koukou kirjoitti:
Lauantain peliä ajatellen heräsi kysymys:
Jos itselläni on kauttaaltaan kelvollinen(korkea) hyökkäysarvosanat ja vastustajalla välttävä puolustus niin miten maalinteko ratkeaa?
Yritän nyt hakea siis sitä, että onko järkevää yrittää enää hakea boostia hyökkäykseen ja onko siitä hyötyä? Nostaako suurempi tasoero hyökkäys vs puolustus asetelmassa todennäköisyyttä maalille? Vai meneekö se ylimääräinen cappi hukkaan ja riittääkö siis se että on vain parempi?
Mahdollisimman hankalasti selitetty, mutta jos joku fiksumpi ymmärtää..
Jos sinä saat keskikentän hallinnan tuon lisäksi, niin en usko, että tarviat enempää boostia hyökkäykseen.
Minä olen vähän siinä käsityksessä, että riittää kun on parempi, mutta kun taas koittaa ajatella loogisesti, niin ainahan se on parempi mitä kovempi se hyökkäys on verrattuna vastustajan puolustukseen.
Mutta oli sinun keskikenttä suhteessa vastujan vastaavaan mitä tahansa, niin silti sinä saat muutaman paikan pelissä, ja todennäköisesti jopa maalin tai kaksi.
Ja sitten yksi asia mikä minulle selvisi tällä viikolla oli se, että keskikentän hallinnan voi "nollata" jos itsellään on huomattavasti parempi hyökkäys kuin mitä vastustajan puolustus on. "Nollaus" perustuu siis siihen, että sinun hyökkäys käyttäisi paikkansa tehokkaammin hyväksi, kuin vastustajan vastaava.
Tai tämmöistä minulle väitettiin. Sitä en tiedä kuinka totta se on.