Hattrick

  • 1 261 793
  • 10 212

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Iso Vaalee kirjoitti:
Sellanen ajatus pyöri mielessä, että kuinka paljon seiskadivarilaisilla on pelaajien palkat, noin niinkun yhteensä.. Itsellä on melko alhaiset joten mietin kuinka paljon halvemmalla pelaajiani peluutan :D

Seiskan keskiarvo: Palkat (keskiarvo): 21 000 €. Tuohan selviää supporter tilastoja tutkailemalla. Itse nousin juuri kutoseen ja palkkakuluni ovat "vain" 28 000 € viikossa, kun keskiarvo kutosessa on 40 000 €.

Ps. ottakaa yhteyttä jos haluatte ostaa Pellen joukkueeseenne selvästi alle markkinahinnan (79500). Muutama suosittu kaveri hyvällä johtajuudella olisi myynnissä. Pellehän vaikuttaa positiivisesti joukkuehenkeen.
 

Voppie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jukan takahiukset kirjoitti:
Löytyisikö illaksi harjoitusvastustajaa Kiljuhanhet (256640) VI divari?

Lähetin haasteen.

Itselläni on vaikea kausi edessä nousun jälkeen. Kahden pelin jälkeen koossa 1 piste, tosin molemmat pelit ovat olleet todella tiukkoja. Katsotaan jos saisi sarjapaikan säilytettyä kovalla taistelulla.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Cupista lähdettiin komeasti lukemin 2-6 laulukuoroon. Pelasin picillä ja vastahyökkäyksillä, mutta ei tällä kertaa toiminut. Nyt vain keskittymään sarjaan. Mun hyökkääjäni veti muuten ennätykset tähdissä, 5,5.
 

NaiCou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Cupissa pistettiin itselleni todella mieluisa pommi jakoon. 3-2 jatkoaika voitto 4-divarilaisesta on pienelle seiskadivarilaiselle suuri voitto.

lisäys: Jaahas ehkä ensi kierroksella tulee jo noutaja kun vastaan saapuu Sunda Bomba :)
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
emest kirjoitti:
Minkä tasonen hemmo tää Soisalon on? Varmaan lähellä tupla-titaanista? Ootko myymässä pois? Vois olla kiinnostusta, kun siirryn passing treeniin tällä kaudella.

Soisalon seuraanlainen sankari:
Myyttinen laituri (+1 viikko treeniä)
Loistava pelinrakentaminen (+1-2 viikkoa treeniä)
Hyvä syöttäminen
Kelvollinen erikoistilanteet
Erinomainen kestävyys


Kaveria on yritelty ostaa aikaisemminkin, mutta en usko, että olen myymässä, koska sällin käyttöarvo on isompi kuin hänestä saatava rahallinen korvaus. Soisalon kolkutteli kausi sitten jo maajoukkueen portteja, mutta siirryin laituritreenistä maalintekotreeniin ja maajoukkuepaita jäi siksi hänelle haaveeksi. Soisalonilla on myös tunnearvoa, koska hän on paras oman junnunostoni kautta aikain. Soisalon nousi aikanaan kauden toisella tai kolmannella viikolla ja oli silloin 17-vuotias hyvä laituri, hyvä pelinrakentaja kelvollisella syötöllä. Kaveri olisi ollut U20-joukkueen ykköslaituri ellei minulla olisi tuolloin ollut kelvollista valmentajaa. Ennen kuin vaihdoin valmentajan hyväksi, oli Soisalon jäänyt sen verran treenissä jälkeen, että mahtui U20-joukkueeseen vain varamieheksi.
 
Viimeksi muokattu:

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Miklu the Hurricane kirjoitti:
Ja Kanuunan arkkivihollinen Ylistön Yrjöt pelaa tällä hetkellä III.16:ssa, vaikka nousu kakkoseen oli jo viime kaudella hiuskarvan päässä. Piste enemmän tai voitto karsintamatsissa olisi vienyt Yrjöt sarjaporrasta ylemmäs. Tällä kaudella sitten uusi yritys.

Yrjöt on kieltämättä rakkain viholliseni kaikista HT-uran aikana vastaan tulleista joukkueista. Aika monta kautta sitä samassa lohkossa tahkottiinkin vaihtelevalla menestyksellä. Yrjöt taitaa olla hieman Kanuunaa valmiimpi sarjanousuun, mutta täältä tullaan. Jospa sitä vaikka kakkosessa taas osuttaisiin samaan lohkoon.

Miklu the Hurricane kirjoitti:
Yrjöt treenaa tällä hetkellä erikoistilanteita ja pelaajia onkin koko läjä myynnissä.

Miten tuottoisalta tuo erikoistilannetreenaaminen on tuntunut? Itse siirryin viime kaudella maalintekotreeniin. Aikaisempiin pelinrakennus- ja laituritreeneihin verrattuna tämä ei tunnu yhtä tuottoisalta rahamielessä, mutta oli silti luonnollinen valinta, sillä joukkueen pelinrakentajat ja laiturit alkoivat olla siinä pisteessä, ettei niiden jatkotreenaaminen olisi ollut fiksua palkkojen nousun takia. Maalintekotreenissä kiinnosti sen helppous; kauden vaihteen jämäkierroksilla voi helposti vaihtaa syöttötreeniin ja saada siitä maksimaalisen hyödyn kaikille treenattaville.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Sattuuhan sitä sano Vatanen... Tuli sitten mielenkiintoinen matsi cupissa. Vastassa oli vitosen lohkojohtaja (maalit 10-0) ja itse just nousin kutoseen. No, tuli picattua matsi, kun oottelin varmaa tappiota. Matsi päättyi kuitenkin 1-1 ja rankkareilla tuli sitten ottelu voitettua 4-3. Vastustajalla oli loistava (korkea) keskikenttä ja itsellä kehno (matala). Pelinhallinta oli vastustajalla 80 ja 82 prosenttisesti. Tää tais olla näitä kerran elämässä tapahtumia.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cupista tuli lähtö lukemin 3-1. Oli kyllä aivan oikeutettu tulos tapahtumiin nähden, hallinta vastustajalle ekan puoliajan jälkeen 62% ja toista puoliaikaa vastustaja hallitsi 65%:lla. Toisella puoliajalla vieläpä laiturini otti toisen keltaisen ja näin ollen pelasin loppuajan vajaalla, mutta ilman sitäkin olisin hävinnyt. Vastustajalla oli kehno keskikenttä ja itselläni kurja, eli eihän tuossa ollut mulla mitään jakoa edes.

Nyt kun olen pudonnut cupista niin kaipaan treenipeleihin vastustajia seuraaviksi viikoiksi. Ensi viikoksi mulla on jo sovittuna treenipeli, mutta sen jälkeen kuka tahansa halukas saa haastaa. Pistäkää vaikka yv:llä tietoa, mikäli haluatte pelata treenipelin kanssani.
Vaikka pelaankin vitosessa, joukkueeni 2.miehistö on aivan kuraa.

Joukkueeni: SC Marttakerho (75275), V.128
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Tuli kanssa sorvattua joukkue itselle pari viikkoa sitten.
Fc Spurkut (1515505) pelaa kasidivaria Etelä-Pohjanmaalla. Kovinkaan ruusuisesti ei ole lähtenyt käyntiin, 4 peliä ja 4 tappiota.
 
Suosikkijoukkue
JYP
mirasane kirjoitti:
Miten tuottoisalta tuo erikoistilannetreenaaminen on tuntunut?

Tuottoisuutta on hankala vielä arvioida, koska kokonaista kauttakaan en ole vielä erikoistilanteita treenannut. Tuottoisuus riippuu pitkälti aloitusbudjetista ja se ei minunkaan tapauksessa ollut aivan niin suuri kuin olisi pitänyt olla. Uskoisin, että Yrjöjen treenitulot ovat tällä hetkellä aika samalla tasolla vastaavien pelinrakennus-laituri-hyökkitreenaajien kanssa. Tavoitteena on sitten kauden tai kahden päästä olla tulojen kanssa aivan eri sfääreissä.
 

I ro1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja JM Aaltonen
Jokru kirjoitti:
Tuli kanssa sorvattua joukkue itselle pari viikkoa sitten.
Fc Spurkut (1515505) pelaa kasidivaria Etelä-Pohjanmaalla. Kovinkaan ruusuisesti ei ole lähtenyt käyntiin, 4 peliä ja 4 tappiota.

Eihän tuo vielä mitään..
Aikoinani, v.2005, kun mä lähdin pelaamaan Hattrickiä, niin tilastot ensimmäisten 20 pelin jälkeen näytti seuraavalta, 0-1-19, 15-94.
Sitten päätin, että alanpas kaupparatsuksi, ja sen jälkeen 168 pelaajakauppaa takana, tänäänkin 2 ostoa.
Voittoakin on niissä jonkin verran tullut, ja niin pelikentilläkin!!
 

Pelimise

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Saipa
Jokru kirjoitti:
Tuli kanssa sorvattua joukkue itselle pari viikkoa sitten.
Fc Spurkut (1515505) pelaa kasidivaria Etelä-Pohjanmaalla. Kovinkaan ruusuisesti ei ole lähtenyt käyntiin, 4 peliä ja 4 tappiota.

Joukkueeni historiasta löytyy seuraava teksti:

"Joukkueen uusi omistaja on Jarkko89. Samalla joukkue sai uudeksi nimekseen: Spurkut"

Tämä siis edellisen omistajan tekemisiä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Lauantain peliä ajatellen heräsi kysymys:
Jos itselläni on kauttaaltaan kelvollinen(korkea) hyökkäysarvosanat ja vastustajalla välttävä puolustus niin miten maalinteko ratkeaa?
Yritän nyt hakea siis sitä, että onko järkevää yrittää enää hakea boostia hyökkäykseen ja onko siitä hyötyä? Nostaako suurempi tasoero hyökkäys vs puolustus asetelmassa todennäköisyyttä maalille? Vai meneekö se ylimääräinen cappi hukkaan ja riittääkö siis se että on vain parempi?
Mahdollisimman hankalasti selitetty, mutta jos joku fiksumpi ymmärtää..
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
koukou kirjoitti:
Lauantain peliä ajatellen heräsi kysymys:
Jos itselläni on kauttaaltaan kelvollinen(korkea) hyökkäysarvosanat ja vastustajalla välttävä puolustus niin miten maalinteko ratkeaa?
Yritän nyt hakea siis sitä, että onko järkevää yrittää enää hakea boostia hyökkäykseen ja onko siitä hyötyä? Nostaako suurempi tasoero hyökkäys vs puolustus asetelmassa todennäköisyyttä maalille? Vai meneekö se ylimääräinen cappi hukkaan ja riittääkö siis se että on vain parempi?
Mahdollisimman hankalasti selitetty, mutta jos joku fiksumpi ymmärtää..

Jos sinä saat keskikentän hallinnan tuon lisäksi, niin en usko, että tarviat enempää boostia hyökkäykseen.
Minä olen vähän siinä käsityksessä, että riittää kun on parempi, mutta kun taas koittaa ajatella loogisesti, niin ainahan se on parempi mitä kovempi se hyökkäys on verrattuna vastustajan puolustukseen.

Mutta oli sinun keskikenttä suhteessa vastujan vastaavaan mitä tahansa, niin silti sinä saat muutaman paikan pelissä, ja todennäköisesti jopa maalin tai kaksi.

Ja sitten yksi asia mikä minulle selvisi tällä viikolla oli se, että keskikentän hallinnan voi "nollata" jos itsellään on huomattavasti parempi hyökkäys kuin mitä vastustajan puolustus on. "Nollaus" perustuu siis siihen, että sinun hyökkäys käyttäisi paikkansa tehokkaammin hyväksi, kuin vastustajan vastaava.
Tai tämmöistä minulle väitettiin. Sitä en tiedä kuinka totta se on.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
repe_joke kirjoitti:
Jos sinä saat keskikentän hallinnan tuon lisäksi, niin en usko, että tarviat enempää boostia hyökkäykseen.
Saan aika selkeästikin hallinan, mutta noin yleisellä tasolla onko siitä ylimääräisestä tasoerosta mitä hyötyä?
Arvotaanko maalien tulo tyyliin kelvollisesta hyökkäyksestä 6 munaa koriin ja välttävästä puolustuksesta 5 munaa koriin ja sitten yksi nostetaan, joka määrää maali vai eikö maali...? Tuossa tapauksessahan ero on hyvä saada niin suureksi kuin mahdollista.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Olen laittanut seuraavan herran myyntiin, yleensä hyökkäävänä laiturina olen peluuttanut, joskus kärjessä. Laitureiksi kelpaavia ukkoja on ihan riittämiin ja yritän saada hankituksi keskikentälle jonkun siedettävän ukulin, kun ei juniorinostot sitä tuo. Pelaan seiskassa ja ainakin sillä tasolla ihan pätevä ukko. Hintapyyntö on 200 000€

Ulrik Bukhave (59875741)
22-vuotias, kehno kunto, terve
Hän on sympaattinen kaveri, joka on temperamenttinen ja oikeudentuntoinen.
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on heikko johtaja.

Kansallisuus: Danmark
Total Skill Index (TSI): 2 510
Palkka: 1 032 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Tampereen Tykkiukot
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve

Kestävyys: kelvollinen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: välttävä Syöttäminen: hyvä
Laituri: hyvä Puolustus: kehno
Maalinteko: kelvollinen Erikoistilanteet: välttävä

Maaleja uralla: 14
Hattutemppuja uralla: 0
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 0
Maalit cupissa tällä kaudella: 0
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
koukou kirjoitti:
Saan aika selkeästikin hallinan, mutta noin yleisellä tasolla onko siitä ylimääräisestä tasoerosta mitä hyötyä?
Arvotaanko maalien tulo tyyliin kelvollisesta hyökkäyksestä 6 munaa koriin ja välttävästä puolustuksesta 5 munaa koriin ja sitten yksi nostetaan, joka määrää maali vai eikö maali...? Tuossa tapauksessahan ero on hyvä saada niin suureksi kuin mahdollista.

Minä en asiaan absoluuttista totuutta tiedä, mutta ei siitä suuremmasta erosta haittaakaan ole. Riippuen tietenkin mistä kohtaa sitten lähtee "tehoja" pois.
Jos vastustajan hyökkäyksestä ei ole pelkoa, ja kerta voitat keskikentän selkeästi, niin suosittelen boostaamaan hyökkäystä. Mutta jos vastustajan hyökkäys aiheuttaa pelkoa, niin ehkä parempi panostaa sen verran puolustukseen, että saat nollattua kaverin hyökkäyksen.

Kaiken järjen mukaan sinä kuitenkin voitat matsin, kerta sinulla on leveä hyökkäys, joka on parempi kuin vastustajan puolustus, ja sinä saat myös keskikentän hallinnan. Siis ihan hyökkäystä boostaamattakin.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
repe_joke kirjoitti:
Kaiken järjen mukaan sinä kuitenkin voitat matsin, kerta sinulla on leveä hyökkäys, joka on parempi kuin vastustajan puolustus, ja sinä saat myös keskikentän hallinnan. Siis ihan hyökkäystä boostaamattakin.
No itseasiassa voittajasta ei pitäisi olla mitään epäselvyyttä, match id: 73223273, jos joku haluaa käydä kurkkimassa, mutta 'tärkeintä ei ole voitto, vaan murskavoitto'-mentaliteetillä mentäessä tavoitteena on kunnon pöllytys, jonka takia näitä mietin.
Tuohon olisi mielenkiintoista tietää ihan varma tieto, niin tulevaisuudessa tietäisi miten pelata.

edit. Lähinnä tuo tehojen lisäys minulla menee laitapakkien valinnalla, eli jos tarvii boostia niin laitapakit hyökkääviksi. Ja huomisessa pelissä junnujen ja kärkien valinnoilla, eli hieman heikko tasoisemmat tähän ja parhaat cup-peliin.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Prkl!! Kaksi ottelua takana nyt toista kautta joukkueeni historiassa ja kaksi voittoa takana. Talous vaan mättää vieläkin kun pitäisi saada myytyä noita pelaajia, on muutamia niin paskoja, että pitänee ehkä harkita heidän ulostamistaan joukkueesta suorilla potkuilla. Urheilullisesti siis nyt menee hyvin, mutta taloudellisesti ei. Harmittaa kyllä nyt tässä vaiheessa jos tulee konkurssi eteen, varsinkin kun joutuisi siitten uutta joukkuetta odottelemaan sen monta monituista viikkoa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Kerpele. Kävi sitten vanhanaikaiset siirtomarkkinoilla. Olin ostamassa puolustajaa tämän illan ottelua silmällä pitäen (taktisistä syistä), ja löysinkin sopivan kaiffarin. No ei kun tarjousta sisään, ja sainkin sitten kaverin.
Kun kaveri saapuu joukkueeseen, niin hän onkin loukkaantunut +2 viikkoa. Olin ihan, että mitäs hemmettiä se tämä meinaa. Kävin sitten katsomassa edellisen omistajan otteluita, ja siellähän pelattiin liigapeliä täyttähäkää.
Olisi ehkä pitänyt avata silmät, ja katsoa tilastotietoja ei voi näyttää ottelun aikana kohtaa.

Viddu.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
avatar kirjoitti:
Nyt pakko pyytää rehellisiä mielipiteitä, että minkähän arvoinen tämmöinen kaveri oikein teidän mielestä voisi olla?

20-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on sympaattinen kaveri, joka on seesteinen ja rehellinen.
Hänen kokemuksensa on kurja, ja hän on kehno johtaja.

Kansallisuus: Suomi
Total Skill Index (TSI): 2 650
Palkka: 800 €/viikko
Omistaja: Muu maailma
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: välttävä Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kelvollinen Syöttäminen: heikko
Laituri: välttävä Puolustus: kelvollinen
Maalinteko: kelvollinen Erikoistilanteet: kelvollinen

Edit: että onks toi vaan semmonen jokapaikan höylä, mikä ei osaa mitään kovin hyvin, eli ei minkään arvoinen vai onko tommosella taitotasolla mitään arvoa? Meikäläisen tiimi kun on niin pirun paska muutenkin, niin ei viittis yrittää ihan halvalla myydä..

No, mies meni pitkän tarjonnan jälkeen kaupaksi ja hyvin tyydyttävään hintaan.

172 000 €

Nyt pitäisi vielä saada muutamia turhia pelaajia ringistä pois niin alkaisi näyttää talouskin ihan kohtuulliselta, vielä ollaan hiukan pakkasella, mutta positiivista, että on kolmen ottelun voittoputki sarjassa. Kyseisen pelaajan menetys toki tietysti hiukan huonontaa kokoonpanoa, mutta uskon, että pärjätään vieläkin.

Kommentteja myyntihinnasta suhteessa kaverin skillseihin?
 

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Maksoinko ylihintaa?

Ostin tuossa pelaajan, tarjouskilpailun päätteeksi.
Aloin vaan miettimään että maksoinko tästä liikaa (40k), alottelija kun olen. -.-

Kimmo Åhlman
TSI = 990, 18-vuotias, välttävä kunto
Hänen kokemuksensa on tuhoisa, ja hän on välttävä johtaja

Kestävyys: heikko Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: hyvä
Laituri: välttävä Puolustus: kehno
Maalinteko: välttävä Erikoist.: kehno
 

sakke555

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal
avatar kirjoitti:
Kommentteja myyntihinnasta suhteessa kaverin skillseihin?

Kyllä tuo 172 000€ on mielestäni melko paljon kyseisestä kaverista. Kuten itsekkin totesit, kaveri on nimenomaan joka paikan höylä, mutta ei kovin hyvä millään paikalla. Toki käyttökelpoinen kaveri alhaisimmilla sarjatasoilla usealle pelipaikalle. Mutta taitaa olla jo kutosdivariin melko heppoinen kaveri. 172k siis 20v kelvollisesta pelaajasta hyvin. Pari-kolme vuotta nuorempana olisi kyseessä ollut kehityskelpoinen pelaaja.

JussiK kirjoitti:
Aloin vaan miettimään että maksoinko tästä liikaa (40k), alottelija kun olen. -.-

Tuntuu melko paljolta, sillä kaverilla paras päätaito välttävä. Toki jos maalinteko sattuisi olemaan erittäin lähellä kelvollista ja jos pelaaja menee maalintekotreeniin, niin sillon saattaa rahoille jossain vaiheessa tulla vastinetta. Mutta tuollaisena välttävä maalinteko, hyvä syöttö -> 40k lienee liikaa, sillä nulla taidoilla kaverista ei juuri hyötyä ole. Mutta ilmeisesti menee treeniin... muutenhan ehdottamasti kannattaa sijoittaa kokeneempiin.
 
Viimeksi muokattu:

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
sakke555 kirjoitti:
Kyllä tuo 172 000€ on mielestäni melko paljon kyseisestä kaverista. Kuten itsekkin totesit, kaveri on nimenomaan joka paikan höylä, mutta ei kovin hyvä millään paikalla. Toki käyttökelpoinen kaveri alhaisimmilla sarjatasoilla usealle pelipaikalle. Mutta taitaa olla jo kutosdivariin melko heppoinen kaveri. 172k siis 20v kelvollisesta pelaajasta hyvin. Pari-kolme vuotta nuorempana olisi kyseessä ollut kehityskelpoinen pelaaja.

No siis ehkä tuossa kysymyksesssäni oli hiukan omahyväisyyttä mukana hyvästä treidauksesta :DD Kunhan hehkutin. :) Tottahan se on, että on tuo liikaa, mutta kun massit tuli tänne päin niin mikäs siinä. Tuli nuo rahat tosi tarpeeseen, itse kun kasidivarissa pelaan, niin kyseinen jätkä oli aika kullanarvoinen poika, mutta rahatilanne on niin hanurista, että piti yrittää myydä kalliilla ja menihän se.

Tuossa ylempänä joku kyseli tuosta 40k ostosta. 18-vuotias ja hyvä syöttämään ja jotain muutakin kohtuullista skilliä. Aika amatööri olen, mutta mielestäni ihan ok-kauppa. Olisin itse ehkä jopa tuon verran voinut maksaakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös