Hassuja ja omituisia tapahtumia tosielämässä

  • 303 211
  • 759

M10

Jäsen
Jupster, hauska tarina mutta aika kovaäänisiä pieruja sinulla on jos ne ylittävät äänellään liikenteen metelin. Meinaan että miksi et voinut tuhauttaa kävellessänne kämpällesi?

Tiesitkö muuten että pierun ääni syntyy pakaroiden värähtelystä? Tuon värähtelyn pystyy estämään toisella kädellä suht huomaamattomasti, jos homman vain osaa. Ehkä se hieman vaatii harjoittelua, mutta se on sen väärti. Pöntöllä, kun kukaan ei ole näkemässä, tuo pierun äänen estäminen onkin sitten kuin lasten leikkiä. Tai siis sanotaan että se on helppoa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Morrow10 kirjoitti:
Jupster, hauska tarina mutta aika kovaäänisiä pieruja sinulla on jos ne ylittävät äänellään liikenteen metelin. Meinaan että miksi et voinut tuhauttaa kävellessänne kämpällesi?

Tiesitkö muuten että pierun ääni syntyy pakaroiden värähtelystä? Tuon värähtelyn pystyy estämään toisella kädellä suht huomaamattomasti, jos homman vain osaa. Ehkä se hieman vaatii harjoittelua, mutta se on sen väärti. Pöntöllä, kun kukaan ei ole näkemässä, tuo pierun äänen estäminen onkin sitten kuin lasten leikkiä. Tai siis sanotaan että se on helppoa.

Meinaatko, että käsikynkässä ei likka olisi pieruja kuullut? Ehkä enemmän ajattelin sitä hajupuolta. Siinpä se, kun liikennettä ei ollut illalla siihen aikaan enää ollenkaan.

Morrow10, mun pitää opetella tuo taktiikka. Eipä tullut silloin mieleenkään. Osaan jo nyt päästää tuhnuja, mutta kolmen tunnin pidättelyn jälkeen oli äänettömien päästely haasteellisempaa.
 

Jeffrey

Jäsen
jupster kirjoitti:
Olin jokunen vuosi sitten treffeillä kauniin ja fiksun naisen kanssa. Täysin seurustelumateriaalia.

Olihan tarina. Taisi olla ensimmäinen kerta JA urallani kun joku viesti sai oikeasti aikaan sen kahvit näppikselle reaktion. Osin ehkä siitäkin syystä, että joskus kokenut hieman samanlaisen asian itsekkin. Silloin vain paikkana oli express-bussi ja matkana turku-Helsinki, mutta ei siitä sen enempää.
 

M10

Jäsen
jupster kirjoitti:
Meinaatko, että käsikynkässä ei likka olisi pieruja kuullut? Ehkä enemmän ajattelin sitä hajupuolta. Siinpä se, kun liikennettä ei ollut illalla siihen aikaan enää ollenkaan.

No joo, mutta ulkona silti on aina sen verran hälyä että pierua ei kuule läheskään niin hyvin kuin vaikka elokuvateatterissa. Tai sit se on melkonen tykki. Ja muista edelleen - vasemman käden autto (jos nainen oikeassa kädessä, tai tietysti sitten päinvastoin). Siis äänenvaimentamiseksi.

Niin ja hajuhan tunnetusti häviää sitten pienelläkin tuulella otsonikerrokseen. Sitä en sitten tiedä, tuuliko tuona iltana paljon.

jupster kirjoitti:
Morrow10, mun pitää opetella tuo taktiikka. Eipä tullut silloin mieleenkään. Osaan jo nyt päästää tuhnuja, mutta kolmen tunnin pidättelyn jälkeen oli äänettömien päästely haasteellisempaa.

Joo eli kiteytettynä; Värinä aiheuttaa äänen, mutta levitys tappaa värinän. Ei muutakun harjoittelemaan!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Suomalainen ei metsää pelkää…

Tätä täytyy pohjustaa. Olen aina hiukan naureskellut niille säälittäville ihmistyypeille, jotka pelkäävät liikkua luonnossa ja pitänyt heitä todella uusavuttomina vässyköinä, varsinkin jos pelko on sellaista epämääräistä - 'pimeä metsä on pelottava' tyylistä - lässytystä, eikä mitään konkreettista eksymisen pelkoa tms. Kerran onnistuin saamaan erään ulkomaalaisen seurueen ihan oikeasti paniikkiin, kun ’vitsikkäänä’ pyörittelin muka eksyneen näköisenä kartaa kädessäni lapissa ollessamme. Sain vain vaivoin rauhoitettua seurueen, kun vihdoin tajusin hätääntymisen syvyyden. Hotellikin oli vain juuri ja juuri kadonnut näköpiiristä selän takana…

Joka tapauksessa; kerran - jo jokunen vuosi sitten - pilkka kalahti omaan nilkkaan, vieläpä omalla mökkimaalla. Lähdin käyttämään hoidossa ollutta vanhempieni koiraa (metsästyskoira) lenkillä (suomeksi; kusettamassa) ja paluumatkalla hiukan reilu kilometri ennen mökkiä minulla tuli äkkiarvaamatta todella karmiva tunne sen suhteen, että jokin ’paha’ tuijottaa minua selkäni takana. Vilkaisin taakseni ja mitään en luonnollisesti nähnyt. Sen verran nahkea fiilis kuitenkin oli, että yritin huhuilla koiraa luokseni, mutta se rotjake olin pinkonut kovaa kyytiä mökille (jollaista ’karkaamista’ se ei ollut koskaan aikaisemmin minulle tai vanhemmilleni tehnyt). Yritin jatkaa rauhassa matkaa, mutta tunne ei hellittänyt millään. Muutaman kerran oli pakko kääntyä ja katsoa näkisinkö jotain, luonnollisesti tuloksetta. Ja tätä äärimmäisen painostavaa tunnetta kesti niin kauan, kunnes olin mökin pihalla. Onneksi matka ei ollut sen pidempi, sillä sen verran v-mäinen olo se oli.

Asiasta tekee kummallisen se, että olen liikkunut todella paljon luonnossa ja erämaassa, jopa ns. ’jumalan hylkäämissä loukoissa’ eri puolilla maailmaa, yksinkin ja varmasti olosuhteissa jossa pelko voisi helpostikin saada vallan, mutta ei ole saanut, ei ennen kyseistä tapausta eikä sen jälkeen. Eli kokemattomuuden piikkiin en tunnetta voi pistää. Samoin, kyseessä ei ollut mikään ’pimeä metsä’ juttu, koska kyseessä oli syksyinen iltapäivä kohtuu valoisaan aikaan ja muutoinkin sellainen tuntuisi omalla kohdalla ajatuksena absurdilta. Kolmanneksi koira, jota ulkoilutin, ei ole suostunut menemään mökillä kyseiseen metsikköön enää sen jälkeen, ei sitten millään vaikka kuinka sitä sinne yrittäisi viedä. Se vain vetää jarrut pohjaan metsän reunassa vielä tänäkin päivänä, vaikka tapahtuneesta on tosiaan jo vuosia. Toisiin ilmansuuntiin se kyllä lähtee iloisesti mukaan, mutta ei sinne.

Kyseessä on varmastikin ollut joku petoeläin samaan aikaan metsikössä minun ja koiran kanssa, susi tai karhu? Muuta selitystä en keksi, vaikkakin kyseisellä alueella ei ole niitä tavattu enää vuosikymmeniin. Yritin asiasta kysellä paikallisiltakin tapahtuneen jälkeen useaan kertaan, mutta kukaan lähiseudun metsissä paljon liikkuneista ei kertonut nähneensä mitään jälkiä petoeläimistä. Itsekin yritin pian tapahtuneen jälkeen käydä katsomassa, josko olisin löytynyt esim. karhun ulosteita tms, mutta tuloksetta. Koska se - petoeläin - kuitenkin on luonnollisin selitys, niin siihen uskon. Asiasta tekee mielenkiintoisen minun ’alkukantainen kauhu’, jonka koin todella vahvasti, vaikken mitään nähnyt tai kuullut ja se todella tuli tietoisuuteen aivan äkkiarvaamatta ja ilman mitään syytä? Aika pinnassa meillä ihmisillä taitaa loppujen lopuksi olla nuo mammutinmetsästäjän vaistot, luulisin? Ei siis mitään yliluonnollista, mutta todella kummallinen fiilis kuitenkin.
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Morrow10 kirjoitti:
Tiesitkö muuten että pierun ääni syntyy pakaroiden värähtelystä? Tuon värähtelyn pystyy estämään toisella kädellä suht huomaamattomasti, jos homman vain osaa. Ehkä se hieman vaatii harjoittelua, mutta se on sen väärti. Pöntöllä, kun kukaan ei ole näkemässä, tuo pierun äänen estäminen onkin sitten kuin lasten leikkiä. Tai siis sanotaan että se on helppoa.

Ei voi pitää paikkaansa. Olen yrittänyt häveliäisyyssyistä monasti "häivyttää" pierua "lukitsemalla" pakarat (pöntöllä), mutta vailla menestystä. Vai onko tässä nyt jokin tekniikka, jota en hallitse? Ei perseeni läskinenkään ole, joten lihaksetko siellä vain aristavat? Auttaako perskannikoiden täysi levitys?
 

M10

Jäsen
er_bai_wu kirjoitti:
Ei voi pitää paikkaansa. Olen yrittänyt häveliäisyyssyistä monasti "häivyttää" pierua "lukitsemalla" pakarat (pöntöllä), mutta vailla menestystä. Vai onko tässä nyt jokin tekniikka, jota en hallitse? Ei perseeni läskinenkään ole, joten lihaksetko siellä vain aristavat? Auttaako perskannikoiden täysi levitys?

Hyvä er_bai_wu, anna minä selitän. Pakaroiden lukitsemisesta ei synny muutakuin katkenneita ohimoiden verisuonia. Pakarat pitää nimenomaan avata, eli olet oikeilla jäljillä tuossa viestisi loppuosassa. Toisella kädellä pystyy huomaamattomasti avaamaan toista pakaraa ja tällöin pierun tullessa ei värähtelyä (~lue ääntä) pääse syntymään. Eli periaatteessa kyseessä on omien pakaroiden värähtelyn hallinnasta.

Pitäisköhän perustaa joku klinikka?
 

C.Simon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Illuminati
Morrow10 kirjoitti:
Pakarat pitää nimenomaan avata, eli olet oikeilla jäljillä tuossa viestisi loppuosassa.

Ei saatana! Tätä teidän jutustelua, pakaroiden värinästä sekä siitä syntyvästä äänestä - pieru, on kyllä erittäin mielenkiintoista lukea. Hulluksi tulen ihan minä hetkenä hyvänsä. =)

Jatkakaa toki!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
C.Simon kirjoitti:
Ei saatana! Tätä teidän jutustelua, pakaroiden värinästä sekä siitä syntyvästä äänestä - pieru, on kyllä erittäin mielenkiintoista lukea. Hulluksi tulen ihan minä hetkenä hyvänsä... =)

Sen olen huomannut kaikkien näiden täällä vietettyjen vuosien aikana, että tämä on todella opettavainen foorumi!
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Puolitoista viikkoa sitten lauantaina sain puhelun ex tyttö ystävältäni josta en ollut kuullut halaistua sanaa noin puoleen vuoteen.
Samana iltana olin kaverini kanssa kaupungilla syömässä ja juomassa, menimme erääseen hyvään ravintolaan joka oli tupaten täynnä eikä vapaita pöytiä näkynyt olevan. Kaverini supliikki miehenä kysyikin kahdelta neidolta lupaa istua heidän pöytäänsä jossa oli 2 vapaata tuolia, johon neidit suostuivat. Istuessamme pöytään vilkaisen ympärilleni ja näen noin metrin päässä viereisessä pöydässä istuvan viehättävän vaalean naisen jonka kanssa olen pari kertaa painiskellut railakkaasti työaikana ja josta en ole kuullut pitkään aikaan, tervehdimme hieman hämillämme sillä hän istuu pöydässä miehensä kanssa, joka on tietoinen painiottelusta. Tilaamme ruuat ja keskustelemme vilkkaasti neitojen kanssa pöydässämme, en katsele tai yritä sanoa mitään paini kaverille viereiseen pöytään, tilanne on kuitenkin hieman kiusallinen.
Juttumme edistyessä käy ilmi että toinen neidoista tuntee nykyisen tyttö ystäväni, joka on kotoisin ja asuu toisella puolella maata... tilanne alkaa tuntua hieman epätodelliselta, selostan päivän tapahtumat kaverilleni joka luulee minun pelleilevän.
Syötyämme ja juotuamme lähdemme nelistään yökerhoon, ja kuinka ollakkaan, paikalle pyrhältää yksi toinen ex tyttö ystävä, ei siis sama joka soitti aamulla vaan aivan uusi tässä tarinassa, ja jonka näin viimeksi 2 vuotta sitten... tässä vaiheessa olin jo jokun verran kännissä enkä enää hämmästellyt mitään, aattelin että tää on nyt joku juoni / piilokamera tms. Odottelin jo että 20 vuotta kuolleena ollut dalmatian koirani lönkyttelee ovesta sisään...
Käyn erittäin harvoin ulkona ja paikkakunnalla asuu n. 130 000 ihmistä ja lukematon määrä baareja / ravintoloita.

Tulee vaan mieleen jotta yrittääköhän joku tai jokin kertoa mulle jotain esim. naissuhteista... ?
 

JWill

Jäsen
Suosikkijoukkue
Teppo Winnipegs
Heh, hauska tarina. Itselleni tapahtui samankaltaisesti kaksi vuotta takaperin tehdessäni vuotuista visiittiä synnyinpaikkakunnalleni. Menin yhteen paikallisista R-kioskeista tekemään pitkävetoa ja täyttäessäni kuponkia huomasin kassalla seisovan entisen tyttöpuolisen ystäväni, jonka kanssa välit olivat tulehtuneet hyvän aikaa ennen lähtöäni "suureen maailmaan". Päätin hetken mietittyäni tarjota hänelle rauhanpiippua ja juuri kun aloin avaamaan päätäni, niin verhon takaa ilmestyi toinen myyjä - entinen tyttöystäväni, jonka kanssa välit olivat menneet poikki todella pahasti. Siinä sitten seisoin kahden R-kioskimyyjän edessä, joista kumpikaan ei ollut halukas tarjoamaan kovin ystävällistä asiakaspalvelua. Sanomattakin on selvää, että tilanne hämmensi hiukan ja rauhanhieromisaikeet jäivät sillä kertaa puolitiehen. Sen verran jäätävä vastaanotto tiskin toisella puolen oli.

EDIT: Pitkävedon sain silti jätettyä.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Pari viikkoo viikkoo sitten naureskeltiin kaverin kanssa kun olin niillä yötä. Se oli yön aikana laittanut paidan päälle ja vaihtanut kalsarit :D On se varmasti ollut näky! :D
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Morrow10 kirjoitti:
Pitäisköhän perustaa joku klinikka?

Ala verkostomarkkinoimaan perseenlevitys/pierunhäivytystekniikkaa. Uskon "tarpeen" olevan taatun. Fart Control Technology Enterprises (FCTE), tai jms.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Minulle sattui tänään aika hassu juttu. Koulupäivä oli päättynyt ja olin juuri tullut bussilla kotikulmilleni. Samaan aikaan kun kävelin kotia kohti, niin kuuntelin mp3-soittimella Metallican Master of Puppetsia. Kaikki jotka ovat kuulleet tuon biisin niin tietävät sen kappaleen lopun, jossa nauretaan. No, olin juuri ylittänyt tien, ja astuin tien vieressä olevan lumipenkan yli. Olen monta kertaa aiemminkin ylittänyt tuon lumipenkan talvella eikä mitään ongelmia ennen ole ollut. No, tällä kertaa onnetar ei ollut ihan suotuisa, vaan liukastuin ja vedin itseni komeasti turvalleen siihen lumipenkkaan. Ja juuri samalla hetkellä tuo biisin loppukohta rupeaa soimaan. Siinä minä siis istun lumipenkassa, autoja menee vieressä ohi minusta ja nauru raikaa kuulokkeista. Tuntui aivan siltä, että istuin jonkun ringin keskellä ja ringin jäsenet nauroivat pilkkahuutoja minulle sen liukastumiseni takia. Tuohan oli tietenkin pelkää sattumaa, että biisin loppuosa soi juuri silloin, kun vedin lipat, mutta silti, tuo oli erikoinen tunne.
 

Jeffrey

Jäsen
Tapasin baarissa kauniin naisen. Ei siinä vielä mitään, mutta hän oli kaikenlisäksi jopa fiksu ja kaikin puolin järkevän oloinen.

Hassua.

Menneeköhän promillejen piikkiin?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jeffrey kirjoitti:
Tapasin baarissa kauniin naisen. Ei siinä vielä mitään, mutta hän oli kaikenlisäksi jopa fiksu ja kaikin puolin järkevän oloinen.

Hassua.

Menneeköhän promillejen piikkiin?

Näistähän oli jo aikaisemmin tässä ketjussa puhetta. Jotain valveunia tjms.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jeffrey kirjoitti:
Tapasin baarissa kauniin naisen. Ei siinä vielä mitään, mutta hän oli kaikenlisäksi jopa fiksu ja kaikin puolin järkevän oloinen.

Missäköhän mahdoimme tavata???
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Muutaman kerran viime vuosien aikana, yöllä herätessäni ja silmät avatessani, huoneen ilma on ollut täynnä hyönteisiä ja unenpöpperössä paniikinomaisesti tietysti olen vetänyt peiton kokonaan päälleni suojakseni. Muutaman sekunnin kuluttua tajuan toki, että eihän se voi olla totta ja varovasti kurkistettuani tajuan, että jotenkin tuo ilmiö liittyy unitilaan ja heräämiseen.
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Viikonloppuna ihmettelin kipeän tuntuista kieltäni. Olin päivällä syönyt grillikanat lievästi tulisella kiisselillä ja epäilin syyn löytyneen siitä. Tuntui näet, kuin kieltä olis poltellut. Myöhemmin hiplasin kielelläni kitalakea ja hampaita.. Omituinen kohouma tuntui kielen päässä. Ajattelin että onko joku makunystyröistäni vioittunut. Toisen päivän iltana kävin sitten illalla irvistelemässä kieleni kanssa peilin edessä ja satuin huomaamaan jotain erikoista. Kielestä sojotti pystyssä pieni tikku. Tämä kyseinen tikku oli kuin raaan spagettitangon miniversio.
Noh, mutta tulipahan sitten tällainenkin koettua. Mistä ihmeestä se tikku on sinne kieleen joutunut...? Tämän ymmärtäisi jos olisi syönyt pettuleipää, tai nuollut 60-luvulta peräisin ollutta kouluterveydenhoitajan opetustarkoituksiin käyttämää puumulkkua, mutta kun en ole tehnyt kumpaakaan.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
uljas kirjoitti:
Viikonloppuna ihmettelin kipeän tuntuista kieltäni. Olin päivällä syönyt grillikanat lievästi tulisella kiisselillä ja epäilin syyn löytyneen siitä. Tuntui näet, kuin kieltä olis poltellut. Myöhemmin hiplasin kielelläni kitalakea ja hampaita.. Omituinen kohouma tuntui kielen päässä. Ajattelin että onko joku makunystyröistäni vioittunut. Toisen päivän iltana kävin sitten illalla irvistelemässä kieleni kanssa peilin edessä ja satuin huomaamaan jotain erikoista. Kielestä sojotti pystyssä pieni tikku. Tämä kyseinen tikku oli kuin raaan spagettitangon miniversio.
Noh, mutta tulipahan sitten tällainenkin koettua. Mistä ihmeestä se tikku on sinne kieleen joutunut...? Tämän ymmärtäisi jos olisi syönyt pettuleipää, tai nuollut 60-luvulta peräisin ollutta kouluterveydenhoitajan opetustarkoituksiin käyttämää puumulkkua, mutta kun en ole tehnyt kumpaakaan.
Broiskusta joku luun siru? Jos en kaamean pahasti muista väärin, niin kanan luut on herkästi pirstoontuvaa tavaraa. Voisi saada huonolla tuurilla tuommoisen pienen "tikun" kieleensä.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Itse olen kuulemma pikkunassikkana pääsiäisen aikoihin, ennen pääsiäismunan paperin avaamista ilmoittanut: Se on metsuli.

Kääre auki, suklaat pois ja se muovikotelo auki, ja ei kun kasaamaan. Se oli Metsuri.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Minäpä olen onnistunut saamaan aikaiseksi ns. LOKKITUPLAN noin kymmenen vuotta sitten saapuessani Ruotsin reissulta laivasta satamaan.
Kävi nimittäin niin, että satamalaiturille astuessani loki lensi pääni yli kaameasti rääkäisten ja paskansi siinä samalla Ison Löysän suoraan päälaelleni. Suuresti vittuuntuneena pysähdyin putsailemaan pläsiäni matkalaukusta kaivamillani paperinenäliinoilla.
Hetken siinä paikallani teutaroituani jatkoin matkaa lähimmän odottavan taksin luokse. Suhari nousi penkiltään auttamaan kapsäkin asettamisessa auton perähutlariin ja minä sitten oikaisin nautinnollisesti venytellen laukun raahaamisessa kipeytynyttä selkääni - sillä seurauksella että yli lentänyt lokki paskoi rääkäisten suoraan vasempaan silmääni.

Kaiken lisäksi minun kohdalleni on sattunut vastaavantapainen "tupla" harakoitten suorittamana erään marketin parkkipaikalla.
Noh, kyllä kai paska paskan löytää?

Usot sie? Et sie uso? Siehä SÄLLI oot, ku et uso!
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
No joo, enpä tunne ketään muuta joka olisi pudonnut kolme kertaa liikkuvasta autosta. Olkoonkin että tapahtumat sattuivat kaksi kertaa lapsena ja ainoastaan kerran hieman vanhempana. Ensin putosin sitikasta jossa oli "kaappari" ovet, sitten mini-farmarin takaovista ja kolmannen kerran Mazdan takaovesta, sikäli on hienoa ettei mitään sattunut :)

veini
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Omituisia tapahtumia saa kukin tosielämäänsä kun seuraa seuraavan postin ohjeita:

Muistatko syyskuun 11. päivän tapahtumat vuodelta 2001?

Toisen WTC-torneihin lentäneen lentokoneen lennon koodi oli Q33 NY.

Kirjoita Wordiin tyhjälle sivulle tuo numero, Q33 NY, vaihda tekstin
kooksi 48 ja laita fontiksi Wingdings.

P.S. Kannattaa testata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös