Hattrick

  • 1 264 547
  • 10 224

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
sixtus kirjoitti:
Kotietuun vielä sen verran, että paikallispeleissä myös vierasjoukkue saa tuon boostin kk-arvosanaan eli nk. kotiedun.

Valotappa tyhmempääsi, että mikä on nk. "paikallispeli" hattrickissä?
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
avatar kirjoitti:
Valotappa tyhmempääsi, että mikä on nk. "paikallispeli" hattrickissä?
Kaksi joukkuetta joiden alueeksi on merkitty sama alue. Eli joukkueen päävalikossa on ne tiedot. Maa, alue, stadion, kieli, sarja ja ranking. Jos kahdella joukkueella on sama alue (minun joukkueeni tapauksessa Keski-Suomi) on ottelu hattrickissä paikallisottelu.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Pakkipari kirjoitti:
Kaksi joukkuetta joiden alueeksi on merkitty sama alue. Eli joukkueen päävalikossa on ne tiedot. Maa, alue, stadion, kieli, sarja ja ranking. Jos kahdella joukkueella on sama alue (minun joukkueeni tapauksessa Keski-Suomi) on ottelu hattrickissä paikallisottelu.

Ok. No tsekkasin eikä ole yhtään paikallisjoukkuetta (eli Etelä-Karjalasta) omassa sarjassani, mutta toisaalta samahan se on sitten molemmille kuitenkin.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Menin vahingossa tekemään aikamoisen typeryyden, kun laitoin loukkaantuneen keskikenttäpelaajan myyntiin. Kyseessä on vielä aika kova pelaaja, mahtava pelinrakennus hyvillä aputaidoilla. Siirtovertailu näyttää hintoja välillä 525 000 - 1 200 000, paljon oli 700 000 lähtenyt saman tasoisia kavereita. Pistin hinnaksi 400 000. Mitä luulette, lähteekö 28-vuotias 4 viikkoa vielä loukkaantuneena oleva pelaaja tuolla hinnalla? Ja jos lähtee, niin kannattaako itse ostaa se kaveri takaisin omaan jengiin ja myydä sitten kun parantunut kokonaan?

Toinenkin ongelma löytyy. Olen siirtymässä pelinrakennustreeniin ja projektista on lähes puolet hoidettu eli vanhojen treenattavien myyminen alkaa olemaan loppusuoralla. Rahaa pankissa tällä hetkellä 5,5milj, kohoaa loppujen lopuksi johonkin seitsemään. Ongelmana on siis uusien keskikenttä/laiturien hankkiminen. Kun noita aputaitojakin pitäisi jonkin verran löytyä, niin pitää pähkäillä oikein kunnolla, että kenet ostaa. Hyökkääjät oli viimeksi niin helppo ostaa, sen kun katsoi maalinteon ja vähän syöttämistä ja se oli siinä.

Joku muukin täällä on varmasti treenaamassa keskikenttää, millaisia ukkoja sinä hankit aikoinaan? Kuinka tärkeä asia kk-pelurille se syöttö on?
 
Viimeksi muokattu:

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Lauri kirjoitti:
Mitä luulette, lähteekö 28-vuotias 4 viikkoa vielä loukkaantuneena oleva pelaaja tuolla hinnalla? Ja jos lähtee, niin kannattaako itse ostaa se kaveri takaisin omaan jengiin ja myydä sitten kun parantunut kokonaan?

Ööh, tarkoitatko nyt että tarjoaisit itse omasta pelaajastasi? Vai myydä sen ensin ja lähettää ostajalle viestiä että nyt se vanha jamppa pitäiskin saada takaisin? Ensinmainitun luulisi olevan kiellettyä... Joka tapauksessa loukkaantuminen usein laskee hintaa aika reilusti jostain syystä vaikka menetetty treenausaika ei mikään valtava ole. Saattaa olla että tuosta joku tarjoaakin, paha sanoa

Lauri kirjoitti:
Joku muukin täällä on varmasti treenaamassa keskikenttää, millaisia ukkoja sinä hankit aikoinaan? Kuinka tärkeä asia kk-pelurille se syöttö on?

Tässä kannattaa miettiä, että millaista keskikenttää sitten lopulta itselleen haluaa. Kuten tiesitkin niin kk on selvästi pelin tärkein osa-alue hattrickissä. Pelinrakennus on ehdottomasti tärkein taito keskikenttäpelaajalle ja sitä olisi hyvä olla kaikilla kk-jampoilla. Syöttäminen ei ole niin tärkeä kuin voisi luulla. Vaikuttaa kuitenkin peliesitykseen ja varsinkin jos laitat kk-pelaajan hyökkäävään rooliin niin syöttötaidosta on hyötyä. Kannattaa huomioida, että maalintekotaidosta ei ole juuri lainkaan hyötyä laitureille/kk-pelaajille. Kestävyys on todella tärkeä. Saisipa melkein olla aina hyvä/erinomainen-tasoa.

Laitureille vielä erikseen: laituritaito tietenkin selvästi tärkein (laitahyökkäysten arvosana paranee). Todella hyvä olisi olla myös pelinrakennusta, varsinkin jos aiot peluuttaa laituria tukee keskustaa-käskyllä. Tällöin pelinrakennus vaikuttaa peliesitykseen yhtä paljon kuin laituritaito ja pallonhallinta kasvaa. Puolustavalle laiturille tietenkin vähän puolustustaitoa mutta mielestäni ko. käskytys on aina hyvän offensiivisen pelipaikan tuhlausta.

Ai niin, kun kyselit että millaisia kavereita on kk-treeniin aikoinaan hankittu niin itsehän opin kantapään kautta, että kysely kannattaa. Ostin kk:n täyteen ylihintaisia jokapaikan höyliä, joilla jokseenkin tarpeettomat taidot kuten maalinteot ja vitun erikoistilanteet kunnossa (no, ainakin pelaajani saavat joka kerta tappelun aikaiseksi, kuka pääsee vetämään rankkaria ;) ) ja sitten en jaksanut erikseen katsoa erittäin tärkeitä arvoja kuten kokemusta ja kestävyyttä. Otin yhden jampan jollain ylihyvällä syötöllä jota peluutin puolustavana autuaan tietämättömänä pari kautta.

Sellasta
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lauri kirjoitti:
Joku muukin täällä on varmasti treenaamassa keskikenttää, millaisia ukkoja sinä hankit aikoinaan? Kuinka tärkeä asia kk-pelurille se syöttö on?

Itse siirryin laituritreenistä kk-treeniin tossa about 3 kautta takaperin. Ostin pääasiassa välttävä-tason syöttäjiä ja hyvä-pelinrakentajia. Tällä tavalla hintaa ei tule liikaa mutta kuitenkin tuloksiakin saa vähän nopeammin. Syöttämisen suhteen tuo välttävä-kelvollinen hyppäys taitaa lisätä aika paljon hintaa. KK-treeni kyllä verottaa aluksi menestystä, itse olen nyt putoamassa seiskaan ihan siksi että nuorensin vielä treenattavia täksi kaudeksi hieman. Eli kannattaa varautua siihen että tappioita tulee.
 

Janda

Jäsen
Lauri kirjoitti:
Menin vahingossa tekemään aikamoisen typeryyden, kun laitoin loukkaantuneen keskikenttäpelaajan myyntiin. Mitä luulette, lähteekö 28-vuotias 4 viikkoa vielä loukkaantuneena oleva pelaaja tuolla hinnalla? Ja jos lähtee, niin kannattaako itse ostaa se kaveri takaisin omaan jengiin ja myydä sitten kun parantunut kokonaan?
Paha mennä varmaksi sanomaan, kun ei itselle ole vastaavaa sattunut. Joka tapauksessa loukkaantuneiden pelaajien hinnat laskevat kyllä noinkin aika paljon pitkistä loukkaantumisista. Itse väittäisinkin, että paremmat rahat saisit jos ostat sen itse takaisin, ellei joku sitten tee tarpeeksi isoa tarjousta. Eli jos joku tarjoaa sen 400k ja samantasoiset on yleensä menny 700k, niin kyllähän se kannattaa itse ostaa pois vaikka agenttikulut menettääkin.

Lauri kirjoitti:
Joku muukin täällä on varmasti treenaamassa keskikenttää, millaisia ukkoja sinä hankit aikoinaan? Kuinka tärkeä asia kk-pelurille se syöttö on?
Keskikenttämiehille kannattaa ottaa aputaidoksi joko syöttöä tai puolustusta. Maksaa toki enemmän, kun niitä treenattavia hankkii mutta maksaa kyllä sitten itsensä moninkertaisesti takaisin myydessä. Itse olen ottanut molemmanlaisia kavereita sen takia, että mahdollistaa sitten joko hyökkäyksen tai puolustuksen boostauksen vastustajan mukaan ja vaikeuttaa hieman vastustajan managerin tekemää scouttausta, kun voi muutella taktiikkaa eri ottelujen välillä muuttamatta kuitenkaan muodostelmaa. Itse ostin aikoinaan eka satsin kelvollinen/hyvä tasoisia kavereita välttävillä aputaidoilla. Nyt sitten kun rahaa on enemmän niin on treeniin tullut ostettua erinomaisia kavereita välttävillä/kelvollisilla aputaidoilla.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Kuvernööri kirjoitti:
itse olen nyt putoamassa seiskaan ihan siksi että nuorensin vielä treenattavia täksi kaudeksi hieman. Eli kannattaa varautua siihen että tappioita tulee.

Minulla on hiukan sama tilanne parhaillaan. Seiskaan tippuminen siis uhkaa. Vain voitto kelpaa kauden vikasta pelistä ja vastassa luokkaa parempi joukkue, jonka omistaja tosin ei ole kirjautunut kuukauteen sisään -> vastustajan kokoonpanoon taitaa päästä pari kahden tähden janaria loukkaantumisten vuoksi. Asiaahan minulla oli sen verran, että nyt on syytä panostaa kaikki rahat vaan tuohon kutosessa säilymiseen, koska ainakin minun lohkoon on tässä viiden kauden aikana tullut koko ajan parempia ja parempia joukkueita seiskasta, jopa sellaisia jotka ovat edenneet suoraan vitoseen. Seiskan ja kutosen välinen taso ei ole todellakaan kovin suuri, joten vähän pelottaa, että nyt sinne sitten jää pysyvästi. Perkele kun tuo tulevan lohkon näyttävä sivustokaan ei toimi...
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Voihan pylly.

Nyt on joko pelaajien siirtohinnat tippuneet huikean paljon parissa viikossa, tai sitten minulla kävi vain paska tuuri myyntiajankohdan suhteen.

Meni meinaan hetki sitten 19v loistava pelinrakentaja kelvollisella syötöllä hintaan 975 000 €. Siirtovertailu näytti saman tasoisesta junnusta oli maksettu 5.7 vielä pitkälle yli 1.5 miljoonaa.

No ei mahda mitään. Oli kyllä viimeinen kerta, kun myin pelaajan ilman pohjahintaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
repe_joke kirjoitti:
Voihan pylly.

Nyt on joko pelaajien siirtohinnat tippuneet huikean paljon parissa viikossa, tai sitten minulla kävi vain paska tuuri myyntiajankohdan suhteen.

Meni meinaan hetki sitten 19v loistava pelinrakentaja kelvollisella syötöllä hintaan 975 000 €. Siirtovertailu näytti saman tasoisesta junnusta oli maksettu 5.7 vielä pitkälle yli 1.5 miljoonaa.

No ei mahda mitään. Oli kyllä viimeinen kerta, kun myin pelaajan ilman pohjahintaa.
Myyntiajankohtasi oli huono. Kannattaa myydä pelaaja aina off seasonilla tai heti kauden alussa jolloin muut managerit kovasti haluavat joukkueitansa vahvistaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Pakkipari kirjoitti:
Myyntiajankohtasi oli huono. Kannattaa myydä pelaaja aina off seasonilla tai heti kauden alussa jolloin muut managerit kovasti haluavat joukkueitansa vahvistaa.

No enpä vain kehdannut treenata kaveria paria ylimääräistä viikkoa. Niiden treeni viikkojen jälkeen kun olisi oltu siinä tilanteessa, että myyminen olisi ollut tyhmää ennen seuraavaa tason nousua.
Mutta muuten tosiaan kauden alussa olisi varmaankin saanut paremman hinnan.

Ehkä jos myynti olisi päättynyt illasta, niin olisi saanut paremman hinnan?
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
repe_joke kirjoitti:
Ehkä jos myynti olisi päättynyt illasta, niin olisi saanut paremman hinnan?
Luulisin, että asia on näin. Kun itse olen nyt myynyt noita hyökkääjiä/kk-miehiä viikon ajan, niin valittamista ei siirtosummissa ole ollut. Olen saanut oikeastaan juuri sen mitä ajattelinkin joka kaverista. Ja olen pistänyt hinnaksi yhdelle jampalle tasan nollan, mutta hyvin meni kaupaksi.

Eli itse olen sitä mieltä, että ilta on paras hetki myydä. 20-21 ht aikaa.

Ps. Kiitos kaikille vastanneille koskien tuota pelinrakennustreeniä. Kaksi jamppaa jo ostettuna.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Kappas vaan. Olin viikonlopun mailla vierahilla, lue kotona, enkä päässyt katsastamaan lauantain matsin tuloksia ennen kuin äsken. Ja miltä näytti? No voitto tuli 2-1 ja nousin voiton myötä sarjakuutoseksi paremman maalieron turvin. Mutta ei siinä kaikki. Ratkaiseva peli pitäisi voittaa lauantaina että vältyn tippumiselta. MUTTA. 3 pelaajaa otti toisen keltaisen ja huilaavat tuon lauantain pelin. Paras maaliseppo, keskikentän kuningas ja libero. Ei oo helppoo. Lievä vitutus.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HerraHermanni kirjoitti:
MUTTA. 3 pelaajaa otti toisen keltaisen ja huilaavat tuon lauantain pelin. Paras maaliseppo, keskikentän kuningas ja libero. Ei oo helppoo. Lievä vitutus.

Käsittääkseni se on kuitenkin vasta kolmas keltainen, joka tuo punaisen kortin. Siis jos kortit tulevat eripeleissä.
Siis jos pelaajillasi on nimen perässä kaksi keltaistakorttia, niin he kyllä pystyvät pelaamaan tuon ensi viikon tärkeän matsin.
 

Vincent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bayern München,Ottawa Senators, HIFK
kysymys asiantuntijoille..

olen tuossa seurannut sivusta hattrickiin liittyvää keskustelua täällä ja muualla. Esiin on noussut seuraavanlaisia tapauksia: "Aion juuri junnujoukkueesta nostamastani kaverista treenata hyökin" tai "laitan mikko möttösen pakkitreeniin".

Eli kysymykseni kuuluu, miten on mahdollista antaa yksilöllistä treeniä joukkueen pelaajille? tähän asti olen löytänyt HT:n sivuilta vain yleisen, kaikille tarkoitetun treenivalikon.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
repe_joke kirjoitti:
Käsittääkseni se on kuitenkin vasta kolmas keltainen, joka tuo punaisen kortin. Siis jos kortit tulevat eripeleissä.
Siis jos pelaajillasi on nimen perässä kaksi keltaistakorttia, niin he kyllä pystyvät pelaamaan tuon ensi viikon tärkeän matsin.

Niin muutes taitaakin olla. Jiihuu!!!

FC Humpauttajat (1061652) ilman reenivastusta huomiseksi...
 
Viimeksi muokattu:

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Vincent kirjoitti:
Eli kysymykseni kuuluu, miten on mahdollista antaa yksilöllistä treeniä joukkueen pelaajille? tähän asti olen löytänyt HT:n sivuilta vain yleisen, kaikille tarkoitetun treenivalikon.

Ei ole mahdollista. Tuommoisissa tapauksissa joko joukkueen treeni on valmiiksi puolustus tai maalinteko. Tai sitten junnu on niin hyvä, että kannattaa vaihtaa treeniohjelma sen vuoksi.
Otin oikeuden vastata vaikka en ole asiantuntija. Älkää asiantuntijat teilatko.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Kun noista korteista tuli puhe, niin nollautuuko varoitustili kauden vaihtuessa?
 

Tumbi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Red Wings (Oilers), Liverpool, La Selección
Kyllä nollautuu, samoin kuin fanien ja sponsoreiden mielialat sekä joukkuehenki ja itseluottamus.

Seuraava kysymys; eli treenattava kk-pelaajani sai punaisen kortin (kahdella varoituksella) lauantain sarjaottelussa, niin voinko peluuttaa häntä treenipelissä treenin toivossa vai vaikuttaako punainen myös treenipeleihin?
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tumbi kirjoitti:
Seuraava kysymys; eli treenattava kk-pelaajani sai punaisen kortin (kahdella varoituksella) lauantain sarjaottelussa, niin voinko peluuttaa häntä treenipelissä treenin toivossa vai vaikuttaako punainen myös treenipeleihin?

Pelaajasi saa tuosta sarjaottelusta treenin, vaikka siitä punaisen saikin. Ja tämän viikon sarjapelien jälkeenhän hänen varoitustilinsa näyttääkin jo taas tyhjää, jolloin hän saa pelata varmasti treenipelissä.

Itse olen myös siinä käsityksessä, että kortit koskevat vain kilpaotteluita. Elikkä pelaajasi saisi täten pelata tällä viikolla ystävyysottelussa, jos sinä siinä häntä haluat peluuttaa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tietääkö kukaan sivustoa mistä näkisi joukkueiden rankingin sijoituksen, pisteiden ja maalieron mukaan?

Olen sarjakärjessä ja pistemääräni on sama kuin mitä tällä hetkellä suoraan nousuun vaaditaan, mutta maalieroni on 5 maalia liian huono ja haluaisinkin nähdä, että miten monta joukkuetta minun pitäisi viimeisellä kierroksella ohittaa, että saavuttaisin suoran nousun.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
repe_joke kirjoitti:
Ehkä jos myynti olisi päättynyt illasta, niin olisi saanut paremman hinnan?
Jutska on sillä tavalla, että kaikki pelaajien hinnat ovat romahtaneet HT:ssa. Yksi suuren yhteisömme jäsen osti titaanisen hyökkääjän hyvällä syötöllä alle 2 miljoonalla ja vastaavia tapauksia tulee ilmi jatkuvasti. Nyt on ostajan markkinat. Hyvä esimerkki 1,5 kauden keskikenttätreeni pelaajalle ja 200k:n myyntivoitto. Viikon treeni kerrytti heppulin hintaa peräti 8300 euroa per treeniviikko.

HT:n talous on nyt aika reippaasti kuralla. Viisaampien kannanottoja (ja analyysejä) kannattaa lukea Suomi-konffin HT-talous puusta.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Milloin kannattaa vetää hyökkäykset keskeltä-taktiikalla? Itselläni on hyökkääjä-treenin jälkeen tuo osa-alue tasolla häikäisevä. Nyt siirryin siis pelinrakennustreeniin ja taktiikkana luonnollisesti 3-5-2. Kannattaako siis jatkaa hyökkäykset keskeltä-taktiikalla?
 

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Lauri kirjoitti:
Milloin kannattaa vetää hyökkäykset keskeltä-taktiikalla? Itselläni on hyökkääjä-treenin jälkeen tuo osa-alue tasolla häikäisevä. Nyt siirryin siis pelinrakennustreeniin ja taktiikkana luonnollisesti 3-5-2. Kannattaako siis jatkaa hyökkäykset keskeltä-taktiikalla?

Keskeltä kannattaa hyökätä, kun vastustaja käyttää kolmea puolustajaa, joista yksi on vain keskellä. Kannattaa käydä tsekkaamassa tämä linkki: http://hem.passagen.se/hammervald/abc_of_tactics/abc_of_tactics_fin.htm
Erittäin hyvä taktiikkasivusto. Asiantuntijat voivat sitten kertoa mitkä asiat noista ovat vanhentuneet. :)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Paljon tommosesta asiantuntijat hattrickissa maksaisivat? Itse kun olen pelaillut vasta puolisen vuotta eikä tää hintahaarukka oikeen ole vielä hallussa eikä ole liikaa varaa turhiin hankintoihin kun just vedin tilin pahasti miinukselle uuden valkun hankinnalla.


Matti Piironen (123499660)
18-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on sympaattinen kaveri, joka on tasapainoinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on heikko johtaja.

Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 800
Palkka: 580 €/viikko
Omistaja: Pohjois-Helsingin Potkijat
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kelvollinen Syöttäminen: välttävä
Laituri: välttävä Puolustus: kehno
Maalinteko: välttävä Erikoistilanteet: välttävä

edit: Toi kun ois aika kehityskelpoinen jannu yleispelaajaksi moneen.

edit: Taitaa hinta pompsahtaa yli 20k:n tällä tarjoustahdilla, eli pitänee unohtaa koko juttu. Ainoastaan yksi kelvollinen on liian vähän sitten. Välttäviä ois tossa vaan niin mukavasti, että siitä vois kehitellä vaikka mitä tosta jannusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös