häpeäpaalu kirjoitti:
No, laskeskelin huvikseni, kuinka paljon yhden nykyisen treenattavani arvo on noussut kaudessa, ja keskiarvoksi sain 548 226 €. Todellisuudessa arvio voi heittää helposti jonkin tonnin. Mutta tähän peilatessa 12,3% kausituottoa, joka toisi 738 000 € per kausi, voi todeta että korkotulot ajaisivat sittenkin helposti yhden juniorin paikan, joten sehän olisi jo loppujen lopuksi ihan hyvä keino kohti menestystä. Taidanpa tuohon kauden edetessä pyrkiä. Kiitos taloudestani kiinnostuneille!
Eipä ollut itelläkään tämä tullut aiemmin mieleen. Pitihän se tosiaan sitten laskeskella, että kuinka kannattaa itellä olisi laittaa treenattavia myyntiin, ja elää koroilla :)
Eli olen nyt vaihtamassa tosiaan syöttötreeniin tässä kauden loppupuolella, ja mulla on tällä hetkellä aika kova ryhmä pelinrakentajia joukkueessa. Laskeskelin tosiaan, että jos myisin 2 unohtumatonta (world class) pelinrakentajaa välttävällä syötöllä pois, ja nostaisin näistä saaduista rahoista korkoa, niin pääsin tämmösiin tuloksiin:
Myymällä pois nämä herrat, saisin niistä ehkä ~5,8M yhteensä.
Eli korkotuloilla saisin n. 640k kaudessa.
Treenaamalla pelaajien arvo nousisi yhteensä n. 1M (siirtovertailujen perusteella), ja palkat vievät kaudessa n. 540k. Eli treenituotto olisi n. 460k.
Eli korkotulot vs. treenituotto: 640k - 460k. Tosiaan ovat vain arvioita, mutta suuntaa antavia.
Mitä (muuta) tästä opittiin? Ei ole järkeä pitää liian montaa saman pelipaikan pelaajaa joukkueessa samaan aikaan, koska palkat vie yllättävän paljon. (Mulla tulee esim. treeninvaihdon aikaan olemaan pelinrakentajia 3xtitanic, 2xsupernatural, 1xworld class, 2xmagnificient + 2 laituria). Eli ajattelin pistää näistä world class innerin ja supernatural innerin lihoiksi treeninvaihdon yhteydessä.