Hattrick

  • 1 263 458
  • 10 221

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Tähdet on edelleenkin aloittelijoille helpoin tapa mitata toista joukkuetta omaansa.
Ja tässähän pelissä riittää, kun voittaa keskikentän. Taktiikoilla voi pelejä jonkun verran voittaa, mutta kyllä sitä kuitenkin tarvitsee tarpeeksi kovan keskikentän, pelaa sitten millä taktiikalla hyvänsä.

Sanonpa tämän nyt vielä kerran: keskikentän voittaminen ei pääsääntöisesti todellakaan riitä (ellei kyse ole todella merkittävästä erosta, yli 60 prosentin pallonhallinta asettaa toki jo kovia vaatimuksia vastustajan puolustukselle). Nyrkkisääntönä kuitenkin sanottakoon, että jos on kova keskikenttä, on oltava myös tarpeeksi kova hyökkäys. Jos on kova pakisto, on oltava myös kova hyökkäys, jos meinaa vastahyökkäyspelillä pärjätä. Toki silloin, jos oma keskikenttä on aivan onneton ja vastustaja saa yli 60 prosentin hallinnan, on varmasti vaikeuksissa, ellei sitten ole kivenkova vastahyökkäysjoukkue.

Keskikentän merkitystä ylikorostava ajatusmalli lienee suurin syy siihen, miksi Hattrickin Suomi-konferenssin whinetyspuussa näkee säännöllisesti managerien itkevän "huonoa tuuriaan" ja randomin vaikutusta. Nämä itkijät kun kuvittelevat, että pelkkä keskikentän hallinta riittää voittoon, ja sitten kun noin ei käykään, ihmetellään tapahtunutta kovaan ääneen, vaikkei mitään aihetta olisikaan.

repe_joke kirjoitti:
Oma mielipiteeni siis on, että yksinkertaisesta pelistä yritetään turhaan tehdä tähtitiedettä. Minä suunnittelen kokoonpanon tasan sillä tavalla, että parhaat pelaa. Ja taktiikka on myös aina sama laidoiltahyökkäys. Jos voikin sitten oikein repästä, ja laittaa kaverit hyökkäämään keskeltä. Minulla ei ainakaan materiaali muuhun riitä. Ja kun minulla on lohkoni paras keskikenttä, niin turha muilla taktiikoilla edes pelata.

Tähtitiedettä Hattrick ei toki ole, mutta mitä pienemmiksi joukkueiden väliset tasoerot käyvät, sitä tärkeämmiksi pienetkin taktiset ratkaisut voivat osoittautua. Sen voin sanoa jo aivan suoraan, että tuo sinun tapasi pelata aina samalla taktiikalla ja samoilla pelaajilla vastustajasta välittämättä, johtaa pelilliseen itsemurhaan heti, jos vastassa on osaava manageri ja edes jokseenkin saman tasoinen materiaali. Erilaiset taktiset vedot ja niiden mukanaan tuoma yllätyksellisyys ovat yksi oleellinen osa tiukkoja otteluja ratkottaessa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Sen voin sanoa jo aivan suoraan, että tuo sinun tapasi pelata aina samalla taktiikalla ja samoilla pelaajilla vastustajasta välittämättä, johtaa pelilliseen itsemurhaan heti, jos vastassa on osaava manageri ja edes jokseenkin saman tasoinen materiaali. Erilaiset taktiset vedot ja niiden mukanaan tuoma yllätyksellisyys ovat yksi oleellinen osa tiukkoja otteluja ratkottaessa.

Kuten totesin, niin minun materiaali ei annan varaa mihinkään muuhun. Olen 100%, että tuo kuvaamani taktiikka on minulle se ainoa oikea pelata.
Minkä takia minun pitäisi koittaa kiivetä perse edellä puuhun, kun tiedä sen olevan normaalilla tavalla helpompaa?
Minä pelaan siis 5 divarissa, ja minulla pelaajien tasoerot ykkös ja kakkos miehistön välillä on niin suuret, että mitään mahdollisuuksia pelaajien kierrätykseen ei ole.
Tappioita minulle tulee useampi kaudella, koska minun puolustus on huono, ja hyökkääjätkään eivät ole kaksisia. Ja siihen kun lisätään keskikenttämiesten aina alamaissa olevat formit, niin kaikki ainekset pelin häviämiseen ovat olemassa.

Noista erilaisista taktiikoista vastahyökkäykset ja painostus on minun osaltani siis täysin turhia. Jos on paras keskikenttä, niin miksi lähteä käyttämään taktiikka, joka toimii itseäsi vastaan?
Hyökkäykset keskeltä tahi laidoilta on ne joita ole käyttänyt. Tämä uusi taktiikka luovapeli ei sovellu minulle, koska minun erikoistilanne pelaaminen on luokatonta.
Ja yksi mitä käytän on nuo yksilölliset käskyt. Hyökkäävä laituri, sekä samalla puolella hyökkäävä pakki boostaa kivasti kyseisen laidan hyökkäystä.
Sitten kun tähän lisätään se, että minun valmentajan pelitapa on hyökkäävä, niin mistään kilpikonnapuolustuksesta ei minun kohdalla voi puhua.
Minä haluan voittaa pelin tekemällä enemmän maaleja. Meni omiin sitten 1, 2, 3 tai jopa 7, niin minä haluan tehdä niitä maaleja enemmän. Täten minun filosofiaan ei kuulu edes vastustajan nollilla pitäminen puoliväkisin.
Tämän takia välillä tulee turpaan, että tukka lähtee, mutta eipähän tarvitse tinkiä omista pelillisistä periaatteista.
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Kuten totesin, niin minun materiaali ei annan varaa mihinkään muuhun. Olen 100%, että tuo kuvaamani taktiikka on minulle se ainoa oikea pelata.

Siinä tapauksessa kannattaa ilman muuta pelata kyseisellä taktiikalla.

repe_joke kirjoitti:
Minkä takia minun pitäisi koittaa kiivetä perse edellä puuhun, kun tiedä sen olevan normaalilla tavalla helpompaa?

Ei sinne perse edellä kannatakaan kiivetä, ihmettelin vain sitä, että miksi turhaan pelata noin avoimin kortein, kun omaa taktiikkaansa voi vaihdella ja näin ollen vähentää ennustettavuutta, mikä taasen vaikeuttaa vastustajan tilannetta oleellisesti. Kannattaa myös miettiä, että onko laidoilta hyökkääminen sen arvoista eli kannattaako sen takia ottaa jo ennestään heikkoon puolustukseesi lisämiinusta. Jos puolustuksesi on jo muutenkin vastustajan hyökkäystä heikompi, silloin on toki käytännössä aivan sama tuleeko siihen lisämiinusta vai ei.

repe_joke kirjoitti:
Minä pelaan siis 5 divarissa, ja minulla pelaajien tasoerot ykkös ja kakkos miehistön välillä on niin suuret, että mitään mahdollisuuksia pelaajien kierrätykseen ei ole.

Tuo lienee arkipäivää monelle joukkueelle, eikä se ole lainkaan yllättävää, eihän palkkabudjettikaan enää ylemmissä divareissa salli laajan ja tasokkaan reservin pitämistä.

repe_joke kirjoitti:
Tappioita minulle tulee useampi kaudella, koska minun puolustus on huono, ja hyökkääjätkään eivät ole kaksisia. Ja siihen kun lisätään keskikenttämiesten aina alamaissa olevat formit, niin kaikki ainekset pelin häviämiseen ovat olemassa.

Tässä näkisin sen ongelman sinun kohdallasi. Kun kerran keskikenttä on todella kova, ei sitä tosiaankaan kannata heittää hukkaan huonolla hyökkäyksellä. Ei niillä maalipaikoilla tee mitään, jos ei palloa saada verkkoon. Panosta siis tuossa tapauksessa hyökkäykseen.

repe_joke kirjoitti:
Jos on paras keskikenttä, niin miksi lähteä käyttämään taktiikka, joka toimii itseäsi vastaan?

Ei toki kannatakaan. Kovaan keskikenttään kuitenkin kannattaa yhdistää kova hyökkäys.

repe_joke kirjoitti:
Ja yksi mitä käytän on nuo yksilölliset käskyt. Hyökkäävä laituri, sekä samalla puolella hyökkäävä pakki boostaa kivasti kyseisen laidan hyökkäystä.
Sitten kun tähän lisätään se, että minun valmentajan pelitapa on hyökkäävä, niin mistään kilpikonnapuolustuksesta ei minun kohdalla voi puhua.

Tästä olen ihan samaa mieltä, hyökkäävät laiturit ovat kerrassaan mainioita ja kyllä hyökkäävillä laitapakeillakin pientä lisäbuustia saa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Tässä näkisin sen ongelman sinun kohdallasi. Kun kerran keskikenttä on todella kova, ei sitä tosiaankaan kannata heittää hukkaan huonolla hyökkäyksellä. Ei niillä maalipaikoilla tee mitään, jos ei palloa saada verkkoon. Panosta siis tuossa tapauksessa hyökkäykseen.

Joo minulla onkin menossa rahavarojen kartuttaminen, että saan hyökkäykseen apuja. Tällä hetkellä on kasassa noin 1.5milj. ja tarkoitus on säästää noin 3-4 miljoonaa ja ostaa sillä hyökkäykseen pelaaja.
Sen takia pistän kerralla paljon kiinni, että jos satun nousemaan 4 divariin, niin ei joukkueeseen tule näitä väliinputoajia, jotka ovat tarpeeksi hyviä vitoseen, mutta liian huonoja neloseen.

Joukkueen ongelma kohdat on muutenkin minulla hyvin selvillä. Minulla on lohkon huonoin puolustus (johtuen osin hyökkäävästä valmentajasta) ja tosiaan yksi huonoimmista hyökkäyksistä.
Vastapainoksi minulla on sitten keskikentälle heittää pari kappaletta armoitettuja kavereita ja yksi häikäisevä.
Parin viikon sisällä ensimmäinen unohtumaton pelaajan tosin nähnee päivänvalon tässä joukkueessa.
Käytän myös suht usein yhtä loistavaa pelinrakentajaa laiturina, joka tukee keskustaa.

Tällä hetkellä ainaki tuntuu siltä, että jos rupean ostamaan parannusta esim puolustukseen, niin se 3-4 millitsiä per ukko pitää sijoittaa, että niistä on pitkälläkin tähtäimellä hyötyä. Sitten kun kavereita pitää ostaa 2kpl hyökkäykseen ja 3kpl puolustukseen, niin rahaa palaa 9 - 12 miltsiä, ja se on aika paljon. Aikaa vievä projekti siis. Onneksi kohta voi pistää rahoiksi yhden treenattava, niin siitä saa rahaa hyökkääjän ostoon, ja sitä kautta joukkue saattaa menestyä paremmin ja samalla tuottaa enemmän.
 

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Joo minulla onkin menossa rahavarojen kartuttaminen, että saan hyökkäykseen apuja. Tällä hetkellä on kasassa noin 1.5milj. ja tarkoitus on säästää noin 3-4 miljoonaa ja ostaa sillä hyökkäykseen pelaaja.
Sen takia pistän kerralla paljon kiinni, että jos satun nousemaan 4 divariin, niin ei joukkueeseen tule näitä väliinputoajia, jotka ovat tarpeeksi hyviä vitoseen, mutta liian huonoja neloseen.

Tällä hetkellä ainaki tuntuu siltä, että jos rupean ostamaan parannusta esim puolustukseen, niin se 3-4 millitsiä per ukko pitää sijoittaa, että niistä on pitkälläkin tähtäimellä hyötyä.

Kuulostaa oikein järkevältä suunnitelmalta, juuri tuolla tavalla itsekin joukkuettani alan kehittää, kun ensimmäisiä kunnollisia treenattavia olen saanut myytyä. Pelaan kutosdivisioonassa, mutta olen jo varustautumassa vitosdivaria varten. Ensimmäisenä on ostoslistalla loistava-häikäisevä hyökkääjä heikolla-välttävällä syötöllä. Siihen palaakin tuohta aika mukavasti...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Sen verran eilisestä pelistä, että hallitsin keskikenttää 67% hallinnalla. Tällä hallinnalla sain luotua 5 paikkaa, ja 3 maalia.
Vastustaja taasen loi 3 paikkaa ja teki 2 maalia. Kumpikaan joukkue ei lähtenyt peruuttelemaan otteluun, ja vastustaja pelasi jopa 3-4-3 taktiikalla, joten sikäli vähäinen maalimäärä ihmetyttää.

Omalta osaltani tämä luo paineita panostaa siihen hyökkääjään, mutta vielä pidetään pää kylmänä. Ensi kaudella on tarkoitus iskeä kunnolla, joten toivottavasti en sorru paniikkaratkaisuun tällä kaudella.

EDIT: Mietin myös josko tekisi semmoisen peliliikkeen, että myisi 28v armoitetun pelinrakentajan hyvällä syötöllä, sekä 25 vuotiaan armoitetun pelinrakentajan välttävällä syötölle, sekä kelvollisella puolustamisella.
Ostaisi sitten tilalle 20v junnut loistavalla pelinrakennuksella ja kelvollisella/hyvällä syötöllä.
Tätä kautta ajatellen huono liike, mutta tulevaisuutta ajatellen mielestäni ehdottoman hyvä veto, jos sen päätän tehdä.
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
repe_joke kirjoitti:
Sen verran eilisestä pelistä, että hallitsin keskikenttää 67% hallinnalla. Tällä hallinnalla sain luotua 5 paikkaa, ja 3 maalia.
Vastustaja taasen loi 3 paikkaa ja teki 2 maalia. Kumpikaan joukkue ei lähtenyt peruuttelemaan otteluun, ja vastustaja pelasi jopa 3-4-3 taktiikalla, joten sikäli vähäinen maalimäärä ihmetyttää.

Todennäköisestikin maalipaikat ovat menneet sinulle 7-3, kahta noista ei vain ole näytetty raportissa, koska niissä maalin syntyminen ei ollut edes lähellä.

repe_joke kirjoitti:
EDIT: Mietin myös josko tekisi semmoisen peliliikkeen, että myisi 28v armoitetun pelinrakentajan hyvällä syötöllä, sekä 25 vuotiaan armoitetun pelinrakentajan välttävällä syötölle, sekä kelvollisella puolustamisella.
Ostaisi sitten tilalle 20v junnut loistavalla pelinrakennuksella ja kelvollisella/hyvällä syötöllä.
Tätä kautta ajatellen huono liike, mutta tulevaisuutta ajatellen mielestäni ehdottoman hyvä veto, jos sen päätän tehdä.

Jos treenaat pelinrakennusta/syöttöä, niin tuo idea kuulostaa oikein hyvältä. Noin iäkkäiden (25- ja 28-vuotias) armoitettujen pelaajien pitäminen treeniringissä ei ole missään nimessä kannattavaa.

Ihmettelin tuossa muuten, että minkä takia Las ei pelannut eilen hyökkäävänä innerinä, vaikka miehellä oletettavastikin on se hyvä syöttö?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Mace kirjoitti:
Ihmettelin tuossa muuten, että minkä takia Las ei pelannut eilen hyökkäävänä innerinä, vaikka miehellä oletettavastikin on se hyvä syöttö?

Joo Lassilla (Lasse kavereiden kesken) on hyvä syöttä, mutta ajattelin kokeilla jotain uutta. Miehen kunto oli kuitenkin välttävä, niin en oikein tiennyt onko siitä hyökkäävästä käskystä iloa.
Ensi kerralla sitten taas pistetään hyökkääväksi. Kärkkäinen on meinaan viikon tai kahden päässä uskomattoman (treenaan siis pelinrakennusta) statusta, ja ajattelin sen tason nousun kyllä odottaa. Tuo kuitenkin pientä lisäarvoa pelaajalle. Ja jos Las kerkee myös nousta siinä samalla, niin aina vaan parempi.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tässä olisi pari kovaa keskikenttämiestä, jos joku semmoisia tarvitsee.

Jorma Kärkkäinen (16233191)
25-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on temperamenttinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on välttävä, ja hän on kehno johtaja.

Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 20 980
Palkka: 8 800 €/viikko
Omistaja: jalkapallon ihme maa
Varoitukset: 2
Loukkaantumiset: Terve

Kestävyys: erinomainen Maalivahti: kurja
Pelinrakennus: armoitettu Syöttäminen: välttävä
Laituri: kurja Puolustus: kelvollinen
Maalinteko: heikko Erikoistilanteet: kehno

HP: 3 500 000€

SEKÄ

Wojciech Las (8618124)
28-vuotias, välttävä kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on levollinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on kelvollinen, ja hän on tuhoisa johtaja.

Erikoisuus: Tekninen

Kansallisuus: Polska
Total Skill Index (TSI): 19 520
Palkka: 11 664 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: jalkapallon ihme maa
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: armoitettu Syöttäminen: hyvä
Laituri: kurja Puolustus: heikko
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: tuhoisa

HP: 3 000 000€

Tilalle tarkoitus ostaa noin 20v loistavia pelinrakentajia joilla kelvollinen/hyvä syöttö.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Sellane kysymys että saako pelaaja joka loukkaantuu kesken peliä treenin? Mulla loukkaantui kesken pelin yksi treenissä ollut pelaaja joka heti seuraavana päivänä kylläkin oli enää laastareissa. Saako tämä pelaaja treeniä?
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
sinikettu kirjoitti:
Sellane kysymys että saako pelaaja joka loukkaantuu kesken peliä treenin? Mulla loukkaantui kesken pelin yksi treenissä ollut pelaaja joka heti seuraavana päivänä kylläkin oli enää laastareissa. Saako tämä pelaaja treeniä?
Saa, jos perjantaina harjoituspäivityksen alkaessa pelaajan tiedoissa lukee vähintään "loukkaantunut, mutta harjoittelee".
Mutta loukkaantuminen ei siis vie harjoitusta pois kunhan on perjantaina kunnossa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Molemmat kaverit, jotka olivat myynnissä menivät kaupaksi. Vähän "haikeaksi" vetää, kun Kärkkäinen on ollut seuran paras pelaaja siitä asti, kun joukkueen sain. Nyt mies kuitenkin lähti hakemaan peliaikaa maailmalta.
Rahaa kassassa oli myyntien jälkeen lähes 8M, ja hetihän sitä lähdettiin etsimään keskikentälle treenattavaa.
Tämmöinen sieltä hääviin ensimmäisenä lähti:

Brandon Laarhoven (78265058)
17-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on levollinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on heikko johtaja.

Kansallisuus: Nederland
Total Skill Index (TSI): 910
Palkka: 706 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: jalkapallon ihme maa
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: välttävä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kelvollinen Syöttäminen: kelvollinen
Laituri: välttävä Puolustus: kehno
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: kelvollinen

17 vuotias kun on, niin pelinrakennus voi nousta jopa erinomaiseksi ennen seuraavaa ikäpäivitystä. Tämän miehen varaan rakennetaan joukkuetta pitkällä tähtäimellä. 700k, joka oli ehkä hiukka liikaa, mutta itselläni ei ole tapana etsiä sitä parasta kauppaa, vaan ostaa se pelaaja jonka haluan.

Ostos listalla on vielä 20v loistava pelinrakentaja, jolla on kelvollinen syöttö. Sekä unohtumaton maalintekijä, jolla on hyvä syöttö. Nämä molemmat ykkös joukkueeseen.

Ykköskokoonpanoon keskikentälle nousee nykyisistä treenattavista 21v loistava pelinrakentaja, jolla on hyvä syöttö.

Keskikenttä siis heikentyi kauppojen johdosto huomattavasti, mutta ensi kauden alkuun mennessä, saan kyllä treenillä paikattua sitä ihan kivasti. Tämän hetkiseen tilanteeseen tuskin pääsen, mutta kokonaisuutena joukkue on ensi kauden alussa nykyistä vahvempi.
 

Meikä83

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Calgary
koukou kirjoitti:
Saa, jos perjantaina harjoituspäivityksen alkaessa pelaajan tiedoissa lukee vähintään "loukkaantunut, mutta harjoittelee".
Mutta loukkaantuminen ei siis vie harjoitusta pois kunhan on perjantaina kunnossa.
Vielä jatko varmistus, eli saahan myös se pelaaja treenin joka tulee vaihdosta loukkaantuneen tilalle? piti vaan varmistaa....
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Meikä83 kirjoitti:
Vielä jatko varmistus, eli saahan myös se pelaaja treenin joka tulee vaihdosta loukkaantuneen tilalle? piti vaan varmistaa....

Saa treenin.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pertti Häkkänen
TSI = 24 990, 21-vuotias, erinomainen kunto
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on välttävä johtaja

Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kurja Syöttäminen: hyvä
Laituri: heikko Puolustus: heikko
Maalinteko: unohtumaton Erikoist.: välttävä


Tuommonen tuli hommattua. Hintaa tuli 4 190 000 €, joka on hieman yläkanttiin tuon tason pelaajista, mutta halusin Suomalaisen pelaajan jonka kunto on kohdillaan. Ikääkin on vasta 21, niin tästä kaverista on useamman kauden ajan minulle iloa.
Ainoa negatiivinen asia on se, että mies ei saa enää hyökkäystreeniä, mutta sille nyt ei voi mitään.

Lisäksi tuli ostettua sitten keskikentälle tämmöinen:

Otto Schäder (44891493) [Lisää tämä pelaaja suosikkeihisi]
20-vuotias, kelvollinen kunto
Hän on sympaattinen kaveri, joka on temperamenttinen ja suoraselkäinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on kurja johtaja.

Kansallisuus: Deutschland
Total Skill Index (TSI): 8 310
Palkka: 3 720 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Skansin
Varoitukset: (Tätä tietoa ei ole saatavilla kesken pelin)
Loukkaantumiset: (Loukkaantumisia ei näytetä ottelujen aikana. )


Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: loistava Syöttäminen: kelvollinen
Laituri: heikko Puolustus: heikko
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: kurja

Hintaa tuli 2 255 000 €, että siinä ja siinä oliko ylihintaa. TSI on kuitenkin suht ok taitoihin ja kuntoon nähden.


Tällä hetkellä ykkösmiehistön keskikenttä onkin sitten vähän huonompi, kun aikaisemmin, tosin hieman aikaisempaa nuorempi.
Tällä hetkellä kokoonpano siis seuraava:

20v Loistava pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö.
22v Häikäisevä pelinrakentaja, jolla hyvä syöttö.
21v Loistava pelinrakentaja, jolla hyvä syöttö.

Tuosta on siis hyvä lähteä rakentamaan iskukykyistä ykkösjoukkuetta.

Reservissa on sitten treenaamassa:

17 Kelvollinen pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (välttävä kestävyys).
17 Välttävä pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (kehno kestävyys).
18 Hyvä pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (kurja kestävyys).

Kestävyys treeniä siis pitää vetää jossain välissä. Pelkkä kausien välissä tuleva treeni ei välttämättä riitä.

Hyvät palikat minulla mielestäni kuitenkin on nyt lähteä tulevaisuutta rakentamaan.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
repe_joke kirjoitti:
Tällä hetkellä kokoonpano siis seuraava:

20v Loistava pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö.
22v Häikäisevä pelinrakentaja, jolla hyvä syöttö.
21v Loistava pelinrakentaja, jolla hyvä syöttö.

Tuosta on siis hyvä lähteä rakentamaan iskukykyistä ykkösjoukkuetta.

Reservissa on sitten treenaamassa:

17 Kelvollinen pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (välttävä kestävyys).
17 Välttävä pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (kehno kestävyys).
18 Hyvä pelinrakentaja, jolla kelvollinen syöttö (kurja kestävyys).

Kestävyys treeniä siis pitää vetää jossain välissä. Pelkkä kausien välissä tuleva treeni ei välttämättä riitä.

Hyvät palikat minulla mielestäni kuitenkin on nyt lähteä tulevaisuutta rakentamaan.
Jep, ei tuota voi kun kateellisena katsoa, kun itsellä on hyvä tasoa kaikki keskikentän kaverit ja toinen jalka on jo haudassa. Ehkä sitten parin kauden päästä..
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Se on siinä

Kovan työn takana ja loukkaantumisten vaivaama mutta vihdoinkin sain siitä jumalaisen:

Johnny Naukkarinen (35360176)
21 years, excellent form, bruised, but playing
A sympathetic guy who is balanced and infamous.
Has inadequate experience and solid leadership abilities.

Nationality: Suomi
Total Skill Index (TSI): 147 610
Wage: 80 620 €/week
Owner: Kako-86
Warnings: 0
Injuries: Bruised


Stamina: poor Goalkeeping: divine
Playmaking: poor Passing: disastrous
Winger: disastrous Defending: disastrous
Scoring: disastrous Set Pieces: disastrous

Matches for National U-20 team: 10
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Kako-86 kirjoitti:
Wage: 80 620 €/week
Onneksi olkoon vaan. Toisaalta tuo lainaamani kohta on sellainen tekijä mikä kyllä heikentää ainakin meikäläisen innostusta treenata maalivahteja. Nykyisessä joukkueessanikin varamaalivahti on joukkueen 4. parhaiten tienaava vaikka on tasoltaan vain välttävä...
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
korkki kirjoitti:
Onneksi olkoon vaan. Toisaalta tuo lainaamani kohta on sellainen tekijä mikä kyllä heikentää ainakin meikäläisen innostusta treenata maalivahteja. Nykyisessä joukkueessanikin varamaalivahti on joukkueen 4. parhaiten tienaava vaikka on tasoltaan vain välttävä...
Jep, olisi kyllä kiva tietää miltä noin korkealle tasolle maalivahdin treenaavan talous puolella näyttää? Oletan, että sinulla on ollut kaksi maalivahtia treenissä ja toinenkin tienaa ainakin sen 10 000 per viikko niin joka viikkoinen 100 000€ kuluerä veisi ainakin allekirjoittaneen konkurssiin viidessä viikossa.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Eihän nuo huippumaalivahdit ole edes niin kovapalkkaisia, jos vertaa huippukeskikenttämiehiin huippusyötöllä. Hattrickissä näkee välillä 500k viikossa tienaavia miehiä. Noilla palkoilla pelaavien pelaajien kuuluessa joukkueeseen pitää oikeasti olla järjettömän isot tulot.

Itsellä on kuitenkin myös se tilanne, että koko joukkueen palkat jäävät huomattavasti pienemmiksi kuin tuon maalivahdin palkka. Ei tuolla palkalla pelaava veskari konkurssiin veisi ainakaan tällä kaudella, mutta ei siinä olisi mitään järkeäkään tällä hetkellä.

Tuossa yksi esimerkki siirtolistalta poimittuna. Ostaisitko itse noin kovapalkkaista pelaajaa?

Mats Thorstensson (3609779)
28-vuotias, hyvä kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on tasapainoinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on jumalainen, ja hän on heikko johtaja.

Kuuluu myös joukkueeseen Sverige!

Kansallisuus: Sverige
Total Skill Index (TSI): 893 570
Palkka: 765 120 €/viikko
Omistaja: Florens
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: kelvollinen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kurja Syöttäminen: kurja
Laituri: kurja Puolustus: kehno
Maalinteko: jumalainen Erikoistilanteet: kehno

Pelit maajoukkueessa: 49
Maaleja uralla: 167
Hattutemppuja uralla: 12
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 3
Maalit cupissa tällä kaudella: 1

Löytyihän sieltä yli miljoonankin tienaava:

Jason Ivy (4793431)
27-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on sympaattinen kaveri, joka on seesteinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on jumalainen, ja hän on kelvollinen johtaja.


Erikoisuus: Tekninen

Kuuluu myös joukkueeseen England!

Kansallisuus: England
Total Skill Index (TSI): 1 219 870
Palkka: 1 099 776 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Ankkalammen Ahdistus
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: hyvä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: välttävä
Laituri: jumalainen Puolustus: kehno
Maalinteko: kehno Erikoistilanteet: kurja

Pelit maajoukkueessa: 79
Pelit nuorisomaajoukkueessa: 16
Maaleja uralla: 28
Hattutemppuja uralla: 0
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 0
Maalit cupissa tällä kaudella: 0
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
E kirjoitti:
Eihän nuo huippumaalivahdit ole edes niin kovapalkkaisia, jos vertaa huippukeskikenttämiehiin huippusyötöllä. Hattrickissä näkee välillä 500k viikossa tienaavia miehiä. Noilla palkoilla pelaavien pelaajien kuuluessa joukkueeseen pitää oikeasti olla järjettömän isot tulot.

Huippumaalivahti voi hyvinkin olla palkaltaan kalliimpi kuin kukaan muu, kysehän on päätaidon tasosta eikä pelipaikasta. Ei tuo aputaidon treenaaminen nosta palkkaa kovinkaan paljon, joten nuo 500k tai jopa miljoonan viikossa tienaavat pelaajat ovat vain reippaasti yli jumalaisen treenattuja yksitaitureita, eivät suinkaan mitään monitaitoisia virtuooseja. Eikä tuollaisia pelaajia joukkueeseensa hanki kuin todella rikkaat joukkueet (yleensä lyhytaikaiseksi avuksi) ja HT-uraansa lopettelevat joukkueet, jotka haluavat treenata maajoukkuepelaajaa niin kauan kuin lompakko kestää.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mace:

Voi olla, että olet hyvinkin oikeassa. Palkka kuitenkin on riippuvaisempi omien kokemusteni mukaan TSI:sta kuin päätaidosta, esimerkkinä vanhat patut, joilla esimerkiksi pelinrakennus on erinomainen, mutta TSI 100 - palkka 500 euroa. En tiedä, tämä on vaan tällainen tuntuma. Pointti oli vaan se, että ei tuo 80k vielä ole edes mitenkään ylikova palkka jumalaiselle maalivahdille.

Tuo ylikorkeiden palkkojen ongelma on hattrickissa paljon puhuttanut keskustelunaihe. Esimerkiksi monet maajoukkuepelaajat pelaavat kakkosessa tai kolmosessa, koska liigajoukkueilla ei ole varaa niihin (koska kaikilla paikoilla pitää olla taitoa, kakkosessa monet hakee yksittäisiä tähtiä nostamaan osa-alueiden arvoa). Vai mitä mieltä Miklu on asiasta?
 

Mace

Jäsen
E kirjoitti:
Mace:
Voi olla, että olet hyvinkin oikeassa. Palkka kuitenkin on riippuvaisempi omien kokemusteni mukaan TSI:sta kuin päätaidosta, esimerkkinä vanhat patut, joilla esimerkiksi pelinrakennus on erinomainen, mutta TSI 100 - palkka 500 euroa. En tiedä, tämä on vaan tällainen tuntuma. Pointti oli vaan se, että ei tuo 80k vielä ole edes mitenkään ylikova palkka jumalaiselle maalivahdille.

Tässä asiassa olen kyllä varmasti oikeassa: nimenomaan päätaidon taso on se, joka pääasiassa määrää palkan suuruuden. Ja mitä korkeammaksi päätaito nousee, sitä pienempi suhteellinen vaikutus aputaidoilla on palkkaan (siis vaikkapa titaanisella pelinrakentajalla ei kelvollinen syöttö vaikuta palkkaan suhteellisesti ajateltuna juuri lainkaan). Tuo palkan ja TSI:n yhteys on toki sinällään ihan totta, että kun päätaito on korkea, myös TSI on erittäin korkea. Jos kuitenkin katsotaan vaikkapa häikäisevää pelinrakentajaa, jonka TSI on noin 10 000 ja verrataan häntä mahtavaan pelinrakentajaan, jonka TSI on aputaidoista johtuen myös noin 10 000, niin häikäisevällä pelinrakentajalla on satavarmasti korkeampi palkka.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Mace:

Olet näköjään tuossa palkka-asiassa oikeassa (otin muutaman esimerkin tarkasteluun ht:ssa), mutta se ei kyllä selitä sitä, miksi vanhoilla ja kokeneilla pelaajilla palkat (ja TSI) laskevat "dramaattisesti". Uskaltaisin sen vuoksi väittää, että päätaidon SI (skill index) vaikuttaa eniten palkkaan - siis TSI:sta päätaidon osuus. En tiedä, epäilen vain asian olevan näin.
 

kerpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pride FC, Iron Maiden
Olisi pari newbie kysymystä tietäjille.

Mikä on ns. oikea päivä vaihtaa harjoitus muotoa?

Jos esim. harjoittelen viikon kuntoa ja viikon kestävyyttä, niin vaihdanko harjoittelumuodon perjantaina?
Silloinhan pelaajien arvot kuitenkin päivittyvät.

Entä minkälaisia apuohjelmia voisi kokeilla, vai onko niistä mitään hyötyä?
Hattrick Organizerin olemassaolon tiedän, mutta en ole siihen perehtynyt..

Kiitos etukäteen vastauksista.

Kerpo / Mensuster Utd. VII.143
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös