Hattrick

  • 1 263 169
  • 10 217

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Jykke1978 kirjoitti:
Mielenkiintoisia tietoja tuolta kyllä löytyy. Itse pelaan 72. kovimmassa VI. lohkossa joten ajatukseni siitä, että olen kovassa lohkossa pitävät paikkansa, kun niitä lohkoja VI:ssä on kuitenkin 1024 kappaletta. Helpommassa lohkossa pärjäämis mahdollisuudet tietysti olisivat paremmat, mutta on se mukavempi pelata kovassa lohkossa jossa joutuu taistelemaan pisteistä tiukemmin.
Itseäni on siunattu 25. kovimmalla 6. divarin lohkolla, mutta ei se silti aivan mahdottomalta parin kauden päästä näytä. Nyt on 4-5. sijan paikkeille mahdollisuus realistisesti ajateltuna.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pistetäänpäs nyt yksi kysymys teille, jotka olette kyseistä peliä kauemmin pelanneet. Olenko ymmärtänyt oikein, että pelaaja saa saman harjoituksen viikolta riippumatta siitä pelaako yhdessä vai kahdessa ottelussa? Eli, että tärkeintä on se, että pelaa, ei se kuinka monessa matsissa viikon aikana pelaa?

Olen nyt puolen kauden verran harjoituttanut pelinrakennusta kuudella miehellä, eli niin, että paremmat nuoret pelaavat sarjapelit ja vähän heikommat nostavat arvojaan ystävyysmatseissa. Eli kaikkien tasot nousevat nyt samaa tahtia vai? Siis iästä riippuen toki.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Peltsi #18 kirjoitti:
Olenko ymmärtänyt oikein, että pelaaja saa saman harjoituksen viikolta riippumatta siitä pelaako yhdessä vai kahdessa ottelussa? Eli, että tärkeintä on se, että pelaa, ei se kuinka monessa matsissa viikon aikana pelaa?

Olen nyt puolen kauden verran harjoituttanut pelinrakennusta kuudella miehellä, eli niin, että paremmat nuoret pelaavat sarjapelit ja vähän heikommat nostavat arvojaan ystävyysmatseissa. Eli kaikkien tasot nousevat nyt samaa tahtia vai? Siis iästä riippuen toki.

Olet ymmärtänyt aivan oikein asian. Jos peluutat samaa pelaajaa kahdessa ottelussa samalla viikolla niin kannattaa peluuttaa sitä samalla pelipaikalla eli sinun tapauksessasi keskikenttäpelaajia. Eli jos sinulla on joku kk mies jolla on joko puolustus niin hyvä tai maalinteko niin hyvä, että mahtuisi kakkosmiehistössä pelaamaan sitä paikkaa niin älä laita, koska pelaaja saa harjoituksen sen mukaan millä paikalla on pelannut jälkimmäisessä ottelussa saman viikon aikana. Eli jos pelaajasi pelaisi kk miehenä lauantain sarjaottelussa ja sitten tiistaina peluuttaisit häntä pakkina niin hän ei saisi harjoitusta ollenkaan, koska on pelannut jälkimmäisessä pelissä pakkina. Jos sama kk pelaaja pelaa viikon molemmissa peleissä ja toisessa esim. Keskikenttäpelaaja 1:nä ja toisessa lisäkeskikenttäpelaaja niin se ei vaikuta harjoitukseen mitenkään.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joo sen tiesin kyllä, että missään tapauksessa ei saa niitä paikkoja sekoittaa niin, että kesikenttäpelaaja pelaisi tiistaina keskellä ja sitten lauantaina esim. puolustajana. Halusin vain varmistaa, että sillä ei ole merkitystä pelaako yhdessä vai kahdessa matsissa viikolla. Siis yksi matsi riittää samaan harjoituksen saamiseen, kunhan pelipaikka on keskellä!

Eli peluutan jatkossakin parempia keskusmiehiä sarjapeleissä ja vielä junnumpia ystävyysmatseissa, jotta saan kaikille kuudelle saman harjoitusvaikutuksen. Kiitoksia!
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Helvetin helvetti. Minulla on jengissä viisi hyökkääjä joista kolme parasta on nyt loukkaantuneena. Menee hermot tän pelin kanssa. Eikun hyökki ostoksille
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tinke-80 kirjoitti:
Helvetin helvetti. Minulla on jengissä viisi hyökkääjä joista kolme parasta on nyt loukkaantuneena. Menee hermot tän pelin kanssa. Eikun hyökki ostoksille

Sullahan on varmaankin fysioita palkattuna?

Mulla on omassa joukkueessa 6 fysiota, ja loukkaantumisia tapahtuu suunnilleen kerran kauteen.

Tosin tuuripelihän tämä on.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
repe_joke kirjoitti:
Sullahan on varmaankin fysioita palkattuna?

Mulla on omassa joukkueessa 6 fysiota, ja loukkaantumisia tapahtuu suunnilleen kerran kauteen.

Tosin tuuripelihän tämä on.

Ei ollut kuin 2 fysiota palkattuna. Hankin sitten 4 lisää.

- tinke-80
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
repe_joke kirjoitti:
Sullahan on varmaankin fysioita palkattuna?

Mulla on omassa joukkueessa 6 fysiota, ja loukkaantumisia tapahtuu suunnilleen kerran kauteen.

Tosin tuuripelihän tämä on.

Tuo viimeinen lausehan sen kertoo. Tuuripeliä. Minulla ollut tällä kaudella jo viisi pelaajaa lasaretissa, yleensä tietenkin kesken ottelu ja vielä sieltä parhaimmasta päästä. Fysioita on yhdeksän.

Lisäksi tällä kaudella kolmessa pelissä pelaajani on ottanut punasen, joten joutunut pelaamaan siis noin puolet peleistä vajaalla ja rampajoukkueella...
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Rodion kirjoitti:
Tuo viimeinen lausehan sen kertoo. Tuuripeliä. Minulla ollut tällä kaudella jo viisi pelaajaa lasaretissa, yleensä tietenkin kesken ottelu ja vielä sieltä parhaimmasta päästä. Fysioita on yhdeksän.

Lisäksi tällä kaudella kolmessa pelissä pelaajani on ottanut punasen, joten joutunut pelaamaan siis noin puolet peleistä vajaalla ja rampajoukkueella...

Toden totta, tämä kausi on mennyt loukkaantumisten suhteen onnekkaasti. Ekalla kaudella sattui senkin edestä, juuri kun sain parhaan äijäni parin viikon lomalta takaisin, tervehtyi ja heti ensimmäinen tai toinen peli ja rysähti noin viiden viikon huili.

Eilisessä harkkapelissä minun hurjat murjoi vastustajalta kolme pelaajaa sairastuvalle: viikko, viikko ja hulppeat kuusi viikkoa oli tuomiot kun tarkistin. Ikävää sinänsä, ei ollut tarkoitus.
 

Kyle

Jäsen
Nostetaanmpa tämäkin ketju ylös, kun alkaa olla kauden tärkeimmät pelit kyseessä.

Ja sitten asiaan. Millaista kokemusta teillä on laitaa tukevista hyökkääjistä? Itsellä on ollut noin puolitoista kautta hyökkäystreeni käynnissä ja nyt tämä uusi taktiikka on tuonut ongelman mukanaan. Toissa kierroksella taisi olla ekaa kertaa käytössä tämä laitaa tukeva-peluutus ja sen vuoksi oikea- ja vasen hyökkäys arvosanat laskivat melko tuntuvasti, yli kokonaisen arvosanan.

Itseltäni kun ei löydy treenattavista laituritaidon omaavia hyökkääjiä, muutamilla on heikko, niin kannattaako jo näin pientä laituritaidon omaavaa hyökkääjää laittaa laitaa tukevaksi? Onko vaikutusta?
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Gerodz kirjoitti:
Nostetaanmpa tämäkin ketju ylös, kun alkaa olla kauden tärkeimmät pelit kyseessä.

Ja sitten asiaan. Millaista kokemusta teillä on laitaa tukevista hyökkääjistä? Itsellä on ollut noin puolitoista kautta hyökkäystreeni käynnissä ja nyt tämä uusi taktiikka on tuonut ongelman mukanaan. Toissa kierroksella taisi olla ekaa kertaa käytössä tämä laitaa tukeva-peluutus ja sen vuoksi oikea- ja vasen hyökkäys arvosanat laskivat melko tuntuvasti, yli kokonaisen arvosanan.

Itseltäni kun ei löydy treenattavista laituritaidon omaavia hyökkääjiä, muutamilla on heikko, niin kannattaako jo näin pientä laituritaidon omaavaa hyökkääjää laittaa laitaa tukevaksi? Onko vaikutusta?

Ei se kannata jos kaikki arvosanat (keskushyökkäys, vasen hyökkäys ja oikea hyökkäys) ainoastaan laskee sen johdosta. Itse asiassa pelaajalla laituritaidon pitäisi olla maalintekotaitoa parempi että kannattaisi laittaa laitaa tukevaksi hyökkääjäksi.
 

Mace

Jäsen
sinikettu kirjoitti:
Ei se kannata jos kaikki arvosanat (keskushyökkäys, vasen hyökkäys ja oikea hyökkäys) ainoastaan laskee sen johdosta. Itse asiassa pelaajalla laituritaidon pitäisi olla maalintekotaitoa parempi että kannattaisi laittaa laitaa tukevaksi hyökkääjäksi.

Ja jälleen kerran on todettava, että olisi hyvä, jos omia virheellisiä näkemyksiä ei esitettäisi totuuksina. Eli tuo väitteesi on aivan täyttä tuubaa. Lukuisat esimerkit ovat osoittaneet, että jo heikolla laituritaidolla saa merkittävästi nostettua laitahyökkäysarvosanaa, siihen kun sattuu vaikuttamaan myös hyökkääjän maalinteko eikä siis pelkästään laituritaito. Noiden taitojen painotusta en osaa sanoa, vielä. On toki myös itsestäänselvää, että laitaa tukeva hyökkääjä ei anna niin paljon tehoja keskushyökkäykseen. Kyse on siis tehojen siirtämisestä keskeltä laidalle. Kaikesta päätellen tuo uudistus on varsin merkittävä ja tuo peliin aivan uudenlaisia ulottuvuuksia. Kokonaan toinen asia on se, että ovatko nuo "uudet ulottuvuudet" hyvä asia. Mielestäni eivät ole ainakaan nykyisillä "säädöillä" hyvä asia, koska laitahyökkäysarvosana tuntuu nousevan kohtuuttoman paljon vaikkei hyökkääjällä olisi laituritaitoa kuin nimeksi.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Mace kirjoitti:
. Kaikesta päätellen tuo uudistus on varsin merkittävä ja tuo peliin aivan uudenlaisia ulottuvuuksia. Kokonaan toinen asia on se, että ovatko nuo "uudet ulottuvuudet" hyvä asia. Mielestäni eivät ole ainakaan nykyisillä "säädöillä" hyvä asia, koska laitahyökkäysarvosana tuntuu nousevan kohtuuttoman paljon vaikkei hyökkääjällä olisi laituritaitoa kuin nimeksi.
Olipa hyvä, että joku otti tämän asian puheeksi. Aion ehdottomasti kokeilla viritystä, kun unohtumattomalla kärjelläni on kelvollinen laituri ja loistava kärki omaa välttävän laituritaidon. Oletko tutustunut asiaan niin paljon, että osaisit arvioida, paljonko tuo käskytys vie tehoa itse hyökkäykseltä? Globalilla varmaan olis jonkinlaista osviittaa, mutten sitä jaksa millään penkoa.
 

Mace

Jäsen
Anadigi kirjoitti:
Olipa hyvä, että joku otti tämän asian puheeksi. Aion ehdottomasti kokeilla viritystä, kun unohtumattomalla kärjelläni on kelvollinen laituri ja loistava kärki omaa välttävän laituritaidon. Oletko tutustunut asiaan niin paljon, että osaisit arvioida, paljonko tuo käskytys vie tehoa itse hyökkäykseltä? Globalilla varmaan olis jonkinlaista osviittaa, mutten sitä jaksa millään penkoa.


En ole asiaan vielä kunnolla perehtynyt, mutta jonkin verran olen kyllä mm. Globalin keskustelua seurannut. Ymmärtääkseni kahden hyökkääjän taktiikassa molempien hyökkääjien laittaminen laitaa tukevaksi on melkoinen itsemurha keskushyökkäyksen kannalta. Toisaalta hyvin korkea maalintekotaito ja ennen kaikkea korkea syöttö (sekä innerien syöttötaito) voisivat ehkä pitää keskushyökkäyksenkin siedettävänä. Lähtökohta lienee kuitenkin se, että kaikkea ei voi saada uhraamatta mitään. Kolmen hyökkääjän muodostelmaa käyttäville joukkueille tuo on kuitenkin selkeä hyöty, nyt siitä ylikovasta keskushyökkäyksestä voi irrottaa voimavaroja laidalle. Sinällään siis ideana ihan toimiva uudistus. Mielestäni toteutus on vain melkoisen pahasti perseellään. Kyllä hyvin selkeän laitahyökkäysarvosanan kohottamisen edellytyksenä tulisi mielestäni olla oikeasti laituritaitoinen hyökkääjä. Sinun tapauksessasi uskon laitahyökkäysarvosanojen nousevan hyvin merkittävästi ja tähtimäärät kasvavat myös huomattavasti.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
Mace kirjoitti:
Ja jälleen kerran on todettava, että olisi hyvä, jos omia virheellisiä näkemyksiä ei esitettäisi totuuksina. Eli tuo väitteesi on aivan täyttä tuubaa.

Jaa siis siellä on systeemiin tullut jotain muutoksia. Luulin että nuo laitaa tukevat hyökkääjät oli Gerodzilla se syy miksi laitahyökkäysarvosanat oli pudonnu ja tein hätäiset johtopäätökset ja luulin olevani oikeassa. Onneksi joku viisas aina korjaa virheet täällä.
 

Mace

Jäsen
sinikettu kirjoitti:
Jaa siis siellä on systeemiin tullut jotain muutoksia. Luulin että nuo laitaa tukevat hyökkääjät oli Gerodzilla se syy miksi laitahyökkäysarvosanat oli pudonnu ja tein hätäiset johtopäätökset ja luulin olevani oikeassa. Onneksi joku viisas aina korjaa virheet täällä.

Jep, tuosta uudistuksesta on siis kyse. Kukaan nyt ei varmasti vielä tarkalleen voi tietää, miten tuo käskytys vaikuttaa arvosanoihin, mutta jotain suuntaa on jo nähtävissä.
 

Kyle

Jäsen
Niin selvennykseksi vielä, että olen hyökkäysharjoitusten johdosta pelannut 3-4-3 muodostelmalla arvosanojen olleen suunnilen seuraavat: Oikeahyökkäys(Kelvollinen matala) Keskushyökkäys (Kelvollinen, matala) Vasen hyökkäys (Kelvollinen matala).

Uudistuksen jälkeisissä peleissä, kun EN käyttänyt laitaa tukevia hyökkääjiä, arvosanat muuttuivat suunninpiirtein näin: Oikea hyökkäys (Välttävä matala) Keskushyökkäys (Kelvollinen Korkea) Vasen hyökkäys (Välttävä matala).

Yksi tämän uudistuksien hyvistä puolista, nopeasti ajateltuna on varmasti puolustuksen korostuminen, kun hyökkäyksen merkitys on vähän laskenut, joka tietenkään ei minulle ole hyvä asia.

No kai sitä huomenna voisi kokeilla laittaa hyökkääjä laitaa tukevaksi, vaikka heikko onkin laituritaito.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Itselläni loppu kausi on lähinnä merkityksetöntä pelailua. Mahkuja nousuun, tai nousukarsintaan ei ole, ja tippumiseenkaan ei ole välitöntä uhkaa.
Toki tippua vielä voi jos ajautuu tappioputkeen, mutta siitä ei pitäisi olla pelkoa.

Joukkueeni on tällä kaudella mennyt hieman eteenpäin keskikentällä, puolustuksessa ja hyökkäyksessä todella paljon. Maalivahti työskentely sen sijaan on huonontunut, koska minulla meni hermot ykkösmaalivahtini huonoon kuntoon, jota jatkui jo toista kautta putkeen (parhaillaan välttävässä kunnossa, mutta normaalisti heikossa tai huonommassa).

Hyökkäyksessä minulla oli kauden alussa 2kpl erinomaisia kavereita ilman kunnollista syöttötaitoa.
Nyt minulla on 2kpl unohtumattomia kavereita, joilla toisella on hyvä syöttö ja toisella kelvollinen.

Tällä hetkellä minulla on lohkossani paras keskikenttä, ja lähelle paras hyökkäys. Puolustus sitä vastoin on lohkoni huonoin. Tietääpähän ainakin mihinkä hankkia parannuksia.
Huono homma parannusten hankkimisessa on se, että huomattavasti paremmat pelaajat maksavat maltaita, joten rahan hankkiminen kestää. Ja kun joukkueessa on kuitenkin 2kpl erinomaisia pakkeja ja yksi mahtava, niin ei ole mitään järkeä päivittää pelaajia pikkuhiljaa loistaviksi tms. 3milj. per pakki pitäisi jostain löytää, että saa kunnolla parannusta.
Sitten kun tarvitsee vielä uuden maalivahdin, niin onhan noita kulueriä tiedossa.
Hyvä asia tässä on kuitenkin se, että kun joukkueeni joskus nousee neloseen on se valmis pelaamaan siellä voitoista.
 

Lugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsekin olen tätä peliä jo jonkin aikaa, aloitin muistaakseni kesällä 2004. Pelaan sarjassa VII.220 joukkueella Nakkilan Jalkapallo Klubi eli NJK. Joukkueellani on myös omat sivut eli www.ht-arena.com/njk
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni on tänään kauden tärkein ottelu tiedossa. Olen tasapisteissä kärjessä lohkossani itseäni hieman paremman joukkueen kanssa. Tänään voitto ja olen edelleen mukana nousukahinoissa, mutta tasurilla ja tappiolla uskoisin kauteni olevan koko lailla ohi, ellei naapuri sitten sähellä toden teolla loppukautta. Tässä kiinnostuneille: Sarja:IV.7 (2307)
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Ensimmäinen kokemus laitaa tukevista hyökkääjistä on nyt takana. Laitahyökkäykset nousi kyllä huimasti, mutta keskushyökkäys kärsi myös paljon. Entisen Erinomainen (erittäin korkea) tilalle tuli Välttävä (erittäin korkea). Laidat taasen meni siten, että välttävän laituritaidon omaavan hyökin laita oli Välttävä (Matala) ja kelvollisen laituruuden hyökki sai laidalleen aikaan Välttävä (erittäin korkea) arvosanan. Viikkoa aiemmin molemmat laidat olivat tasoa Kehno (korkea).

Summa summarum. Jos on tiedossa, että vastustajan toinen laitapuolustus on heikko, niin toisella kärjellä sinne voi (ja kannattaa) iskeä, molempien hyökkien käskytys syö liialti keskushyökkäyksen terävyyttä. (Ei sinänsä yllättänyt). Voitin onneksi ottelun 5-3, eli kaikki meni enemmän kuin hyvin.
 

EricCartman

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & Lukko
psykopatisoija kirjoitti:
Jos laittaa joukkueen asenteeksi vuoden tärkein peli niin kuinka monessa tulevassa ottelussa pelaajat ovat huononpia?

Joukkuehenkesi puolittuu. Riippuu sitten valmentajasi johtajuudesta, kuinka kauan kestää ennen kuin palaa takaisin. Vaikuttaa kuitenkin koko loppukauteen, toki esim seuraavan viikon rennolla pelillä päästään taas lähelle nykyistä tilaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Mitenhän tuo puolittuminen pitää ymmärtää? Itselläni on nyt joukkuehenki "tyytyväinen" ja siitä se voi maksimissaan tippua 7 pykälää. Eli todennäköistä on, että se tippuisi 3-4 pykälää, joko maltilliseen tai ärtyneeseen?
 

Afan

Jäsen
Itselläni on pikku hiljaa päässyt kiinnostus Hattrickiä kohtaan hiipumaan, joten tänään tein radikaalin ratkaisun. Kaikki pelaajat myyntiin! Lähtöhinnaksi iskin kaikille 0 euroa, joten sieltä vaan sarjasta III.15 ja joukkueesta Afan FC sopivia pelaajia hankkimaan. Tavallaan olisi mukavaa, jos ainakin muutama pelaajani saisi jatkaa uraansa jonkun jatkislaisen joukkueessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös