Hattrick

  • 1 251 910
  • 10 186
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kiitos kutsusta, mä en lähde mukaan kun on kavereiden kanssa jo yksi turnaus menossa, niin mun tilalle ainakin pääsee jos on innokkaita.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Oonko mä sekaisin?! Vai oonko mä sekaisin?!

A-Lohko (K33): Salokunta, Bööle, Kyynel ja Kala
A-Lohko (K34): Salokunta, Bööle, Kyynel ja Kala
----
Eikä se tämäkään kombo ole kauheasti muuttunut:
D-Lohko (K33): Kiksautus, Nahkis, Pispala, (Asterix)
C-Lohko (K34): Kiksautus, Nahkis, Pispala, (Housut)

@Bird illä on taas ollut kierot sormensa pelissä, kun näitä on "arvottu".
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
@Bird illä on taas ollut kierot sormensa pelissä, kun näitä on "arvottu".
Heh, ei ole valitettavasti turnauksen järjestäjällä mitään mahdollisuutta vaikuttaa näihin arvontoihin. Mutta kieltämättä niissä voisi olla parantamisen varaa, koska alkulohkojen väliset tasoerot ovat toisinaan aika hurjia. Ilmeisesti menevät tosiaan täysin randomilla, ilman minkäänlaista arvontakorisysteemiä.

PS. Laitahan ihmeessä taas perinteiset tilastoanalyysit turnauksen ennakkoasetelmista tulemaan, jos vaan jaksat kaivella! Näitä on aina kiva lueskella.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tammikuussa kun aloittaa, niin kerkeää vaikka mihin. Alkamassa on jo saman kalenterivuoden kolmas Jatkoaika65 -Cup. Sarjakausi on sopivasti ylittänyt puolivälin krouvin, kuten tapana on ollut, joten kaikkien koneet on varmastikin saatu viritettyä, jos nyt ei vielä kuumiksi, niin ainakin lämpimiksi. Kaikki viime kauden välieräjoukkueet ovat mukana kisaamassa mestari Niinivaaran johdolla, mutta mukaan on mahtunut myös muutama uusi tai uusvanha porukkakin, mikä on aina mukava homma.

Sekalainen sakki koostuu kaudella 34 kolmesta kolmosdivarin porukasta. Neloslaisia leikkiin ryhtyy kokonainen viisikko, kuten myös V-liigasta. Kutosesta kannujahtiin osallistuu viimeiset kolme, joista kaksi (sarjatoveria) on asetettu samaan B-lohkoon. Kuten tuossa aiemmassa viestissä totesinkin niin A-ryhmä on arpoutunut täysin samaksi, kuin viime sesongilla, eikä seessäkään ole kuin yhden joukkueen muutos. Kyseiset lohkot vaikuttavat ainakin allekirjoittaneen mielestä tasaisimmilta, joista pudotuspeleihin pitää peli olla kuosissaan jo alkuvihellyksestä lähtien. Kovia jengejä jää auttamatta ulos jatkokinkereistä.

Halusitte tai ette, mutta onhan se laitettava numerot taas perinteisesti järjestykseen, ennen hienon turnauksemme alkua. Tässä niitä taas olis.

A-Lohko
Salokunnan Pallo, @Kaspo /Kaspolis, IV.35(7), tehot: 972 (-6), htstats k85: ka. 370 / 147-78-143 (p-kk-h), (max.384)
BööleBoys, @Mad E /PasilaRules, V.8(4), tehot: 924 (-8), htstats: 345 / 181-75-86, (362)
Sininen Kyynel, @Blue F /ttonza, III.11(4), tehot: 1099 (+14), htstats: 427 / 158-120-147, (495)
Kala Eagles, @peksa /kolkkapoika, V.35(2), tehot: 931 (+20), htstats: 327 / 149-87-89 (345)

B-Lohko
Möyhy Veikot, @Top-Sukka, VI.263(4), tehot: 743 (-10), htstats: 202 / 71-45-86 (214)
FC Asterix, @Lert /aapeli77, IV.39(4), tehot: 970 (-14), htstats: 366 / 142-108-114 (383)
Jyskän Pamaus F.C., @Lucky Thirteen /heinrich13, VI.263(1), tehot: 892 (+30), htstats: 286 / 107-57-119 (319)
Rosy Reloads, @Karpat46 /karpat46, IV.25(7), tehot: 958 (-11), htstats: 352 / 110-87-154 (373)

C-Lohko
FC Villahousut, @McTorso, IV.18(3), tehot: 982 (-12), htstats: 371 / 126-114-129 (402)
Kiksautus FC, @Brutus /Dremus, IV.44(2), tehot: 996 (+21), htstats: 380 / 152-105-121 (405)
Pispalan Kissat, @Fancy Jasper /metuseppo, VI.37(6), tehot: 885 (-16), htstats: 286 / 107-78-100 (314)
Nahkamunkki, @Krepo /taileri, III.15(5), tehot: 1039 (+16), htstats: 410 / 98-117-193 (462)

D-Lohko
JJ Herranmetsä, @TorstiMonivamma /Nesiara, V.125(1), tehot: 979 (+92), htstats: 350 / 121-114-114 (362)
Toppilan Pallopojat, @miskosafd, V.255(1), tehot: 983 (+17), htstats: 373 / 185-78-109 (407)
AC Niinivaara, @Bird /niinivaara, III.1(6), tehot: 1038 (+15), htstats: 393 / 166-111-114 (423)
Peppulit, @Peppuli /Waltsu85, V.54(7), tehot: 898 (+26), htstats: 327 / 197-60-68 (348)

Tilastot: 14.8.

Puolivälierät: A1–B2, C1–D2, B1–C2, D1–A2
Välierät: kahden ensimmäisen ja kahden jälkimmäisen otteluparin voittajat vastakkain.

16 nilkoillepotkijaa, vain 1 voittaja. Maanantai on pelipäivä. Onnea peleihin.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Meinaa vähän jurppia tämä kausi Hattrickissä. Oon tilastojen valossa 3 paras joukkue sarjassa enkä oo voittanut yhtään peliä. Oon jaetulla viimeisellä paikalla, ja alkaa jo mahollisuus suoralle tippumisellekkin olla suht suuri.

Kauden aloitin ottelulla jonka MA ( Match Analysis ) näyttää 95,94% voiton mulle, maalipaikat mulle 11-1.
Tulos 0-0.
Toisen ottelun sain hävitäkkin, mutta hävisin sen 4-0 joka oli vähän yläkanttiin.
3 ottelu, MA näyttää 90,43% mun voitolle, 1,99% vastustajan voitolla ja loput tasuria. Arvioitu tulos 3,92 - 0,82.
Tulos 3-3.

Tässä on sitten 3 ottelua jotka hävisin, ja sain hävitäkkin arvosanojen perusteella. Tipuin Cupista tuossa välissä kans 4-0 tappiolla, ja itseluottamus oli nollissa joukkueella. Sitten yhtä päävastustajaa vastaan 2 ottelua. Eka kotona, MA näyttää mun voitolle 64,04%. Tasurille 22,66% ja sehän sieltä tuli. Ja nyt tänään toinen ottelu putkeen, näyttää mun voitolle 46,21% kaverile 25,29%. Maalipaikat mulle 10-4, ja turpaan 1-4. Toinen laituri lähti uloskin n. 30 min kohdalla.

Ei kyllä sitten pompi ei sitten yhtään. Nyt sitten oiskin pakko voittaa nuo tärkeimmät pelit, tai tipun suoraan. Linkit vie Hattrickiin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Meinaa vähän jurppia tämä kausi Hattrickissä. Oon tilastojen valossa 3 paras joukkue sarjassa enkä oo voittanut yhtään peliä. Oon jaetulla viimeisellä paikalla, ja alkaa jo mahollisuus suoralle tippumisellekkin olla suht suuri.

Kauden aloitin ottelulla jonka MA ( Match Analysis ) näyttää 95,94% voiton mulle, maalipaikat mulle 11-1.
Tulos 0-0.
Toisen ottelun sain hävitäkkin, mutta hävisin sen 4-0 joka oli vähän yläkanttiin.
3 ottelu, MA näyttää 90,43% mun voitolle, 1,99% vastustajan voitolla ja loput tasuria. Arvioitu tulos 3,92 - 0,82.
Tulos 3-3.

Tässä on sitten 3 ottelua jotka hävisin, ja sain hävitäkkin arvosanojen perusteella. Tipuin Cupista tuossa välissä kans 4-0 tappiolla, ja itseluottamus oli nollissa joukkueella. Sitten yhtä päävastustajaa vastaan 2 ottelua. Eka kotona, MA näyttää mun voitolle 64,04%. Tasurille 22,66% ja sehän sieltä tuli. Ja nyt tänään toinen ottelu putkeen, näyttää mun voitolle 46,21% kaverile 25,29%. Maalipaikat mulle 10-4, ja turpaan 1-4. Toinen laituri lähti uloskin n. 30 min kohdalla.

Ei kyllä sitten pompi ei sitten yhtään. Nyt sitten oiskin pakko voittaa nuo tärkeimmät pelit, tai tipun suoraan. Linkit vie Hattrickiin.

0-0 peli olis pitänyt voittaa ihan kaikella mittapuulla. Todennäköisesti siinä pelissä sun olis pitänyt tehdä pari 'vaihtoa'. Vaikka se kuulostaa hölmöltä niin kentälle jääneet pelaajat alkavat pelata paremmin koska pelkäävät joutuvansa vaihtoon.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
KuppiKoneet Käyntiin.

Siis onko nyt niin että hallitseva tuplamestari Niinivaara on ollut mitalimittelöiden ulkopuolella viimeksi yli kymmenen kautta sitten sesongilla 22?! Turnaus kaipaisi nyt ehkä uutta voittajaa. Ennakkoasetelmat eivät kuitenkin kovin vahvasti tue tätä toivetta. Veikkaanpa, että "tutut jutut" hallitsevat kohta alkavaa turnausta. Viime kauden suurimmasta yllätyksestä vastasi Salokunnan Pallo yltämällä aina finaaliin saakka. Tällä kaudella mustan_hevosen_viittaa voisi sovitella keltanokallemme, JJ Herranmetsälle. Lähteekö Torstin heppa laukalle heti paukusta?

Sinisen Kyyneleen tehoarvostelu näki tänään uuden sataluvun. Lukema kirjataan nyt 1108. Jännä juttu sinänsä, että joukkue ei ole mielestäni kehittynyt lainkaan viimeisen kauden aikana, mutta lukema senkun nousee koko ajan, vaikka nytkin sarjassa on takana kaksi rentoilua kakkosmiehistöllä.
 

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Jo kolmatta kertaa Kiksautus samassa lohkossa. Altavastaajana on helppo lähtä paineettomasti peliin. Kliseisesti lyödään jätetään kaikki kentälle ja katsotaan mihin riittää.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Siis onko nyt niin että hallitseva tuplamestari Niinivaara on ollut mitalimittelöiden ulkopuolella viimeksi yli kymmenen kautta sitten sesongilla 22?! Turnaus kaipaisi nyt ehkä uutta voittajaa. Ennakkoasetelmat eivät kuitenkin kovin vahvasti tue tätä toivetta.
Näin se muuten näyttää olevan, kun nyt itsekin asian tarkistin. Tasaisen varmaa on todellakin ollut AC Niinivaaran suorittaminen Jatkoaika Cupissa jo pitkään. Eli jatkoon on aina menty alkulohkosta ja eka kierroskin hoidettu kunnialla alta pois.

Vaan kyllä sen sijaan väittäisin, että on huomattavasti todennäköisempää, että joku muu kuin AC Niinivaara vie pokaalin tällä kertaa. Varmasti joukkueeni on yksi suosikeista myös alkaneessa turnauksessa, mutta on tämä turnee kärkipään osalta niin tasainen tavannut olla, ettei yhdenkään suosikin voittokerroin turnauksen alussa ainakaan alle kolmen olisi. Esimerkiksi AC Niinivaaran ja Sinisen Kyyneleen pelit ovat olleet viime kausina hyvin 50/50-matseja, vaikka nyt parilla edelliskaudella kohtaaminen onkin osunut jo välierävaiheeseen.

***

Mitä HT-hommiin muuten tulee, niin AC Niinivaaran sarjakausi on sujunut vallan mukavasti. HTScoren mukaan Suomen ylivoimaisesti kovatasoisimmassa 3. divarin lohkossa III.1 ollaan kahdeksan matsin jälkeen neljä pistettä putoamisviivan yläpuolella eli tosissaan taistelemassa sarjapaikasta.

Cupissakin edettiin 8. kierrokselle asti, kunnes oli oikeastaan pakko luovuttaa. Siinä mielessä jäi aavistuksen kaivelemaan, että täysillä pelatessa olisi voinut olla mahdollisuus pudottaa 2. divarin porukka ja tehdä seurahistoriaa etenemällä nykymallisessa 13 kierroksen Cupissa ysirundille asti. Nyt vaan tuntui paremmalta ratkaisulta ottaa pic alle cupista, mikä sitten siivittikin viime lauantaina huipputärkeään vierasvoittoon sarjassa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Olipahan eilen jo lähellä Nahkamunkin tippuminen ulos pudotuspeleistä. Viimeisen minuutin maali pelasti mahdollisuuden jatkopeleihin. Vähintään 2 maalin voittoahan tarvitaan tuohon viimeiseen otteluun. Lähtökohtaisesti ei pitäisi olla mahdoton paikka, mutta niin ala vireisesti on tämä turnee mennyt, jotten ihmettelisi, mikäli ei onnistu. Nyt on kärmeskeitot keitetty lohkon viimeiseen otteluun, jotta luotto on kyllä kova, että tämäkin tilanne hoidetaan kuitenkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olipahan eilen jo lähellä Nahkamunkin tippuminen ulos pudotuspeleistä.
Kintaalla oli todellinen pohjakosketus, vaikkakin tuo teidän C ei mikään läpihuuto-lohko todellakaan ole. Kunnon onnistumisen se jatkopesti kuitenkin vielä vaatii, että saa roihittua sen parin maalin kaulan Kiksautuksen tasoista vastusta vastaan. Lintukuppikin siellä näyttää jatkuvan ja pikaisen analysoinnin perusteella paikka kahdeksan sakkiin pääsemisestä lienee enemmän tai vähemmän peruskauraa.

B-lohko jatkoonmenijät saatiin selville jo toisissa koitoksissa ja siellä pelissä on päätösrundilla sarjasijoitukset. Voitosta kisaavat Asterix ja RR ja jumbotilaa välttelevät sarjatoverit Jyskä ja Möyhy. Puolikkaisiin menolipun lisäksi tienasivat ennen kolmansia taistoja AC Niinivaara ja Sininen Kyynel.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird
Suosikkijoukkue
JYP, Lätkä ST-84
Surullista ollut meno näin ensikertalaisena Jatkis-cupissa, odotin vähän enemmän, mutta totuus lyöny kovaa silmille. Sarjassa ei vielä tappioita ja maalejakin on tehty rutkasti, mut nyt cupissa kaikki on sakannut. JJ Herranmetsä siis kyseessä.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Kintaalla oli todellinen pohjakosketus, vaikkakin tuo teidän C ei mikään läpihuuto-lohko todellakaan ole. Kunnon onnistumisen se jatkopesti kuitenkin vielä vaatii, että saa roihittua sen parin maalin kaulan Kiksautuksen tasoista vastusta vastaan. Lintukuppikin siellä näyttää jatkuvan ja pikaisen analysoinnin perusteella paikka kahdeksan sakkiin pääsemisestä lienee enemmän tai vähemmän peruskauraa.
Sikäli mikäli ensi kierrokselta mennään 8 parhaan joukkoon tuossa cupissa, niin enin huomio siirtynee tuossa pärjäämiseen. Kerran olen muistini mukaan ollut noin pitkällä missään cupissa, ja menestyminen tuossa kiinnostelisi. Sarjassa ihan ok mahdollisuus välttää karsintapeli, mutta saapi nähdä. Suorasta putoamisesta ei pitäisi suurta uhkaa olla.

Pakko myöntää, että hieman vähemmälle huomiolle jäänyt nyt kesällä hatun pelaaminen ja kokoonpanot heitetty vain roiskaisemalla pelaajat kentälle sen suurempia miettimisiä. Seuraaviin kolmeen tulevan viikon otteluun on jo hieman ajatustakin käytetty. Katsotaan, että tuottaako hedelmää.
 

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Sikäli mikäli ensi kierrokselta mennään 8 parhaan joukkoon tuossa cupissa, niin enin huomio siirtynee tuossa pärjäämiseen. Kerran olen muistini mukaan ollut noin pitkällä missään cupissa, ja menestyminen tuossa kiinnostelisi. Sarjassa ihan ok mahdollisuus välttää karsintapeli, mutta saapi nähdä. Suorasta putoamisesta ei pitäisi suurta uhkaa olla.
Näiden "roskacupien" suurin ongelmahan taitaa olla se, ettei niissä lopulta pelata kuin mehukannusta. Toisaalta se mehukannukin voisi silti olla 3. divarin seuralle suurin saavutus ikinä milloinkaan. Vaikea sanoa.

Mutta joka tapauksessa yleisömäärät näissä otteluissa ovat kovin pieniä varsinaisen Cupin isompiin kierroksiin verrattuna eli rahallinen palkinto ei ole kaiketi kovin merkittävä. Ja lisäksi tulokset eivät vaikuta joukkuehenkeen tai itseluottamukseen, mikä poistaa taktisten kikkailujen mahdollisuudet.

Vaikka ite olen jo aika pitkään Hattrickia pelannut, niin näköjään AC Niinivaara ei ole näissä "roskacupeissa" päässyt koskaan kuin enimmillään 16 parhaan joukkoon. Ja tosiaan, yleensä niissä on vedetty ihan täysin kakkosmiehistöllä treeni edellä. Ehkei sitten ole tullut sopivaa tilaisuutta yrittää, tiedä häntä.

Varmaan turvallisin tilanne tällaisiin panostamiseen olisi se, että joukkue olisi sarjassa takuuvarmasti sijoilla 2.–4. Eli lohkossa olisi joku ylivertainen jengi, jota ei kuitenkaan voisi tavoittaa, mutta sitten toisaalta ei olisi mitään huolta karsintaan joutumisesta.

Surullista ollut meno näin ensikertalaisena Jatkis-cupissa, odotin vähän enemmän, mutta totuus lyöny kovaa silmille. Sarjassa ei vielä tappioita ja maalejakin on tehty rutkasti, mut nyt cupissa kaikki on sakannut. JJ Herranmetsä siis kyseessä.
Nappaa alkulohkon päätöspelistä AC Niinivaaraa vähintään tasuri, niin pääset suoraan mukaan ensi kauden turnaukseen!
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Katselin oman sarjan tilannetta ja omaa tosi tiukkaa. Kärjessä olevalla 22p ja sijalla 5 olevalla 18p. Mulla 19p joten ainakin 2 voittoo pitää vielä kerätä että ei joudu karsintaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Omat viime kaudet on menny sarjassa mollivoittoisesti tuurin puolesta. Kaudella 83 jäätiin -2.9p odotusarvosta, viime kausi päättyi myös -6.2p odotusarvosta (samalla kun sarjan voittaja veti +10p odotusarvon yläpuolella) ja tälläkin kaudella ollaan tuo -6.2p odotusarvosta jäljessä.

Tällä kaudella tuuli on puhaltanut toiseen suuntaan, cupissa on osunut suotuisat vastustajat ja se pahin (mestaruussarjan Vihannesmestarit) onnistuttiin onnekkaasti voittamaan. Nyt ollaan neljän parhan joukossa ja mietitään miten ensi tiistaina pelataan vahvaa kaukojoukkuetta vastaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Bird

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Omat viime kaudet on menny sarjassa mollivoittoisesti tuurin puolesta. Kaudella 83 jäätiin -2.9p odotusarvosta, viime kausi päättyi myös -6.2p odotusarvosta (samalla kun sarjan voittaja veti +10p odotusarvon yläpuolella) ja tälläkin kaudella ollaan tuo -6.2p odotusarvosta jäljessä.

Tällä kaudella tuuli on puhaltanut toiseen suuntaan, cupissa on osunut suotuisat vastustajat ja se pahin (mestaruussarjan Vihannesmestarit) onnistuttiin onnekkaasti voittamaan. Nyt ollaan neljän parhan joukossa ja mietitään miten ensi tiistaina pelataan vahvaa kaukojoukkuetta vastaan.

Mistä katsot tuon odotusarvon? Veikkaan että itselläkin mennään aikapaljon alle sen.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tänks! Näyttää -8,0 tässä vaiheessa sarjaa.
Järkyttävä lukema! Omani sarjan surkein -5,3. Predictorin toimivuudesta ja oikeellisuudesta ollaan montaa mieltä; osaako se ottaa huomioon erikoistilanteet yms. Oma näkemykseni on, että ainakin se suosii puolustavia joukkueita. Kaiken kaikkiaan kuitenkin ihan kiva ohjelma.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mihin pelaajan rehellisyys vaikuttaa? Joukkuehenkeenkö?

Siirtolistalla on yksi mieluisa pelaaja mutta hänet on arvioitu täysin arvaamattomaksi. Kannattaako tällaista pelaajaa ostaa?
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mihin pelaajan rehellisyys vaikuttaa? Joukkuehenkeenkö?

Siirtolistalla on yksi mieluisa pelaaja mutta hänet on arvioitu täysin arvaamattomaksi. Kannattaako tällaista pelaajaa ostaa?
Yhteistyökykyisyys voi vaikuttaa joukkuehenkeen ostaessa tai myytäessä. Ilkeä tyyppi laskee helposti joukkuehenkeä ostettaessa, kun taas suosittu kaveri myytäessä. Rehellisyys ja aggresiivisuus vaikuttaa taas korttiherkkyyteen. Täysin arvaamaton on kaikkein epärehellisin, kuten tulisieluinen taas aggressiivisin. Nämä ottavat herkiten varoituksia tai ulosajoja. Toki myös seesteinen tai oikeudentuntoinen peluri saattaa ottaa vaikka suoran punaisen, muttei niin usein, kuin edellä mainitut "pahikset".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös