Hattrick

  • 1 263 459
  • 10 221

Kyle

Jäsen
Mace kirjoitti:
Jos on hyvä valmentaja, 10 apuvalkkua ja 100%:n intensiteetti, niin on aika vaikea uskoa, että 17-vuotiaalla treenattavalla maalinteon nousu kestäisi 7 viikkoa. Yhden viikon heitto suuntaan tai toiseen on toki yleensä selitettävissä desimaaleilla, mutta yleisesti ottaen tuo 7 viikkoa tuntuu liian pitkältä ajalta.

Voin vahvistaa, että itsellä meni myöskin 7 viikkoa maalinteossa tason nousu 17-vuotiaalla pelaajalla ja 8 viikkoa 18 vuotiaalla. Apuvalmentajia oli 6-8 ja hyvä päävalmentaja.

Tällä hetkellä treenattavien seassa on joukkueen pitkäaikainen 24-vuotias ykkösmaalipyssy, joka ei ole nostanut tasoaan 11 viikkoon kuten eri taulukot ilmoittaisi, tälle viikolle on toiveet korkealla.
 

Mace

Jäsen
Gerodz kirjoitti:
Voin vahvistaa, että itsellä meni myöskin 7 viikkoa maalinteossa tason nousu 17-vuotiaalla pelaajalla ja 8 viikkoa 18 vuotiaalla. Apuvalmentajia oli 6-8 ja hyvä päävalmentaja.

Hmm.. no kuten sanottua, onhan tuo toki mahdollista. Sisältyikö tuohon ajanjaksoon yhtään "epäselvää" ottelua, Hattrickissähän oli taannoin tuo kansainvälisiin ystävyysotteluihin liittynyt bugi, jonka takia treenejä jäi saamatta?
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Mace kirjoitti:
Jos on hyvä valmentaja, 10 apuvalkkua ja 100%:n intensiteetti, niin on aika vaikea uskoa, että 17-vuotiaalla treenattavalla maalinteon nousu kestäisi 7 viikkoa. Yhden viikon heitto suuntaan tai toiseen on toki yleensä selitettävissä desimaaleilla, mutta yleisesti ottaen tuo 7 viikkoa tuntuu liian pitkältä ajalta.
Itse olen treenannut maalintekoa yhtäjaksoisesti pian 6 kautta, ja tuo 0,5-1 viikko lisätreeniä per ikävuosi pitää aika hyvin rotinsa. Toki niitä heittoja joukkoon mahtuu juuri noista tason sisäisistä desimaaleista johtuen, mutta viikon sisällä nuo poikkeukset ovat olleet.

Kokemusta yli 20-vuotiaiden treenaamisesta ei juurikaan ole, koska aiemmin V-divarissa lohkon kovimpaan hyökkäykseen riitti kärkitreenattavien loistava-häikäisevä taso. Nyt ykkösjoukkueessa kirmaa 20-vuotias armoitettu, 20-vuotias häikäisevä ja 19-vuotias häikäisevä maalintekijä. Niitä ajattelin treenata vielä vähintään pari tasoa ylöspäin, jotta iskukyky kovassa lohkossani ei ainakaan hyökkäykseen kaatuisi. Kakkostreenattavat on vielä mahtava-tasolla, eli ykkösen iskukyky heikkenisi huomattavasti jos sieltä jonkun vaihtaisi pois.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertokaas 8. divarissa opettelevalle managerille, että kuinka kauan kestää, että saa juniorijoukkueen tason nousemaan erinomaiseen? Sijoitin ensimmäisen n.10 viikkoa alimman mukaan, eli sen 5000/vk ja nyt olen kahden viimeisen viikon aikana sijoittanut 20000/vk. Eli kuinka kauan suurinpiirtein kestää tuolla maksimisijoituksella, että taso nousee erinomaiseen. Nyt se on vasta välttävä.

Ensi kaudella seiskassa tarvitaan kovia junnuja. Ei näillä vanhuksilla kauaa seuraa pyöritetä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Peltsi #18 kirjoitti:
Kertokaas 8. divarissa opettelevalle managerille, että kuinka kauan kestää, että saa juniorijoukkueen tason nousemaan erinomaiseen? Sijoitin ensimmäisen n.10 viikkoa alimman mukaan, eli sen 5000/vk ja nyt olen kahden viimeisen viikon aikana sijoittanut 20000/vk. Eli kuinka kauan suurinpiirtein kestää tuolla maksimisijoituksella, että taso nousee erinomaiseen. Nyt se on vasta välttävä.

Ensi kaudella seiskassa tarvitaan kovia junnuja. Ei näillä vanhuksilla kauaa seuraa pyöritetä.
http://www.hottrick.org/Sections+index-req-viewarticle-artid-6-page-3.html

Tuolta löytyy hieman tilastoa, miten tasonnousut on edenneet. Hyvästä erinomaiseenhan menee se 16viikkoa 20000€/vk panostuksella, ja sekin ilmeisesti ensimmäisellä kerralla, kun sen kerran tiputtaa niin nousu kestää kauemmin, näin olen jostain ollut lukevinani, korjatkaa toki jos olen väärässä.

Mutta vaikka olisi erinomainen joukkue niin sehän ei luonnollisestikkaan tarkoita parempia junnuja vaan aivan lottona tulee, todennäköisyys vain paranee saada kunnon pelureita.
 

Peltsi #18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiitoksia! Eli kelvolliseen nousee tuon mukaan nopeasti ja siitä sitten kestää kauemmin. Hyväänkin pääsee melko vauhdilla. Eihän se tietenkään tarkoita automaattisesti parempia pelaajia, mutta jos edes hiukan useammin osuisi. Toistaiseksi osumat ovat nollassa.
 

Kyle

Jäsen
Peltsi #18 kirjoitti:
Kiitoksia! Eli kelvolliseen nousee tuon mukaan nopeasti ja siitä sitten kestää kauemmin. Hyväänkin pääsee melko vauhdilla. Eihän se tietenkään tarkoita automaattisesti parempia pelaajia, mutta jos edes hiukan useammin osuisi. Toistaiseksi osumat ovat nollassa.

Kannattaa satsata sinne hyvään, eikä edes muistella koko erinomaisen tason olemassa oloa ainakaan vielä.

Itse sain varmaan 3/4 ensimmäisestä nostosta pelimiehiä, kun taso nousi sinne hyvään, enkä usko että ero on kummoinen kun jossain vaiheessa saan junnujoukkueeni erinomaiseksi.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Aloittelija täällä kyselee, että onko mitään järkeä vetää kesken kauden yhtä kestävyystreeniä keskikentän otteiden parantamiseksi? Pelinrakennustreenit menossa, mutta keskikentän "avainmiesten" kestävyydet ovat tasoa kehno, 2*heikko ja 2*välttävä. Tiedän kyllä kuntojen tippuvan jonkin verran, mutta siellä on varaa...
 

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Sam#9 kirjoitti:
Aloittelija täällä kyselee, että onko mitään järkeä vetää kesken kauden yhtä kestävyystreeniä keskikentän otteiden parantamiseksi? Pelinrakennustreenit menossa, mutta keskikentän "avainmiesten" kestävyydet ovat tasoa kehno, 2*heikko ja 2*välttävä. Tiedän kyllä kuntojen tippuvan jonkin verran, mutta siellä on varaa...

Riippunee hiukan sun tavoitteista tän kauden suhteen. Jos nousua tai putoamista ei ole missään tapauksessa odotettavissa niin älä treenaa kestävyyttä nyt vaan kausien välissä. Jos taas mahollisuudet on jompaan kumpaan niin ite treenaisin kestävyyttä sen viikon ehkä jopa kaksi noilla sun kk-miesten kunnoilla. Kestävyys on kk-pelaajille kuitenkin erittäin tärkeä ominaisuus.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täräytetään yksi tyhmä, ehkä jopa idioottimainen kysymys nyt eetteriin.

Nyt kun sain tänään nuorisojoukkueeni tason nostettua erinomaiseen, niin voinko ottaa panostuksen kokonaan pois vai täytyykö se pitää edelleen korkealla? Siis lähteekö nuorisoporukan taso laskemaan pienellä tai 0 satsauksella?
 

xps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit (silloin ennen.. ja taas kerran)
Näkkäri kirjoitti:
Täräytetään yksi tyhmä, ehkä jopa idioottimainen kysymys nyt eetteriin.

Nyt kun sain tänään nuorisojoukkueeni tason nostettua erinomaiseen, niin voinko ottaa panostuksen kokonaan pois vai täytyykö se pitää edelleen korkealla? Siis lähteekö nuorisoporukan taso laskemaan pienellä tai 0 satsauksella?

On pidettävä kokoajan 20 000 eurossa. jos panostusta pienentää, tippuu taso muistaakseni jo viikossa takaisin hyvään, ja siitä pikkuhiljaa alaspäin.
 

Mace

Jäsen
Näkkäri kirjoitti:
Täräytetään yksi tyhmä, ehkä jopa idioottimainen kysymys nyt eetteriin.

Nyt kun sain tänään nuorisojoukkueeni tason nostettua erinomaiseen, niin voinko ottaa panostuksen kokonaan pois vai täytyykö se pitää edelleen korkealla? Siis lähteekö nuorisoporukan taso laskemaan pienellä tai 0 satsauksella?

Tyhmiä kysymyksiä ei Hattrickissä olekaan. Paljon tyhmempi on se, joka ei kysy vaan tekee mieluummien virheen tietämättömyyttään. Erinomainen junnujoukkue pysyy tasollaan vain 20 000 panostuksella, pienemmillä panostuksilla se putoaa alaspäin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Aladivisioonien miehet!

Kuten itsekin olen, aladivarin ukkoja. Mutta tästä teille apu maalittomuuteen, siedettävään hintaan maalintekijä, menee laiturin paikalle myös. Viime kauden maalitykki, tämän kauden liki käyttämättömänä kun hankin paremman maalintekijän. Hinnaksi pistin härskisti 10 000 yksikköä, saattaa olla liikaa mutta kokeillaan ensiksi tuohon hintaan.


Sandi Nanić (30500670)
24-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on miellyttävä heppu, joka on levollinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on kehno, ja hän on kehno johtaja.

Kansallisuus: Hrvatska
Total Skill Index (TSI): 710
Palkka: 744 €/viikko Sisältää 20% Bonuksen
Omistaja: Tampereen Tykkiukot
Varoitukset: 0
Loukkaantumiset: Terve


Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: kehno Syöttäminen: kurja
Laituri: välttävä Puolustus: kehno
Maalinteko: kelvollinen Erikoistilanteet: kehno

Maaleja uralla: 27
Hattutemppuja uralla: 3
Maalit sarjapeleissä tällä kaudella: 0
Maalit cupissa tällä kaudella: 0
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen hämilläni, kertokaa joku mitä nyt tapahtuu.

Mulla on siis yksi tusinamaalivahti myynnissä ja äsken kurkkailin aikani kuluksi, että josko joku olisi vaikka tonnin tarjonnut. Yllätykseni oli kuitenkin suuri, kun huomasin, että myynnissä on toinenkin pelaaja. Tämä pelaaja oli minulla aikoinaan hyvin vähän aikaa kunnes myin sen eteenpäin. Tämä tapahtui kesäkuussa ja sen jälkeen en ole kaverista kuullut. Miten helvetissä se on nyt ilmestynyt minun siirtolistalleni "myydään" puolelle? Loppuun vielä copy/paste tästä tilanteesta. Lampi on siis oma alkuperäinen pelaajani ja tämä Turkin poika on hämmennystä herättävä tapaus.

Myydään
Asaf Gazi
Edellinen seura
Edellinen seura (%):0,5%

Eino Lampi
Alkuperäinen seura
Alkuperäinen seura (%):2%
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sammeri2 kirjoitti:
johtuu siitä, että sä saat tietyn prosentti osuuden pelaajan myynti summasta koska sä olet sen kasvattajaseura.

Ahaa, kuulostaa järkevältä, mutta miten ihmeessä olen sen kasvattajaseura kun koko jätkä oli mun joukkueessa 2 viikkoa. Siis ostin sen jostain ja pistin eteenpäin. Ilmeisesti nyt edellinenkin seura saa jonkun pikkupotin (0,5%). Eipä ole ennen tullut tällaista eteen, mutta taas opittiin.
 

Spede#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No siinähän se lukee mustaa valkosella. Siitä Turkin kaverista saat EDELLISEN seuran palkkion ja siitä omasta tusina mokestas ALKUPERÄISEN seuran palkkion.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Spede#17 kirjoitti:
No siinähän se lukee mustaa valkosella. Siitä Turkin kaverista saat EDELLISEN seuran palkkion ja siitä omasta tusina mokestas ALKUPERÄISEN seuran palkkion.

No niinhän se on, olet oikeassa. Ihmettelin vaan tilannetta, koska Turkin kaveri ei ollut minun kasvattini, eikä moista ollut ennen eteen tullut. Nyt on kuitenkin kaikki hyvin ja vaikka Kärpätkin tänään hävisi, niin toivottavasti saat unen päästä kiinni. Spede.
 

Kako-86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NasKi, Aston Villa
Toisinaan se ihmetyttää kun ihmiset eivät osaa lukea tai vaikka osaisivat, eivät lue ohjeita. Peliin pääsee käsiksi kun lukee ne ohjeet ja käyttää tervettä järkeä noitten pelaajakauppojen suhteen, hävisi kärpät tänään tai ei.
 

Ebbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado
Cup-taival jatkuu allekirjoittaneen joukkueella seitsemännelle kierrokselle. Voitto -apinakomitea-:sta saavutettiin vasta rankkareiden jälkeen. Neljästä vastustajan rankkariampujasta kukaan ei onnistunut ja maalivahtini teki ratkaisevan maalin. Ai miksi maalivahtini ampui? No en ollut asettanut cup-peliin rankkareiden ampujajärjestystä. Kolmantena epäonnistui kehno erikoistilannemies ja neljäntenä maalin teki siis maalivahtini, jolla erikoistilanteet on tuhoisa.

Ensi viikolla yritetään jatkaa cupin voittoputkea IV-joukkuetta vastaan. Scouttauksen perusteella ei pitäisi olla mahdoton voitettava. Liigassa on vuorossa tiukka revanssi mirasanen Etu-Töölön Kanuunaa vastaan, jolle hävisin Nahkakuula-cupissa kaudella miekka ja kilpi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kako-86 kirjoitti:
Toisinaan se ihmetyttää kun ihmiset eivät osaa lukea tai vaikka osaisivat, eivät lue ohjeita.

Olen pelannut Hattrickiä suhteellisen kauan ja lukenut säännöt pääpiirteissään moneen kertaan. Tällaista tilannetta ei ole ennen tullut vastaan ja olin ihmeissäni. En jaksanut alkaa kahlaamaan läpi koko sääntökokoelmaa, vaan ajattelin kysyä neuvoa täältä, koska tähän minua on tässäkin ketjussa rohkaistu. Tein hätäisen tempun ja olisin varmasti tajunnut homman itsekin varsin pian. Olen erittäin pahoillani aiheuttamasti mielipahasta kaikille, jotka ovat jaksaneet minulle vastata.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Gerodz kirjoitti:
Tässä tilastonikkareille mielenkiintoinen linkki:
http://finland.alltidhattrick.org/?...l=7&generate=topleagues&start=0&showstat=Show

Sieltä itselle selvisi mm. sellainen tosiasia että pelaan maan 14:sta kovimmassa VII - lohkossa ja lohkoni rankkinkissa olen kolmas(tällä hetkellä sijoitukseni on viides).
Sivustolla myös muuta mukavaa, kuten lohkojen dream team jne..

Haa.. Mielenkiintoinen sivusto tosiaan.
Kuvittelin oman lohkoni mutulla ja kavereiden lohkojen helppoutta päivittelemällä, ihan kutosen kärkipäähän - jota se viime kaudella eittämättä olikin -, mutta vitoseen noussut +50 tähden joukkue ja heikot nousijat sekä vaatimaton vitosesta tippuja, painavat meidät vasta sijalle 109. Eli varsin keskinkertainen lohko vaikka kärki on kova, snif.

Henkilökohtainen rankingini on omassa lohkossani kakkonen - joka se muuten tällä hetkellä onkin tasapisteissä kärjen kanssa - ja kaikkien kutosen joukkueiden seassa näytän olevan tällä hetkellä kahdensadan parhaan joukossa. Väitän kyllä nousevani kauden aikana heittämällä tuonne sijojen 30-70 tietämiin, jahka saan avainpelaajani ensimmäistä kertaa samaan aikaan kentälle siedettävissä kunnoissa.

Sinänsä mielenkiintoista, että vitosessakin mahtuisi rankingeissa tonnin tietämille, jolla noin keskimäärin pelailisi helposti keskikastissa, jollei ihan tappolohkoon joutuisi.
Omille nousuhaaveilleni antaa hyvin pitkälle osviittaa ensi lauantain kotipeli lohkoni toista puhtaan pelin joukkuetta vastaan. Epäilenpä, että haaveeksi jää ykköshyökkääjän maatessa sairasvuoteella ja hänen ollessa jonkun verran muutenkin vielä edellä.

Jos ja kun tuon häviän, niin viimeinen oljenkorsi jää samaa joukkuetta vastaan kolmen viikon päästä tahkottavaan vierasmatsiin. Siihen valmistaudutaan piccaamalla kaksi seuraavaa peliä, jonka jälkeen yritetään saada motsaamalla kelvollinen keskikenttä, joka saattaisi riittää mikäli saan läpäistyä kaverin todella kovan puolustuksen. Tämän jälkeen maaliero saisi ratkoa loput, ja siinä leikissä uskoisin useampien kotipelieni turvin olevani vahvoilla jos ei yllätyksiä satu.

Todennäköisesti kuitenkin ensi kausi vielä kutosessa, vaikka haluja on ylemmäs, prkl.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Gerodz kirjoitti:

Mielenkiintoisia tietoja tuolta kyllä löytyy. Itse pelaan 72. kovimmassa VI. lohkossa joten ajatukseni siitä, että olen kovassa lohkossa pitävät paikkansa, kun niitä lohkoja VI:ssä on kuitenkin 1024 kappaletta. Helpommassa lohkossa pärjäämis mahdollisuudet tietysti olisivat paremmat, mutta on se mukavempi pelata kovassa lohkossa jossa joutuu taistelemaan pisteistä tiukemmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös