Hattrick

  • 1 260 920
  • 10 210

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Itse suosin kestavyystreenia seuraavalla kaavalla: Yleiskuntotreeni 25% ja kestavyystreenin osuus 75%. Aika hyvin tuntuu kestavyydet nousevan ja tuo neljanneksen yleiskunto-osuus estaa kohtalaisesti kuntojen putoamista. Tata viikko tai kaksi tarpeen mukaan ja sitten takaisin normaaliin treeniin.

Minun mielestäni tuo ei ole kovin järkevää, koska tällä tavalla menee, esim. jos kauden vaihteessa treenaa, kaksi viikkoa kokonaan hukkaan normaalin treenin kannalta.

Oletetaan, että joukkueesi koostuu pääasiassa alle 29-vuotiaista pelaajista. Muutetaan tässä esimerkissä harjoitusprosentit harjoituspisteiksi: 100%:n intensiteetti on 100 pistettä/viikko.

Vaihtoehto A

Treenaat 14 viikkoa esim. pelinrakennusta 5%:n kestävyysosuudella ja kaksi viikkoa yleiskuntoa 75%:n kestävyysosuudella. Tällöin et saa noilta kahdelta viikolta ensinkään pelinrakennustreeniä.

Harjoituspisteiksi muutettuna treeniluvut ovat: 14vko*95p=1330 pistettä pelinrakennusta ja 5p*14vko+75p*2vko=220 pistettä kestävyyttä. Tässä on vielä lisäksi otettava huomioon se, että treenaamalla 75%:a kestävyyttä et suinkaan saa samaa hyötyä kuin treenaamalla sitä 5vko*15p. Myöskään kuntoihin ei 15%:n kestävyysosuuden pitäisi vaikuttaa juuri mitenkään.

Vaihtoehto B

Treenaat kestävyyttä vähitellen, esim 15%:a viikossa. Minulla on hyvä syy olettaa, että tämä kestävyysharjoittelun osuus riittäisi ylläpitämään jopa 29-vuotiaalle pelaajalle hyvää kestävyyttä. Jo sen pitäisi olla suurimmalle osalle pelaajista riittävä kestävyyden taso ja alle 25-vuotiaille pelaajille ko. kestävyystreeni riittäisi pitämään yllä jopa erinomaista kestävyyttä.

Esimerkkiin palatakseni harjoituspisteet olisivat: 16vko*85p=1360 pistettä pelinrakennusta ja 16vko*15p=240 pistettä kestävyyttä. Kun otetaan vielä huomioon, että tasainen kestävyystreeni nostaa kuntoja pitkässä juoksussa enemmän, niin tämän takia vaihtoehto B on huomattavasti parempi useimmille joukkueille.

Näin ollen treenaamalla kestävyyttä vähitellen saavutat sekä enemmän päätreeniä että myöskin kestävyyttä. Pelaajien iällä ei oikeastaan ole edes juurikaan väliä, koska samalla tavalla sitä kestävyyden osuutta pitäisi kasvattaa molemmilla tavoilla treenatessa. Jos jonkun mielestä pelkistän liikaa, tai muuten vain päätelmäni ovat mielestänne vääriä saa vapaasti korjata, mutta minulle nämä ovat ainakin toimineet hyvin.

Liitän tähän vielä tiedoston, jota olen käyttänyt apuna kestävyystreeniprosenttia miettiessäni. Sen ainakin pitäisi olla varsin tarkka ja käyttökelpoinen.
 

Liitteet

  • Hattrick - stamina.gif
    Hattrick - stamina.gif
    32,2 KB · kertaa luettu: 516

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Niin no micon laskelmissa unohtuu se, että sen kahden viikon ajalta vain viisi pelaajaa saa pr-treeniä, kun normikaudella 14 viikon aikana sitä saa 10 pelaajaa.

Tai ainakin minusta tuo seikka oli jätetty huomioimatta. Vai ymmärsinkö väärin? Yleiskunto- ja kestävyystreenin saa käsittääkseni kuitenkin kaikki pelaajat, olivat pelaavassa kokoonpanossa tai eivät. Vai?

En minä suoranaisesti tiedä sanoa, mikä on oikea vaihtoehto, mutta itse olen vielä nyt toistaiseksi pelannut vanhalla mallilla ennen kestävyystreeniprosentteja, eli siis olen tosiaan peluuttanut kestävyyttä 5-7 prosenttia kaudella ja sen 30 prossaa välikaudella ja muuten yleiskuntoa. Pitää nyt mietiskellä jatkossa, mikä olisi se optimaalisin malli.
 

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
Niin no micon laskelmissa unohtuu se, että sen kahden viikon ajalta vain viisi pelaajaa saa pr-treeniä, kun normikaudella 14 viikon aikana sitä saa 10 pelaajaa.

Tai ainakin minusta tuo seikka oli jätetty huomioimatta. Vai ymmärsinkö väärin? Yleiskunto- ja kestävyystreenin saa käsittääkseni kuitenkin kaikki pelaajat, olivat pelaavassa kokoonpanossa tai eivät. Vai?

Ymmärsit ja et. Tuo ero on edelleenkin olemassa "normaalin" treenin ja kestävyystreenin välillä, mutta koska nykyään pelaajat, jotka eivät pelaa otteluissa saavat vain puolet kestävyystreenistä, on tuo ero sen verran pienempi kuin aikaisemmin, etten katsonut sillä olevan suurtakaan merkitystä. Toivottavasti ymmärrät, mitä ajan takaa.
 
Jes jatkoon mentiin cupissa, hyvä minä! No jos rehellisiä ollaan, niin voitto tuli botista, 0-4 (80min). Nyt vaan odotellaan kuka tulee vastaan seuraavalla kieroksella. Toivottovasti joku joka on lyötävissä, tai todella menestyvä seura. Haluan rahaa, siksi ottelun on oltava vieraskentällä jos vaihtoehto B toteutuu.
 
Tarvitsen taas vaihteeksi helppiä/vinkkejä tässä pelissä. Elikkä kauden avausottelu on lauantaina ja tarvitsen taktisia neuvoja. Minä pelaa 3-4-3 systeemillä ja vastustajani pelaa tod. näköisesti 4-4-2 systeemillä. Millä taktiikalla kannattaisi lähteä liikkeelle? Tässä vähän materiaalia sinulle/teille joka ehkä ystävällisesti neuvoo minua:

Ottelun ID: 227826999
Minun kokoonpano: Click! (linkki Hattrick.org:iin)
Vastustajan tod. näköinen kokoonpano: Click! (linkki Hattrick.org:iin)

Minua huolestuttaa se että minun taktinen osaaminen on todella huono tässä pelissä, nyt on tehtävä jotain.

Ja sitten vielä yksi kysymys, miten maalinteko taitoa kehitetään parhaiten? Vedän nyt tämmöisellä systeemillä:

Harjoitustyyppi: Maalinteko
Kestävyysharjottelun osuus: 16%
Harjoittelutaso: 100%

Todella ISO kiitos jo etukäteen mahdolliselle neuvojalle!!!
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tarvitsen taas vaihteeksi helppiä/vinkkejä tässä pelissä. Elikkä kauden avausottelu on lauantaina ja tarvitsen taktisia neuvoja. Minä pelaa 3-4-3 systeemillä ja vastustajani pelaa tod. näköisesti 4-4-2 systeemillä. Millä taktiikalla kannattaisi lähteä liikkeelle? Tässä vähän materiaalia sinulle/teille joka ehkä ystävällisesti neuvoo minua:

Ottelun ID: 227826999
Minun kokoonpano: Click! (linkki Hattrick.org:iin)
Vastustajan tod. näköinen kokoonpano: Click! (linkki Hattrick.org:iin)

Minua huolestuttaa se että minun taktinen osaaminen on todella huono tässä pelissä, nyt on tehtävä jotain.

Ja sitten vielä yksi kysymys, miten maalinteko taitoa kehitetään parhaiten? Vedän nyt tämmöisellä systeemillä:

Harjoitustyyppi: Maalinteko
Kestävyysharjottelun osuus: 16%
Harjoittelutaso: 100%

Todella ISO kiitos jo etukäteen mahdolliselle neuvojalle!!!
Tuo harjoittelun osuus vaikuttaa ihan järkevältä, tosin kestävyyden osuutta voisi pienentää vaikka yhden tai kaksi yksikköä alaspäin, ellei sulle ole hirveästi yli 30v pelaajia.

Noin lähtökohtaisesti olen sitä mieltä että laiturin peluuttaminen normaalina ei ole järkevää. Ei anna tarpeeksi buustia keskikentälle eikä hyökkäykseen, on vähän sellainen turha välimalli. Jos sulla vaan on laittaa neljäs pelaaja jolla hyvä pelinrakennus, niin peluuttaisin sitä laidalla keskustaa tukevana, koska vahvasti näyttää siltä että tulet häviämään hallinnan tuossa pelissä. Jos voit olettaa voittavasi hallinnan, voit peluuttaa laituria myös hyökkäävänä, jolloin saisit toisen hyökkäyskaistan. Jos jollain kärjistäsi löytyy myös laituritaitoa, voit laittaa vielä hänet tukemaan laitaa, jolloin saat kaksi hyvää hyökkäys suuntaa. Keskikenttäpelaajia en myöskään peluuttaisi hyökkäävinä, koska sinulla on jo kolme kärkeä ja hallinnan saaminen on tärkeämpää.

Vastustajan manageri ei kovin osaava näytä olevan, tuollainen tylsän tasainen 4-4-2 kielii siitä. Oikealla laidalla näyttäisi olleen useimmiten hyökkäävä laita, joten sun vasen laita ainakin tukkoon puolustavalla laitapakilla. Toisella laidalla voisit periaatteessa peluuttaa sitä hyökkäävää laituria, jos hallinta antaa myöten, ja pistää sen puolen laitapakin normaaliksi, jos vaan yhtään laituruutta pakeilta löytyy.


Oman joukkueen cup-taival jatkuu, historian ensimmäisestä cup-ottelusta selkeä 3-1 voitto. Toisella kierroksella tuleekin sitten pataan, mutta se nyt olikin odotettavissa. Tän kauden ainut tavoite nyt muutenkin on säilyä seiskassa ja parantaa treenikokoonpanoa ja kehittää muutenkin joukkuetta. Ensi kaudella kokeillaan sitten haastaa jo sarjassa, ja miksei cupissakin jos kehitys jatkuu hyvänä.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Onko muilla eiliset cupin otteluarvostelut päin persettä? Unknown player? Eli otteluarvostelussa aina jonkin tapahtuman kohdalla, pelaajan kohdalla lukee tuo "unknown player", eikä pelaajan nimeä. Kokoonpanosivukin näyttää tyhjää. Mitähän nyt taas ht..
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Onko muilla eiliset cupin otteluarvostelut päin persettä? Unknown player? Eli otteluarvostelussa aina jonkin tapahtuman kohdalla, pelaajan kohdalla lukee tuo "unknown player", eikä pelaajan nimeä. Kokoonpanosivukin näyttää tyhjää. Mitähän nyt taas ht..

HT bugaa. Kaikilla sama homma. Eiköhän se tässä pian korjaannu.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
HT se vain jaksaa näyttää meikälle persettä. Eilen täysin turha cup-ottelu, jossa rennolla pelillä tuli 0-9 voitto, ykköslaituri lasarettiin 6ksi viikoksi.

Juu, ei tietenkään olisi pitänyt peluuttaa ykkösmiehistöä "turhaan". Mutta halusin nyt kuitenkin varmistaa cupissa jatkamisen sekä antaa ykkösmiehistölle treeniä...
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hienoa hienoa. Yli 70% hallinnasta huolimatta peli meni rankkareille ja turpaanhan siellä tuli. Toinen kausi peräkkäin, kun pullahdetaan nolosti ulos cupista jo ensimmäisellä kierroksella. Ei tosin ollut kuin kolmas osallistuminen cuppiin, muttta kun mahollisuudet jatkoon olivat selkeät ja helpot.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Millä taktiikalla kannattaisi lähteä liikkeelle?

Footless jo hyvin tuossa vastasikin, mutta kerronpa vielä miten itse lähden melkein joka otteluun. Katselen ensinnäkin miten vastustajan on peluuttanut edelliset 5-10 ottelua (ei ystiksiä). Tämän jälkeen laitan oman puolustuslinjan sen mukaan miten vastustajan hyökkäykset ovat menneet, oma hyökkäyslinja vastustajan puolustuksen mukaan, keskikentälle riittävästi pelinrakennustaitoa ja lopuksi vielä nakkaan laiturin tai pelinrakentajan laitaan sen mukaan tarvinko vielä hyökkäys/pelinrakennus/puolustus buustia kentälle.

Asiahan on sitten taas hieman vaikeampi jos vastustaja on vaihdellut peluutustaan lähes ottelusta toiseen eikä oikeastaan ikinä kannate katsoa vain edellisen ottelun avauskokoonpanoa. Jos siellä on paljon vaihtelua niin kannattee ehkä sijoitella omat ukot niin, että saa jokaisen osa-alueen mahdollisimman tasapainoiseksi.

Hienoa hienoa. Yli 70% hallinnasta huolimatta peli meni rankkareille ja turpaanhan siellä tuli. Toinen kausi peräkkäin, kun pullahdetaan nolosti ulos cupista jo ensimmäisellä kierroksella. Ei tosin ollut kuin kolmas osallistuminen cuppiin, muttta kun mahollisuudet jatkoon olivat selkeät ja helpot.

Saisko ihan mielenkiinnosta match id:n?
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uutta kautta kohden sitten mennään. Edellinen meni pahasti persiilleen loukkaantumisten takia mutta josko nyt. Pientä hienosäätöä on tehty ja palkkakuluissa tiputeltiin hyvän matkaa alaspäin. Hyökkäyksestä myytiin treenattavia ja titaanista-yliluonnollista maalintekijää lähti ja näillä ostettiin uutta tilalle.

Myynnissä olisi valmentajan aihio nimeltään Mikołaj Chmielnicki ja löytyy id:llä (93292133). Tämä siis hyvällä kokemuksella ja hyvällä johtajuudella ja pyyntö kohtuullinen.
 

cobra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManUtd
Myynnissä olisi valmentajan aihio nimeltään Mikołaj Chmielnicki ja löytyy id:llä (93292133). Tämä siis hyvällä kokemuksella ja hyvällä johtajuudella ja pyyntö kohtuullinen.

Heh, aika tuurilla oot tuon kokemuksen saanut juuri ja juuri nousemaan hyvään. Jo monen kauden ajan pienikin loukkaantuminen olisi ollut kohtalokas :)
 

Fallossymboli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näin ollen treenaamalla kestävyyttä vähitellen saavutat sekä enemmän päätreeniä että myöskin kestävyyttä.

Asian ydin taitaa olla siina etta pitaisiko sita kestavyytta saada heti vai pitkalla tahtaimella. Tahan ei tainnut tulla alkuperaisessa kysymyksessa yksiselitteista vastausta.

Jos kestavyydet on huonossa jamassa eika ukot jaksa painaa koko pelia niin lahtisin nostamaan kestavyyksia treeninkin kustannuksella ettei sarjassa tule koko ajan turpaan taman takia.

Jos taas kestavyydet ovat jo kohtuullisella tasolla mutta voisivat olla vahan parempiakin niin micon mallilla saa riittavaa kehitysta pikkuhiljaa kunhan kestavyystreenin prosentti on tarpeeksi iso etta kasvuakin tapahtuu eika vain pelkkaa nykyisen yllapitoa.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saisko ihan mielenkiinnosta match id:n?

222392560

Siinä on. Tosin joudun kyllä myöntämään, että hävisin kyllä melkein muilla osa-alueilla sitten tuon ottelun. Mutta tiiä sitten. Rankkareissahan se sitten lopulta hävittiin, että pelaajat ei varmaan olleet tarpeeksi kokeneita.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
222392560

Siinä on. Tosin joudun kyllä myöntämään, että hävisin kyllä melkein muilla osa-alueilla sitten tuon ottelun. Mutta tiiä sitten. Rankkareissahan se sitten lopulta hävittiin, että pelaajat ei varmaan olleet tarpeeksi kokeneita.

Nyt näkisin, että olet asian ytimessä. Mainittuja maalipaikkoja toki oli sen verran ettei 0-1/2 voittokaan vääryys olisi ja viimeisillä minuuteilla pääsit kaksi kertaa vielä kokeilemaan vastustajan heikoimmasta kohdasta. Pahoittelen jälkiviisastelua, mutta tollaisen tasaisen hyökkäyksen sijaan voisi kokeilla keskittää sitä tulivoimaa enemmän yhdelle sektorille. Näin itse toimin lähes kaikissa matseissa.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Luova peli?

Ajattelin kokeilla luovaa peliä joukkueelleni kauden alussa, kun yritän saada jotain uutta peleihin ja tällä hetkellä joukkueeni ei ole sääntökirjan mukaan oikein sopiva muihinkaan taktiikoihin. Luovan pelin hyödyistä oman joukkueeni käyttöön en ole tosin niistäkään varma, sillä kun säännöissä sanotaan luovasta pelistä näin;

Luovassa pelissä pelaajat pyrkivät hyödyntämään erikoistaitojaan ja muita ominaisuuksiaan.

Hyöty: Erikoistapahtumien (negatiivisten ja positiivisten) todennäköisyys ottelussa kasvaa.

Haitta: Pelaajien puolustustaito laskee hieman.

Taktiikkataidon määräytyminen: Luovassa pelissä ei huomioida taktiikkataitoa, mutta on suositeltavaa käyttää sitä silloin, kun joukkueesi on vahva erikoistapahtumissa (sinulla on monta pelaajaa, joilla on erikoisuus).



Joukkueeni avauksessa on tällä hetkellä yksi pääpelitaitoinen pelaaja (keskuspuolustaja), yksi tekninen (keskuspakki), sekä kaksi nopeaa (kärki ja laituri). Eihän tuossa siis montaa ole, kun alle puolet avauksesta on tällä hetkellä erikoistaidon omaavia pelaajia. Mutta kun jotain uutta yritän saada aikaan, ja oikein muuhun joukkue ei ole tämänkään vertaa sopiva, niin pitää tuota kokeilla.

Avauksen erikoistilannepelaajan et-taito on muuten utopinen. Noissa säännöissä ei ainakaan suoraan ilmoitettu erikoistilanteiden merkitystä luovaan peliin, mutta voisi kuvitella, että niilläkin olisi oma merkityksensä. Olenko aivan väärässä olettamukseni kanssa?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko,Colorado, Bayern München ja MYPA
pakko myös osallistua tähän keskusteluun kun kerran myös itse pelaan hattrickiä. Kysyisin mielipidettänne sellaisesta asiasta, että kun nyt on käynnissä sekä sarja että cup niin onko liikaa jos samat pelaajat pelaavat käytännössä kaikki pelit/minuutit? Onko tästä jotakin hyötyä? Sillä haittana on ainakin loukkaantumiset, sen sain jo kokea ensimmäisessä voitettussa kierroksessa cupissa, kun paras puollustaja loukkaantui(onneksi vain 1vk).
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kysyisin mielipidettänne sellaisesta asiasta, että kun nyt on käynnissä sekä sarja että cup niin onko liikaa jos samat pelaajat pelaavat käytännössä kaikki pelit/minuutit? Onko tästä jotakin hyötyä?


Eihän siitä mitään muuta hyötyä ole kuin se, että cup menestyksesi on mahdollisesti parempi. Haittana treenin menetys kakkoskentällisen treenattaville ja tietty juuri tuo loukkaantumisriski. Itse en panosta kovinkaan cupiin. Treeninä mulla on puolustus ja ensi tiistain cup-pelissä on kentällä harkkapelipakisto ja muuten ykkösmiehistö. Tulee sitten tulokseksi mikä vaan. Pelaan kutosessa ja joukkue id on 560088.
 

Rex Manning

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Arsenal
Keskikenttäpelaajia en myöskään peluuttaisi hyökkäävinä, koska sinulla on jo kolme kärkeä ja hallinnan saaminen on tärkeämpää.

QUOTE]

Tuntuu että allekirjoittaneella taitaa olla sääntöjen kertaus edessä. Kohta 5 vuotta täynnä hattrickia ja mielenkiinto laskenut tasaisen.

Onko tosiaan niin että "normaalina" pelaava keskikenttäpelaaja takaa joukkueelle paremman hallinnan kuin hyökkäävä keskari?

Toinen kysymys. Vaikuttaako hyökkääjän laituriarvo hyökkäyarvosanoihin mikäli häntä ei käskytetä "tukee laitaa" komennolla.

Kiitokset vastauksista etukäteen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Onko tosiaan niin että "normaalina" pelaava keskikenttäpelaaja takaa joukkueelle paremman hallinnan kuin hyökkäävä keskari?

Kyllä. Pitäähän niissä puolustava/hyökkäävä käskyissä jokin haittapuolikin olla mukana. Tietääkseni myös hyökkäävä käskyä käyttämällä kyseisen keskarin vaikutus puolustukseen heikkenee ja puolustus- käskyllä taas päinvastoin.

Toinen kysymys. Vaikuttaako hyökkääjän laituriarvo hyökkäyarvosanoihin mikäli häntä ei käskytetä "tukee laitaa" komennolla.

Kyllä ja se vaikuttaa nimenomaan laitahyökkäysarvoihin, samoin kuin syöttäminen. "Tukee laitaa"-käskyllä saa luonnollisesti enemmän buustia laitahyökkäyksiin, eritoten jos hyökkääjältä löytyy laituri ja syöttäminen taitoa maalinteon lisäksi.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Kyllä. Pitäähän niissä puolustava/hyökkäävä käskyissä jokin haittapuolikin olla mukana. Tietääkseni myös hyökkäävä käskyä käyttämällä kyseisen keskarin vaikutus puolustukseen heikkenee ja puolustus- käskyllä taas päinvastoin.



Kyllä ja se vaikuttaa nimenomaan laitahyökkäysarvoihin, samoin kuin syöttäminen. "Tukee laitaa"-käskyllä saa luonnollisesti enemmän buustia laitahyökkäyksiin, eritoten jos hyökkääjältä löytyy laituri ja syöttäminen taitoa maalinteon lisäksi.

Kyllähän toi puolustukseen vaikuttaa negatiivisesti, kun pelaavathan pelinrakentjat silloin ylempänä ja lähempänä hyökkääjiä.

Laitaa tukevana hyökkääjät tosiaan parantavat laitahyökkäyksiä, mutta negatiivisena on keskushyökkäyksen heikentyminen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kyllähän toi puolustukseen vaikuttaa negatiivisesti, kun pelaavathan pelinrakentjat silloin ylempänä ja lähempänä hyökkääjiä.

Näinhän sen pitikin mennä. Ite en ole ikinä juurikaan sääntöjä tutkiskellut vaan lähinnä yritys/erehdys-linjalla opetellut asioita. Nykyisin käytän paljon tuota Hattrick Organizer- ohjelmaa jolla pystyy kätevästi tarkistamaan millä tavalla nuo käskytykset vaikuttavat arvosanoihin ja enimmäkseen ne ovat pitäneet hyvin paikkaansa.

Kannattajat. Sarja alkoi vierespelillä viime kauden kolmosta vastaan (itse olin nelonen) ja kannattajat odottivat vastustajan etulyöntiasemaa. Todellisuudessa kyseisellä joukkueella on vain hitusen parempi keskikenttä ja muut osa-alueet selvästi jäljessä. 1-3 voiton ansiosta pysyivät siellä taivaissa eikä siinä mitään

Kuitenkin seuraavaksi on vuorossa selvästi kovempi vastustaja cupissa, mutta koska kyseessä on kotipeli niin kannattajien odotukset ovat samat kuin sarja-avauksessa. Normaali kokoonpanolla oletettava tulos olisi 4-5 maalin tappio, mutta yritän lähteä sumputtamaan jotta saisin taisteltua jonkun siedettävän 1-2 maalin tappion. Se mikä tässä häiritsee on se miten kannattajat odottavat sen pienen kotiedun antaman buustin keskikenttään tekevän mun kaikista pelaajista joitain yli-ihmisiä jotka voisivat tosissaan taistella aivan selvästi parempaa vastustajaa vastaan.

Toisaalta tämä (mielestäni) virhe taas kompensoituu vieraspeleissä joissa kannattajilla on maltilliset odotukset vaikka vastassa olisi kuinka selvästi huonompi joukkue.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Kiitos taas Hattrickin loistava kannattaja-uudistus. 0-4 tuli pataan selvästi paremmalta vastustajalta ja kannattajat tippuivat taivaista (10) tyytyväiseen (7).

E: Matchid jos ketään sattuu kiinnostamaan: 234324607

Mainittakoon vaikkapa mun hyökkäysarvostelu kehno-heikko-heikko vs vastustajan puolustusarvostelu mahtava-erinomainen-erinomainen.
 
Viimeksi muokattu:

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Eilisen Mestareiden Liigan finaalin erätauolla kommentaattorit kertailivat ensimmäisen jakson tapahtumia, ja Maliselta pääsi suustaan ManU:n puolustustyöskentelyä kuvaillessaan termin "kevätjuhlaliikkeet".

Mahtaako Juhallakin olla oma joukkue, vai onko kyseessä yleisesti käytössä oleva lausahdus, joka on minulle tuttu vain HT:sta?

Oma sarja lähtenyt käyntiin kahdella cup-voitolla ja yhdellä sarja-tappiolla, kaikki piccaillen. Tavoitteena edelleen neljän joukkoon omassa IV-divarin lohkossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös