylitarjontaa pelaajista ja hinnat ovat laskeneet. Itse en ole harrastanut HT-uralla vielä kumpaakaan, mutta jos nuorten pelaajien arvo tämän myötä nousee voisin aloittaa toisen järjestelmän.
 

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään tuli etusivulle tieto että 1.heinäkuuta jälkeen junioriakatemian käyttäjät eivät voi harrastaa "junnulottoa". Ollaan ilmeisesti tilanteessa että loton ja akatemian myötä pelissä on ylitarjontaa pelaajista ja hinnat ovat laskeneet. Itse en ole harrastanut HT-uralla vielä kumpaakaan, mutta jos nuorten pelaajien arvo tämän myötä nousee voisin aloittaa toisen järjestelmän.
Ei se varmaan tuosta johdu, koska tähänkin asti junnun on voinut nostaa vain jommasta kummasta systeemistä yhden viikona aikana.

Koskenkorva: et hyödy PIC:stä. Vastahyökkäyksillä pelatessa optimaalisin hallintajakauma on 49-51 vastustajalle, eli kannattaa hävitä keskikenttä mahdollisimman vähän.
 

Makopide

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo FOREVER, Liverpool
Mr.Moon kirjoitti:
Nyt taas vaihteeksi vituttaa, ja urakalla tämä HT. Voisiko joku hieman katsoa että mitä ihmettä on eilen tapahtunut. Varsin tasavertaiset joukkueet mielestäni ja turpaan 7-0. Itseluottamus vahvasta tuhoisaksi. Kannattajat lähettelivät runojaan, nyt pettyneitä. Matsi id : 171683657

Kyllähän heidän hyökkäys oli parempi kuin meikän puolustus, mutta silti...
Onpa kummallinen lopputulos kun katsoo tarkemmin. Kaveri onnistuu erinomaisen hyvin, sinulle menee vähän kaikki perseelleen. Pelimoottori ei ollut sinulle kovinkaan suotuinen.
Itse näkisin että keskikenttä oli ottelun suurin ratkaisija. Kaveri sai hallinnan ja käytti sen tehokkaasti hyväkseen. Toinen ratkaiseva tekijä on joukkueesi onneton maalivahti. Et ole ajatellut hommata sellaista moltsua joka nyt saa edes sen 3-4 tähteä? Vitosessa tuollaisella maalivahdilla tulee yleensä turpaan.
Silti et olisi tuosta tuollaista tappiota ansainnut. Tappio oli odotettavissa mutta oikeudenmukainen tappio olisi ollut jotain 3-1, 7-0 on jo suoranaista vittuilua.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Noniin. Myin loistava/hyvä-tasoisen hyökkääjäni parilla millillä(!) ja ostin pitkästä aikaa oikeasti lupaavan treenattavan. Erinomainen 17-v. ja 5 päivää vanha maalintekijä, tosin ilman mainittavia aputaitoja. TSI kuitenkin yli tonnin. Rahaa jäi tilille vielä yli miljoona, missä se saa levätä kunnes rahaa on kunnon keskikenttämiehen ostoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös