Hattrick

  • 1 263 479
  • 10 221

Colin Hunt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensinnäkin pitää olla supporter hommatuna.
Valitset jonku pelaajan -> Valitse numero -> Pelaajan kommentti.
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Pieni puffi

Eli huomenna illalla menee umpeen:

Hyvä veskari: playerid = 70159688
ja
joukkueen tähti, erinomainen kärki: playerid = 31503255

Harris paukutteli hat trickin edellisessä pelissä, mutta ei voi mitään, pakko se on myydä. Spesiaalina Äijällä pääpeli.

Lisäksi olisi yksi kysymys teille tietäjille... Pitääkö valmentajaa "ostaessa" olla rahat jo valmiiksi tilillä, vai onko tuo -200k rajana voimassa myös siinä tapauksessa? Kuten esimerkiksi noiden pelaajien ostojen kanssa.
 

Mace

Jäsen
Aki kirjoitti:
Lisäksi olisi yksi kysymys teille tietäjille... Pitääkö valmentajaa "ostaessa" olla rahat jo valmiiksi tilillä, vai onko tuo -200k rajana voimassa myös siinä tapauksessa? Kuten esimerkiksi noiden pelaajien ostojen kanssa.

Valmentajan hankinnassa voi myös mennä miinukselle tuon 200k, mutta erona pelaajaostoihin on se, että tarvittava rahasumma on oltava hankintahetkellä "kädessä" eli siis sulkujen ulkopuolella.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Cupista tuli sitten lähtö, kun FC Arnold Schwarzennegger oli 0-6 lukemin parempi. Itse sain pelistä kakkosmiehistöllä ja rennolla pelillä 28½*, kun vastustaja sai 57*. Ottelun asetelmat olivat alusta saakka selvät, kun itse pelaan VI.divisioonassa ja vastus III.divisioonassa ja on kauden 24 Suomen cupin voittaja.

Nyt täysi panostus sarjaan ja siellä kohti voittoja. Mites muilla cup?
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
Jykke1978 kirjoitti:
Nyt täysi panostus sarjaan ja siellä kohti voittoja. Mites muilla cup?

Itsekin tipuin muistaakseni kaksi kautta sitten Arnoldille, itse hävisin "vain" 0-3.

Nyt tuli lähtö kolmannella kierroksella todella kirvelevällä tavalla. Vitosdivariporukka tosin oli vastassa, kun itse pelaan kutosessa. Johdin kuitenkin puoliajalla 2-0 ja kaikki näytti hyvältä kun hallintakin oli suht tasan. Niin vain sitten kävi, että vastustaja tuli tasoihin ja vei pelin jatkoajalle. Jatkoaikaa ei montaa minuuttia ehditty pelata, kun omissa kolisi taas. Eli se siitä cupista sitten.

Sarjassa menee kuitenkin mukavasti ja tod.näk. tulen nousemaan kauden päätteeksi..
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jykke1978 kirjoitti:
Nyt täysi panostus sarjaan ja siellä kohti voittoja. Mites muilla cup?

Mönkään meni cuppi pahemman kerran. Rennolla pelillä 6-divarilaista vastaan vieraissa, rankkareille ja takkiin tuli. Ainoan maalin rankkukisassa teki maalivahtini! Tämä selittyy veskarin kokemuksella mutta silti, häikäisevä maalintekijä kehnolla kokemuksella ei osu ja kurja maalintekijä kelvollisella osuu, näin se joskus sattuu...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jusu7 kirjoitti:
Mönkään meni cuppi pahemman kerran. Rennolla pelillä 6-divarilaista vastaan vieraissa, rankkareille ja takkiin tuli. Ainoan maalin rankkukisassa teki maalivahtini! Tämä selittyy veskarin kokemuksella mutta silti, häikäisevä maalintekijä kehnolla kokemuksella ei osu ja kurja maalintekijä kelvollisella osuu, näin se joskus sattuu...

Rankkareissa kokemus, ja erikoistilanne taito ratkaisevat. Käsittääkseni maalintekotaidolla ei juurikaan ole merkitystä.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Jykke1978 kirjoitti:
Mites muilla cup?

Yrjöillä on tämän kauden cupissa alla 0-10, 0-10 ja 0-8 voitot. Eino Karlsson on jaetulla toisella sijalla Suomen cupin maalintekijätilastossa 11 maalilla. Eli eipä noihin lukemiin ole paljon lisättävää. Katsotaan tilannetta uudestaan sitten siinä 7. - 8. kierroksen paikkeilla.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Cup jatkuu sittenkin. Vihulaisen joukkue keräsi ottelussa ~27 tähteä meikäläisen ~40 tähteä vastaan. Arvosanoissa olin parempi vasenta hyökkäystä lukuunottamatta. Hallitsin palloa 61% ja 65%. Silti ottelun varsinainen peliaika päättyi tasan ja vasta rankuilla selvisi voittaja. Eli seuraavassa matsissa tullee noutaja, vaikka mikään kova jengi ei vastaan asetukaan.

Sarja sen sijaan on alkanut ihan mukavasti. Olen toisena sarjassa, mutta nyt alkaa piinaviikot. Muutamakin piste seuraavasta kymmenestä pelistä tekisi poikaa. Heittopussina olo on tämän kauden rooli sarjassa.
 

Calder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, K-Vantaa, Buffalo, HämPy
Cupissa HämPylle historiallinen voitto 2-0 ja matka jatkuu 4. kierrokselle.
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Motari selvisi sitten ensimmäisen kerran historiassaan cupin 4. kierrokselle. Vastaan asettuu IV ja V divareiden välillä poukkoileva joukkue joten jos se tosissaan ottaa cupin niin turpaan tulee että tukka lähtee.

Puoliajalla olin vielä 1-2 tappiolla ja katselin jo HOT-cupin ilmoittautumistietoja mutta niin se peli vain kääntyi 4-2:een toisella puoliajalla.

Tiedättekö muuten, onko netissä sellaista laskuria, joka laskee joukkueen euromääräisen arvon julkisesta tiedosta?
 

Ziran

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Tappara ja Le Bleu-Blanc-Rouge
Suosikkijoukkue
JYP
PKrJ kirjoitti:
Muuten kaikki oli aika selkeää, mutta mikä tuo MRI on?

Kysyin aikaisemmin Alltidin forumilla samaa asiaa sivuston kehittäjiltä ja vastaus kuului:

"MRI compares your ratings to the combined ratings of the league. I.e. the best left defence rating, the best central defence rating, etc picked from the teams in the league. This number is defined as MRI 100%."
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kumpi vai kampi?!

Maalivahtipeluutus?!

Kumpi mies kannattaa laittaa maalinsuulle;

Kelvollinen, 22, TSI 2230, heikko kunto
Välttävä, 22, TSI 1580, kelvollinen kunto
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Blue F kirjoitti:
Maalivahtipeluutus?!

Kumpi mies kannattaa laittaa maalinsuulle;

Kelvollinen, 22, TSI 2230, heikko kunto
Välttävä, 22, TSI 1580, kelvollinen kunto

Itse laittaisin välttävän kelvollisessa kunnossa olevan. Tosin suurta eroa miesten esityksissä ei varmaankaan tule olemaan.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Blue F kirjoitti:
Maalivahtipeluutus?!

Kumpi mies kannattaa laittaa maalinsuulle;

Kelvollinen, 22, TSI 2230, heikko kunto
Välttävä, 22, TSI 1580, kelvollinen kunto

Välttävä maalivahti, kelvollinen kunto antaa tähdiksi 2,4
kun taas kelvollinen maalivahti, heikko kunto antaa tähdiksi 2,3.

- tinke-80
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tinke-80 kirjoitti:
Välttävä maalivahti, kelvollinen kunto antaa tähdiksi 2,4
kun taas kelvollinen maalivahti, heikko kunto antaa tähdiksi 2,3.

- tinke-80
Kiitos!

Onko jossain joku laskuri, mistä vast' edes voisin "tiedon" saada?!
 

Mace

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
HT Rating Calculatorilla laskin nuo tiedot. Ihan kätevä ohjelma.

- tinke-80

Kannattaa kuitenkin muistaa, että HT Ratings ei kykene arvioimaan pelaajan taitotason tai kunnon alatasoa, joten sen antama lukema voi olla melkoisen pahastikin virheellinen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mace kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin muistaa, että HT Ratings ei kykene arvioimaan pelaajan taitotason tai kunnon alatasoa, joten sen antama lukema voi olla melkoisen pahastikin virheellinen.

No kaikesta huolimatta HT ratings antaa hyvän arvion pelaajan mahdollisesti saamista tähdistä.

- tinke-80
 

Mace

Jäsen
Tinke-80 kirjoitti:
No kaikesta huolimatta HT ratings antaa hyvän arvion pelaajan mahdollisesti saamista tähdistä.

- tinke-80

Apuohjelmana toki ihan hyvä tekele. Halusin vain huomauttaa tuosta kaikkien apuohjelmien puutteesta, ja siksi osaava manageri itse onkin se kaikkein paras arvioija pelaajan kulloisellekin suoritustasolle. Aloittelevalle managerille apuohjelmat antavat toki ihan kelpo arvioita, tosin "alataso-ongelman" lisäksi on muistettava, että esimerkiksi keskikenttäpelaajien tähtiarvioihin vaikuttavat pelinrakennuksen (sekä tietysti kestävyyden ja kunnon) lisäksi sekä syöttäminen että puolustaminen, joten tähtimäärä ei kerro pelkästään pelaajan antamasta panoksesta joukkueen keskikenttäarvosanaan. Ehdottomastikin tähtiä parempi tapa joukkueiden arvioinnissa onkin tarkastella eri osa-aluearvosanoja, ne eivät "valehtele"...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Tinke-80 kirjoitti:
No kaikesta huolimatta HT ratings antaa hyvän arvion pelaajan mahdollisesti saamista tähdistä.

- tinke-80

itse en vieläkään ymmärrä tätä tähtien tuijottamista. Viime kaudella hävisin suurimmaksi osaksi pelien tähdet ja silti nousu sarjaporrasta ylemmäs tapahtui. Itse lähden suunnittelemaan kokoonpanoa peliä varten lähinnä taktiikan (sekä oman, että vastustajan) kautta enkä tuijota mahdollisesti pelistä tulevia tähtiä, pidän pisteitä tärkeämpinä.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mäkkäri67 kirjoitti:
itse en vieläkään ymmärrä tätä tähtien tuijottamista. Viime kaudella hävisin suurimmaksi osaksi pelien tähdet ja silti nousu sarjaporrasta ylemmäs tapahtui. Itse lähden suunnittelemaan kokoonpanoa peliä varten lähinnä taktiikan (sekä oman, että vastustajan) kautta enkä tuijota mahdollisesti pelistä tulevia tähtiä, pidän pisteitä tärkeämpinä.

Tähdet on edelleenkin aloittelijoille helpoin tapa mitata toista joukkuetta omaansa.
Ja tässähän pelissä riittää, kun voittaa keskikentän. Taktiikoilla voi pelejä jonkun verran voittaa, mutta kyllä sitä kuitenkin tarvitsee tarpeeksi kovan keskikentän, pelaa sitten millä taktiikalla hyvänsä.

Oma mielipiteeni siis on, että yksinkertaisesta pelistä yritetään turhaan tehdä tähtitiedettä.
Minä suunnittelen kokoonpanon tasan sillä tavalla, että parhaat pelaa. Ja taktiikka on myös aina sama laidoiltahyökkäys. Jos voikin sitten oikein repästä, ja laittaa kaverit hyökkäämään keskeltä.
Minulla ei ainakaan materiaali muuhun riitä. Ja kun minulla on lohkoni paras keskikenttä, niin turha muilla taktiikoilla edes pelata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös