Hattrick

  • 1 263 286
  • 10 217

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tulipahan nyt ensimmäisen kerran HT-historiassani pelattua 0-0 eilen. Seiskassa vastustajalla yli 15 000 TSI:n maalivahti, ei liene kovinkaan tavallista. Peliä taas hieman hallittiin, mutta se siitä - maalinteko on ollut jo kaksi sarjapeliä putkeen tervanjuontia.

Kausi on muutenkin alkanut heikosti, voitto, tappio ja tasapeli tilastoissa tässä vaiheessa. Toisaalta vastukset on olleet lohkon ehkä kolme kovinta sakkia, kaksi seuraavaa sarjapeliä on selkeitä PICcejä, viikon päästä vastaan tulevalla sakilla on 12 pelaajaa, pelaavat yhteensä yhden-kahden tähden pelejä (siis pari pelaajaa saa puolikkaan tähden, muut ei mitään), keskikenttä on aina erittäin matala tuhoisa. Sen jälkeen on vastus, joka on pelannut kaikki sarjapelit 4-2-4 -systeemillä, eikä omistaja ole kuukauteen kirjautunut HT:iin. Nousta pitäisi, mutta hankalalta sä näyttää, kun muut pelaa taitojensa ylärajoilla ja itse alisuorittaa.
 

Kyle

Jäsen
E:n kirjoituksen pohjalta heräsikin kysymys, minkä tasoista vastustajaa vastaan uskaltaa lähteä pelaan "rentoa peliä"?
Itse saan sellaista 24-28 tähteä per ottelu, kun muut sarjani joukkueet yhtä lukuunottamatta kerää sellaista 10-18 tähteä per ottelu. Voiko huoletta pelata rennon ottelun jos on kymmenen tähteä enemmän kuin vastustajalla tällä tasolla?
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Ihan hyvillä mielin voi pelata. Varsinkin kotipeleissä ei pitäisi tulla mitään ongelmia.
 

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Piccaamisen järkevyyden määrittelee lähinnä oman keskikentän taso vastustajan keskikenttään verrattuna.

Joukkuehenki vaikuttaa keskikentän arvosanaan nostavasti/laskevasti, riippuen pelin "asenteesta". Picillä siis joukkuehenki laskee pelin ajaksi, koska ei yritetä täysillä. Mutta johtuen paineettomasta asenteesta joukkuehenki on pelin jälkeen korkeampi. Motsilla vastaavasti joukkuehenki nousee parin pykälän verran pelin ajaksi, mutta kovan puristamisen vuoksi pelin jälkeen joukkuehenki laskee puoleen lähtötasosta.

Ja kuten pelin lainalaisuuksiin kuuluu, niin keskikentän hallinta ratkaisee maalipaikkojen määrän. Jos tietää piccaamalla saavansa pallonhallinnan itselleen, niin silloin se on ehdottoman kannattavaa, koska seuraavaan peliin keskikenttä on kovempi vaikka pelaisi normaalilla asenteella. Ja jottei liian helpoksi mene, niin valmentajan johtajuus ratkaisee joukkuehengen pysymisen "ylhäällä". Joukkuehenki pyrkii kokoajan kohti maltillista ja jos valkun johtajuus on hyvä, niin se pystyy pitämään henkeä yllä pidempään -> vaikutus on paljon tehokkaampi.

Tähdet ei siis ratkaise sitä, kannattaako picata. Kyse on siitä, onko itsellä riittävän hyvä keskikenttä vastustajaan verrattuna picatessa.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaksi paikkaa tarjolla aloittelevien ht-managerien cupiin.

Kaksi valmentajaa teki oharit, nyt tarvitaan 2 joukkuetta pelaamaan 14.6 alkavaan cupiin.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset cupin ketjuun kilpailut ja visailut-osioon!
 

Kyle

Jäsen
"25-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on kehno ja hän on hyvä johtaja"

Multa löytyy joukkueesta tämmönen pelaaja ja olen huomannut että jotkut ostaa pelaajia, joilla on hyvä johtajuus joukkueeseensa valmentajaksi isollakin hinnalla.
Onko tämä minun pelaaja nyt sellainen josta saisi valmentajan, onko ikä nuori tai onko kokemuksella merkitystä?
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Cupissa 2-1 kotivoitto. Näytti pahalta 45min jälkeen kun vastustaja ehkä hieman yllättäen piti palloa 61%. 63. minuutilla tekivät 0-1, tasoitus 75.min ja voittomaalin teki puolustaja 76min. Jotain negatiivistakin tapahtui, nimittäin nyt on molemmat aloituskokoonpanon hyökkääjät loukkaantuneina, toinen 2vk ja toinen viikon. Ehkä tästä selvitään.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Gerodz
"25-vuotias, kelvollinen kunto, terve
Hän on kiistelty henkilö, joka on levollinen ja epärehellinen.
Hänen kokemuksensa on kehno ja hän on hyvä johtaja"

Multa löytyy joukkueesta tämmönen pelaaja ja olen huomannut että jotkut ostaa pelaajia, joilla on hyvä johtajuus joukkueeseensa valmentajaksi isollakin hinnalla.
Onko tämä minun pelaaja nyt sellainen josta saisi valmentajan, onko ikä nuori tai onko kokemuksella merkitystä?

Tarvii pojan pelata peri peliä vielä, että kannattaa valmentajaa tehdä.
Siis mitä enemmän kokemusta sen halvemmaksi, tulee valmentajakoulutus. Iällä ei kait ole merkitystä. Kokemusta vain tarviaisi saada lisää, että olisi taloudellisesti kannattavaa tehdä tuosta valmentajaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Viestin lähetti Hamraan
Cupissa 2-1 kotivoitto.

Cupissa myös minulle kotivoitto, mutta luvuin 6-1. Etukäteen voittoa odotinkin ja onneksi sen myös sain.
Ensi viikollakin on mahkut jatkoon, vaikka vierailija tulee sarjaporrasta ylempää. Toivottavasti cup jatkuu ensi viikonkin jälkeen, koska kivat rahat siitä kuitenkin saa verrattuna harkkapeleihin.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Jos täältä löytyisi vielä yksi halukas mukaan tällaiseen "aloittelijoiden" cuppiin, joka alkaa ensi viikolla, käykää kilpailujen jne. alla katsomassa Jatkoaika Losers -ketjusta infoa. Periaatteessa tässä Jatkoajan aloittelijoiden cupissa ensimmäisellä kierroksella tippuneille suunnattu, mutta saa muutkin osallistua. Eli alkaisi ensi viikolla, siis harkkapelit pitäisi olla vielä sopimatta ensi viikoksi.

Yksi paikka ainakin vapaana. Heti kahdeksan joukkueen ollessa kasassa järkkään otteluohjelman. Toteutetaan cupmanager.orgin kautta.
 

Kyle

Jäsen
@½!"¤(/&%¤#"!!!!

Ei ole todellista. Viimme viikolla lupailin pelata sarjan ilman tappioita, tänään sitten mokasin kun piti vaihtaa taktiikaksi "normaali" niin oli sitten lipsahtanut "painostukseksi".
Tuloksena oli törkeä 5-0 vieras tappio, jokseenkaan en olisi uskonut että tuo "painostus" moka vaikuttaa noinkin paljon, varsinkaan jos katselee arvosanoja jotka minulla oli selvästi paremmat ja tähtiäkin oli 25-18½ minun hyväksi.

Törkeä huijaaminen Hatrickiltä. MatchID: 42390552
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Sama laulu jatkuu...?

Omalta kohdaltani ainakin kaksi edellistä kautta ovat menneet samoissa merkeissä: 10 ekaa peliä pelkkiä voittoja, mutta sitten on alkanut tpuntti yllättäen tutista ja samassa ottelussa loukkaantuu useita jamppoja --> pistemenetyksiä --> ei suoraa nousua --> karsintapelissä turpaan.

Nyt on kausi alkanut 4:llä voitolla ja täytyy yrittää pitää virhetön saldo kauden loppuun saakka. Tänään tuli erittäin nihkeä 4-2-kotivoitto eräästä sarjan heikoista, joten pahalta näyttää...Tosin jouduin lepuuttamaan ykköslaituria ja kakkoskärkeä pelikieltouhan takia, seuraavaksi on nimittäin erittäin paha vierasmatsi tulossa.

Sellaista kysyttävää, että miten tuo HT:n viikko menee, mistä päivästä mihin päivään? Eli olivatko esim. viime tiistain ja tämän päivän matsi saman viikon matseja esim. harjoituksen osalta vai kulkeeko tämän päivän matsi käsi kädessä ensi tiistain matsin kanssa?

Jos pelaajani on huonossa (<kelvollinen) kunnossa, niin mikä on paras tapa saada sitä nostettua? Lepuuttaa pelaajaa, vai nimenomaan peluuttaa??
 

Afan

Jäsen
Re: @½!"¤(/&%¤#"!!!!

Viestin lähetti Gerodz
...varsinkaan jos katselee arvosanoja jotka minulla oli selvästi paremmat ja tähtiäkin oli 25-18½ minun hyväksi.

Törkeä huijaaminen Hatrickiltä. MatchID: 42390552

Olen eri mieltä. Vilkaisin tuota ottelua ja näkyvien arvosanojen perusteella vastustajasi oli kokonaisuutena hieman parempi. Loppulukemat toki repesivät suuriksi, mutta sitä sattuu.

Vastustaja oli keskikentällä noin 25 prosenttia sinun joukkuettasi parempi, kun taas sinun joukkueesi oli muilla osa-alueilla kokonaisuutena kymmenisen prosenttia parempi. Niinpä uskoisin, että mikäli ottelu simuloitaisiin vaikkapa sata kertaa putkeen, häviäisit useammin kuin voittaisit.

Ilman painostustaktiikkaa olisit toki pärjännyt keskikentällä ja ollut suosikki ottelussa.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Tänään oli itsellä tiedossa "helppo voitto piccaamallakin", kun kotikentälleni saapui lohkon "bottijoukkue".

Ongelmia alkoi ilmetä viime viikolla, kun huomasin bottijoukkueen saaneen uuden omistajan. No ensimmäistä peliään pelaavan voittanee kohtuu helposti, vaikka piccaakin. Ja nini kävi, toisaalta lukemat oli "vain" 3-1. Mutta piccaamalla saatu selkeän hallinnan voitto on aina hyvä juttu.

Muutenkin kierros oli lohkossani mielenkiintoinen, kun lohkokärki hävisi yllättäen kotonaan ja eräs toinenkin peli meni itseni kannalta kivasti ristiin.

Tällä hetkellä lohkossani seiskassa on tilanne sellainen, että joukkueet 1-6 on kaikki kolmen pisteen sisällä, ykkösellä 9 pistettä ja kutosella 6. Itselläni on 7 pistettä neljästä pelistä. Lohkossa on kaikki oikeastaan edelleen auki. Olisin mieluummin kuitenkin lopputilanteessa lohkon kolmonen ja yrittäisin seuraavalla kaudella lohkon ykkössijaa uudelleen mieluummin kuin kakkonen, sillä lohkokakkosen tuleva lohko kutosessa on järjettömän kova, kun siellä on 6 joukkuetta, jotka pelaavat lähemmäs 40 tähden keskiarvolla nyt. Mitäköhän tässä pitäisi yrittää...
 

Mace

Jäsen
Viestin lähetti E
Olisin mieluummin kuitenkin lopputilanteessa lohkon kolmonen ja yrittäisin seuraavalla kaudella lohkon ykkössijaa uudelleen mieluummin kuin kakkonen, sillä lohkokakkosen tuleva lohko kutosessa on järjettömän kova, kun siellä on 6 joukkuetta, jotka pelaavat lähemmäs 40 tähden keskiarvolla nyt. Mitäköhän tässä pitäisi yrittää...

Miten ihmeessä voit tässä vaiheessa kautta tietää, mihin kuutosen lohkoon sarjakakkonen joutuisi? Käsittääkseni tuo tilanne elää aina kauden viimeiselle kierrokselle asti, joten ei sitä voi nyt mitenkään ennustaa, mihin lohkoon olisi joutumassa tai pääsemässä.

Toisekseen noista tähdistä sen verran, että ne eivät todellakaan ole oikea mittari joukkueiden välisiä voimasuhteita arvioitaessa. Ennemminkin kannattaa katsella joukkueiden eri osa-alueiden kokonaisarvosanoja. Pakkitreenarit keräävät usein tähtiä ison kasan, mutta joukkueen taival on melkoisen tuskaista, pelkkä puolustus kun ei riitä yhtään mihinkään. Tämä kannattaa siis myös ottaa huomioon...
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Viestin lähetti Mace
Miten ihmeessä voit tässä vaiheessa kautta tietää, mihin kuutosen lohkoon sarjakakkonen joutuisi? Käsittääkseni tuo tilanne elää aina kauden viimeiselle kierrokselle asti, joten ei sitä voi nyt mitenkään ennustaa, mihin lohkoon olisi joutumassa tai pääsemässä.

Voi olla, että olen väärässäkin, mutta aika pieneltä tuntuu todennäköisyys siihen, että sattumalta tästä seiskan lohkosta on kahdesti peräkkäin kakkonen noussut samaan kutosen lohkoon. Lohkoykkösiä en ole tarkistanut. Voi siis olla, että on vain sattumaa, mutta oletin tämän olevan näin.

Edit: Kaskas (ei sellainen mato), eipä tuo olettamukseni pidäkään paikkaansa. En ainakaan itse muutamalla sattumaotoksella huomannut mitään loogisuutta tuossa lohkon määräytymisessä. Huoletta voikin nousta lohkokakkosenakin, jos mieli tekee. Ei sitä kuitenkaan tekisi mieli palata takaisin seiskaan saman tien, jos kutoseen nousee.
 
Viimeksi muokattu:

Seti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: @½!"¤(/&%¤#"!!!!

Viestin lähetti Gerodz
Tuloksena oli törkeä 5-0 vieras tappio, jokseenkaan en olisi uskonut että tuo "painostus" moka vaikuttaa noinkin paljon, varsinkaan jos katselee arvosanoja jotka minulla oli selvästi paremmat ja tähtiäkin oli 25-18½ minun hyväksi.

Törkeä huijaaminen Hatrickiltä. MatchID: 42390552

Niin no. Olisi aika tylsää jos parempi aina voittaisi. Eihän niin käy myöskään "oikeassa elämässä" Noin kauden verran kikkaillut mukana ja pikkuhiljaa alkaa pääsemään jyvälle.

Eilen melkein yhtä kehno flaksi. Tähdet 24.5-18 ja pataan uudelta joukkueelta, jonka omistaja ei ole vaivautunut kirjautumaan kertaakaan. MatchID 42349110

4. kierroksen jälkeen kärkikaksikko omilla teillään. Loppukausi meneekin joukkuetta rakennellessa. Ja talouden pelastavaa junnunnostoa odotellessa. Tällä viikolla nousi kaveri nimeltä - Tero Rento. TSI 10
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Re: Sama laulu jatkuu...?

Viestin lähetti Romppanen
Sellaista kysyttävää, että miten tuo HT:n viikko menee, mistä päivästä mihin päivään? Eli olivatko esim. viime tiistain ja tämän päivän matsi saman viikon matseja esim. harjoituksen osalta vai kulkeeko tämän päivän matsi käsi kädessä ensi tiistain matsin kanssa?

Jos pelaajani on huonossa (<kelvollinen) kunnossa, niin mikä on paras tapa saada sitä nostettua? Lepuuttaa pelaajaa, vai nimenomaan peluuttaa??
Eilinen peli ja tiistain peli ovat ikäänkuin yhdessä. HT:n viikko alkaa siis lauantaina.
Kuntoihin ei oikeastaan voi vaikuttaa muuten kuin peluuttamalla pelaajaa. Siltikään nousua ei voi varmaksi sanoa vaan käsittääkseni kunnot nousevat ja laskevat satunnaisesti.

E:lle, ht-suomi.net sivulta linkeistä löytyy osoite mikä ainakin kauden lopussa näyttää tulevan kauden sen hetkisen lohkon. Se siis vaihtuu (tulevan kauden lohko siis) riippuen pisteistäsi ja jopa maalierosta.
 

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
koukou kirjoitti:
E:lle, ht-suomi.net sivulta linkeistä löytyy osoite mikä ainakin kauden lopussa näyttää tulevan kauden sen hetkisen lohkon. Se siis vaihtuu (tulevan kauden lohko siis) riippuen pisteistäsi ja jopa maalierosta.

Joo, mä kekeilin itse jotain. Tajusin tuossa vielä, ettei tästä lohkosta olla edes noustukaan siihen samaan lohkoon. Tuon mun nykyisen lohkon kakkonen nousi siihen samaan kutosen lohkoon, josta jumbona putosin, ajatukset oli ihan sekaisin.
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
Noista junnunostoista sen verran, että mulle tulee yleensä selvästi parempia pelaajia (viime viikolla hyvä laituri, hyvä puolustus erinomaisesta junnupoppoosta) kun jätän esim. joka toinen viikko kokonaan nostamatta.

Elikkäs kokeilkaa ihmeessä, jos haluatte saada haaviinne todellisen vonkaleen!
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Alku kausi on ollut kohdalta täysin surkea liigassa, 4 ottelun jälkeen vain ja ainoastaan yksi voitto ja sekin 5-0 luovutusvoitto bottia vastaan. Kauden avauksessa 2-1 turpiin ja seuraavassa pelissä 5-1 turpiin, sitten voitto botista ja kauden neljännessä pelissä 3-1 turpiin ja kolme keskikenttäpelaajaani loukkaantui ottelussa, onni onnettomuudessa oli se, että jokainen loukkaantui vain viikoksi. Kärkeen on jo 9 pistettä eroa ja kärkijoukkue on lohkon selkeästi paras joukkue vaikka hävisinkin sille vain 3-1.

Positiivisia asioita tähän mennessä on ollut Suomen cupissa 3 kierrokselle pääsy joka oli tavoitteena ja samalla se on ennätykseni cupissa ja joka kausi olen päässyt yhden kierroksen pitemmälle. Toinen positiivinen asia on keskikenttäpelaajieni taitojen nousu. Kolmanneksi voi listata lohkon selvästi parasta joukkuetta vastaan tehty maali joka oli joukkueen ensimmäinen päästetty liigamaali tällä kaudella. Yhtenä positiivisena asiana voi vielä laskea sen, että olen vain 6 pistettä toisesta sijasta.

Seuraavaksi tuleekin kotipelissä vastaan lohkon selkeästi heikoin joukkue joten siitä olisi mahdollista metsästää ne tärkeät 3 pistettä. Tuli hankittua pari lääkäriä lisää nopeuttamaan loukkaantuneiden pelaajieni toipumista jotta saisin heidät mahollisimman nopeasti pelikuntoon.

FC Jykke, VI.694
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
tilliliha kirjoitti:
Noista junnunostoista sen verran, että mulle tulee yleensä selvästi parempia pelaajia (viime viikolla hyvä laituri, hyvä puolustus erinomaisesta junnupoppoosta) kun jätän esim. joka toinen viikko kokonaan nostamatta.

Elikkäs kokeilkaa ihmeessä, jos haluatte saada haaviinne todellisen vonkaleen!

Kyllä se mahdollisuus on yhtä suuri jokaisella viikolla että sieltä tulee hyvä pelaaja. Se, että jätät nostamatta joka toinen viikko junnun pienentää mahdollisuuttasi saada hyviä pelaajia sieltä.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Kausi sarjatasoa alempana on alkanut kuten toivoinkin. Viisi peliä, viisi voittoa. Maaliero 23-3. Tavoitteena on ponnahdus suoraan takaisin vitoseen, joten sikäli näyttää toistaiseksi aurinkoiselta. Pelaajat ovat säilyneet ehjinä ja kehitystä tapahtuu koko ajan. Katsomot täynnä ja kassa täyttyy. Mikään ei voi mennä enää vikaan.... eihän? Varmat mestarit...
 

brehme_

Jäsen
Suosikkijoukkue
prosenttikiekko
sinikettu kirjoitti:
Kyllä se mahdollisuus on yhtä suuri jokaisella viikolla että sieltä tulee hyvä pelaaja. Se, että jätät nostamatta joka toinen viikko junnun pienentää mahdollisuuttasi saada hyviä pelaajia sieltä.

Oletko kokeillut itse? ko. ilmiöstä ei ole mainintaa ainakaan HT-suomen sivuilla, mutta Hattrick-aiheisilla ruotsinkielisillä keskustelupalstoilla on ollut viittauksia siihen, että asia olisi kuten väitin. Lähetin tänään eräälle pelin tekijälle sähköpostia liittyen mm. tähän aiheeseen. Lisään sitten tähän viestiin asian todellisen laidan jos saan sieltä lypsettyä jotain tietoja.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
tilliliha kirjoitti:
Oletko kokeillut itse? ko. ilmiöstä ei ole mainintaa ainakaan HT-suomen sivuilla, mutta Hattrick-aiheisilla ruotsinkielisillä keskustelupalstoilla on ollut viittauksia siihen, että asia olisi kuten väitin. Lähetin tänään eräälle pelin tekijälle sähköpostia liittyen mm. tähän aiheeseen. Lisään sitten tähän viestiin asian todellisen laidan jos saan sieltä lypsettyä jotain tietoja.

Ajattelin asian niin että ainoastaan junnujoukkueen taso vaikuttaa siihen että minkälaisia pelaajia sieltä tulee. Ja mitä enemmän nostaa pelaajia niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee hyviä pelaajia. Jään mielenkiinnolla odottamaan että olenko oikeassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös