Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Hattrick

• 1 292 685
  • 10 343

Janda

Jäsen
GmB kirjoitti:
Eli ei kannata treenata samaa miestä 2 kertaa viikossa vaan useampi mies viikossa. Kahdesta treenistä hyöty siis 1? Eli onko 2=1 ja loukkaantumisen mahdollisuus potenssiin? Eli kahta treeniä ei voi saada? Olenko ymmärtänyt HT:n idean oikein?
Oikeassa olet eli kahta treeniä ei voi saada samalla ht-viikolla. Kahdesti peluuttamalla ei tosiaan saa muuta hyötyä kuin kokemuksen karttumisen mutta se on hyvin pientä ystävyysotteluista ja loukkaantumisriski tosiaan kasvaa.

sixtus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Barcelona
Lapster kirjoitti:
Mitä olen huomannut kutosdivarin keskikenttäpelaajista niin sanotaanko että tähdet liikkuvat 3-6 tähden välillä. Keskitason VI.divarijoukkueella on varmaan keskiarvo 3,5-4 tähteä per mies. Itselläni on keskimäärin 4,5-5,5 tähteä kaikilla kolmella kk-miehellä. (pelaan 3-5-2) Näillä miehillä olen kolmantena sarjassa ja kahdella ensimmäisellä tiimillä on aika lailla samaa luokkaa keskikenttä. Ehkä 3,5-4,5 tähteä kaikilla. Minun divari on 293.paras kutosivareista. eli parempaa keskikastia kaikista divareista.

Suosittelen vahvasti noiden tähtien seuraamisen sijasta kiinnittämään huomiota keskikentän arvosanoihin, sillä niiillä ne hallinnat ratkaistaan. Tähdethän eivät kerro kuin yksittäisen pelaajan potentiaalista tietyssä ottelussa. Ylipäätänsä kiinnittäkää huomiota arvosanoihin tähtien sijaan, koska ne kertovat nimenomaan joukkueen, ei yksittäisen pelaajan vahvuudesta.

Esimerkki: Omasta joukkueesta löytyy pelaaja, joka pelaa hyvällä/erinomaisella kunnolla 4* puolustavana kk-miehenä eikä omaa kuin kelvollisen pr:n, jolla ei tee edes VII-divarissa yhtään mitään ajatellen keskikenttää ja hallintoja. Kaverilla on kelvollinen kokemus ja hyvä puolustus.

Vastaavasti häikäisevän pr:n omaava inneri ilman ihmeempiä aputaitoja, jolla on tuhoisa kokemus, pelannee hyvällä/erinomaisella tuon saman 4* keskikentällä, vaikka auttaa keskikenttää huomattavasti tuota yllä olevaa esimerkkiä enemmän.

Notski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Venäjän maajoukkue ja Red Wings
Voiko hattrickissä vaihtaa seuran nimeä? Mun seuran nimi perustuu melko lailla paikkaan jossa nyt asun. Olen muuttamassa ja ajattelin muuttaa samalla seuran aluetta ja nimeä.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Notski kirjoitti:
Voiko hattrickissä vaihtaa seuran nimeä? Mun seuran nimi perustuu melko lailla paikkaan jossa nyt asun. Olen muuttamassa ja ajattelin muuttaa samalla seuran aletta ja nimeä.
Voihan sitä muuttaa. Ainoa huonopuoli on siinä, että osa kannattajistasi jättää seuran. Todelliset fanisi "loukkaantuvat" nimen vaihdoksesta, koska ovat tottuneet siihen nykyiseen nimeen.

Näin ainakin minä olen joskus asian käsittänyt.

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Notski kirjoitti:
Voiko hattrickissä vaihtaa seuran nimeä? Mun seuran nimi perustuu melko lailla paikkaan jossa nyt asun. Olen muuttamassa ja ajattelin muuttaa samalla seuran aletta ja nimeä.

Ja seuran nimeä voi muistaakseni vaihtaa ainoastaan kausien välissä.

Oma rosterini alkaa näyttämään Bluessin vastaavalta. Loukkaantumisviikkoja tällä hetkellä noin 15. Ykköstreenattavani lähti 4 viikon huilille eilisessä harkkamatsissa. Kiva Kiva. Nyt pitäisi kohta jo alkaa löytämään varajätkille varajätkiä.

Notski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Venäjän maajoukkue ja Red Wings
Kiitos tiedoista.

Olen vasta alkanut pelailla Hattrickiä. Jotain tekemistä koulutunneille tietokoneluokassa. Alku on ollut mitä erinomaisin sillä olen saanut muutamia hyviä pelaajia haaviini(hinta/laatusuhteeltaan parhaimmat kaappaukset kello 03:00 suomen aikaa). Valmentaja on tietenkin heti alussa tullut vaihdettua. Tällä hetkellä pelaan 8:divarissa ja joukkueeni jokaisella pelaajalla on heidän pelipaikan taito vähintään kategoriasssa hyvä. Kannattajia on 139 ja he ovat tyytyväisiä. Talous on -5000€ mutta viikottaiset tulot on suunnilleen 2000€ ottaen huomioon koti ja vieraspelit. Sijoitus junnujoukkueeseen on 10000€ viikko.

Olen suositellut tätä peliä jokaiselle kaverilleni ja jokainen heistä on tehnyt oman joukkueen. Suoraan sanoen minusta on tullut melkoinen fanaatikko.

Onnea vain kaikille pelaajille. Pidetään sijoitukset junnujoukkueisiin suurina jotta sitten tulevaisuudessa voitettaisiin MM-kisat.

Huh huh. Tulipa avauduttua. :)

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
täytyy tunnustaa...

Itsellänikin on ollut joukkue jo pidemmän aikaa, mutta viime kuukausina olen vasta aktiivisemmin alkanut pelaaamaan tätä peliä. Semmoista olen miettinyt, että kun minulla on sellainen kokenut pelaaja, josta aion muutaman viikon päästä tehdä joukkueen uuden valmentajan. Maksaako pelaajan muuttaminen valmentajaksi, ja jos maksaa niin kuinkakohan paljon? Kyseisen pelaajan kokemus on hyvä, ja johtajuus kelvollinen.

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
JiiTee kirjoitti:
Itsellänikin on ollut joukkue jo pidemmän aikaa, mutta viime kuukausina olen vasta aktiivisemmin alkanut pelaaamaan tätä peliä. Semmoista olen miettinyt, että kun minulla on sellainen kokenut pelaaja, josta aion muutaman viikon päästä tehdä joukkueen uuden valmentajan. Maksaako pelaajan muuttaminen valmentajaksi, ja jos maksaa niin kuinkakohan paljon? Kyseisen pelaajan kokemus on hyvä, ja johtajuus kelvollinen.

Pelaaja-valmentajan koulutusmaksu valmennustason mukaan (raja-arvoja etsitään edelleen)

Heikko/Weak kokemus pelaajalla
Mahd. valmentajatasot Hinta
Heikko 10 000 EUR

Välttävä/Inadequate kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 35 200 - 43 800 EUR

Kelvollinen/Passable kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 29 400 - 35 200 EUR
Kelvollinen 235 200 - 281 600 EUR

Hyvä/Solid kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 25 200 - 29 400 EUR
Kelvollinen 202 000 - 235 200 EUR
Hyvä 681 800 - 794 100 EUR

Erinomainen/Excellent kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 22 100 - 25 000 EUR
Kelvollinen 176 900 - 200 000 EUR
Hyvä 592 100 - 675 000 EUR
Erinomainen 4 247 700 - 4 800 000 EUR

Mahtava/Formidable kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 19 600 - 21 900 EUR
Kelvollinen 157 400 - 175 400 EUR
Hyvä 531 400 - 592 100 EUR
Erinomainen 3 779 400 - 4 210 500 EUR

Loistava/Outstanding kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 17 600 - 19 500 EUR
Kelvollinen 140 800 - 156 200 EUR
Hyvä 475 300 - 527 300 EUR
Erinomainen 3 380 100 - 3 750 000 EUR

Häikäisevä/Brilliant kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 16 400 - 17 400 EUR
Kelvollinen 131 500 - 139 800 EUR
Hyvä 444 000 - 472 000 EUR
Erinomainen 3 157 800 - 3 356 400 EUR

Armoitettu/Magnificient kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 14 800 - 15 900 EUR
Kelvollinen 119 000 - 127 300 EUR
Hyvä 401 700 - 429 900 EUR
Erinomainen 2 856 000 - 3 057 300 EUR

Unohtumaton/World class kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 14 600 EUR
Kelvollinen 116 900 EUR
Hyvä 394 700 EUR
Erinomainen 2 806 800 EUR

Yliluonnollinen/Supernatural kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä ??? EUR
Kelvollinen ??? EUR
Hyvä ??? EUR
Erinomainen ??? EUR

Titaaninen/Titanic kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 11 700 EUR
Kelvollinen 94 300 EUR
Hyvä 318 300 EUR
Erinomainen 2 264 100 - 2 364 300 EUR

Uskomaton/Extra-terrestrial kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 11 100 EUR
Kelvollinen 88 800 EUR
Hyvä 300 000 EUR
Erinomainen 2 133 300 EUR

Myyttinen/Mythical kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 10 800 EUR
Kelvollinen 86 500 EUR
Hyvä 292 200 EUR
Erinomainen 2 077 800 EUR

Maaginen/Magical kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 10 200 EUR
Kelvollinen 81 900 EUR
Hyvä 276 600 EUR
Erinomainen 1 967 100 EUR

Utopinen/Utopian kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 10 000 EUR
Kelvollinen 77 500 EUR
Hyvä 261 600 EUR
Erinomainen 1 860 300 EUR

Jumalainen/Divine kokemus pelaajalla
Heikko 10 000 EUR
Välttävä 10 000 EUR
Kelvollinen 54 600 - 71 600 EUR
Hyvä 184 400 - 241 900 EUR
Erinomainen 1 266 300 - 1 720 200 EUR

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
JiiTee kirjoitti:
ja jos maksaa niin kuinkakohan paljon?
Harjoittelu -> Vaihda valmentajaa -> Käytä olemassaolevaa pelaajaa -> Valitse pelaaja -> Valmentajatyyppi -> Nyt näet hinnan.

kosh

Jäsen
Suosikkijoukkue
F2- sekä O-katsomo
Lapster kirjoitti:
Kelvollinen 202 000 - 235 200 EUR
Kai kysyjä tekee tuosta pelaajastaan hyvän koutsin eikä kelvollista?

JiiTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
kosh kirjoitti:
Kai kysyjä tekee tuosta pelaajastaan hyvän koutsin eikä kelvollista?
Juu, HYVÄ. En mikään ihan noviisi pelin parissa ole, mutta kun kyseinen pelaaja ei ole ollut joukkueessani vielä 16 viikkoa niin en näe kustannuksia mitä valmentajaksi muuttamiseen kuluu...

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
JiiTee kirjoitti:
Juu, HYVÄ. En mikään ihan noviisi pelin parissa ole, mutta kun kyseinen pelaaja ei ole ollut joukkueessani vielä 16 viikkoa niin en näe kustannuksia mitä valmentajaksi muuttamiseen kuluu...

joo, taisi boldaus mennä hieman viereen tuossa.

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Laitoinpa sitten myyntiin sen erinomaisen 17v junnulaiturin. Laitoin hintapyynnön aika korkeaksi... toivottavasti silti saa vähän stadionrahoja tuolla. Täällä ainakin veikkailtiin kohtalaista tuottoa tuolle junnulle.

Petteri Leino

Laitoin samalla pari säälittävämpää keskikenttämiestäkin listoille, jos sais vähän joukkueen rakennetta yksinkertaistettua:

Jari Wuorijärvi ja Martti Sinilahti

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jassoo, tuli sitten ostettua maaginen pelinrakentaja erinomaisella syötöllä ja kestävyydellä. Muuten tietysti rautainen ostos, mutta mielenkiinnolla jään odottelemaan, että milläs helvetin hilloilla kaverin liksa (148 224 €/viikko) maksetaan. Toivotaan että äijä saa jengin sellaiseen liekkiin, että stadion täyttyy äärilleen ja sponsorit syytävät rahaa.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Kausi 6. divarissa alkoi niin huonosti että päätin ns luovuttaa ja tiputtautua suosiolla 7. divariin. Eilen vastaan tuli lohkoni ykkösjoukkue jolta viikkoa aikaisemmin olin saanut turpaani 0-7 luvuin. Laitoin tähän kohtaamiseen taktiikaksi 5-3-2 ja hyökkäys keskeltä. Yllätyksekseni voitin tämän ottetun 0-1! Mikä hemmetti siinä on ku koko kauden on yrittänyt voittaa ja tuloksena tähän mennessä vain yksi voitto ja kaksi tasapeliä. Sitten kun lähdetään otteluun tappio mielessä tuleekin voitto lohkon ykkösjoukkueelta. Tässä on MatchID jos kiinnostaa: 88691177

Ostin sitten 860k €:llä keskikenttäpelaajan joka ei ihan ehtinyt tuohon liigapeliin.

Tässä tiedot:

Ikä: 25v
Total Skill Index (TSI): 12 240
Palkka: 6 432 €/viikko

Kestävyys: erinomainen Maalivahti: tuhoisa
Pelinrakennus: häikäisevä Syöttäminen: kehno
Laituri: kehno Puolustus: heikko
Maalinteko: heikko Erikoist.: kehno

Mitä mieltä olette? Pystytäänkö tämän kaltaisilla pelaajilla ottamaan keskikenttä haltuun (pelaan tästä lähtien tod. näk. ilman laitureita ainakin osan peleistä)

- tinke.80

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Tinke-80 kirjoitti:
Mitä mieltä olette? Pystytäänkö tämän kaltaisilla pelaajilla ottamaan keskikenttä haltuun (pelaan tästä lähtien tod. näk. ilman laitureita ainakin osan peleistä)

Kyllä tuollaisilla pelinrakentajilla seiskassa pärjää, kun itse pärjään kutosessa samantasoisilla pelinrakentajilla, tosin itselläni on 2 armoitettua ja 3 häikäisevää joten aika samoissa on. Uskoisin, että seiskassa pärjäät noilla pelinrakentajilla loistavasti.

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Jykke1978 kirjoitti:
Kyllä tuollaisilla pelinrakentajilla seiskassa pärjää, kun itse pärjään kutosessa samantasoisilla pelinrakentajilla, tosin itselläni on 2 armoitettua ja 3 häikäisevää joten aika samoissa on. Uskoisin, että seiskassa pärjäät noilla pelinrakentajilla loistavasti.

Tällä hetkellä olen vielä 6. divarissa ja minulla olisi vielä hyvät mahdollisuudet jäädä 6. divariin ensi kaudeksi. Olen yhden pisteen päässä kuudennesta tilasta ja siihen minulla on realistiset mahdollisuudet jos niin päätän. Kannattaako tiputtautua alemmas ja hakea täysien katsomoiden avulla lisää rahaa ja faneja vai pitäisikö vielä pyristellä 6. divarissa vielä ensi kausi ja katsoa jos tilanne paranisi?

- tinke.80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Tinke-80 kirjoitti:
Kannattaako tiputtautua alemmas ja hakea täysien katsomoiden avulla lisää rahaa ja faneja vai pitäisikö vielä pyristellä 6. divarissa vielä ensi kausi ja katsoa jos tilanne paranisi?

No eikös luulisi olevan järkeä kuitenkin pysyä siinä kutosessa, kun kuitenkin se 10 prossaa lähtee faneista tippuessa ja jos pysyt niin samalla vain treenaat ittelles uutta tähtisukupolvea. Itse en usko sarjapudotuksen juurikaan koskaan auttavan asiaa, mutta olenkin melko amatööri.

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Kausi on mennyt yli odotusten ja johdan kutosen lohkoani tasapisteissä ennakkosuosikin kanssa. Lohko (VI.985) on varsinkin kärkipäältään todella kovatasoinen. Jos sarjanousijat olisivat hieman parempia, olisi lohkon ranking vieläkin paljon korkeampi. Nyt se on jossain alle sadan. Loppukaudesta edessä ovat vierasottelut tilastollisesti lohkon kahta parasta joukkuetta vastaan. Sarjan voittoon tuskin on vielä tällä kaudella mahdollisuuksia, mutta ehkä jo ensi kaudella? Ongelmaksi vain alkaa muodostua se, että keskikentän treenattavat alkavat vanhentua uhkaavasti. Nyt parhaat miehet ovat jo 20v tai ylikin päätaitojen ollessa välillä häikäisevä-yliluonnollinen. Ilmeisesti kuitenkin Hattrickin kehitys on mennyt siihen suuntaan, että miehiä ei kannata myydä, vaan ottaa kaikki ilo irti keskikentän vähitellen kasvavasta tasosta sekä entistä kovemmista palkkakustannuksista?

Hieman olen tutkaillut vitosdivareita ja kaikkien tilastojen mukaan lohkomme kolme parasta pärjäisivät nykyisellä tasollaan useimmissa lohkoissa. Niimpä suunniteltu nuorennusleikkaus jäänee toteutumatta ja treenaamisen vauhti pysähtyy vähitellen.

Kauden alussa hankin mielestäni käsittämättömän halvalla pelaajia. Armoitettu 26v puolustaja irtosi reilulla millillä ja myyttinen 24v hyökkääjä 1,5 miljoonalla. Vaikka hyökkääjän palkka on yli 100 000€, oli hankinta silti erittäin hyödyllinen. Keskushyökkäyksen taso nousi todella paljon ja varsinkin kotipeleissä vastustajilla ei ole ollut paljoakaan jakoa.....

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
team RH (75716) kaipaisi taasen harkkamatsia, heittäkää haasteelle, mistä vain minne vain....

Edit. Ottelu sovittu

Kyllä kelpaa haaste mistä vain, tärkeintä on saada ne treenit.

Viimeksi muokattu:

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
sunnuntai kirjoitti:
team RH (75716) kaipaisi taasen harkkamatsia, heittäkää haasteelle, mistä vain minne vain....

FC Tilhi haastanut. Jos siis kolme divaria alempi tiimi kelpaa.

Kyle

Jäsen
Nyt vähän ottaa pannuun kun päivällä tuli ostettua vahinko ostos, joka ei todellakaan ollut tarkoitus. Tarkoitus oli katsella laitapuolustukseen loistava-häikäisevä tasoista puolustuksen omaavaa pelaajaa nauttimaan 50%:sta laituri treenia, joka olisi samalla ensi kautta silmällä pitäen pätevä kuutosdivarin mies. No tuli klikattua "osta pelaaja" painiketta 5 minuuttia ennen siirron umpeutumista ja haaviin tarttui 19 vuotias mahtava puolustaja, hyvällä syötöllä ja välttävällä laiturilla. Hintaan 807 000 € :).

Ei tota enään takaisinkaan myyntiin viitsi laittaa kun siirtovertailu antaa kaverin arvoksi ~400 000, joten nauttikoon nyt kauden loppuun täyttä treeniä ja vanha huonompi prospecti saa 50%:sta treeniä. Ensi kaudella siirrän sitten laitapuolustajaksi. Hyvä puoli tässä on se että ei hetkauttanut juurikaan taloutta, rahaa onneksi on.

Viimeksi muokattu:

masaala

Jäsen
masaala kirjoitti:
Niin ne ajat muuttuu... Loistavia pelinrakentajia saa nykyään puoli-ilmaiseksi. Toista se oli vuoden alussa tai vielä kolme kuukautta sitten.. Ostin tuossa 538k eurolla loistavan pelinrakentajan kehnolla syötöllä ja heikolla puolustuksella, ja tunsin maksaneeni ylihintaa.

Ei malta olla ostelematta pelaajia, kun niitä halvalla jaellaan. Tuli huvikseen hankittua leveyttä keskikenttään: 34-vuotias keskikenttäpeluri, loistava pelinrakennus ja kelvollinen syöttötaito. Hinta 306k euroa.

Pelaajien hinnat laskevat kuin lehmän häntä. Kauden alussa treenattavan siirtovertailuhinta oli ~1,2M ja nyt siitä saisi enää ~800k euroa. Perjantaina kyseinen pelaaja nostaa tasoaan, joten toiveita seitsennumeroisesta voi vielä elätellä. On se silti turhauttavaa, kun hinnat laskevat sitä mukaa kun pelaajat kehittyvät. Niitä miljoonia on kuitenkin kivempi käsitellä... =)

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
maasalalle: Kannattaa mielestäni miettiä sen käytettävissä olevan rahan suhteellista arvoa kuin absoluuttisia hintoja. Se mitä saat (pelaajamarkkinoilta) tuon mainitsemasi kaverin myynnistä tienaamillasi rahoilla on melko sama kuin mitä olisit saanut 16-20 viikkoa sitten. Stadionin ylläpito, henkilökunnan ja pelaajiston palkat samoin kuin sponsori ja lipputulotkin ovat pysyneet kokonaisuudessaan melko vakaana. Tämän yhtälön kun ratkaisee oman joukkueensa osalta eden jokseenkin positiivisesti verrattuna kanssapelajiin niin menestystä on lähes mahdotonta estää.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy