Skeletor kirjoitti:
Itse lopetin kaudenvaihteen kestävyystreenin viime viikkoon. Tasonnousu tulee tosiaan aina varmimmin valmentajalle ja toivottuja tasonnousuja tulee korkeintaan yksi. Seurauksena tästä on alkukaudella kuntojen totaalinen romahtaminen ja se näkyy räikeästi myös menestyksessä. Parempi hieman maksaa kestävyydestä, kuin luottaa kestävyyslottoon ja tuhota menestymismahdollisuudet....
Noh, vaihdoin samantien treenin takaisin, kun päivitykset tuli. Mun oli pakko saada kestävyyttä keskikentälle, nyt saa ainoasta ilonaiheesta edes jotain irti, kun muu joukkue on edelleen melko "sakkainen". Ja kunhan nyt pysyttäisiin sarjassa nousijaryhmällä (VII.89).
Mikä sitten on tuo kuntojen arvoitus? Missä kohdin se alkaa vaikuttaa ratkaisevasti? Entä nouseeko se paremmaksi paljon pelaamalla ja terveenä pysymällä?
Mulla on kolmen viikon kestävyystreenin jäljiltä kunto seuraavanlainen:
mv:heikko (2.mv:kehno)
puolustus: välttävä, kelvollinen, kelvollinen (vaihturi: kelvollinen)
keskikenttä: välttävä, välttävä, välttävä (vaihturi: heikko)
laiturit: hyvä, valttävä (vaihturi: kehno)
hyökkääjät: välttävä, välttävä (vaihturi: välttävä)
Eli hyvin pitkälti kaikki tasoa "välttävä". Materiaalissa taidan olla sarjassa alempaa keskikastia.. Entä jos kestävyystreenin perään vetäisi yhden viikon yleiskuntoa?? Entä kuinka äkkiä peliputkessa pelaajien kunto alkaa tästä nousta? Onko ilman kestävyystreeniä pelaajien kunto tauon ajan hyvällä tasolla, jos se on siihen kauden lopussa jäänyt?
-paljon kysymyksiä...;)