Pistä postia henkilökunnalle niin saat toiset matkakulut takaisin.Tumbi kirjoitti:Onko kenellekään sattunut aikaisemmin samaa?
Pistä postia henkilökunnalle niin saat toiset matkakulut takaisin.Tumbi kirjoitti:Onko kenellekään sattunut aikaisemmin samaa?
Menestyksen kannalta varmaankin näin. Tuo junnunosto on kuitenkin yksi pelin helmiä ja cup-/sarjapelien ohella peliviikon spekulaation aiheita kaveripiirissä.Mace kirjoitti:Oma näkemykseni on siis se, että alussa rahaa kannattaa sijoittaa sinne, mistä tietää saavansa rahoilleen kunnollista vastinetta. Ei sinne, mistä toivoo saavansa huikean hyvää vastinetta.
kosh kirjoitti:Menestyksen kannalta varmaankin näin. Tuo junnunosto on kuitenkin yksi pelin helmiä ja cup-/sarjapelien ohella peliviikon spekulaation aiheita kaveripiirissä.
Mace kirjoitti:No, tässä meillä on ajatusmaailmallinen ero: minun mielestäni aloittelevan joukkueen kannattaa pelata "varman päälle" eikä lähteä hakemaan mitään epätodennäköisiä pikavoittoja. Niitä ehtii tavoitella sitten vähän myöhemminkin.
Isaskar kirjoitti:Minusta junnujoukkueeseen panostaminen on nimenomaan pitkän tähtäimen suunnitelma. Ei sillä haeta mitään aloittelevan joukkueen pikavoittoja. Jokainen tietää, ettei junnuista ensimmäisen parin kauden aikana paljon pikavoittoja nostella.
Isaskar kirjoitti:Vasta erinomainen junnutiimi alkaa elättämään itsensä. Sitten on mahdollisuus saada yksittäisiä pikavoittojakin. Käsittääkseni erinomaisen junnutiimin saa kuitenkin halvemmalla ja nopeammin kun sijoittaa täydet 20k alusta alkaen.
Mace kirjoitti:Yllättävän paljon olen kuullut tarinoita, joissa manageri kertoo tehneensä parhaat nostonsa hyvästä junnutiimistä. Enkä rehellisesti sanottuna itsekään usko, että se ero erinomaiseen olisi kauhean suuri. Pointti on kuitenkin edelleenkin se, että minkään tasoinen junnutiimi ei lainkaan välttämättä elätä itseään. Voi aivan hyvin olla, että se on vain ylimääräinen menoerä. Mutta jos sitten sattuu tuuri käymään, niin se meganosto voi aivan hyvin tulla hyvästäkin junnutiimistä, ja sellainen nosto sitten elättääkin junnutiimin kausiksi eteenpäin.
Mulla sama, mutta maalivahdin tason nousu titaaniseen. Eikä kaverilla ole ikää kuin 20v (kohta 21v). Kohta on pakko laittaa tyyppi myyntiin, jotta pystyy vahvistamaan keskikenttää ja puolustusta hieman.avatar kirjoitti:Hiemanko tuli upea fiilis kun näin oman pelaajan ensimmäistä kertaa nostavan maalinteon tasonsa erinomaiseen.
Tuo on varmaan aika oikea arvio.Pakkipari kirjoitti:Paljonkohan tuosta saisi? Siirtovertailun mukaan n. 3,5 miljoonaa.
No se riippuu täysin, että tarvitsetko tukea keskikentällesi vai pelkästään hyökkäykseen. Jos odotat, että se laituri nostaa keskikentän arvosanaa, niin sitten ne on oikeastaan tärkeimmät arvot. Jos taas keskikenttäsi on tarpeeksi hyvä muutenkin ja tarvitset laiturilta apuja laitahyökkäykseen, niin sitten pelkkää laituria sille.HLe kirjoitti:Joukkueeni ehkä paras pelaaja sai punaisen kortin ja joutuu huilaamaan tärkeän viimeisen ottelun, joten hänet paikkaava laituri pitäisi löytää. Kertokaapas, paljonko merkitystä on laiturin pelinrakennus- ja kestävyys-arvoilla?
avatar kirjoitti:edit: eli käpy siis toki ei enää ole kovin kuuma, mutta kun nyt vaan tietäs, mihin tulokseen kantsis pyrkiä.
repe_joke kirjoitti:Minun mielestäni ylöspäin ei siis kannata nousta, jos siellä ei ole odotettavissa menestystä.
Ööö... käytätkö noissa kentän osa-alue arvioissasi sitä ikivanhaa arvosanataulukkoa, vaiko uutta? Meinaan että meikäläinen lopettaa koko pelin, jos VIII-divarissa jengit vetää kelvollista keskikenttää, eikä usko pärjäävänsä seiskassa.avatar kirjoitti:Oma tiimini kun on koko sarjan pelannut käytännössä 3-4-3 ja kehittänyt maalintekoa ja hyökkäys on tasoa hyvä-hyvä-erinomainen ja puolustus siinä kelvollista ja keskikenttä kelvollista niin kyllä tulis olemaan seiskassa varmaan kylmää kyytiä.
Suosittelen lämpimästi, sillä pelaamalla ainoastaan kahdella innerillä, annat tasoitusta reilusti esim. 3-5-2 muodostelmalla pelaaville.avatar kirjoitti:Enkä ole itseasiassa koskaan ajatellu tuota toisen laiturin siirtämistä inneriksi. Mielenkiintoista sinällään, pitääkin ihan pistää harkintaan.
Anadigi kirjoitti:Itse pelasin noin 7 kautta kolmella kärjellä ja kolmella innerillä ihan menestyksekkäästi. Parhaimillani pelasin kauden nelosessa, josta tipuin hieman huonolla tuurilla. Siitä vittuuntuneena vaihdoin treenin keskikenttään ja tuloksen ovat sen mukaisia. Nyt olen karsimassa paikastani V-divarissa. :D
No älä! Mutta tosihan se on, että keskikenttä ratkaisee edelleen turhan paljon tässä pelissä. Onneksi muutos on tullut siinä, ettei pelkkä pallonhallinta riitä voittoon, vaan sen lisäksi on oltava hyökkäys tai puolustus kuosissa. Mutta lähtökohtaisesti yli 50% hallinta takaa useamman maalipaikan joukkueelle ja vastaavasti vähemmän paikkoja kaverille. Pallonhallinta on lopulta hyvä puolustus, jos pelaa hyökkäävällä taktiikalla.Mace kirjoitti:Ja vielä ne jotkut jaksaa vittu jauhaa keskikentän dominanssista! ;)
Anadigi kirjoitti:No älä! Mutta tosihan se on, että keskikenttä ratkaisee edelleen turhan paljon tässä pelissä. Onneksi muutos on tullut siinä, ettei pelkkä pallonhallinta riitä voittoon, vaan sen lisäksi on oltava hyökkäys tai puolustus kuosissa. Mutta lähtökohtaisesti yli 50% hallinta takaa useamman maalipaikan joukkueelle ja vastaavasti vähemmän paikkoja kaverille. Pallonhallinta on lopulta hyvä puolustus, jos pelaa hyökkäävällä taktiikalla.
avatar kirjoitti:Kertokaapa joku, että kuinka paljon muuten joukkueiden voittomahdollisuuksiin vaikuttaa se, että pelataanko peli kotona vai vieraissa? Itse olen aika järestään voittanut kaikki kotimatsit ja muutaman vierasmatsin, mutta siis selkeästi vieraissa tullut takkiin enemmän. Onko tälle kontrastille jotain ihan omaa kaavaa tiedossa?